Versus?
Un Touareg
Scris 27 ianuarie 2013 - 12:48
Versus?
Un Touareg
Scris 27 ianuarie 2013 - 01:19
Scris 27 ianuarie 2013 - 01:25
Kng, nu poti obtine acelasi lucru dintr-un motor de 2 L fata de altul de 3L. Cum bine ti-a spus si Mecea pe langa diferenta maricica de putere exista si diferenta de cuplu care se simte mai ales la turatii joase. Oarecum de aici deriva si consumul mai mic al X3-ului. Daca vrei sa infigi BMW-ul treci setarea pe modul sport si cutia la fel. In aceasta combinatie mie masina mi se pare chiar sprintena, pe distante scurte de metri chiar mai vioaie decat Treg-ul de 245 CP. Oricum, lagul pedalei este recunoscut la BMW si rezolvat in state, probabil ca va urma si pentru Europa un update. Ideea e sa calci mai sanatos acceleratia sa scapi de prima parte in care este cam "moarta". Deasemenea vezi ca n-are de unde sa stie cutia ce vrei tu de la masina, prin urmare daca tu calci acceleratia usor treapta de viteza se pastreaza si apare senzatia de lipsa de putere. Da-i un kick-down si atunci cutia va sti ce vrei si va retrograda o treapta.
Condu si un Treg cu 204 CP si ai sa vezi ca ala este si mai puturos ca X3-ul. Daca sa presupunem ca totusi vrei un X3 dar cu putere mai mare si fara taxe aberante, asteapta face-lift-ul dupa care probabil ca vor pune motorul de 2 L si 218 CP, biturbo. Poate chiar biturbo-ul sa umple gaura de cuplu de la turatii joase.
Aceasta postare a fost editata de greierele: 27 ianuarie 2013 - 01:28
Scris 27 ianuarie 2013 - 01:33
setarea asta de care ziceti voi cred ca e oarecum clasica la BMW,cam la fel merge si la mine acceleratia si intradevar SB a functionat cu succes.
Scris 27 ianuarie 2013 - 02:24
Tregul cu care compara, care are minim 450 la aceeasi turatie.
Ce spune el e cu totul altceva. Diferența de cuplu îți spun eu că nu e semnificativă pentru problema expusă.
El apasă accelerația, poate chiar la fund și mașina nu pleacă imediat. Nu pleacă nici la mine și am două turbine și cuplu cât să-mi pun și-n cap, bat Touareg-ul și cu fața și cu spatele. Chiar aș fi curios să văd cum e la Touareg. Ce spune el este un comportament specific automatelor care lucrează după anumiți parametrii optimi de exploatare a motorului. Dacă la Touareg pleacă instant la un kickdown, e o treabă. Dar am niște rezerve că e chiar așa.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 27 ianuarie 2013 - 03:01
I se pare doar, am mers eu cu ambii Tuaregi si n-au nimic special, ba din contra, cutia este mult mai slab potrivita cu motorul fata de X3. La fel si la suspensie probabil ca Tuareg a avut anvelope mai late cu balonul mai mic si i-a parut ca-i mai stabila ca X3-ul. Sunt multe variabile care te pot face sa dai verdicte gresite. Pana la urma nici nu conteaza asa de mult ce diferente sunt, la nivelul asta e suficient sa alegi ce iti place, oricum unii il vor innjura de invidie, altii vor crede sa e snob si tot asa.... nu trebuie sa te multumesti decat pe tine, nu conteaza ce zice restul lumii. Daca in cazul lui i-a placut Touareg atunci inseamna ca aia e masina lui.
Aceasta postare a fost editata de greierele: 27 ianuarie 2013 - 03:02
Scris 27 ianuarie 2013 - 03:51
Cu X3-ul ăsta am apucat să fac mai multe teste și mai ales pe lumină.
Greiere tu spui că mașina nu are de unde să știe ce vreau eu, ba are: odată pusă în mod Sport se știe că vreau putere și să se comporte ca atare.
La Treg, în mod sport, cutia stătea pe la 2100 rpm, chiar și când mergeam constant. Când aveam nevoie de putere o călcam și se ducea. La BMW, cu toate setările pe mod sport, ajung să merg în linie dreaptă cu 1500 rpm. Și atunci dau o talpă să sesizeze și apoi o dau pe a doua și se duce. Diferența de cuplu e de 70 NM, dar e și diferență de greutate. Din câte îmi amintesc eu, ambele Treg au 450 NM
Problema ar putea fi în această situație de la cuplu, din motiv ca la 1500 rpm BMW-ul nu pune cuplul maxim la dispoziție când apăs accelerația, pe când Treg da, având cuplul maxim de la 1300 rpm sau pe acolo.
