Modelele de tip Sport Utility Vehicle (SUV), Sport Activity Vehicle (SAV) si cross-over reprezinta singurele categorii ale pietei auto care mai inregistreaza o dinamica in crestere, iar producatorii premium par sa se descurce mai bine in aceste vremuri de criza prelungita fata de producatorii generalisti. Totusi, tendinta spre austeritate a facut ca si acestia sa mute accentul de la modelele SUV de clasa mare gen Mercedes ML si BMW X5 spre modele de clasa medie si chiar compacta, echipate cu motoare mai mici, mai economice. In aceasta zona, BMW X3 este fara indoiala un succes de vanzari, atit pe soselele din Europa cit si in Romania, si asta in ciuda discount-urilor importante acordate de BMW pentru fratele mai mare BMW X5. In acest sens, am avut curiozitatea sa vedem cum se prezinta acest model in cadrul unui test comparativ cu rivalul sau de la Mercedes, modelul Mercedes GLK ce a beneficiat recent de un facelift la jumatatea anului trecut. Am ales pentru acest comparativ BMW X3 versus Mercedes GLK motorizarile care reprezinta grosul vinzarilor pentru ambele modele, adica diesel-urile in 4 cilindri BMW X3 xDrive20d echipat cu cutie automata Steptronic si Mercedes GLK 220 CDI 4Matic.
BMW X3 este la a doua generatie, precedentul model (nume de cod E83) fiind practic primul SUV mediu premium lansat pe piata in 2003, cu un succes relativ bun de vinzari (peste 500.000 exemplare produse) in ciuda unei estetici cel putin discutabile. In 2010 a fost lansata actuala generatie, nume de cod F25, care a corectat cu succes defectele care i se reprosau primei generatii (in principal suspensile prea rigide si interiorul prea auster, banal finisat).
Daca in zona SUV-urilor mari Mercedes a fost un premergator al tendintelor, fiind primul producator premium care sa ofere un model SUV de clasa mare prin lansarea primei generatii Mercedes ML in 1997, cu 2 ani inaintea primei generatii BMW X5, in schimb in zona modelor SUV de clasa medie, raspunsul producatorului din Stuttgart a fost lansat sub forma modelului Mercedes GLK abia in 2009, la 6 ani dupa aparitia primului BMW X3.
Design
Prin experimentul de detalii angulare de design, precedenta generatie (E83) a lui BMW X3 era practic ratusca cea urita in gama BMW de la momentul respectiv, probabil cel mai putin aratos model BMW desenat in era Bangle. Noul model (F25) corecteaza acest aspect, venind cu un design mult mai placut si incadrat in mod armonios in ansamblul gamei de modele actuale BMW. Avem de-a face cu detalii care trimit la un “mini-X5” dar si note de design specifice marcii precum nervurile de pe capota motorului sau faimoasa “Hofmeister kick” in forma modernizata. Cea mai reusita parte a masinii este partea din spate, care modernizeaza tema lui X5 intr-o cheie mai dinamica. In schimb, design-ul partii fata este parca putin fad, de parca BMW ar fi vrut sa nu faca concurenta interna modelului BMW X5. Iar referinta la fratele mai mare BMW X5 nu este intimplatoare, pentru ca aceasta a doua generatie a lui BMW X3 a crescut pina la dimensiunile primei generatii BMW X5, iar la capitolul spatiu util interior concureaza cu destul succes chiar actualul X5.
De partea cealalta, Mercedes a decis ca pentru Mercedes GLK sa abordeze un design mai clasic, mai patratos, facind trimitere la liniile rectangulare ale legendarului G-Class mai degraba decit la liniile rotunjite ale fratelui mai mare Mercedes ML. A fost o decizie asumata din dorinta de a imprima o linie diferita, cu mai mult caracter SUV-ului compact in fata rotunjimii modelelor concurente, si de a sugera si faptul ca modelul are capacitati off-road superioare concurentilor. In acest sens trebuie inteles si numele GLK, desi pentru o vreme Mercedes cochetase cu denumirea MLK. Alaturi de E-Class, GLK este singurul model modern (excluzind G-Class) cu trasaturi patratoase intr-o gama Mercedes mai eterogena.
Noi am apreciat acest design diferit la fel de mult cum ne-a placut si BMW-ul X3, asa ca la capitolul design verdictul nostru este egalitate.
