In cadrul unei intalniri ce a avut loc vineri, 30 octombrie, la care au participat 550 de directori si directori executivi din pietele unde SEAT activeaza, Presedintele Consiliului Director al SEAT, Dr. Francisco Javier García Sanz, împreuna cu noul Presedinte al Comitetului Executiv al marcii SEAT, domnul Luca de Meo, au anunțat strategia marcii pentru urmatorii 10 ani în vederea atingerii obiectivului propus, de a obtine profit de o maniera sustenabila.
Cei trei piloni pe care se va concentra marca sunt dezvoltarea de modele în segmentele aflate in crestere, cu marja mare de profit, aplicând formula de succes SEAT Leon, preocuparea pentru satisfactia clientilor si preocuparea de a deveni cel mai bun angajator în industria auto din Spania sunt ceilalti doi piloni ai strategiei SEAT.
In cadrul prezentarii, Dr. Francisco Javier García Sanz a reafirmat sprijinul concernului Volkswagen pentru marca SEAT: “Este momentul sa actionam tinand cont de planurile noastre pe termen mediu si lung, fara a ne concentra numai pe ce s-a întâmplat în ultimele saptamâni. Grupul Volkswagen are încredere deplina în planurile noastre de viitor, care se înscriu perfect în strategia lor. Modelele pe care le-am anunțat pentru următorii doi ani vor iesi pe piata asa cum am planificat si vor contribui la creșterea sustenabila a marcii SEAT. Si ele reprezintă doar primul pas din această strategie.“
De asemenea, Luca de Meo, care începând de saptamana aceasta il înlocuiește pe Jürgen Stackmann la conducerea SEAT, a scos în evidență contribuția angajaților companiei la rezultatele obținute în ultimii ani. “Apreciez eforturile si dedicarea voastra, a tuturor angajatilor SEAT, pe parcursul ultimilor ani. De astazi, ma alatur echipei cu aceeasi pasiune si loialitate pentru aceasta marca pe care le-ati demonstrat si voi. SEAT are potențialul de a crea si a produce masini de înalta calitate. Lucram consecvent, suntem pasionati, rapizi si flexibili, si avem tehnologia de partea noastra. Sunt convins ca strategia pe care o prezentam astăzi va avea un mare succes.“
La această întâlnire, conducerea companiei a prezentat de asemenea programul de eficienta numit LEAP. Acesta va fi implementat în următorii doi ani pentru a sustine planurile de investitii ale companiei în ceea ce privește înnoirea gamei de produse si va contribui la întărirea mărcii SEAT. În acest sens, SEAT va începe să aloce investitii pentru a adapta Linia 1 a fabricii Martorell, unde este produs modelul Seat Ibiza, la o noua platforma. Aceste lucrari vor avea loc în sectia de caroserie a fabricii, începand de la sfarsitul lunii decembrie a acestui an, pâna la jumatatea lunii ianuarie 2016, fapt ce va genera întreruperi de producție ale Liniei 1 și va duce la stoparea procesului de înnoire a circa 100 de contracte de muncă temporare. Acestea se vor adauga la cele 100 de contracte care au fost începute vara trecuta pentru a acoperi necesarul apărut pe perioada concediilor pentru linia Q3, și care vor înceta la sfarsitul acestui an.
Compania va lansa patru noi modele în următorii doi ani; primul este un SUV compact, asteptat în prima jumatate a anului 2016, marcând debutul marcii în acest segment.
Programul, gândit să reducă anual costurile cu aproape 100 de milioane de euro, va permite companiei sa-si simplifice procesele, sa elimine orice cheltuieli ce nu afecteaza nucleul business-ului, si sa se concentreze asupra activitatilor care sporesc valoarea marcii.
Măsurile principale ale programului de eficienta includ, printre altele, îmbunatatirea structurii de costuri a companiei si revizuirea proceselor legate de logistica, productie si proceduri administrative, precum si reducerea consumului de energie. In plus, planul include revizuirea costurilor rezultate din serviciile delegate catre surse externe, sponsorizari, calatorii de afaceri si evenimente, fara ca acest lucru sa afecteze costurile asociate cu noile produse.