ŠKODA aniverseaza 85 ani de la livrarea primei maşini care a purtat vreodată sigla inconfundabilă a producătorului ceh, reprezentând săgeata înaripată. Aceasta era o limuzină de lux ŠKODA–Hispano Suiza si a fost predată în data de 10 mai 1926 chiar preşedintelui de stat cehoslovac, Tomáš Garrigue Masaryk.
Încă din anul 1924, adică înaintea fuziunii cu uzina de automobile Laurin & Klement, concernul industrial din Pilsen achiziţionase licenţa pentru producerea limuzinelor de lux, de la compania, iniţial spaniolă, Hispano-Suiza. Astfel se explică numele adăugat denumirii maşinilor. În primăvara anului 1925 a fost demarată producţia maşinii, iar în anul 1926 a fost finalizat primul exemplar. Design-ul poartă semnătura constructorilor de caroserie Brožík, Jech şi mai târziu şi Laurin & Klement, care la vremea respectivă erau lideri de piaţă.
Producţia era încă foarte departe faţă de producţia de serie din prezent. Fiecare ŠKODA-Hispano Suiza 25/100 CP în parte era produs individual, la cererea clientului. Astfel, fiecare exemplar este unic. În funcţie de dotări, fiecare maşină cântărea până la 2.700 kilograme. Modelul atingea o viteză maximă de 140 km/h.
Printre clienţi şi proprietari se numărau şi premierul Antonín Švehla, precum şi importanţi industriaşi şi nobili din Cehoslovacia şi din străinătate. Nivelul preţului modelului ŠKODA-Hispano Suiza corespundea echipării de lux. Preţul de pornire începea la 190.000 de coroane şi reprezenta un multiplu al preţurilor altor maşini de pe piaţă. În funcţie de echipare, preţul creştea până la un sfert de milion de coroane. Pentru primul exemplar, instituţia prezidenţială a plătit chiar 280.000 de coroane. Ca termen de comparaţie: micul ŠKODA 422 costa 38.000 de coroane, iar limuzina de mari dimensiuni ŠKODA 860 avea preţul de circa 120.000 de coroane. Până în anul 1929 au fost produse în total doar 100 de exemplare.
Via | Skoda