BMW M5 este deja un sedan sportiv formidabil, graţie tracțiunii integrale și a celor 600 CP cu care este înzestrat, însă constructorul german nu se mulţumeşte cu atât, anunțând o nouă versiune de top.
Intitulată BMW M5 Competition, aceasta este animată de acelaşi motor V8 bi-turbo de 4,4 litri, dar dezvoltă 625 CP, cu 25 mai mult decât modelul standard. Valoarea cuplului maxim rămâne neschimbată, 750 Nm, disponibili de la 1800 rpm, dar este produsă într-un interval cu 200 rpm mai larg, care urcă până la 5800 rpm.
Datorită puterii suplimentare, BMW M5 Competition accelerează de la 0 la 100 km / h în 3,3 secunde și de 0 la 200 km / h în 10,8 secunde. Comparativ cu modelul M5 fără pachet Competition, noua versiune este mai rapidă cu 0,1, respectiv 0,3 secunde.
La fel ca modelul standard, BMW M5 Competition este echipat cu o transmisie automată cu opt trepte și un sistem de tracțiune integrală M xDrive ce poate fi setat în trei moduri, inclusiv într-unul ce transmite resursele de cuplu exclusiv roţilor posterioare, totul în combinaţie cu un diferențial spate activ M. Timpul și precizia de schimbare a rapoartelor pot fi setate în trei moduri diferite (Efficient, Sporty și Ultra-dynamic).
Modificările nu se opresc aici, deoarece inginerii au recalibrat, de asemenea, șasiul și suspensia. Schimbările includ reducerea gărzii la sol cu 7 mm, arcuri mai rigide cu 10% și o bară anti-ruliu spate complet nouă. Sistemul de evacuare BMW Sport M este standard, iar volumul sunetului produs de acesta poate fi ajustat prin simpla apăsare a unui buton, graţie clapetelor active. Amortizoarele au fost de asemenea regăndite, iar BMW spune că setarea Sport Plus “se pretează la o conducere ultra-dinamică pe circuitele de Grand Prix”. În plus față de setările clasice, sunt disponibile şi setările M Dynamic specifice pentru drift controlat, ca și trei cu DSC-ul dezactivat speciale pentru circuit.
Deoarece BMW M5 Competition se axează în principal pe performanță, schimbările de stil sunt relativ subtile: accente de culoare neagră grefate la nivelul grilei, a barei din spate şi a capacelor oglinzilor, sigle Competition, jante cu design exclusiv de 20 de inci și un sistem de evacuare specific modelului care “generează o coloană sonoră proeminentă”. La interior, se remarcă centurile negre decorate cu o stilizare a logo-ului BMW M Gmbh, care contrastează cu tapițeria din piele Merino Aragon.
Noua variantă BMW M5 Competition este al patrulea model al familiei Competition din gama BMW, care se alătură versiunilor similare M3, M4 și M2. Primele livrări ale noului BMW M5 Competition vor avea loc în luna septembrie.