Am testat ambele mașini și în linie dreaptă și mai ales pe curbele din Comarnic, Sinaia, unde mi-a și scârțâit ics-ul. Acum dacă și BMW-ul livra cuplul maxim mai jos, nu cred că mai sesizam o diferență așa drastică, sau eventual dacă în mod Sport ținea turația într-o plajă de cuplu maxim.
Meceo la tine va conduce și soția mașina, sau doar tu? Să te fâțâi cu Treg în București pe la clienți mi se pare aiurea, să mai fie și femeie la volan e și mai aiurea
La mine soția manevrează mult mai bine ics-ul decât Tregul, ăla e mare și greu de controlat de o femeie
Scris 27 ianuarie 2013 - 04:07
De unde ai cifrele alea? Sau le-ai estimat tu?
Dacă o pui în Sport, dar nu mergi, mașina te crede că "dormi" și schimbă comportamentul. Deci probabil lipsa de reacție vine de la nevoia de a schimba niște trepte (irelevant că ești în Sport) plus timpul necesar să ai putere la dispoziție, motorul fiind mai mic. Când atingi cuplu maxim la X3 ai 100 de cai disponibili. La Touareg ai 160. Mașina e mai grea, dar nu chiar atât de grea și la viteze mici contează mai puțin asta.
Ar trebui să merg să-mi dau seama despre ce e vorba exact, ce lipsește. Putere sau pur și simplu o reacție întârziată care e ușor de explicat. De asta nu e bine să compari mere cu pere.
Iar aia cu virajele e cel puțin discutabilă. Nu știi exact ce viteză era, alte anvelope, altă vreme etc. Mie când mi-a derapat mașina la un viraj foarte strâns (de pe banda 1 m-am teleportat pe 2 instant) nu mă uitam la vitezometru. Când am repetat manevra să văd viteza, aveam aproape 140. În mașină nu se simțea.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 27 ianuarie 2013 - 05:05
Cifrele referitoare la turații nu sunt estimate, ci m-am uitat în bord. Practic eu văd lucrurile cam așa: trec pe mod Sport, stau frumos în coloană, și când am loc îi dau talpă rapid și depășesc. Treg în mod sport îmi ținea turația mai ridicată la mers calm, X3 nu. E vorba de altă mașină, de comparat mere cu pere și mai ales de obișnuință.
Sunt sigur că o să mă adaptez, găsesc o soluție, eventual pun și padele și schimb treptele manual
Mi s-a întâmplat ceva ciudat, sau nu îmi dau seama cum, dar de 2 ori cutia a trecut din mod DS în mod M. Eu eram cu mâinile pe volan și nici altcineva nu a umblat la schimbător. E vreun bug, sau pot să trec cutia pe manual din butoanele de pe volan? Nu îmi amintesc să le fi apăsat, dar altfel nu înțeleg schimbarea. La un moment dat trecerea a avut loc când eram în curbe.
Scris 27 ianuarie 2013 - 05:13
Mecea știe. Se prea poate.
Cum spuneam mai sus, chiar dacă sunt la fel cutiile, ele pot fi setate diferit și practic e ca și cum nu ar fi la fel.
Eu pot să-ți spun cum e la mine. Dacă mergi tare, mașina se adaptează, ține motorul sus în ture (mai sus decât normal), pune frână de motor când apeși frâna. Dacă mergi mai încet, se liniștește destul de repede. Dar eu n-am două moduri Sport, cum e la voi. Ar trebui ca atunci când sunt ambele activate, să se comporte altfel.
Când am luat mașina pe drumul spre casă cam toate depășirile le-am făcut pe manual. Ca să tragă cât mai bine, din D ar fi necesară retrogradarea a două trepte. Pe SD va retrograda o treaptă. Dacă apeși tare, tot mai aștepți să cadă o treaptă. Așa că dădeam eu un - înainte de momentul oportun. În timp însă am învățat să anticipez răspunsul. Acum o pot arunca de fund și în D, dar în viraje dacă am viteză mai mare, tot trec în S pentru mai multă siguranță. E automatism de acum.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:06
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:19
E vorba de aceeasi cutie si pe 28i si pe 20d?
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:23
in clip zice 8 trepte zf so aceasi ,tot in clip zice ca in sport retrogradeaza si 3 trepte daca e necesar.
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:32
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:32
E normal, pot fi mai multe fiind și benzină.
in clip zice 8 trepte zf so aceasi ,tot in clip zice ca in sport retrogradeaza si 3 trepte daca e necesar.
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:35
E normal, pot fi mai multe fiind și benzină.
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:39
Când am zis eu că nu retrogradează? Eu doar am zis că stă subturat și n-ai putere, că nu stă în zona optimă de cuplu. Aici e vorba și de obișnuinta mea, de faptul că eu sunt învățat ”altfel”.
