BMW va lansa la Geneva al doilea membru al familiei de modele polivalente din seria Gran Turismo. Mai aerodinamic decât sedanul, dar mai spaţios decât Touring-ul, noul Seria 3 Gran Turismo îşi propune să ofere mixul ideal între confortul unei limuzine de clasă mare şi dinamica unei berline sportive de clasă medie.
Aplicând tema lansată de fratele mai mare, Seria 5 GT, la scară redusă, noul model îşi propune să devină un adevărat campion al spaţiului interior, fără a renunţa la silueta plonjată a caroseriei, ce ne trimite cu gândul la shooting brake-urile de altădată şi are darul de a sublinia dinamismul exacerbat, tipic bavarez, al maşinii.
Spaţiu şi confort de top
Dacă ne raportăm la gabaritul actualului Seria 3 Touring, vom observa că dimensiunile noului Seria 3 Gran Turismo au crescut sensibil în toate direcţiile. Lungimea a fost majorată cu 200 mm, înălţimea cu 81 mm, în timp ce ampatamentul este acum mai generos cu 110 mm. Iar avantajele sunt lesne de sesizat, mai ales pentru ocupanţii banchetei din spate. Pentru un plus de confort şi accesibilitate, aceştia stau mai sus cu 59 mm, în raport cu variantele Seria 3 sedan şi Touring, şi beneficiază de un spaţiu suplimentar de 70 mm la nivelul genunchilor, ofertă similară cu ceea ce putem întâlni la bordul unui Seria 5.
Şi portbagajul este demn de un model din clasa imediat superioară. Volumul de încărcare al acestuia variază între 520 şi 1.600 de litri, ceea ce se traduce printr-un plus de 25, respectiv 100 de litri faţă de Seria 3 Touring. Standard se oferă banchetă rabatabilă asimetric în format 40/20/40, hayon acţionat electric şi spătar înclinabil cu până la 19 grade, în 15 poziţii distincte. Contra cost, se poate opta pentru sistemul de deschidere fără atingere a hayonului, ce presupune, doar în prezenţa cheii de contact, o mişcare de translaţie a piciorului în zona senzorului special, situat sub paraşocul posterior.
Motorizări şi linii de echipare
Noul BMW Seria 3 Gran Turismo va fi disponibil în cinci variante de motorizare, două diesel şi trei pe benzină. O transmisie manuală cu şase trepte este standard, în timp ce excelenta cutie automată ZF cu opt trepte poate fi comandată opţional, pentru oricare dintre versiuni.
Aerodinamica de top şi colecţia de tehnologii Efficient Dynamics asigură un consum redus de combustibil şi emisii scăzute de dioxid de carbon. Lista echipamentelor “ecologiste” de serie include sistem Auto Start/Stop, modul de rulare ECO PRO (inclus în Driving Experience Control – Eco Pro, Comfort, Sport şi Sport Plus) cu funcţie ECO PRO ROUTE şi control permanent al sistemelor auxiliare, indicatorul de schimbare a treptei de viteză sau sistemul de recuperare a energiei la frânare.
Modelul entry-level, 320i, este animat de un turbo de 2 litri pe benzină, cu patru cilindri. Acesta dezvoltă 184 CP şi un cuplu maxim de 270 Nm, disponibil de la 1.250 rpm, valori ce asigură un sprint de la 0 la 100 km/h în 7,9 secunde şi un consum mediu de 6,6 l/100 km (6,2 l/100 km pentru versiunea cu transmisie automată). Şoferii ceva mai pretenţioşi pot opta pentru varianta de 245 CP a aceleiaşi motorizări, intitulată 328i, singura concesie făcută de dragul sportivităţii fiind consumul mai mare cu 0,1 l/100 km în regim mixt.
Versiunea de vârf pe benzină, 335i, se foloseşte de serviciile unui motor turbo cu şase cilindri în linie, de 3 litri şi 306 CP. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 5,4 secunde, iar consumul mediu nu depăşeşte 7,7 l/100 km.
La debut, fanii diesel au la dispoziţie doar motorul de 2 litri, oferit în două trepte de putere, 143 CP (318d) şi 184 CP (320d), iar cifrele de consum sunt pe măsura pretenţiilor; 4,5, respectiv 4,9 l/100 km.
Respectând tiparul lansat odată cu noile Seria 1 şi Seria 3, clienţii pot opta pentru trei linii distincte de echipare, denumite sugestiv, în funcţie de caracteristici, Sport Line, Comfort Line şi Luxury Line. Separat se oferă suspensie adaptivă şi pachet M Sport, cu şasiu sport coborât şi jante mai mari cu diametrul de 18 sau 19 inci.
PREŢURI ÎN ROMÂNIA
VERSIUNE | CILINDREE (cmc) | PUTERE (CP) | EMISII CO2/KM | CONSUM MEDIU (l/100 km) | PREŢ Euro, TVA inclus | |
Benzină | BMW Seria 3 GT 320i | 1997 | 184 | 153 | 6.6 | 37.882 |
BMW Seria 3 GT 328i | 1997 | 245 | 156 | 6.7 | 44.330 | |
BMW Seria 3 GT 335i | 2979 | 306 | 188 | 8.1 | 50.902 | |
Diesel | BMW Seria 3 GT 318d | 1995 | 143 | 119 | 4.5 | 36.642 |
BMW Seria 3 GT 320d | 1995 | 184 | 129 | 4.9 | 40.362 |