TEST: Renault Twingo FL 1.2 16V 75 CP Trend – Eye Candy

0

We cannot display this gallery

RENAULT TWINGO FL 1.2 16V 75 CP TREND

[tab: Intro]

Renault a fost intotdeauna recunoscut pentru modelele sale de buget si mai ales pentru modelele sale de clasa mica, care au capatat un statut legendar de multe ori, cum ar fi cazul pentru Renault 4, Renault 5 si Renault Clio, de exemplu.

Pe de alta parte, o alta caracteristica specifica constructorului francez a fost elementul de inovatie prezent in multe din modelele sale, creatoare de noi clase de automobile, pozitionind producatorul din Boulogne-Billancourt ca un adevarat “créateur d\’automobiles“, asa cum a fost de exemplu cazul cu Renault Espace, care a inaugurat si creat practic segmentul monovolumelor.

In 1992, Renault combina expertiza sa pe segmentul de masini mici si mini cu aspectele inovatoare ale unui concept monovolum pentru a lansa prima generatie a modelului Twingo, un automobil de clasa mini cu un concept revolutionar al spatiului interior, al carui nume reprezenta o combinatie intre cuvintele “Twist”, “Swing” si “Tango”.

Prima generatie Twingo a fost proiectata si realizata sub coordonarea lui Patrick le Quément, fostul designer-sef al lui Renault, in virtutea convingerii acestuia potrivit careia este un risc mult mai mare pentru Renault sa nu isi asume nici un risc (dupa ce vazuse erodarea cotei de piata dupa lansarea unor modele comune cum ar fi Renault 9 si 11 – suna cunoscut, domnule Ghosn?). Iar prima generatie Twingo a fost un succes, cu o longevitate de invidiat, fiind produsa si vinduta in aproximativ 2,5 milioane de exemplare pina in 2007, cind a fost prezentata a doua generatie Twingo (a se lua nota ca desi productia primei generatii a incetat in Franta in 2007, ea este produsa in continuare in Columbia).

A doua generatie era in mod clar o masina conceptual si tehnic mai buna, dar cu un design mai cuminte, sub influenta noilor directii stabilite de managementul grupului Renault. Vinzarile nu au fost senzationale, in special datorita design-ului destul de comun, acesta fiind motivul pentru care in 2011, Twingo generatia 2 a primit un facelift semnificativ, sub coordonarea noului designer sef al grupului Renault, Laurens van den Acker.  Tot in 2011, Renault a inceput sa importe modelul Twingo in Romania. Avind in vedere valul recent de interes legat de automobilele clasei mini, interes generat atit de noile modele cit si de cresterea interesului “de austeritate” asupra modelelor mici, de oras si de buget, am vrut si noi sa vedem cum arata, cum se poarta si cum se vede acest Twingo generatia 2 facelift.

[tab: Design]

Dupa cum am mentionat anterior, Renault Twingo FL este o schimbare radicala fata de prima sarja a generatiei 2 Twingo. Echipa condusa de Laurens van den Acker, a procedat la o operatie de chirurgie estetica majora, indeosebi in partea din fata, noul Twingo fiind primul model care arata noile semnaturi specifice de design pe care van den Acker le-a gindit pentru marca franceza. Rezultatul este unul impresionant, deoarece noul Twingo 2 cu facelift devine o masina foarte funky si in trend, aspect care este completat si de paleta coloristica precum si de posibilitatile numeroase de personalizare, in genul celor oferite de Mini si apoi de Fiat 500, insa la un buget mult mai redus.

Pentru o masina care va fi condusa in multe cazuri de o domnisoara sau doamna, sau de persoane tinere, dinamice, “cool”, consideram ca acest aspect ludic este unul important si un atu – personal cred ca abordarea germanica de oferi in clasa mini niste modele care sunt replici la scara redusa a modelelor serioase din clasele mai mari nu e cea mai potrivita. Le Quément nu a gresit asumindu-si riscuri cu Twingo, ci a gresit cind a extins aceasta abordare si la clasele mai mari, rezultind de aici modele precum socantul Vel Satis, si sper din tot sufletul ca van den Acker va reusi sa redea charm-ul si prospetimea modelelor Renault in doza potrivita pentru fiecare clasa. 