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:40
si asta imi e greu sa cred,in sport schimba mai sus si tine motorul mai turat,sau cel putin la modelele "vechi"
Scris 27 ianuarie 2013 - 06:49
X1 xDrive28i cu care m-am dat eu schimba instantaneu pe sport, si cobora si 4 trepte ca sa tisneasca precum din pusca.
E drept ca un tip care a testat un 328i zicea ca exista un mic lag, pe care nu l-a vazut de ex la 320d. Eu am sesizat un mic lag minimal la 320d si unul putin mai mare la 525d xDrive.
O fi o chestiune de protectie a motorului si cutiei, dar poti sa o inveti si sa o anticipezi. Categoric Treg-ul avea sub acest aspect avantajul motorului mai mare.
Scris 27 ianuarie 2013 - 07:47
Când am zis eu că nu retrogradează? Eu doar am zis că stă subturat și n-ai putere, că nu stă în zona optimă de cuplu. Aici e vorba și de obișnuinta mea, de faptul că eu sunt învățat ”altfel”.
Pai ce alte automate ai mai condus pe distante mari, pe motoare asemanatoare lui 2.0 de pe BMW?
Aceasta postare a fost editata de andrei041: 27 ianuarie 2013 - 07:47
Scris 27 ianuarie 2013 - 07:59
Nu răspund la provocări că o dăm în versus aiurea, și n-are rost.
Scris 27 ianuarie 2013 - 09:23
Pai oricum versus'ul inceput de tine nu are logica decat dpdv al pretului, in rest e clar ca masinile sunt destul de mult diferite
Scris 27 ianuarie 2013 - 09:57
cu toate ca BMW-ul are 2 moduri Sport, pedala in definitiv este actionata de sofer. e ca atunci cand arunci cu lanseta: daca o faci 'telefonata' iti dai cu plumbul in cap n-am ideea cum apasa KNG 'pana la fund', dar eu n-am simtit LAG deloc la X3. n-am mers mult, dar doar in blana. in momentul in care turatia ajunge la valoarea corecta, masina zboara, la fel e si la 320d.
la Touareg am simtit LAG doar in D, insa probabil din cauza dimensiunilor masina nu mi s-a parut mai blanda decat X3.
oricum modul de functionare si de raspuns la comenzi al masinilor este foarte adaptiv. toate au capacitatea de a 'citi' soferul, mai ales dupa ceva km si totusi dureaza ceva pana te obisnuiesti tu cu ea si mai ales ea cu tine.
referitor la flendureala prin oras, nici X3-ul nu e tocmai o buburuza si in principiu orice e peste clasa compacta este prea mult pt oras. si KNG oricum merge cu metroul la clienti, deci nu-i bai
Scris 27 ianuarie 2013 - 10:08
Kng sa nu ai pe mana vreo masina defecta. La mine in modul DS motorul sta turat si raspunde aproape instantaneu. Spun aproape pentru ca mai ramane un usor lag al pedalei de acceleratie. Daca trec si cutia in modul S atunci ea va schimba mai sus, la turatii mai inalte. Tot ansamblu asta, "mod sport+cutie setata in sport" face ca motorul sa stea mereu turat care sincer pe mine ma deranjeaza la ureche, parca imi sta in ceafa. Chiar e dubios sa spui ca motorul este subturat in aceasta situatie. Totusi mai vezi si alte X3-uri similare.
Cutiile noi ai grija ca invata comportamentul soferului. La BMW nu m-a interesat aspectul asta si n-am stat sa remarc, dar la Mercedes ML, eram cu motorul mare, 350CDI. Am plecat de pe loc in modul sport si masina se misca precum o masina banala. L-am intrebat pe dealer ce se intampla si mi-a spus sa-i dau 2,3 talpi dupa care cutia se va seta dupa stilul meu. Intr-adevar asa a fost ! Dupa 2,3 accererari cum piscam pedala masina tasnea ca din pusca iar cutia retrograda si schimba superb. Sunt multe variabile, eu in prima luna am regretat ca am luat masina cu automata pentru ca mi se parea mai greu decat manuala. Sunt o gramada de functii si combinatii intre ele, trebuie sa inveti sa le folosesti instinctual.
Acum totusi sa compari Tuaregul de 245 CP cu X3 de 184 CP si o suspensie pneumatica care are si modul sport cu o suspensie normala, plus diferente de roti mi se pare un pic deplasat. Eu ma minunez cum ti se pare tie o masina stabila care are o directie slaba. Stabilitatea , directia si frana sunt esentiale la un tren de rulare al unui autovehicul.
Vezi daca X3-ul cu care mergi nu are vreo buba dupa care condu si un Tuareg Mountain de 204 CP.
Scris 27 ianuarie 2013 - 10:12
sau vezi ca a iesit Octavia noua si arata tare bine, zici ca-i hAudi.
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi