Dupa ce a fost vanduta in 500.000 de unitati la nivel mondial, Mazda5 trece intr-o etapa superioara cu noul model ce dezvolta atuurile predecesorului pentru o experienta de condus si mai placuta.
La exterior, noua Mazda5 integreaza grila frontala in 5 puncte a gamei, bara de protectie mai joasa, sculptata si noi faruri mai pronuntate. Aspectul sportiv este evidentiat de limbajul de design Mazda Nagare, unic pentru segmentul C-MAV (Compact Multi Activity Vehicle). Pentru a evidentia designul proaspat si unic al Mazda5 farurile si lampile au fost redesenate intensificand astfel efectul de liniaritate de-a lungul caroseriei.
In plus, noile jante de 16 si 17 inch au un aspect tridimensional. Gama de culori include 10 nuante.
La interior accentul este pus pe confort si pe functionalitatea spatiului. Noua Mazda5 cu usile din spate glisante si sistemul Karakuri permite transportarea a pana la sapte persoane, oferind in acelasi timp cel mai generos spatiu pentru picioare din segment pentru al doilea si al treilea rand de scaune. Pentru o calitate crescuta a interiorului sunt folosite noi materiale si finisaje cromate pe bord. Vizibilitatea a fost imbunatatita iar factorii de distragere a atentiei soferului in timpul condusului au fost redusi datorita display-ului pozitionat mai sus. Pentru un plus de confort scaunele pasagerilor din fata sunt mai mari, fiind introduse in acelasi timp si cotiera pentru pasagerul din fata. Sportivitatea si rafinamentul din interior sunt accentuate si de noul bord redesenat ce ofera senzatia crescuta de spatiu, ceasurile de bord fiind mai vizibile datorita noii iluminari. Totodata, noul design al capotei permite circularea aerului fara sa loveasca parbrizul, zgomotul produs de vant fiind redus cu 10% fata de versiunea anterioara.
Noua Mazda5 dispune de doua variante de motorizare, ambele pe benzina. Motorul nou MZR, 2.0l DISI echipat cu sistemul i-STOP si o cutie manuala cu 6 trepte dezvolta 150 CP si un cuplu maxim de 191 Nm. Ca rezultat al tehnologiei Mazda de oprire/repornire automata a motorului, cosumul combinat a fost redus cu 13% fata de vechea motorizare la 6,9l/100km, in acelasi timp fiind reduse cu 15% si emisiile de CO2. Al doilea propulsor disponibil este MZR 1.8l, care dezvolta 115 CP si un cuplu maxim de 165 Nm. Consumul de combustibil a fost redus cu 4% la 7,2l/100 km in timp ce emisiile de CO2 au fost reduse cu 6,1%. Ambele motorizari respecta normele Euro 5.
Pentru a spori stabilitatea si pentru o mai buna manevrabilitate, noua Mazda5 prezinta un sasiu imbunatatit si noi suspensii. In ceea ce priveste siguranta, noua Mazda5 este primul model ce include sistemul de frana automata Brake Override System care gestioneaza automat pedalele de frana si acceleratie in cazul in care sunt actionate simultan. Pasagerii sunt protejati de elementele de siguranta pasive ce includ printre altele si 6 airbaguri frontale, laterale si cortina, centuri in trei puncte, pedalier deformabil si scaune si tetiere care reduc impactul asupra capului in cazul unui accident.
Noua Mazda5 este echipata cu o gama complexa de elemente de siguranta activa printre care ABS, distributia electrica a franarii (EBD), controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS), asistenta la franare, sistemul de semnalizare in caz de urgenta (ESS) si senzori de monitorizare a presiunii in pneuri.
Noua Mazda5 ramane astfel fidela nevoilor familiei si functionalitatii, urmand sa fie disponibila si in Romania la inceputul anului viitor.