Privita din fata, de aproape, stind in picioare, masina pare sa aiba pleoape, iar fata cu 6 elemente de iluminare (faruri, faruri de ceata plus un element pentru pozitii si semnalizari) creeaza o fizionomie zambitoare, care iti aduce buna dispozitie dimineata. Sigur ca reversul e ca in cazul unui accident, prezenta atitor faruri diferite poate creste costurile reparatiei. Jantele de aliaj au un design modern, oarecum in stil tuning, iar modelul dotat de noi era dotat cu jante optionale pe 15 inci care mareau appeal-ul masinutei, alaturi de culoarea Violet Fushia (una din cele doua culori nou adaugate in paleta de optiuni la facelift, alaturi de Bleu Bermudes).

[tab: Interior]

Desi nu mai respecta intru totul conceptul de monovolum mini “one box” al primei generatii Twingo, actualul model Twingo impresioneaza prin impachetarea inteligenta din punct de vedere al folosirii spatiului interior, cu o modulairtate peste competitie. Modelul testat de noi (Trend) nu era echipat cu bancheta spate care culiseaza pe o distanta de 15 cm (disponbila doar la Dynamique), rezultind fie un portbagaj marit, fie mai mult spatiu la picioare pentru pasagerii de pe locurile din spate, insa chiar si fara aceasta am constatat ca in Twingo patru adulti pot lua loc fara probleme. De asemenea, portbagajul este destul de mare, avind 230 litri (cu bancheta culisanta poate creste pina la aproape 300 litri, valoare deja apropiata de unele modele de clasa mica si compacta). Daca se rabateaza complet bancheta spate se poate ajunge la un spatiu de depozitare de 950 litri. Accesul la interior facilitat de usile mari este unul foarte bun, inclusiv pentru locurile din spate.

Din punct de vedere al design-ului, totul este rezolvat intr-o cheie ludica, foarte potrivita pentru o astfel de masina mini, de oras. Plasticele sunt corecte, si asamblate bine, insa avem o rezerva legata de rezistenta lor la uzura, bordul modelului testat de noi si care avea doar putin peste 2000 km la bord fiind deja zgiriat in mod vizibil.

Vitezometrul este plasat central, alaturi de display-ul central specific Renault, insa este mare si bine vizibil, cu cifrele de viteza afisate digital. Modelul testat de noi in finisarea Trend nu avea turometru, dar nu putem spune ca i-am simtit lipsa (mai multe detalii la sectiunea dinamica), in echiparea Dynamique masina fiind prevazuta cu un turometru pozitionat in fata volanului, in maniera deja cunoscuta de la Mini. De remarcat si spatiul de depozitare arici din fata volanului, care impreuna cu detaliile in culori vii si cu radio-CD-ul plasat intr-o pozitie aproape verticala, contribuie la buna dispozitie la bord. O singura nota negativa totusi, referitoare la pozitia volanului, care necesita o anumita acomodare amintind putin de primele generatii Scenic. Ca o nota  amuzanta, Twingo aduce aminte si de gama Dacia, atit prin cheia de contact identica cu cea a unui Logan cit si prin clasonul plasat in capatul manetei de semnalizare, si nu pe volan.

[tab: Dinamica]

Daca din punct de vedere al interiorului, micul Renault puncteaza foarte bine, la aspectul dinamic sunt mai multe aspecte unde ne-am fi dorit parca mai mult. Nu consideram ca o astfel de masina de clasa mini trebuie sa aiba o tinuta de drum de raliu si din acest punct de vedere, nu am inteles prea bine rigiditatea excesiva a suspensiilor, care fac ca toate imbinarile si alte denivelari transversale ale caii de rulare sa fie resimtite destul de acut in habitaclu – poate acest aspect era datorat si dotarii optionale a unor jante mai mari pe modelul pe care l-am testat (jante pe 15 inci fata de cele standard pe 14 inci). Rigiditatea e cu atit mai surprinzatoare cu cit masina prezinta un ruliu in curbe destul de pronuntat.

La capitolul motor Twingo 2 facelift aminteste iarasi de Logan, pentru ca motorul urca greu in ture si este foarte zgomotos la turatii mari. Coroborat cu cutia de viteze destul de imprecisa si care agata putin, rezulta un model cu care abordarea unor trasee lungi in afara orasului poate fi destul de obositoare, dar nu imposibila, noi atingind cu ceva stradanii chiar 130 de km pe autostrada. Renault ne-a obisnuit cu cutii de viteza mult mai placute in ghidare si utilizare. Directia electrica este suficient de precisa dar lasa un feeling putin ciudat datorita asistarii electrice. Masina e foarte manevrabila in trafic, ceea ce e un atu important pentru un city car.

[tab: Consum]

Constructorul francez anunta un consum mixt de 5.1 litri/100 km. Consumul urban anuntat este de 6.7 litri/100 km, iar cel extraurban de 4.2 litri/100 km. Nivelul declarat al emisiilor de CO2 este de 119 g/km.

In realitate, noi am obtinut un consum mixt de putin peste 8 litri/100 km, in conditiile in care ne-am deplasat in cea mai mare parte a timpului in Bucuresti, ceea ce consideram ca este un rezultat bun pentru traficul din minunata noastra capitala.

[tab: Buget]

Renault Twingo 1.2 16V 75 CP Trend are un pret de pornire de 9.300 de euro cu TVA, din care se poate scadea actualmente reducerea de 600 EUR cu TVA oferita de importator. Echiparea de serie chiar pentru acest model de baza este destul de generoasa, asa cum ne-a obisnuit de altfel Renault, cuprinzind tempomat, ABS, airbag-uri pentru locurile din fata, aer conditionat cu reglaj manual, geamuri electrice, inchidere centralizata cu telecomanda. Surprinzator insa, Radio CD-ul este optional, costind 250 EUR cu TVA (sau 170 EUR doar radio simplu fara CD, dar cu  Audio Connect Box!). In general optionalele nu sunt scumpe (aerul conditionat automat costa de exemplu numai 180 EUR cu TVA).

Din punct de vedere al pretului considerind si reducerile oferite Renault Twingo se pozitioneaza foarte bine fata de competitie. La un nivel de pret mai mic regasim doar modelul Suzuki Alto (8.650 EUR cu TVA), conceptual realizat pe o o platforma mai veche. Restul modelelor europene sau asiatice sunt in general mai scumpe (VW Up! în echiparea Take Up cu motorul de 75 CP costă 8.914 euro insa are o echipare standard mai saraca, iar o Toyota Aygo Luna cu trei portiere costă 10.262 euro cu TVA).

Garantia oferita de Renault este de 3 ani sau 150.000 km, aceasta putand fi extinsa, prin intermediul programului Renault Adagio pentru 24 de luni contra sumei de 170 de euro (TVA inclusa), extindere care pastreaza aceeasi limita de 150.000 km.

Pentru mai multe detalii referitoare la promotii, echipari si preturi va invitam sa accesati configuratorul oficial.

[tab: Verdict]

Noul Twingo 2 facelift este un model care cucereste prin interiorul bine gindit si spatios, design-ul ludic, culorile vii si posibilitatile de personalizare. Pretul este competitiv, insa am fi dorit o suspensie mai confortabila, un motor mai tonic si mai silentios si o cutie mai placuta in utilizare. Personal, consider ca bombonica ar fi fost o masina perfecta de oras echipata cu un motor 0.9 TCE si o cutie automata, dar probabil si pretul ar fi fost mai ridicat in acest caz (insa oricum ar fi fost sub cel al lui Fiat 500, de exemplu).

Masina aduce un zimbet pe fata si atrage privirile in trafic, mai ales daca ai ales o combinatie de culori vie si indrazneata. Posibilitatile de personalizare se apropie de ceea ce ofera Fiat 500 si Mini, iar astfel impachetat Twingo e un concurent demn de luat in seama. Probabil pe piata romaneasca vinzarile unui astfel de model mini vor ramine limitate – in definitiv, daca un producator reduce dimensiunile unei masini asta nu inseamna neaparat un cost de productie si un pret mai mic, iar piata noastra e in continuare adepta modelor spatioase, cu portbagaj mare si spatiu util semnificativ. Probabil si de aceea Renault nu a decis decit anul trecut sa inceapa importarea lui Twingo, insa acum ne bucuram ca a decis sa o faca.

___________________

[tab: D. tehnice]

RENAULT TWINGO FL 1.2 16V 75CP
Motorizare  1.2 16V 75CP
Cilindree (cc) 1149
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Raport compresie 9,8:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 75/5500
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 107/4250
Tip injectie multipunct secventiala
Carburant benzina
Norma de poluare Euro5
Cutie de Viteze  CVM5
Pneuri 175/65 R 14
Rezervor (l) 70
Portbagaj (l) min. 230
Viteza maxima (km/h) 169
0 – 100 km/h (sec) 12.3
Consum Urban 6.7
Consum Extraurban 4.2
Consum Mixt 5.1
Emisii CO2 (g/km) 119
Masa proprie (kg)  919
Lungime x Latime x Inaltime 3687-1654-1470