Inmatriculare auto dupa 2007
#251
Scris 10 ianuarie 2007 - 12:51
#252
Scris 10 ianuarie 2007 - 01:02
Tie ti-e clar ca romania va fi data in judecata si va pierde?
Intrebare, va plati amenda APIA sau Tariceanu din buzunarul propriu sau de la buget?
Dacia a beneficiat de facilitati fiscale, daca nu mai beneficiaza inca..
facilitatile fiscale sunt banii ce nu au ajuns la bugetul statului si in lipsa acestora au fost luati prin alte mijloace de la altii prin alte taxe..
Cat a costat fabrica dacia la cumpararea de catre francezi?
Uzina acea a fost construita din taxele si impozitele parintilor (nu-mi spune ca din banii personali ai cuiva)..
A fost vanduta pe aproape nimic..
Mai vrei sa mai continui?
Munceste si tu macar o luna si vei intelege mai bine ...traieste din banii tai si ..vei vedea ce inseamna o taxa, chiar si tva-ul
#253
Scris 10 ianuarie 2007 - 01:04
Aceasta postare a fost editata de maximus: 10 ianuarie 2007 - 01:04
#254
Scris 10 ianuarie 2007 - 01:07
2. Modul in care Dacia baga mana la mine in buzunar este subtil si indirect: cine credeti ca plateste facilitatile fiscale de care se bucura Renault in Romania? Trebuie sa fii mai prost decat prevede legea sa crezi ca Dacia/Renault face discount-uri numai asa spre bine cetateanului. Sunt convins ca au tras un studiu a carui concluzie a fost ca mai bine fac discount 500 de euro decat sa faca upgrade la motoare la euro4. E mai ieftin pentru ei.
3. Eu sunt de acord cu taxa, in fond scopul declarat al acestei taxe de a proteja mediul - nimic rau pana aici. Insa cuantumul ei este penibil de mare si discriminant prin valoare fata de masini mai vechi insa calitativ net superioare unor "noutati".
#255
Scris 10 ianuarie 2007 - 01:12
Maximus.. citeste pct. 2 de la topicul de mai sus..
Si cand "mai muti i-ti spun ca esti beat, dute si te culca", asa zice un citat din vorba romanului..
Cred ca si daca ai vedea marea neagra stand pe plaja ai zice"asa ceva se nu exista"
#256
Scris 10 ianuarie 2007 - 01:12
2) din ce am inteles eu nu se mai fabrica loganuri euro3 ci doar se vand stocurile ramase. tot ce se produce de la 1 ianuarie la dacia e euro4. partea a doua insa ca mai au stocuri, eu zic ca cei de la dacia decat sa piarda tinand masinile pe stoc au preferat sa dea acest discount. tot nu mi-a spus nimeni ce e cu omologarea aia de tip, pacat ca nu am prins emisiunea aia de la inceput sa vad exact care e treaba
#257
Scris 10 ianuarie 2007 - 01:26
Daca de exemplu am o masina inmatriculata dar vreau sa schimb una alta pe ea, pot sa aduc una identica si sa o dezmembrez? Sau a ramas in picioare treaba aia ca trebuie sa vina pe platforma, fara motor si cutie si fara nu mai stiu ce pe ea?
Mitsubishi Outlander | 2.2 Instyle Navi | 2008 | JEEP Cherokee [KJ] | 2.8CRD | 2004 | Renault Super 5 | 1.4i | 1988
#258
Scris 10 ianuarie 2007 - 03:33
ZIARUL ZIUA:
Jos taxele!
-- UE da in judecata statul roman pentru ca a incalcat legislatia europeana referitoare la taxa de inmatriculare auto
Comisia Europeana va declansa in cel mai scurt timp procedurile de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru introducerea taxei de prima inmatriculare, considerata de Uniunea Europeana ca fiind in contradictie flagranta cu prevederile Tratatului UE. Guvernul a introdus aceasta taxa in noul Cod fiscal, in ciuda faptului ca oficialii europeni si-au manifestat in repetate randuri dezacordul.
UE ne da in judecata
Autoritatile romane au trecut pragul UE fara sa-si stearga bocancii de vechile naravuri autohtone. Astfel, abia s-au stins artificiile de la Revelionul integrarii, ca oficialii europeni au acuzat Bucurestiul ca si-a incalcat obligatiile de membru al comunitatii. Potrivit noului Cod Fiscal, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, romanii vor plati o noua taxa pentru autovehicule, de prima inmatriculare, menita a compensa eliminarea accizelor si a taxelor vamale. Taxa se calculeaza in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, avantajand clar masinile noi (Euro 4) fata de cele second-hand, pentru inmatricularea carora detinatorul ajunge sa achite o suma dubla sau tripla fata de pretul de achizitie al autovehiculului. La solicitarea ZIUA, reprezentantii Comisiei Europene la Bucuresti ne-au transmis pozitia Bruxelles-ului in aceasta privinta, chiar cerandu-si scuze pentru ca au intarziat transmiterea raspunsului cu o ora.
