Audi Q8 e aici! Totul despre noul SUV Coupe, rival pentru BMW X6

0

La capătul unei lungi campanii de teasing, Audi a dezvăluit oficial Q8. Noul SUV premium combină liniile seducătoare ale unui coupe cu luxul navei-amiral A8, rivalizând cu BMW X6 și Mercedes-Benz GLE Coupe.

Pe lângă linia puternic descendentă a acoperișului și ușile fără rame, caracteristici tipice unui coupe, Q8 atrage atenţia prin grila inedită, care prezintă o ramă proeminentă argintie şi șase aripioare cromate verticale; pasajele roţilor arcuite şi “umerii” laţi ai caroseriei, elemente inspirate de designul faimosului Quattro (si care sunt acum o caracteristică de design pentru toate noile modele ale mărcii, inclusiv Audi A6, A7 si A8) si optiunea unor jante de 22 inch, cea mai mare dimensiune oferită vreodată de Audi. Designul cu iz high-tech include o bandă luminoasă dispusă pe întreaga lățime a posteriorului. Acesta încorporează un nou aranjament LED cu efect 3D, ce accentuează lățimea mașinii.

Deși Q8, cu o lungime de 4.986 mm, este mai scurt decât Q7 pe care se bazează, acest lucru este în întregime datorat consolelor faţă şi spate mai scurte, noul venit fiind cu 27 mm mai lat și cu 40 mm mai plat decât Q7, ceea ce contribuie inexorabil la obţinerea proporțiilor mai sportive. Ca atare, spațiul interior este aproape identic, deși Q8 oferă strict cinci locuri, în timp ce Q7 poate fi comandat şi în configuraţie cu șapte scaune. Volumul de încărcare al portbagajului este de 650 litri, respectiv de 1755 de litri cu bancheta rabatată, comparativ cu cei 770/1955 litri afişaţi de Q7.

Audi Q8 rămâne în versiunea finală surprinzător de apropiat de Conceptul Q8 din ianuarie 2017 și diferă doar în detaliu, prin adăugarea pieselor impuse de costuri sau legislaţie pentru producția de serie. De asemenea, interiorul masinii corespunde cu cel al conceptului Q8, ceea ce înseamnă că acesta adoptă un layout ultra-modern, foarte asemănător cu cel al fraţilor de platformă (MLB Evo) A6, A7 şi A8. Planşa de bord este dominată de două ecrane tactile și suprafețe netede/strălucitoare. Display-ul superior de 10,1 inch controlează funcțiile de infotainment și navigație, în timp ce ecranul inferior de 8,1 inch reprezintă interfaţa pentru sistemele de încălzire, ventilație și aer condiționat.

Audi subliniază caracteristicile sportive ale noului Q8, dar accentuează, de asemenea, caracteristicile de lux și – surprinzătoare – veleităţile off-road ale noului model. “SUV-ul Coupe îşi poate continua călătoria acolo unde se termină asfaltul, datorită unei gărzi la sol de până la 254 milimetri și, desigur, graţie tracțiunii integrale Quattro standard”, se spune în comunicatul de presă al mărcii. Însă, mai important pentru majoritatea viitorilor clienţi este performanța pe șosea. Utilizarea pe scară largă a aluminiului ar trebui să reducă greutatea, deși cele 2.145 kg anunţate pentru modelul 3.0 TDI nu sunt tocmai puţine. Pentru a imprima un caracter dinamic ireproşabil în viraje, Audi a înzestrat Q8 cu direcţie integrală, alături de amortizoarele adaptive și suspensia pneumatică opțională.

În mod standard, Q8 dispune de șapte moduri de conducere pre-selectabile care modifică setările pentru suspensie, direcție și motor, de la modurile dedicate incursiunilor off-road până la setări sportive. Modelul Q8 poate fi specificat cu una din cele trei tipuri diferite de suspensii, dintre care două utilizează perne de aer pentru a îmbunătăți confortul.

Inițial, cumpărătorii din Europa vor avea la dispoziție două motoare de 3,0 litri: un turbo de 340 CP (55 TFSI) și un diesel de 286 CP (50 TDI). Singurele cifre de performanță anunţate sunt acceleraţia de la 0 la 100 km/h, estimată la 6,3 secunde, respectiv viteza maximă de 232 km/h.

Versiunea TFSI va fi echipată cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, dieselul echivalent urmând să fie disponibil exclusiv în compania unei transmisii S tronic cu șapte trepte şi dublu ambreiaj. Q8 este totuşi susținut de electricitate datorită arhitecturii electrice de 48 V și a tehnologiei mild hybrid, care îi permite noului SUV Coupe Audi să navigheze la viteze cuprinse între 55 și 160 km / h cu motorul oprit și să genereze energie în timpul decelerației. Audi Q8 50 TDI va fi disponibil în Europa din iulie, versiunea 55 TFSI urmând să sosească în showroom-uri în 2019.