[tab:Interior]
In interior, abordarea diferita intilnita la linia exterioara continua. BMW X3 prezinta o linie moderna, cu linii rotunjite si armonioase, in linie cu interioarele celorlalte modele din gama, si pastrind logica comenzilor specifica tuturor modelelor producatorului din Munchen. In acest sens am apreciat in mod deosebit ecranul sistemului iDrive cu posibilitatea de a afisa separat continutul a doua sisteme diferite, de exemplu navigatia si sistemul audio, precum si joystick-ul cutiei de viteze automate cu 8 trepte. Calitatea materialelor si a asamblarii este in linie specifica ultimelor modele BMW, adica finisarea este buna, dar pe ici pe colo prin partile mai putin vizibile intilnim si plastice mai tari, care nu prea pot fi incadrate in categoria premium. Cu toate acestea, in general asamblarea este foarte meticuloasa si materialele promit o buna rezistenta la proba timpului.
Habitaclul este larg si foarte spatios atit pentru pasagerii din fata cit si pentru cei din spate. Pozitia in scaun la volan este destul de inalta, comparabila cu X5 si semnificativ mai sus decit in X1 sau in celelalte modele BMW care nu tin de gama X. Modelul dotat de noi beneficia de trapa dubla de sticla, care contibuie la sentimentul de bine inundind cu lumina habitaclul, insa pentru un pret destul de piperat (1.615 EUR cu TVA). De asemenea, am remarcat tapiteria din stofa/piele Oyster/negru care arata foarte bine si poate fi o solutie pentru cine are o restrictie de buget, fiind de trei ori mai ieftina decit tapiteria din piele (636 EUR cu TVA fata de 1.876 EUR cu TVA, aceasta tapiterie fiind insa disponibila numai cu scaunele sport care costa si ele 656 EUR cu TVA). Vizibilitatea in general este buna, cu un plus pentru oglinzile retrovizoare de mari dimensiuni si un usor minus la vizibilitatea in spate din cauza formei montantilor spate de a lungul liniei Hofmeister. Cu ajutorul senzorilor de parcare fata si spate cu afisare pe ecranul iDrive si a camerei de recul, manevrele de parcare sunt foarte facile, dar am fi preferat ca activarea senzorilor din fata la viteze mici sa fie automata ca la Mercedes fara a fi necesara activarea de la un buton aflat linga joystick-ul cutiei de viteze. Sistemul de navigatie costa 2.449 EUR cu TVA si este foarte ergonomic in folosire, insa harta Romaniei ar avea nevoie de o actualizare si o detaliere mai buna.
Mercedes GLK are un habitaclu dominat de aceeasi tema de design a liniilor angulare, mai dure, care sa faca trimitere la modelul G-Class. Facelift-ul a adus o calitate si mai buna a materialelor, dar a adus si implementarea gurilor de aerisire rotunde prezente pe alte modele ale producatorului din Stuttgart, care parca sunt din alt film, parca neincadrindu-se in design-ul angular. De asemenea, cu ocazia facelift-ului comanda cutiei de viteze a migrat pe coloana de directie, precum la fratele mai mare Mercedes ML, ceea ce elibereaza spatiul util de pe consola centrala dar necesita o minima adaptare in utilizare. In general, finisarea si calitatea materialelor este putin mai buna decit la competitorul sau, masina lasind o impresie mai pronuntata de model inchegat si solid. Pozitia la volan este de asemenea destul de inalta, facind trimitere iarasi la fratele mai mare orientat predilect spre off-road. Sistemul Command concureaza cu succes iDrive, desi meniul acestuia din urma si shortcut keys-urile din jurul controllerului ni s-au parut mai usor de folosit (la Command shortcut keys-urile find plasate pe consola centrala). Navigatia este disponibila in pachetul Command Online pentru pretul de 2.964 EUR cu TVA si era prezenta pe masina testata, remarcindu-se printr-o ergonomie mai complicata dar o harta a Romaniei mai actuala (prima navigatie de prim montaj pe care regasim Podul Titulescu-Basarab!)
Din pacate insa, spatiul interior este sensibil mai mic, atit sub aspectul latimii cit si al spatiului la picioare pentru locurile din spate cit si al portbagajului care poate fi insuficient pentru un cuplu cu copil (sau chiar pentru mine si sotia mea cind plecam in vacanta cu casa dupa noi :)) in ciuda formei relativ regulate (450 litri). Fata de X3 care are anvelope runflat, GLK beneficiaza de o roata de rezerva temporara, care mai consuma si ea din spatiul portbagajului. Probabil ca Mercedes a incercat prin lansarea lui GLK in 2009 sa ofere un model care sa concureze atit BMW X1 (aparut tot in 2009) cit si BMW X3, de aici rezultind pozitionarea cu un gabarit putin mai compact si mai putina importanta acordata spatiului interior. In plus, unele detalii de ergonomie sunt rezolvate mai bine de concurentul sau bavarez (ne gindim aici la multitudinea de butoane de pe consola centrala fara iluminare nocturna sau butonul S al cutiei de viteze plasat pe consola centrala a bordului). Vizibilitatea este buna din perspectiva suprafetelor vitrate in toate directiile dar oglinzile laterale puteau fi putin mai mari.
Concluzionind, la capitolul Interior dam un usor cistig de cauza lui BMW X3 datorita spatiului util mai mare si ergonomiei ceva mai bune.
Dinamica
In general SAV-urile BMW (producatorul bavarez preferind denumirea de Sport Activity Vehicle) s-au facut remarcate printr-un comportament pe sosea similar cu cel al limuzinelor sale. BMW X3 nu face exceptie, chiar in versiunea dotata cu suspensii standard pe care am testat-o, fara suspensii sport sau control dinamic al amortizoarelor. Ruliul este bine controlat, compromisul confort-tinuta de drum este acceptabil iar setarea orientata spre propulsie a sistemului de tractiune xDrive face ca masina sa aiba o atitudine foarte dinamica si agila pe un drum virajat. Practic simti cum spatele impinge masina pe traseul virajat iar puntea fata primeste exact atita cuplu si putere cit e nevoie pentru a evita supravirarea. Directia este precisa si directa, permitind plasarea masinii pe traiectorie la milimetru, si permitind si un feedback corect desi este vorba de un sistem de directie cu asistare electrica. Motorul de 2 litri diesel este aici mai zgomotos decit pe alte modele BMW echipate cu acelasi motor pe care l-am testat si de asemenea mai galagios decit concurentul sau. Desi are cilindreea mai mica si o singura turbina, motorul de pe BMW X3 pare mai alert datorita combinatiei cu excelenta cutie de viteze Steptronic cu 8 trepte care schimba mai repede, este mai dinamica si creaza impresia unei masini mai rapide, impresie nesustinuta in fapt de cifrele de acceleratii si reprize (acceleratia 0-100 km/h in 8.5 secunde pentru BMW si 8.8 secunde pentru Mercedes, conform datelor declarate de producatori; reprize 80-120 km/h in treapta a 4-a: 7.7 secunde pentru BMW si 7.4 secunde pentru Mercedes; reprize 80-120 km/h in treapta a 5-a: 9.4 secunde pentru BMW si 8.3 secunde pentru Mercedes, conform masuratorilor confratilor nostri de la km77.com.
Mercedes GLK nu este cu nimic mai prejos si ofera o tinuta de drum sigura si placuta, dar setata mai mult pentru eficienta fiind mai putin orientata spre dinamism si caracter jucaus. Modelul testat de noi era dotat cu suspensia sport in cadrul Pachetului sport AMG exterior (alaturi de lumini de rulare pe timp de zi cu tehnologie LED, specifice AMG, praguri vopsite in culoarea caroseriei, jante in aliaj usor AMG pe 19 inci, pachet AMG Styling, pentru un pret total de 2.604 EUR cu TVA). In ciuda suspensiilor sport si a jantelor pe 19 care asigurau o tinuta de drum foarte buna, fara ruliu, masina s-a dovedit mai confortabila decit competitoarea ei, si asta datorita suspensiilor cu tehnologie Agility Control. Tinuta de drum este si ea foarte sigura, fara ruliu, si aici am remarcat o imbunatatire semnificativa fata de versiunea inainte de facelift a lui Mercedes GLK. Masina pare sa mearga ca pe sine, dar nu are agilitatea pe traseu virajat pe care o intilnim la BMW X3 cu al sau xDrive orientat spre propulsie. In schimb, pe drumuri inzapezite, tractiunea 4Matic este mai eficienta, neavind nici o clipa de ezitare, atunci cind xDrive necesita o ridicare usoara a piciorului de pe aceleratie sau o corectie din volan, fara ca insa drumurile inzapezite sa prezinte vreo dificultate reala pentru vreunul din modele.
Motorul cu dubla supra-alimentare al lui Mercedes GLK, beneficiind si de avantajul de cilindree, prezinta un cuplu motor mai mare (400 Nm) disponibil mai de jos din ture (1.400 turatii pe minut fata de 1.750 turatii pe minut) ceea ce se traduce printr-o evolutie mai placuta si mai cursiva in oras, cu reluari imediate si fara sincope. Motorul este mai silentios si mai cultivat in functionare atit la relanti cit si in sarcina, fiind momente cind sunetul acestuia aminteste de un motor mai mare si cu mai multi cilindri. Cutia de viteze cu 7 trepte 7G-Tronic Plus productie Mercedes schimba ceva mai lent, avind o jumatate de secunda de ezitare la kick-down, fara insa ca acest aspect odata invatat sa prezinte vreo problema reala in reprize si depasiri, mai ales ca ezitarea poate fi evitata prin folosirea padelelor pentru schimbarea treptelor de pe volan.
In final, la capitolul dinamica dincolo de preferintele proprii ale unuia sau altuia pentru dinamica mai buna a BMW-ului sau pentru functionarea cultivata si cuplul motor mare disponibil jos in ture al Mercedes-ului, marcam inca o egalitate. In functie de ceea ce privilegiaza fiecare cumparator, unul sau altul din modele poate avea cistig de cauza in clasamentul personal.
Buget
BMW X3 xDrive20d are un pret de pornire de lista de 33.900 EUR fara TVA (42.036 EUR cu TVA). Printre optionalele pe care le recomandam este cutia automata Steptronic cu 8 trepte, care este scumpa, avind un pret de 2.397 EUR cu TVA. Modelul testat de noi avea un pret de lista de 56.189 EUR cu TVA, datorat unei echipari cu o serie de optionale cum ar fi tapiteria in combinatie stofa/piele Peralpoint Oyster/Negru (636 EUR cu TVA), transmisia automata Steptronic, volanul sport imbracat in piele cu padele pentru schimbarea vitezelor (229 EUR cu TVA), camera de luat vederi pentru mersul inapoi (438 EUR cu TVA), trapa panoramica din sticla (1.615 EUR cu TVA), farurile xenon (1.084 EUR cu TVA), scaunele sport fata (386 EUR cu TVA) si incalzite (386 EUR cu TVA), sistemul de navigatie Professional (2.449 EUR cu TVA) etc. Se poate insa configura o masina cu echipare satisfacatoare la un pret de aproximativ 50.000 EUR cu TVA. La momentul actual, dealerii BMW practica o serie de promotii interesante pentru modelul BMW X3, atit pentru vehicule in stoc cit si in cazul celor pe comanda, ceea ce aduce pretul unei astfel de echipari undeva in zona a 44-45.000 EUR cu TVA.
Pretul oficial pentru Mercedes GLK 220 CDI 4Matic este de 35.250 EUR fara TVA (43.710 EUR cu TVA), modelul fiind echipat standard cu cutia de viteze automata cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS. Modelul testat de noi avea un pret de lista foarte apropiat de competitorul sau, si anume 55.664 EUR cu TVA, fiind echipat cu o serie de optionale cum ar fi: pachetul sport interior alcatuit din volan multifunctional confort din piele, ornamente din aluminiu, tapiterie piele ARTICO/microfibra DINAMICA, capitonaj plafon stofa neagra (1.054 EUR cu TVA), pachetul oglinzi cuprinzind oglinile interioara si exterioara stinga heliomate si oglinzile exterioare rabatabile electric (533 EUR cu TVA), farurile Intelligent Light System, Bi-Xenon (1.730 EUR cu TVA), pachetul sport AMG exterior cuprinzind lumini de rulare pe timp de zi cu tehnologie LED specifice AMG, praguri vopsite in culoarea caroseriei, suspensia sport, jante din aliaj usor de 19 inci design AMG si pachetul AMG Styling (2.604 EUR cu TVA), pachetul ornamente cromate si bare longitudinale plafon din aluminiu (744 EUR cu TVA), asistenul activ la parcare, inclusiv Parktronic (893 EUR cu TVA), scaunele incalzite fata (397 EUR cu TVA). Ca si in cazul lui X3, se poate configura o masina echipata suficient pentru un pret de lista de aproximativ 50.000 EUR cu TVA. Mercedes deruleaza la momentul actual o oferta speciala pentru Mercedes GLK 220 CDI 4Matic constind intr-o reducere de 5.660 EUR plus TVA pentru modelul GLK 220 CDI 4Matic intr-o configuratie la alegere dar care sa cuprinda neaparat ca echipamente optionale asistentul activ la parcare , inclusiv PARKTRONIC, scutul de protectie baie de ulei, farurile Intelligent Light System cu Bi-Xenon, scaunele fata incalzite si pachetul sport interior. Astfel, pretul unui vehicul suficient de bine echipat ajunge in jurul valorii de 43-44.000 EUR. Asadar la pretul de achizitie, meciul este egal.
Consumul declarat de BMW pentru BMW X3 xDrive20d echipat cu cutie automata este de 6.7 litri/100 km in mediu urban, 5.3 litri/100 km in extraurban si 5.6 litri/100 km in ciclu mixt. In testul nostru, care a cuprins conditii de rulare foarte variate, consumul mediu inregistrat a fost de 8.6 litri/100 km, ceea ce e o valoare extraordinara pentru un SUV de dimensiuni medii spre mari, cu aproape 200 CP si cutie automata. In conditii de trafic aglomerat in Bucuresti, consumul pe un astfel de itinerar urban nu a depasit 11 litri/100 km. De partea cealalta, Mercedes anunta pentru Mercedes GLK 220 CDI 4Matic un consum de 7.1 litri/100 km in mediu urban, 5.5 litri/100 km in extraurban si 6.1 litri/100 km in ciclu mixt. In testul nostru, consumul mediu inregistrat a fost de 9.9 litri/100 km cu un virf in traficul aglomerat bucurestean mergind pina la 11.8 litri/100 km pe un itinerar urban la moment de virf al traficului. Trebuie sa mentionam insa faptul ca modelul GLK pe care l-am avut in test era practic o masina in rodaj, pe care am preluat-o cu 33 km la bord, si ca in timp valorile de consum pot sa se mai aseze. In ambele cazuri valoarea buna consumului este ajutata de existenta sistemelor de tip Stop-Start, ca parte a pachetelor de tehnologii orientate spre reducerea consumului si a poluarii (botezate EfficientDynamics la BMW si BLUEEfficiency la Mercedes), care au functionat eficient si fara sincope, cu un plus de rafinament pentru Mercedes, unde pornirile sunt mai line si mai lipsite de vibratii.
La capitolul garantie, ambele marci ofera o garantie de 2 ani fara limita de km, aceasta putind fi extinsa, prin intermediul unor pachete de garantie extinsa flexibile, atit la BMW cit si la Mercedes, cu preturi mai convenabile in cazul producatorului din Stuttgart. Totusi, BMW ofera gratuit pachetul BMW Service Inclusive, care cuprinde 5 ani de verificari si revizii in service-urile marcii si intretinere gratuita (schimbarea uleiului de motor, inclusiv a filtrului, inlocuirea filtrului de aer, a microfiltrului, a bujiilor si lichidului de frina). La Mercedes, exista o serie de pachete de revizii contra cost. Tot la capitolul cost, BMW X3 are avantajul cilindreei pina in 2 litri, impozitul anual fiind doar de 208 lei fata de 895 lei in cazul lui GLK.
Avind in vedere toate elementele de mai sus, meciul la categoria buget este cistigat de BMW X3 datorita consumului mai mic, impozitelor si taxelor mai reduse si consumului putin mai redus datorat tehnologiei Efficient Dynamics care are cistig de fata in fata lui Blue Efficiency.
Verdict
In urma acestui test comparativ BMW X3 versus Mercedes GLK, am avut ocazia sa ne bucuram de doua masini foarte reusite, care desi se concureaza pe hirtie, au in realitate fiecare stilul si personalitatea proprie. Oricare din aceste doua masini ati alege, nu ati gresi, si ati avea parte de o masina cu calitati intrinseci deosebite, calitati care se cer insa destul de scump platite.
BMW X3 ne-a impresionat prin spatiul interior si portbagajul generos, cu o ergonomie generala de utilizare mai buna, costurile de exploatare reduse datorate consumului putin mai mic, impozitelor reduse si pachetului BMW Service Inclusive precum si prin dinamismul mai bun determinat de cutia cu 8 trepte mai rapida si proactiva in reactii precum si de sistemul xDrive cu o setare orientata spre propulsie care permite o abordare mai dinamica a unui traseu virajat. La capitolele mai putin favorabile, am remarcat calitatea un pic mai joasa a plasticelor in interior, suspensia mai rigida pe drumuri denivelate precum si motorul sensibil mai galagios atit la relanti cit si in sarcina.
De partea cealalta, Mercedes GLK s-a facut remarcat prin calitatea de asamblare foarte buna ce da o impresie de masina foarte inchegata, combinatia confort-tinuta de drum foarte buna oferita de Agility Control, motorul silentios si cu cuplu foarte bun inca de jos din ture. In privinta aspectelor care ne-au placut mai putin, mentionam spatiul interior si mai ales portbagajul mai mic, unele detalii de ergonomie, costuri de exploatare ceva mai mari (consum putin mai mare, impozit mai mare corespunzător cilindreei de 2.2 fata de 2.0 la competitori)
Din punct de vedere al schemei noastre de punctaj, cu stele si jumătăți de stele, nu putem da alt verdict ambelor modele decit acelasi scor, si anume 4.5 stele din 5. Daca e sa remarcam totusi unul din ele, in final BMW X3 se remarca cu putin datorita spatiului interior si portbagajului mai mare si costurilor de exploatare mai reduse, aspecte care il recomanda mai mult pentru o utilizare familiala. Plusul de dinamism (xDrive orientat propulsie, combinatia motor-cutie Steptronic) e in aceste conditii doar un bonus pentru clientii care urmaresc asa ceva, si probabil nu sunt multi in clasa SUV. E un produs gandit foarte bine si pozitionat mai inspirat pe piata, oferind exact citeva detalii in plus care pina la urma pot face diferenta, mica, ce e drept, dar o diferenta. Mercedes GLK insa nu este deloc un invins al acestui test si pacatuieste in final doar la aspectul spatiului util.
BMW X3 xDrive20d
Mercedes GLK 220 CDI 4Matic
Opinie Victor Georgescu – Redactor Sef:
Cu filosofii de produs diferite, cele doua modele din comparativul nostru isi impart in mod echitabil clientii. Cei mai pretentiosi, mai atenti la detalii, iubitorii de confort si eleganta vor merge pe mana lui Mercedes GLK ce este acum un model matur, deosebit de robust, foarte eficient si excelent finisat. In schimb, cei ce iubesc performantele de top, sportivitatea si un comportament dinamic mai nervos, vor alege cu siguranta BMW X3 care ii va cuceri prin atitudine sportiva, comportament rutier riguros si cea mai buna transmisie automata de pe piata.
[tab:Date tehnice]
Model | BMW X3 xDrive20d | Mercedes GLK 220 CDI 4Matic |
Motorizare | 2.0 diesel 184 CP | 2.2 diesel 170 CP |
Cilindree (cc) | 1995 | 2143 |
Numar cilindri | 4 in linie | 4 in linie |
Numar supape | 16 | 16 |
Raport compresie | 16.5:1 | 16.2:1 |
Putere maxima (CP DIN) tr/mn | 184/4000 | 170/3200-4200 |
Cuplu maxim (Nm) tr/mn | 380/1750 | 400/1400-2800 |
Carburant | motorina | motorina |
Norma de poluare | EU5 (optional EU6) | EU5 (optional EU6) |
Cutie de Viteze | CVA8 | CVA7 |
Pneuri | 225/60R17 (standard) | 235/60R17 (standard) |
Rezervor (l) | 67 | 59 |
Portbagaj (l) min. | 550 | 450 |
Viteza maxima (km/h) | 210 | 205 |
0 – 100 km/h (sec) | 8.5 | 8.8 |
Consum Urban | 6.7 (6.1 cutie aut.) | 7.1 |
Consum Extraurban | 5.0 (5.3 cutie aut.) | 5.5 |
Consum Mixt | 5.6 | 6.1 |
Emisii CO2 (g/km) | 149 (147 cutie aut.) | 159 |
Masa proprie (kg) | 1790 | 1880 |
Lungime x Latime x Inaltime (mm) | 4648-1881-1675 | 4536-1840-1669 |
[tab:Galerie]