Inmatriculare auto dupa 2007
#102
Scris 05 ianuarie 2007 - 06:35
ceva in genul media din 2006.
#104
Scris 05 ianuarie 2007 - 07:36
Valoarea in lei a taxei speciale pentru autoturisme/autovehicule,
se determina prin transformarea sumei exprimate in euro
la cursul de schimb valutar comunicat de BNR
pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent
Aceasta postare a fost editata de nicukla: 05 ianuarie 2007 - 07:37
#106
Scris 05 ianuarie 2007 - 08:35
Chestia e ca se calculeaza la un curs mai mare decat in prezent.
#107
Scris 07 ianuarie 2007 - 08:10
Tocmai inainte de craciun am vandut masina mea, un Renault Laguna I si de 3 zile ma uit pe net sa vad ce se poate cumpara...
Taxa asta de intmatriculare ma cam baga in ceata. Am vorbit cu diverse persoane care aduc masini care ziceau ca totusi... taxa este "combatabila" legal, adica nu este conform legilor europene etc etc si ca exista ceva sanse ca ea sa fie modificata/scoasa, MICSORATA CEL PUTIN!!! Sau ca nu exista metodologie sau nu stiu cu nu ma pricep la legi.
1.9 Diesel din 2000 ajunge la aproape 2000 EURO cu tot cu TVA. GROAZNIC.
So, ce vreau sa intreb e ... a adus cineva masini anul acesta? Legea e lege si batuta-n cuie ori ??? Nu de alta... dar sa ma impac cu ideea...
Daca as sti ca peste 6 luni se scoate din orice motive, pot sa supravietuiesc cu o dacie de 1500 RON pana atunci.
#108
Scris 09 ianuarie 2007 - 10:24
Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand.
Uniunea Eurpeana ne da in judecata la Curtea Europeana tocmai din cauza acestei taxe pentru prima inmatriculare considerata a fi neconforma cu legislatia europeana in domeniu, anunta Ziua.
In cazul in care Curtea Europeana de Justitie va hotara ca aceasta taxa este una neeuropeana, atunci statul roman va trebui sa modifice legea. Mai mult, Romania, Ungaria si Polonia ar putea primi chiar o amenda usturatoare.
Asa cum aratam intr-un articol precedent din 5 ianuarie, introducerea taxei pentru prima inmatriculare a fost puternic contestata inca de la inceput, avand castigatori si perdanti certi.
Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.
Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi.
O taxa contestata
Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, declara anterior ca numai grija pentru mediul inconjurator a fost motivul introducerii acestei taxe si ca hotararea a fost luata dupa consultari cu ministrul Finantelor. Taxa ar fi - in opinia doamnei ministru - una conforma cu cerintele UE.
Numai ca lucrurile nu stau deloc asa. Atat Ungaria si Polonia care au introdus si ele imediat dupa integrare astfel de masuri protectioniste, sunt contestate de UE tocmai pentru aceste legi si se pare chiar ca vor primi o sanctiune.
Mai mult, chiar comisarul european Ludovic Orban si-a declarat dezamagirea fata de aceasta taxa care nu corespunde normelor europene.
Cine castiga
Castigatorii principali ai acestei taxe sunt indiscutabil importatorii de automobile noi.
dealerii de masini noi in contextul impulsionarii vanzarilor second hand prin buy back, in detrimentul importurilor de masini second hand.
Si producatorii autohtoni de automobile (Renault Dacia) pot sta linistiti. Valul de masini second-hand ieftine si foarte ieftine a fost stopat.
Castigator va fi si statul roman, care nu a facut altceva decat sa inlocuiasca o taxa neeuropeana (accizele vamale) cu o alta care, chiar daca se ascunde sub masca responsabilitatii fata de mediu, tot nu este pe placul UE.
Vor castiga si bancile, deoarece leasingul va creste simtitor. Pentru masina luata in leasing, taxele pentru prima inmatriculare nu se vor simti asa mult.
Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate.
Cine pierde
In primul rand, pierde cetateanul obisnuit, care nu-si va mai putea lua o masina ieftina si buna dintr-o tara membra UE
Importatorii de masini second-hand vor pierde multi bani din cauza ca nu vor mai putea vinde masini mai vechi de cativa ani, dar vor putea sa-si refaca veniturile cu vanzarea masinilor mai noi de un an.
Si statul roman s-ar putea dovedi perdant in situatia in care aceasta taxa se va dovedi a fi neconforma cu legislatia Uniunii Europene.
Cum s-ar putea evita taxa
Romanul s-a si gandit deja la cateva posibilitati de a evita taxa pentru prima inmatriculare. Cum masinile echipate special pentru persoanele cu handicap sunt scutite de la aceasta taxa, multi s-au gandit ca s-ar putea repeta povestea de acum cativa ani, cand anumite ONG-uri sau biserici aveau inscrise zeci de masini.
O alta modalitatea de a evita taxa este infintarea unui Off-Shore in Belize. Realitatea TV a facut chiar un calcul privind costurile unei astfel de actiuni. Operatiunea se deruleaza rapid si costurile nu depasesc 1400 de euro. Desigur, un off-shore poate fi folosit si pentru evitarea altor taxe.
Comentarii de la cititori
Am adus o Skoda Octavia din 2001 si mi sa dat gradul de poluare euro 2. Dupa noua regula in Romania trebuie sa platesc 3800 de euro nejustificat. Nu m-i se pare corect.
In Suedia taxa de prima inmatriculare este de 560 euro, obligatia e de a avea catalizator deci nu se plateste dupa euro 1,2,3,4, iar salariul minim pe economie este de 800 de euro. Cred ca acesti domni care au aprobat aceste taxe nu au probleme economice si nici nu dauneaza bogatii...
humberto (8 ian 2007 13:51)
Tariceanu importa Citroen - masini noi. Pana sa ajunga in Guvern era presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile. Locul lui la sefia APIA a fost luat de Brent Valmar - presedinte si la Porsche Romania - importator VW, Skoda, Seat, Porsche, Audi. Cei doi sunt prieteni foarte apropiati.
Ministrul de finante - Sebastian Vladescu - si cel de la Mediu - Sulfina Barbu sunt PNL - subordonati de doua ori - pe linie de guvern si de partid lui Tariceanu. Legaturile intre cei 4 sunt deja clare. Acum mai trebuie adaugat un singur element.
Discutia pentru introducerea taxei s-a facut intr-o comisie comuna - Mediu+Finante+APIA. Socant, dar APIA a participat la discutiile pentru introducerea unei taxe in codul fiscal care sa o avantajeze. Se poate verifica. La inceput i s-a spus taxa de mediu, dar nu era europeana, asa s-a ajuns la "taxa speciala" - pentru ca asa apare in Codul Fiscal.
La o singura intalnire a comisiei a fost invitat un importator second-hand, singurul care ar fi fost direct si puternic afectat. Dupa ce a contrazis taxa a fost "exmatriculat" din comisie. Aceste informatii pot fi verificate. Din informatiile mele APIA a propus inclusiv taxa si algoritmul astfel incat sa loveasca si in LOGAN...
sonic (8 ian 2007 11:47)
HotNews.ro, Ionut Baias, 08 ian 2007
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#109
Scris 09 ianuarie 2007 - 12:47
#110
Scris 09 ianuarie 2007 - 01:42
Ne meritam soarta daca avem romani ce considera o taxa impovaratoare normala si binevenita.. asta e nu avem gandirea vestica sa protestam la orice taxa.
masina deja inmatriculata (in romania, spatiu UE cica)
-Vs-
una la prima inmatriculare (in romania, spatiu UE cica)..
rezulta discriminare oricum ai privi, mai putin din Logan poate.
Aceasta postare a fost editata de aztec: 09 ianuarie 2007 - 01:45
#111
Scris 09 ianuarie 2007 - 01:43
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#112
Scris 09 ianuarie 2007 - 01:49
#113
Scris 09 ianuarie 2007 - 01:58
aztec , unde e discriminarea? ca nu inteleg. mai ales tinand ca ai compara un logan euro3 cu o masina echivalenta euro4. platesti mai mult la logan.. pana una alta e avantajos sa aduci masini euro4. ca vrei tu masina euro2 atunci plateste nene.. vrei capacitate mare.. iarasi plateste nene. vrei masina euro.. pai inseamna ca ai gura pungii larga. ca sa nu mai zic ca nu au ce face cu masinile deja inmatriculate, o lege nu are cum sa fie retroactiva
Domane, dar faci parte din APIA?
Nu vreau sa jignesc, da mi se pare ca esti tare in "regula" cu noua taxa.
Bun, sunt de acord sa nu se aduca rable etc etc, dar ... dragii mei, cred ca cu totii vedem ce masini circula la noi pe drumuri si ce de EURO 1,2,3,4 au motoarele respective. S'apoi da... EURO2 sunt rable NU? La fel si EURO 3?
Logan, logan, importatori, este fff evident ca se protejeaza cu taxa asta... dar au cam bagat cutzitu-n polulatie.
Dar, traind in romania, probabil nu o sa se schimbe nimic din pct asta de vedere... asa ca cred ca ne agitam degeaba.
Amenda de vine peste romania... ghinionul nostru caci cine o sa plateasca???? NOI !!!!
Sincer n-as mai da un ban la statul asta de as putea. Iar bla bla-urile cu protejarea mediului..., dar cate paduri au fost taiate aia nu vede nimeni, sa nu mai amintim de alte poluari.
Pe scurt: sunt de acord sa fie ceva taxa, dar NU ASA DE MARE!!!
Stima.
#114
Scris 09 ianuarie 2007 - 01:58
Acelasi lucru nu este aplicabil unui cetatean German la cumpararea unei masini din romania.
Legislatia ar trebui sa fie similara oriunde in spatiul UE.
Dar cum nu s-a inteles pana acum ca romanul nu este cap de vita taxabila, nu ma astept ca aceasta taxa sa fie abrogata..
Ca exemplu, taxa de GIURGIU ca si cea a lu' Mazare.
Romania simplu surprinzatoare.
#115
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:14
#116
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:15
"unde e discriminarea? ca nu inteleg"
cam pe aici ar fi discriminarea:
... daca iei o Dacia 1300 fabricata in 1975 si inmatriculata la Strehaia si vrei s-o inmatriculezi la Timisoara nu platesti nici o taxa, in schimb daca iei un Renault 12 fabricat in 1975 si inmatriculat la Billancourt si vrei sa-l inmatriculezi la Timisoara platesti o taxa destul de mare, asta cu toate ca de la 1 ianuarie 2007 si Strehaia si Timisoara si Billancourt fac parte din UE.
ps. recunosc ca nu prea stiu "ce este si cum se foloseste" Ue asta http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/001.gif
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#117
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:18
In opinia presedintelui Autovit, Liviu Dobrin, taxa in cauza limiteaza dreptul de optiune al cetateanului roman, obligandu-l sa cumppere o masina noua si, evident, mai scumpa, in detrimentul uneia second-hand. "Se vede foarte clar ca nu este vorba de o taxa de protectie a mediului, asa cum s-a sustinut, ci ca este vorba de o taxa de protectie a importatorilor de masini noi fata de concurenta pe care ar putea-o reprezenta un import masiv de autoturisme second-hand din tarille UE. Se refera la protectia doar a importatorilor si nu a producatorilor interni, platitori de taxa datorita dotarii autoturismelor Logan cu Euro 3 si nu Euro 4, cu mult mai ieftin. E o taxa care a fost introdusa la presiunea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme noi (APIA)", a afirmat Dobrin. Presedintele Autovit a aratat ca, in cursul anului 2006, o delegatie APIA s-a dus la ministrul de Finante, Sebastian Vladescu, care a intentionat initial sa introduca o taxa fiscala, care ar fi fost in contradictie cu normele UE, apoi a incercat sa introduca o taxa de mediu, lucru care iar nu s-a putut, si atunci s-a dat denumirea de taxa speciala. In opinia lui Dobrin, nu atat introducerea taxei de prima inmatriculare ar fi o problema, cat marimea ei care denota de fapt intentia de a prohibi importul de second-hand. "Asa privesc guvernantii nostri aceasta taxa, sub masca grijii pentru protectia mediului si sub masca unei temeri de a deveni groapa de gunoi a Europei. De fapt se protejeaza interesele unui grup restrans, a importatorilor si nu a producatorilor interni, ba chiar in dauna producatorilor. Noi toti vom plati amenzile pe care UE le va impune. Va pierde cetateanul roman caruia i se limiteaza drastic optiunea, fiind impins artificial spre a alege un autoturism nou in detrimentul unuia second", a mai spus Liviu Dobrin. Totodata, reprezentantul Autovit este de parere ca si Consiliul Concurentei ar trebui sa se autosesizeze in legatura cu acest caz. Presedintele APIA, Brent Valmar, a evitat sa faca declaratii cu privire la acest subiect, aflandu-se, pe parcursul zilei de ieri, ba in sedinte, ba in toiul altor convorbiri telefonice. "Aceasta taxa nu va face decat sa ne inaspreasca traiul tuturor, pentru ca masina nu mai este de mult un lux pentru romani, ci o necesitate. Iar cei mai multi romani nu isi permit sa cumpere o masina noua cu banii jos.", se arata intr-o petitie publicata pe forumul EuroNews si semnata de 1500 de alegatori..
Ieri, la pranz, am solicitat un raspuns oficial de la Comisia Europeana la intrebarea "daca taxa de inmatriculare este in conformitate cu legile UE?"
In facsimil se poate lectura raspunsul soc: UE se pregateste sa cheme in judecata statul nostru pentru a fi amendata legea romaneasca antieuropeana. Deoarece raspunsul l-am primit la ora 16:45, cu o intarziere de o ora fata de termenul solicitat de noi, reprezentatul UE a tinut sa-si ceara scuze din prima fraza! Asa se respecta oamenii la case mari. Evident, daca am fi solicitat un raspuns de la o institutie din Romania, scrisoarea electronica ar fi intarziat zile, chiar saptamani sau nu am fi primit nici o declaratie oficiala, iar de scuze nici vorba. Inca o diferenta esentiala intre guvernantii nostri si cei din UE.
http://www.ziua.ro/d...01-09&id=213855
si in finlanda sau alte tari nordice unde platesti taxe de iti tzatzaie fundul cum e? nu ti se ingradeste nici un drept , insa e normal ca daca poluezi mai mult, ai motor mai mare trebuie sa platesti. ca idee orice masina euro4 cu cilindree mica (1.3 de exemplu) plateste cam 150 euro taxa asta. relativ putin zic eu.. si o poti gasi si noua si sh.. deci?
zi-ne si noua te rog in ce tara de pe pamint sau de pe marte exista o taxa de inmatriculare de 6-8000 euro pentru un autoturism. sa zicem ca ne prefacem ca nu ne dam seama ca vorbim de autoturisme de maxim 3000 eur, pe care si le pot permite majoritatea romanilor.
fii serios http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/cunaooooo.gif
a, si inca ceva. cind de banii aia o sa respir AER si nu fum si noroi, o sa merg pe autostrada ca in finlanda sau alta tari nordice etc etc etc, o sa fiu de acord sa ii platesc. da' cind banii aia ii fura x si y, sau in felul asta ma impiedica pe mine sa-mi cumpar MASINA ca sa-si vinda ei troacele si sa faca profit, multa UE !
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#118
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:28
#119
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:29
Asa s-ar fi redus masa de 70 % din masinile Non-Euro de pe piata romana mult mai rapid.
Maximul, tu sti care sunt impozitele la o masina cu motorul de peste 3.000 cc.
Mi bine bucurate cat mai poti de Logan, ca poate peste 2-3 ani nu o vei mai putea revinde/inmatricula sau plati un impozit omorator... si unora li se va parea normal, pt ca are doar Euro 3..si pt ca esti roman.
Aceasta postare a fost editata de aztec: 09 ianuarie 2007 - 02:32
#120
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:36
jaffar tu crezi ca aia 7000 de euro ii platesti la o masina de clasa mica , cu motor euro4? taxa aia probabil e pt vre-un offroad probabil fara euro, cu motor de peste 3l.. etc.. de ce ar trebui statul sa incurajeze inmatricularea unor asemenea masini?si am mai zis, legile nu pot fi retroactive din ce stiu eu
nu dragule, eu vreau sa-mi aduc o masina non-euro de peste 6 ani, cu motor de 1990 cmc. taxa este de 59xx eur, iar masina costa, poate, o mie. ti se pare normal ? statul nu trebuie sa incurajeze PROFITUL UNOR SOCIETATI COMERCIALE, fie ele conduse de primul ministru sau de nu-s ce alta persoana importanta. dar deh, numai la noi niste firme pot da legi nene, ca sintem in codru.
don't even get me started despre poluare, iti masor oricind noxele la masina mea non-euro din '87 si iti compar cu ce merge pe strazile din ro. daca tot iubeau atit ecologia, puteau sa faca ceva sa nu se mai ia inspectia pe spaga sau sa platesti proportional cu noxele pe care le emiti. inclusiv basculantele, tir-urile si restul.
eu NU VREAU sa-mi iau masina de clasa mica, nici cu motor mic, nici masina noua. nici n-am cu ce, si nici nu vreau sa cumpar mizerii proaste si foarte scumpe. la fel ca mine sint mare parte din locuitorii acestei tari/jungle.
completare: masina mea non-euro despre care vorbesc a iesit la noxe cu valori care se incadreaza in normele euro II. pentru o masina care este euro II si in acte, nu doar in verificarea tehnica, taxa scade de la 6000 la 4000 euro. whoaaa !!!! http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/party1.gif
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#121
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:44
p.s : maximus,lasa-ne!
#122
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:46
Pe mine ma enerveaza la culme ca,daca vreau o masina cu acelasi motor ca logan si cu aceasi norma de poluare(euro3),trebuie sa platesc 1000 euro.La logan cat e taxa?Avand in vedere nesimtirea de preturi pe care le au,isi permit sa suporte ei taxa care oricum e cu mult mai mica.
p.s : maximus,lasa-ne!
de ce te enerveaza mai tibitule? la masini cu aceeasi norma de poluare, cu aceeasi capacitate cilindrica si loganul si masina x va plati la fel. deci unde e discriminare?
#123
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:46
jaffar tu crezi ca aia 7000 de euro ii platesti la o masina de clasa mica , cu motor euro4? taxa aia probabil e pt vre-un offroad probabil fara euro, cu motor de peste 3l.. etc.. de ce ar trebui statul sa incurajeze inmatricularea unor asemenea masini?si am mai zis, legile nu pot fi retroactive din ce stiu eu
ca sa pricepi anumite lucruri, uite aici un Renault Clio (motor benzina 1.2 - neamtu' zice e Euro 2 Kat):
http://www.mobile.de...O...1239192016
pe care neamtu' cere 999 euro iat Tariceanu & co imi cere 2232.36 euro (conform calculatorului de aici: http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html) ca sa ma lase sa-l inmatriculez in Romania (gura satului spune ca atit Ro cit si D sint membre UE)
ti se pare ok lucru asta ?
Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)
#125
Scris 09 ianuarie 2007 - 02:48
taxa e aceeasi si pentru Logan si pentru orice alta masina...
masina 2nd cu aceasi cap cilindrica si aceasi norma de poluare(euro 3)!!!!!!
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi