Cu citeva zile inaintea inceperii Salonului de la Detroit, Mercedes continua prezentarea avalanselor de noutati anuntate pentru acest eveniment. Astfel, dupa ce a anuntat premiera noilor versiuni restilizate ale Mercedes E-Class Coupe si Cabrio, a venit rindul noutatilor in privinta versiunii Mercedes E 63 AMG.
Sau mai bine zis a versiunilor, pentru ca aceasta restilizare a versiunii E-Class este ocazia unei dublari a ofertei, sub forma unei versiuni sa-i zicem de baza si a unei versiuni cu 27 CP in plus botezata S-Model (in locul Pachetului AMG Performance disponibil la modelul pre-facelift). Mai mult decit atit, tractiunea integrala 4Matic isi face aparitia, optional pe versiunea de baza berlina si ca echipare standard a modelului break de baza si a versiunilor S-Model.
Modelul de baza Mercedes E 63 AMG beneficiaza de o versiune imbunatatita a motorului AMG de 5.5 litri V8 Biturbo al carui valori de putere si cuplu au crescut de la 525 CP si 700 Nm la 557 CP si 720 Nm. Sunt practic valorile de putere si consum livrate pina acum de versiunile echipate cu pachetul optional AMG Performance. Acest model de baza este disponibil in vazul berlinei atit in versiune cu propulsie cit si optional in versiune cu tractiune pe toate rotile 4Matic, o premiera pentru limuzinele AMG. Versiunea de baza break este disponibila numai cu tractiune 4Matic. Mercedes vorbeste de un sistem de tractiune integrala orientat spre performanta, avind o impartire a puterii transmise intre fata si spate de 33:67, si care aduce un surplus de greutate de numai 70 kg fata de versiunea cu propulsie. In cazul conducerii pe astfalt ud sau in conditii de iarna, tractiunea optima este garantata de un ambreiaj multi-disc cu un efect de blocare de 50 Newton metri care potențialul frictional de aderenta al tuturor celor patru roti, indeosebi pe zăpadă și gheață.
In locul optiunii Pachetului Performance, Mercedes ofera acum un model de sine statator in catalog, asa numitul „S-Model” care ofera o putere de 585 CP si 800 Nm de cuplu, echipat standard cu sistemul de tractiune integrala 4Matic. In plus, E 63 AMG S este echipat si cu un diferential blocabil pe puntea spate, care aduce un plus de tractiune si o dinamica mai buna in conduita sportiva, pe un drum virajat sau, de ce nu, pe un circuit. Această performanță îmbunătățită este obtinuta prin modificarea soft-ului motorului si o creștere a presiunii de supra-alimentare de la 0.9 la 1.0 bar. Noile motorizari, atit versiunea de baza cit si cea pentru S-Model indeplinesc normele EURO 6 care vor intra in vigoare abia in 2015.
Ca de obicei, modelul E 63 AMG este disponibil atit ca berlina cit si ca model break (T-Model), acesta din urma fiind disponibil numai cu tractiune integrala 4Matic pentru ambele variante de motorizare. Detaliile complete ale versiunilor pentru piata germana sunt prezentate mai jos.
E 63 AMG Berlina | E 63 AMG 4MATIC Berlina/Break | E 63 AMG 4MATIC S-Model Berlina/Break | |
Capacitate cilindrica | 5461 cmc | 5461 cmc | 5461 cmc |
Putere | 410 kW (557 CP) la 5500 rpm | 410 kW (557 hp) la 5500 rpm | 430 kW (585 hp) la 5500 rpm |
Cuplu maxim | 720 Nm intre 1750-5250 rpm | 720 Nm intre 1750-5250 rpm | 800 Nm intre 1750-5000 rpm |
Consum de carburant – ciclu combinat NEDC | 9.8 l/100 km | 10.3 (10.5) l/100 km | 10.3 (10.5) l/100 km |
Emisii CO2 | 230 g/km | 242 (246) g/km | 242 (246) g/km |
Acceleratie 0 – 100 km/h | 4.2 s | 3.7 (3.8) s | 3.6 (3.7) s |
Viteza maxima | 250 km/h* | 250 km/h* | 250 km/h* |
* limitata electronic; valorile pentru E 63 AMG Estate in paranteze
Noile versiuni E 63 AMG si E 63 AMG S prezinta un caracter mai puternic in linie cu restilizarea generala a clasei E, fiind o aparitie mai dinamica datorita unei noi filozofii de design AMG subliniata de noua grila de radiator cu lame duble cromate si noul spoiler fata cu aripa in forma de A. In plus, clientii beneficiaza de mai multa valoare pentru banii dati, pentru ca pe linga performanta suplimentara primesc si o gama mai larga de echipamente standard.
Imbunatarile aduse permit ca Mercedes E 63 AMG sa ia un avans substantial fata de rivalele sale BMW M5 (560 CP, fara optiune de tractiune integrala, fara versiune break), Jaguar XFR-S (550 CP) sau Audi RS6 Avant (560 CP, disponibila doar ca break Avant cu tractiune integrala quattro standard). Performantele sunt demne de un supercar, cu un demaraj 0-100 km/h pentru versiunea S-Model de 3.6 secunde fata de 4.2 secunde inainte, ajutat si de tractiunea integrala – practic o valoare mai buna decit cea inregistrata de un Ferrari FF (3.7 secunde)!
Modelul CLS 63 AMG beneficiaza si el de aceste imbunatatiri: similar modelului E 63 AMG, Coupé-ul cu 4 usi si versiunea Shooting Brake vor fi de asemenea disponibile in versiune de baza si S-Model, cu posibilitatea echiparii cu tractiunea integrala 4Matic (optional la versiunea de baza atit pentru Coupé cit si pentru versiunea Shooting Brake precum si standard la CLS 63 AMG S). Detaliile complete ale versiunilor pentru piata germana sunt urmatoarele:
CLS 63 AMG Coupé/ Shooting Brake | CLS 63 AMG 4MATIC Coupé/ Shooting Brake | CLS 63 AMG 4MATIC S-Model Coupé/ Shooting Brake | |
Capacitate cilindrica | 5461 cmc | 5461 cmc | 5461 cmc |
Putere | 410 kW (557 hp) la 5500 rpm | 410 kW (557 hp) la 5500 rpm | 430 kW (585 hp) la 5500 rpm |
Cuplu maxim | 720 Nm la 1750-5250 rpm | 720 Nm la 1750-5250 rpm | 800 Nm la 1750-5000 rpm |
Consum de carburant – ciclu combinat NEDC | 9.9 (10.1) l/100 km | 10.4 (10.6) l/100 km | 10.4 (10.6) l/100 km |
Emisii CO2 | 231 (235) g/km | 243 (248) g/km | 243 (248) g/km |
Acceleratie 0 – 100 km/h | 4.2 (4.3) s | 3.7 (3.8) s | 3.6 (3.7) s |
Viteza maxima | 250 km/h* | 250 km/h* | 250 km/h* |
* limitata electronic; valorile pentru CLS 63 AMG Shooting Brake in paranteze
Astfel, alaturi de versiunile SUV, foarte solicitate de clientii bogati – ML 63 AMG, GL 63 AMG, G 63 AMG si G 65 AMG – , inca doua game de modele AMG beneficiaza de tractiunea integrala, ridicind la 8 numarul total de modele echipate cu 4Matic. Modele noi echipate cu sistemul de tractiune integrala orientat spre performanta AMG 4Matic vor urma pe parcursul acestui an, si anume A 45 AMG si CLA 45 AMG.
Conform AMG, motorul V8 Biturbo de 5.5 litri ramine cel mai eficient motor V8 produs de serie din lume. In ce priveste cutia de viteze, noile modele E 63 AMG si CLS 63 AMG pastreaza cutia Speedshift MCT cu dublu ambreaj si 7 trepte, avind 4 moduri de functionare: “C” (Controlled Efficiency), “S” (Sport), “S+” (Sport plus) si “M” (Manual). In plus, cutia beneficiaza de o functie Race Sport care optimizeaza demarajele in cazul plecarilor de pe loc in tromba.
Lansarea noii Clase E 63 AMG in versiune restilizata este anuntata pentru aprilie 2013 pentru versiunea clasica cu propulsie si pentru iunie pentru versiunile cu tractiune integrala si S-Model.