"Potrivit informatiilor pe care le detinem, Romania nu a modificat legislatia cu privire la taxarea autoturismelor second-hand", se arata in documentul primit la redactie. "Comisia Europeana isi mentine opinia conform careia acest text de lege este incompatibil cu Articolul 90 din Tratatul UE si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. Comisia va lua in considerare posibilitatea deschiderii in cel mai scurt timp, a procedurilor de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru adoptarea acestui text de lege. In privinta Poloniei sau a Ungariei - aflate intr-o situatie similara - Comisia a demarat procedurile de constatare a incalcarii Tratatului UE impotriva acestor doua state. Este de competenta Curtii Europene de Justitie sa decida daca legislatia in vigoare (n.r. - intr-o tara) este in conformitate cu Tratatul UE (asa cum argumenteaza tarile respective) sau nu ( asa cum sustine Comisia). In cazul in care Curtea decide ca legislatia autohtona nu este compatibila cu cea europeana, respectivul stat-membru va fi obligat sa-si revizuiasca legislatia in cauza", se mai arata in documentul transmis redactiei ZIUA. Ceea ce inseamna ca, pe langa modificarea sau chiar eliminarea acestei taxe de prima inmatriculare, Romania ar putea fi obligata si la plata unor penalitati usturatoare.
Liviu Dobrin: o taxa protectionista si anticoncurentiala
Inca in stadiul de proiect legislativ, taxa de prima inmatriculare a atras numeroase critici. Fostul secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene Leonard Orban, in prezent comisar european, declara, in vara acestui an, ca prevederea referitoare la taxele pentru masinile second hand ar putea fi considerata o incalcare a Tratatului UE, ceea ce, in ultima instanta, ar putea atrage sanctiuni financiare "extrem de dure". Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat la acea vreme in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar daca Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. In opinia presedintelui Autovit, Liviu Dobrin, taxa in cauza limiteaza dreptul de optiune al cetateanului roman, obligandu-l sa cumppere o masina noua si, evident, mai scumpa, in detrimentul uneia second-hand. "Se vede foarte clar ca nu este vorba de o taxa de protectie a mediului, asa cum s-a sustinut, ci ca este vorba de o taxa de protectie a importatorilor de masini noi fata de concurenta pe care ar putea-o reprezenta un import masiv de autoturisme second-hand din tarille UE. Se refera la protectia doar a importatorilor si nu a producatorilor interni, platitori de taxa datorita dotarii autoturismelor Logan cu Euro 3 si nu Euro 4, cu mult mai ieftin. E o taxa care a fost introdusa la presiunea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme noi (APIA)", a afirmat Dobrin. Presedintele Autovit a aratat ca, in cursul anului 2006, o delegatie APIA s-a dus la ministrul de Finante, Sebastian Vladescu, care a intentionat initial sa introduca o taxa fiscala, care ar fi fost in contradictie cu normele UE, apoi a incercat sa introduca o taxa de mediu, lucru care iar nu s-a putut, si atunci s-a dat denumirea de taxa speciala. In opinia lui Dobrin, nu atat introducerea taxei de prima inmatriculare ar fi o problema, cat marimea ei care denota de fapt intentia de a prohibi importul de second-hand. "Asa privesc guvernantii nostri aceasta taxa, sub masca grijii pentru protectia mediului si sub masca unei temeri de a deveni groapa de gunoi a Europei. De fapt se protejeaza interesele unui grup restrans, a importatorilor si nu a producatorilor interni, ba chiar in dauna producatorilor. Noi toti vom plati amenzile pe care UE le va impune. Va pierde cetateanul roman caruia i se limiteaza drastic optiunea, fiind impins artificial spre a alege un autoturism nou in detrimentul unuia second", a mai spus Liviu Dobrin. Totodata, reprezentantul Autovit este de parere ca si Consiliul Concurentei ar trebui sa se autosesizeze in legatura cu acest caz. Presedintele APIA, Brent Valmar, a evitat sa faca declaratii cu privire la acest subiect, aflandu-se, pe parcursul zilei de ieri, ba in sedinte, ba in toiul altor convorbiri telefonice. "Aceasta taxa nu va face decat sa ne inaspreasca traiul tuturor, pentru ca masina nu mai este de mult un lux pentru romani, ci o necesitate. Iar cei mai multi romani nu isi permit sa cumpere o masina noua cu banii jos.", se arata intr-o petitie publicata pe forumul EuroNews si semnata de 1500 de alegatori..
RAR este european
Directorul tehnic al Registrului Auto Roman, Claudiu Mija, afirma, ca, din punctul de vedere al RAR, in ce priveste inmatricularea masinilor nu au aparut modificari semnificative. "De la 1 ianuarie, autoturismele care au fost inmatriculate ultima data intr-un stat membru al UE nu mai necesita procedura de omologare", ne-a declarat Mija. Astfel, datele trecute in cartea de identitate auto de catre institutia omoloaga RAR din tara respectiva sunt preluate ca atare, fara verificari tehnice suplimentare, lucru care simplifica obtinerea cartii de identitate. "In plus, pentru masinile aduse din tari membre, nu mai exista obligativitatea ca acestea sa indeplineasca standardul euro 3 - teoretic, ele pot fi inmatriculate in Romania chiar daca sunt non-euro, cu conditia sa respecte conditiile tehnice de functionare", a mai spus Mija.
Scuze UE pentru o ora de intarziere!
Ieri, la pranz, am solicitat un raspuns oficial de la Comisia Europeana la intrebarea "daca taxa de inmatriculare este in conformitate cu legile UE?"
In facsimil se poate lectura raspunsul soc: UE se pregateste sa cheme in judecata statul nostru pentru a fi amendata legea romaneasca antieuropeana. Deoarece raspunsul l-am primit la ora 16:45, cu o intarziere de o ora fata de termenul solicitat de noi, reprezentatul UE a tinut sa-si ceara scuze din prima fraza! Asa se respecta oamenii la case mari. Evident, daca am fi solicitat un raspuns de la o institutie din Romania, scrisoarea electronica ar fi intarziat zile, chiar saptamani sau nu am fi primit nici o declaratie oficiala, iar de scuze nici vorba. Inca o diferenta esentiala intre guvernantii nostri si cei din UE.
Formula taxei "magice"
Taxa de prima inmatriculare se aplica tuturor autoturismelor si autovehiculelor, inclusiv celor comerciale, cu exceptia celor special echipate pentru persoane cu handicap. Taxa se calculeaza dupa formula:
Taxa speciala a A x B x C x (100 - D)/100
A a capacitatea cilindrica
B a taxa prevazuta in coloana 3 din anexa 4 sau, dupa caz, in coloana 2 din anexa 4.1
C a coeficientul de corelare a taxei prevazut in coloana 2 de la anexa 5
D a coeficientul de reducere a taxei in functie de deprecierea autoturismului/autovehiculului, prevazut in coloana 3 de la anexa 5
Astfel, potrivit calculatorului de taxa de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru o masina cu o capacitate cilindrica de 3000 cmc, non-euro, mai veche de sase ani, taxa este de 30.337,77 lei (peste 300 milioane de lei vechi) sau 8586 euro, la cursul BNR de ieri. Pentru o masina Dacia Logan, de 1400 cmc, cu motor euro 4, noua, taxa speciala este de 160,65 euro sau 567,64 lei, la cursul de ieri al BNR.
Tentativa de salvare
Reamintim, Guvernul a modificat, la sfarsitul anului trecut, printr-o ordonanta de urgenta, 110/21 decembrie 2006, prevederile din Codul Fiscal referitoare la categoriile de incadrare a autoturismelor in functie de vechime, prima fiind pana la un an, inclusiv, iar cea de-a doua intre 1-2 ani, fata de varianta "pana la sase luni", respectiv "sase luni - doi ani" existenta in Codul Fiscal aprobat de Parlament la inceputul lunii iulie. O alta modificare se refera la introducerea unei noi anexe, 4.1, privind nivelul taxei speciale pentru microbuze, autobuze, autoutilitare si autospeciale de peste 7,5 tone si peste 12 tone (adica acele autovehicule cuprinse in categoriile N2, N3, M2 si M3). "Intra sub incidenta taxei speciale si autovehiculele comerciale cu masa totala maxima autorizata de peste 3,5 tone, inclusiv cele destinate transportului de persoane cu un numar de peste opt locuri pe scaune, in afara conducatorului auto, cu exceptia autovehiculelor speciale destinate lucrarilor de drumuri, de salubrizare, pentru industria petrolului, a macaralelor, precum si a autovehiculelor destinate a fi utilizate de fortele armate, fortele de securitate a statului, politie, jandarmerie, politie de frontiera, de serviciile de ambulanta si medicina, pentru care nivelul taxei speciale este prevazut in anexa 4.1", se arata in textul OUG 110/2006 de modificare a Codului Fiscal, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007.
Sulfina Barbu: "Nu ne permitem sa fim cimitirul de masini vechi al UE"
"Sustinem in continuare taxa de prima inmatriculare", a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Ea a precizat ca Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA) a sustinut, timp de doi ani, programul de innoire a parcului auto din Romania, pentru imbunatatirea calitatii aerului. "Cat timp nu am fost membri ai UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, ca suntem stat membru nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE", a spus Sulfina Barbu. Ministrul Mediului a precizat ca toate tarile comunitare au libertatea de a-si stabili taxele, asa cum a procedat si Romania in acest caz. "Cat priveste taxa de prima inmatriculare, Ministerul Mediului, Ministerul de Finante si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare, dar valorile rezultate erau mai mici. Cea mai mare taxa era de 3500 de euro. Parlamentul este cel ce a modificat valorile, astfel ca s-a ajuns la noile valori de taxe, mai ridicate", a spus Barbu. "Nu sunt specialist in taxare, discutia este la nivelul valorii, dar taxa de prima inmatriculare este necesara pentru ca descurajeaza masinile poluante", a declarat ministrul Mediului. Sulfina Barbu a precizat ca Romania se poate apara in cazul in care Comisia Europeana va demara procedura de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru. "Ca prim pas pentru demararea acestei proceduri este ca CE sa notifice Romania. Pana acum, nu am primit nici o notificare", a completat ministrul Mediului, Sulfina Barbu. De remarcat, dupa aderarea la UE, in 2004, Polonia s-a confruntat cu un val de masini vechi din UE pentru ca era mai profitabil pentru cetatenii UE sa-si vanda masinile vechi decat sa plateasca taxa de dezmembrare, care era de peste 500 de euro. (L.M.)
#259
Scris 10 ianuarie 2007 - 03:45
#260
Scris 10 ianuarie 2007 - 03:47
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#261
Scris 10 ianuarie 2007 - 03:48
#262
Scris 10 ianuarie 2007 - 03:54
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#263
Scris 10 ianuarie 2007 - 04:13
- reducerea cuantumului aberant al taxei pentru masinile mai vechi;
- exprimarea taxei in procente din valoarea de achizitie a autoturismului - in sensul ca procentul sa creasca odata cu vechimea/clasa de poluare a autoturismului - exact cum era pana acum la accize. Eventual coroborat cu niste valori minime la care sa se aplice aceste taxe, ca sa se evite situatii in care cumperi masina cu 10.000 si declari ca ai dat pe ea 100 de euro.
#264
Scris 10 ianuarie 2007 - 04:26
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#267
Scris 11 ianuarie 2007 - 01:00
Pagina esta asta: http://www.aeat.es/w...?...enu=2&img=7
O sa intreb pe un forum sa ma lamuresc.
Anual se plateste �impuesto de circulacion�, care variaza in functie de vehicul. Eu la Audi-ul 2.2 benzina 150 CP plateam aproape 150 de euro, iar acum platesc cam 240 euro. dar inca o data treaba e destul de complicata, si acest impozit anual difera in functie de zona.
Pot. Fiscala=0.08*Cu^0.6*Z unde Cu es cilindrada unitarie (pe cilindru) Z e numarul de cilindri
#268
Scris 11 ianuarie 2007 - 01:06
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#269
Scris 11 ianuarie 2007 - 01:35
Aceasta postare a fost editata de lexus: 11 ianuarie 2007 - 01:38
#270
Scris 11 ianuarie 2007 - 01:42
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#272
Scris 11 ianuarie 2007 - 01:53
End OT.
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#273
Scris 11 ianuarie 2007 - 10:47
sorry de OT
#274
Scris 11 ianuarie 2007 - 11:01
Eu zic ca UE n-o sa castige acest proces, daca-l va intenta vreodata, fiindca n-are cum sa dovedeasca discriminarea, atat timp cat aceeasi taxa se aplica inclusiv la masinile noi.
No offence, dar daca ai fi jurist (ca je) sau daca ai citi atent normele comunitatii, ai vedea ca este incalcat principiul liberei circulatii, prin impunerea unei taxe care limiteaza posibilitatile de free movement. Ce-ar fi daca si alte 2-3 tari, dupa aia toate, sa introduce acelasi gen de taxe? Pai simplu, s-ar duce dreq toata ideea de comunitate economica... E ca si cum s-ar reintroduce controlul vamal intre Germania si Danemarca, dupa aia intre Franta si Spania, etc...
Pentru a nu exista discriminare, ar trebui ca posesorii masinilor poluante sa plateasca, an de an, o taxa in functie de tip: cei cu EUR2 sa plateasca mai mult decat cei cu EUR4, iar cei cu EUR5 deloc sau infim... pe de alta parte, nivelul de trai din .ro nu permite unui procent, sa zicem 50% din oameni, sa schimbe masina la 4-5 ani, pentru a nu se mai folosi masinile vechi si foooooarte vechi.
Sper ca toata lumea intelege ca actuala taxa a fost introdusa la insistentele si sub directivele Renault-Tariceanu-Vladescu cel care fura softuri (linii de cod)...
#275
Scris 12 ianuarie 2007 - 01:31
se va gasi o metoda de a o legaliza cumva
eu sper sa o aduca l ao val mai normala, sa nu dispara
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi