BMW 435i xDrive M Sport – Distractie serioasa

0
3206

De fiecare data cand ne dam intalnire cu un model BMW entuziasmul redactiei este la cote maxime, norocul nostru ca nu suntem multi. Dar atunci cand vine vorba de un coupe albastru cu motor pe benzina de 3 litri, tractiune integrala x-drive si transmisie automata in 8 trepte, deja tentatia de a sari in sus este maxima. Norocul nostru ca suntem putin cam grei. In fine, articolul acesta va fi poate prea scurt, dar este greu sa vorbesti mult despre o masina care te-a lasat fara cuvinte….

BMW Seria 4, sa fie clar pentru toata lumea, este un seria 3 coupe dar are foarte putine elemente de caroserie comune cu aceasta, iar pana aici premisele sunt excelente. Daca mai pui in ecuatie si acel albastru estoril superb plus un pachet M Sport mai mult sau mai putin costisitor, deja ai in fata ochilor un coupe cu o linie deosebita si care emana sportivitate prin toti porii. Spoilerele din fata si spate sunt modelate mai cu staif in cazul pachetelor sport (optionale), jantele sunt impresionante iar designul blocurilor optice este cat se poate de proaspat. Capota alungita si fluiditatea liniilor, impreuna cu indicativul 435i de pe capota portbagajului  te fac sa ridici cel putin o spranceana.

DSC03875

Interiorul este mai putin impresionant, probabil din cauza faptului ca este identic cu cel de la Seria 3. Insa volanul M Sport si tapiteria scaunelor te duc din nou cu gandul la o bomba stradala. Pozitia la volan este foarte joasa, scaunele ofera o sustinere laterala impecabila iar posibilitatile ample de reglaj pe toate directiile imaginabile fac usor de gasit pozitia ideala de condus (pardon, pilotat!). Spatiul interior este generos, accesul in spate este la fel de greoi ca in cazul oricarui coupe, iar pe bancheta din spate doi adulti mai robusti se vor simti inghesuiti la nivelul picioarelor. Portbagajul ofera spatiu suficient pentru bagaje chiar si in cazul unui concediu prelungit, iar suprafetele vitrate sunt bine dimensionate.

DSC03963

Si acum ajungem la indicativul 435i, unde ultimele doua cifre reprezinta de fapt motorizarea pe benzina de 3 litri si nu mai putin de 306 CP. Si ii pune la sol chiar si cu toate cele 4 roti deodata, sau cu care roata vrea ea pentru ca modelul testat de noi era echipat cu tractiunea integrala X-Drive. Cutia de viteze automata in 8 trepte este un optional obligatoriu, iar daca esti vreun purist care considera cutiile manuale drept cea mai sportiva solutie trebuie sa aflii ca atat tractiunea integrala X-Drive cat si transmisia automata ZF sunt setate sa faca din Seria 4 o masina extrem de jucausa. Rapiditatea cu care se succed treptele de viteza cand ai acceleratia la podea si modul intuitiv in care cutia retrogradeaza cate 3 trepte atunci cand ai nevoie de putere te vor face sa uiti definitiv orice transmisie manuala. Cei 306 cai putere sunt multi indiferent din ce unghi privesti problema dar cel mai important lucru este faptul cum acest motor de 3 litri poate sa traga la turatie joasa si naturaletea cu care trece prin tot palierul de turatii. 435i este o masina care se poate conduce cu placere chiar si in traficul urban aglomerat si se dezlantuie pur si simplu la drum intins unde rezervele ei sunt mult peste limitele unui sofer bun. Suspensiile sunt efectiv incredibil de bine setate, oferind aceea rigiditate mult dorita pe o curba stransa dar si confort bun pe asfaltul mai putin ingrijit. Ruliul este inexistent iar spatele lui 435i, datorita electronicii inglobate la bord, poate in continuare sa ofere multa distractie.

DSC03882

Nu are absolut niciun rost sa va spunem cat consuma BMW 435i, deoarece in principal consuma cat vrea el. Totusi pentru statistici putem sa ne amintim ca in oras computerul de bord arata intre 13 si 15 litri la 100km iar la drum intins se poate obtine o medie de 10 litri chiar si mergand foarte tare, deci tinand cont de cei 306 cai putere si de cilindreea generoasa consumul este ok. Pretul de achizitie insa este destul de piperat dar in definitiv lucrurile bune intotdeauna au un pret ridicat. BMW 435i xDrive Coupe pleaca de la 53.000 euro (TVA inclus). Pentru pachetul M Sport mai adaugam 3.263 euro, plus 800 euro o vopsea metalizata, 2.400 euro transmisia automata sport, 800 euro senzorii de parcare, 2.600 euro sistemul de navigatie Professional, 747 euro sasiul adaptiv M si asa ajungem la un total de 60.000 euro cu TVA inclus. Partea buna este ca primesti 5 ani sau 100.000 km de intretinere gratuita, ceea ce inseamna ca in aceasta perioada nu te mai intereseaza niciun cost de intretinere. Foarte tare este ca BMW este singura marca premium care ofera gratuit acest pachet de intretinere.

DSC03877

4.5-stars-out-of-5

Verdictul nostru final, este de aproape 5 stele, pentru ca 435i este intradevar o masina exceptionala din multe puncte de vedere. Din punct de vedere tehnic nu prea ai ce sa-i reprosezi, poate doar consumul de benzina, dar sa nu uitam ca Seria 4 se poate cumpara si cu excelentul diesel de 2 litri si 184 CP pe care l-am testat mai demult si care a reusit sa se tina fara mari probleme dupa un  Mercedes E350 Bluetec (!). Interiorul este singurul loc unde putem cauta nod in papura; ergonomia este buna, asamblarea este foarte buna iar layoutul sportiv incanta maxim, insa materialele nu sunt atat de sofisticate pe cat ne-am fi dorit de la o masina de 60.000 euro. Din fericire la primul kick-down uiti de orice moft, ciupesti putin frana, tragi cu incredere de volan si apoi accelerezi tare aruncand masina in viraj cu rotile fumegand.

GALERIE FOTO