La multi ani, BMW! Astazi marca bavareza implineste 100 de ani de existenta

0
1277

Pe 7 martie 2016, cunoscuta si foarte apreciata marca bavareza producatoare de masini si motociclete BMW implineste un secol de existenta.

Acum 100 de ani, pe 7 martie 1916, compania  Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik se transforma într-o noua companie denumita Bayerische Flugzeuge AG, companie care in 1922 va prelua numele marca si  logo-ul Bayerische Motoren Werke AG (BMW AG), pe care le-a adaugat istoriei proprii.  Bayerische Motoren Werke AG (BMW AG) s-a nascut la randul sau in 21 iulie 1917, prin schimbarea numelui oficial al companiei Rapp-Motorenwerke GmbH, cu ocazia mutarii productiei de motoare de avion la o fabrica noua din Moosacher Strasse, Munchen. Rapp-Motorenwerke GmbH era o companie infiintata si detinuta de Karl Friedrich Rapp, un inginer bavarez care a avut ambitia de a dezvolta cele mai bune motoare de avion, lucran indeaproape cu cel mai important client al sau: Gustav-Otto, o companie producatoare de avioane cunoscuta la acea vreme.

De la motoare de avioane, trecând prin motociclete si prin mașini atipice, BMW a reusit sa devina unul dintre reperele industriei auto mondiale. Au fost 100 de ani de masini exceptionale amestecate si cu perioade mai dificile, cum a fost momentul în care cei de la BMW au fost aproape să fie cumpărati de rivalii de la Daimler-Benz.
 

Originea aviatica a marcii din Munchen este încă vizibilă în logo-ul BMW. Oficial, logo-ul rotund cu nuante alb și bleu reprezinta o evocare a culorilor de pe steagul Bavariei (el regasindu-se, printre altele, si pe stema celui mai titrat club de fotbal din Germania, Bayern Munchen. Neoficial, odată cu o reclama care a aparut în anii \’20, logo-ul BMW este considerat o stilizare a elicei unui avion, evocând astfel originile companiei. Logo-ul a apărut pe lume în 10 decembrie 1917, când a fost introdus în Oficiul Imperial pentru Patente sub numărul 221388.

Pentru pasionatii de istorie, gasiti la sfarsitul articolului o serie a celor importante repere istorice in existenta marcii bavareze.

BMW insa a ales ca in aceasta zi centenara, sa nu fie deloc orientat spre trecut ci dimpotriva, sa fie orientat spre viitor. Motto-ul sărbătorii centenare a BMW Group este THE NEXT 100 YEARS (Următorii 100 de ani).

De-a lungul istoriei sale, BMW Group a fost un pionier care a pus un accent clar pe viitor. Aceeaşi abordare va fi şi în centrul activităţilor sale de sărbătorire a centenarului, care în primul rând dezvăluie ceea ce se află în viitor. Despre viziunea BMW asupra viitorului vom reveni cu un material urmator.

Repere importante in istoria marcii

7 martie 1916
Bayerische Flugzeugwerke AG este înfiinţată ca succesoare a companiei constructorului de avioane Gustav-Otto-Flugmaschinenfabrik cu sediul social în Lerchenauer Straße din München. Gustav Otto era fiul Nicolaus August Otto, cel care a creat motorul în patru timp.

În 1922, construcţia de motoare, numele şi logo-ul mărcii Bayerische Motoren Werke AG sunt transferate către această companie. De aceea, data de 7 martie 1916 este considerată ca fiind data de înfiinţare a noului “BMW AG”.

21 iulie 1917
Constructorul de motoare aero Rapp-Motorenwerke GmbH, fondat în 1913, este înregistrat la Registrul Comerţului cu numele de Bayerische Motoren Werke GmbH şi, curând după aceea, noi facilităţi de producţie sunt construite în Moosacher Straße din München.

10 decembrie 1917
Logo-ul rotund al mărcii, cu literele BMW şi elicea stilizată în culorile naţionale ale Bavariei – albastru şi alb -, este înregistrată cu numărul 221388 în Registrul de Mărci Înregistrate al Oficiului Imperial pentru Patente. La finalul anilor \’20, acest design apare pentru prima dată în reclame ca o elice rotativă stilizată, care de atunci a reprezentat baza interpretării logo-ului.

17 iunie 1919
Pilotul de teste Franz Zeno Diemer a atins o altitudine de 9760 de metri cu avionul său produs de Deutsche Flugzeugwerke şi propulsat de motorul BMW IV, cu şase cilindri dispuşi în linie, stabilind astfel un nou record mondial de altitudine. Câteva luni mai târziu, pe 13 septembrie 1919, Diemer stabile un record mondial de altitudine pentru un avion de pasageri de 6750 de metri, cu un Junkers F.13 propulsat de această dată de un BMW IIIa.

6 iulie 1922
Bayerische Flugzeugwerke AG preia numele companiei de Bayerische Motoren Werke, logo-ul mărcii şi construcţia motoarelor de la proprietarul de atunci, Knorr-Bremse AG.

28 septembrie 1923
La Salonul Auto de la Berlin este prezentată BMW R 32: prima motocicletă produsă sub marcă, dezvoltată sub conducerea lui Max Friz, propulsată de un motor Boxer cu doi cilindri, dispuşi orizontal în opoziţie, în patru timpi. Friz era acelaşi inginer care crease motoarele de aviaţie BMW IIIa şi BMW IV.

Februarie 1924
Inginerul şi pilotul de curse Rudolf Schleicher obţine cel mai bun timp, cu un model BMW R 32, în cursa de coastă pe abruptul versant Mittenwalder Gsteig – şi aduce prima victorie pentru BMW în istoria motorsportului.

1 octombrie 1928
BMW preia constructorul auto Fahrzeugfabrik Eisenach din Turingia, unde micuţul automobil Dixi 3/15 PS era produs ca versiune sub licenţă a britanicului Austin Seven. Aceasta transformă companie în constructor de automobile.

22 martie 1929
Primul BMW 3/15 PS părăseşte linia de asamblare din clădirea de producţie închiriată de constructorul de caroserii Ambi-Budd pe vechiul aerodrom Berlin-Johannisthal.

22 iunie 1931
“Rail Zeppelin”, propulsat de motorul aero BMW VI cu 12 cilindri şi construit de designerul de căi ferate Franz Kruckenberg, atingeo viteză de 230 km/h şi astfel stabileşte un nou record mondial de viteză pentru vehicule feroviare.

1 martie 1932
BMW termină acordul de licenţă cu Austin – curând prezintă primul design auto al companiei, realizat intern: BMW 3/20 PS, cu un nou motor cu patru cilindri şi caroserie cu două uşi, realizată integral din oţel.

22 iulie 1932
Pilotul Wolfgang von Gronau decolează cu hidroavionul Dornier “Wal” (balenă), propulsat de două motoare BMW VIIa cu 12 cilindri, de 600 CP, pentru a realiza prima circumnavigaţie a lumii, în care a parcurs o distanţă de 44.800 de kilometri.

11 februarie 1933
BMW 303 este prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Berlin ca primul automobil al mărcii ce dispune de motor cu şase cilindri, dar şi primul model ce avea grila radiatorului dublă, în formă de „rinichi”, un element care va deveni emblematic pentru designul mărcii.

21 decembrie 1934
Construcţia de motoare aero este cedată unei companii dedicate, cu efect retroactiv de la 1 ianuarie 1934, şi devine BMW Flugmotorenbau GmbH.

15 februarie 1936
BMW 326 este prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Berlin ca model nou de clasă medie, propulsat de motor cu şase cilindri dispuşi în linie, conceput cu şasiu-cadru, caroserie cu linii aerodinamice şi sistem hidraulic de frânare.

14 iunie 1936
Maşina sport BMW 328 cu motor de 2,0 litri este prezentată publicului în premieră la cursa Eifel de la Nürburgring – Ernst Jakob Henne obţine imediat o victorie clară, de la start până la sosire, pilotând noul model.

http://www.autogaleria.hu http://www.autogaleria.hu –

28 noiembrie 1937
Pilotul oficial BMW Ernst Henne porneşte în ultimul din numeroasele proiecte de stabilire de record mondial şi obţine o viteză-record de 279,503 km/h cu o motocicletă BMW cu carenă integrală şi supraalimentare – un record ce va fi doborât abia peste 14 ani.

21 mai 1939
Pilotul român Petre Cristea se impune cu un BMW 328 modificat de el în celebra cursă Eifelrennen din Nürburgring, în faţa echipei de uzină a mărcii. A fost una din multele din multele performanţe internaţionale pe care Cristea le-a obţinut alături de BMW 328, dar şi una din numeroasele victorii majore pe care acest model le-a obţinut.

8 iunie 1939
Georg “Schorsch” Meier este primul non-britanic care câştigă Senior-TT de pe Insula Man, pilotând o motocicletă BMW cu supraalimentare.

30 septembrie 1939
BMW AG preia toate acţiunile Brandenburgische Motoren Werke GmbH din Berlin-Spandau. BMW coopera deja cu companie la dezvoltarea motoarelor cu răcire cu aer pentru avioane.

28 aprilie 1940
Fritz Huschke von Hanstein şi Walter Bäumer obţin victoria în clasamentul general al cursei de anduranţă Mille Miglia din Italia, la comenzile unui BMW 328 Touring Coupé – BMW se impune în ierarhia echipelor la toate clasele.

30 aprilie 1945
Soldaţii din Armata 7 a SUA au ajuns la aşa-numita uzină-umbră şi tabără din Allach, în apropiere de München. Din decembrie 1939, prizonierii de război, condamnaţii, forţa de muncă silită şi deţinuţii lagărelor de concentrare au fost utilizaţi acolo şi în alte locaţii pentru a produce motoare aero.

17 decembrie 1948
Producţia de motociclete a fost reluată la München. BMW R 24, model propulsat de un motor cu un singur cilindru, este produs aici ca primul vehicul al BMW AG din era postbelică.

11 martie 1954
BMW 502, prezentat la Salonul Auto de la Geneva, este propulsat de un motor cu opt cilindri, primul motor V8 din aliaj din lume ce a fost montat pe un automobil de serie.

12 septembrie 1954
După victoria în cursa finală de la Monza, Wilhelm Noll şi Fritz Cron obţin, pe un BMW, primul lor titlu de campioni mondiali la motociclete cu ataş. Până în 1974, BMW a reuşit să adune 19 titluri mondiale la piloţi şi 20 la constructori în această disciplină.

1 octombrie 1954
BMW cumpără licenţa de producţia a unui micromaşini cu două locuri, cu uşa dispusă în faţă, de la constructorul italian Iso. BMW Isetta are o mulţime de detalii rafinate, este propulsat de motoare BMW pentru motociclete şi este comercializat ca „Motocoupé”, cel mai bine vândut model al mărcii în anii \’50.

627586l

15 ianuarie 1955
O nouă serie de modele este prezentată la Salonul Auto de la Bruxelles, BMW R 50 şi BMW R 69, motociclete cu suspensie cu braţ oscilant integral. Seria a definit programul de motociclete BMW până în 1969.

22 septembrie 1955
BMW 507 are prima apariţie publică la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. Acest roadster a fost creat de designerul Albrecht Graf Goertz, cu un motor cu opt cilindri care dezvolta 150 CP, şi a fost catalogat de presă ca “Dream from the Isar” (Visul de pe Isar).

9 iunie 1959
Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă presei internaţionale noul BMW 700 Coupé cu ocazia lansării. Acest automobil va pune bazele unei producţii de automobile la scară largă care să fie profitabilă.

9 decembrie 1959
La Adunarea Generală Anuală a BMW AG, un grup de acţionari minoritari a împiedicat preluarea de către Daimler-Benz AG. Acţionarul majoritar Herbert Quandt decide să crească implicarea în companie şi asigură astfel independenţa BMW.

30 noiembrie 1960
Adunarea Generală Anuală a BMW AG aprobă planul de restructurare pentru realinierea companiei, iar acesta trasează traiectoria pentru un viitor de succes.

21 septembrie 1961
BMW 1500 are premiera mondială la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt – începutul “New Class”, un succes deschizător de drumuri.

29 iunie 1964
Dezvoltarea pozitivă a afacerii încurajează Adunarea Generală Anuală a BMW AG să adopte o rezoluţie pentru plata unor dividende către acţionari pentru prima dată de la încheierea războiului.

18 iunie 1965
BMW AG îşi vinde ultimele acţiuni la BMW Triebwerkbau GmbH către MAN AG şi pentru moment încheie implicarea sa în producţia de motoare aero.

7 martie 1966
BMW 1600, model cu două uşi, este prezentat oaspeţilor în faţa Operei de Stat a Bavariei cu ocazia sărbătoririi celei de-a 50-a aniversări a companiei.

2 ianuarie 1967
BMW AG preia companie Hans Glas GmbH, care produce o serie de vehicule, inclusiv micromaşina Goggomobil, numeroase alte modele şi utilaje agricole, cu centrul de producţie în Dingolfing.

25 septembrie 1968
Noile modele BMW 2500 şi BMW 2800, cu motoare cu şase cilindri, sunt prezentate la o recepţie pentru presă la Tegernsee. După o pauză de câţiva ani, marca intră din nou în clasa de lux cu aceste automobile.

31 decembrie 1968
BMW AG închei un nou an-record. Pentru prima dată, de-a lungul unui an sunt produse peste 100.000 de automobile.

13 mai 1969
Producţia de motociclete la uzina principală BMW din München se încheie. Producţia este relocată la uzina din Berlin, unde noua serie BMW /5 iese de pe linia de producţie cu începere din septembrie 1969.

16 martie 1971
Compania intră în domeniu serviciilor financiare prin înfiinţarea BMW Kredit GmbH.

20 octombrie 1971
Noul circuit de teste şi facilitatea de verificări BMW sunt deschise la Aschheim, în apropiere de München.

24 mai 1972
BMW Motorsport GmbH este înfiinţată. Este responsabilă pentru toate activităţile de motorsport şi dezvoltarea maşinilor de curse şi a automobilelor sport omologate pentru utilizare pe şosea. Proiectul este o iniţiativă a lui Robert (Bob) Lutz, membru din Consiliul de Administraţie BMW AG la acea vreme. Jochen Neerpasch este adus la conducerea noi createi comapnii.

31 august 1972
BMW AG fondează BMW (South Africa) (Pty) Ltd şi are pachetul majoritar de acţiuni în această companie de producţie şi vânzări. Aceasta face ca uzina de la Rosslyn, în Africa de Sud, să fie prima facilitate de producţie din afara Germaniei.

10 septembrie 1972
La Jocurile Olimpice de la München, un BMW 1602 Elektro este utilizat ca automobil de deschidere pentru cursa de maraton. Acesta este primul automobil cu propulsie exclusiv electrică sub marca BMW.

12 septembrie 1972
Cu primul BMW Seria 5 ca succesor al “New Class”, BMW lansează o nouă nomenclatură pentru modele. Aceasta oferă BMW o desemnare bine definită a modelelor, care este uşor de reţinut, iar principiul care stă la baza sistemului continuă şi în prezent. Prima cifră reprezintă seria, iar următoarele două cifre specifică modelul pe baza capacităţii motorului.

8 ianuarie 1973
Când subsidiara BMW este înfiinţată în Franţa, compania începe să preia controlul activităţilor de vânzări pe pieţele internaţionale.

18 mai 1973
Noua clădire administrativă şi Muzeul BMW sunt deschise oficial. Construcţia exterioară a corpului principal, “Patru clinindri”, şi cea a muzeului au fost încheiate la timp pentru Jocurile Olimpice din anul anterior.

27 septembrie 1973
Reîncepe producţia începe la uzina din Dingolfing, după un proiect vast de extindere şi modernizare. Iniţial, modelele BMW Seria 5 au fost produse acolo.

14 iunie 1975
Un BMW 3.0 CSL creat de artistul american Alexander Calder este primul BMW Art Car ce a luat startul în cursa de 24 de ore de la Le Mans. Acesta este începutul poveştii fascinante şi unice a Art Collection, pe care BMW continuă să o extindă şi în prezent. Au fost create până acum 17 BMW Art Cars şi două noi modele urmează să fie prezentate în acest an.

30 iunie 1975
Pe Stadionul Olimpic din München, Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă BMW Seria 3, care este lansat ca succesor al modelului de succes BMW Seria 02, cu o nouă tehnologie şi o nouă denumire a modelului.

364790l

3 februarie 1976
BMW Motorsport GmbH este desemnată să pună bazele unei “şcoli de pilotaj”, BMW Fahrer Training, care avea să devină BMW Driving Experience şi MINI Driving Experience, oferind un program de pregătire şi experienţă pentru mai multă distracţie şi siguranţă la volan. Primul curs oficial a început la 22 aprilie 1977. Primul coordonator al BMW Fahrer Training este faimosul pilot de raliuri Rauno Aaltonen.

11 martie 1976
Coupé-urile noii BMW Seria 6 sunt prezentate la Salonul Internaţional Auto de la Geneva.

5 octombrie 1978
BMW M1 este prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris. Acesta este un automobil sport cu motor central, care oferea 277 CP şi era dezvoltat de BMW Motorsport GmbH. Versiunea sa de curse a creat senzaţie în curse, inclusiv Procar Series în susţinerea programului Formulei 1 în Europe, în 1979 şi 1980, un proiect unic care a adus cei mai buni piloţi din Formula 1 de la acea vreme într-o competiţie monomarcă.

21 iunie 1979
Ceremonia de inaugurare a uzinei de motoare din Steyr, Austria, care în prezent serveşte ca centru de competenţă pentru dezvoltarea şi producţia unei game largi de motoare şi este centrul BMW pentru propulsoarele diesel.

20 ianuarie 1981
Pilotul francez Hubert Auriol câştigă Raliul Paris-Dakar cu un model BMW R 80 G/S şi furnizează o nouă dovadă a fiabilităţii modelului Enduro ce fusese lansat cu un an înainte şi care era propulsat de un motor Boxer flat-twin.

13 iunie 1983
BMW prezintă prima serie de automobile din istoria companiei care erau propulsate de un motor diesel – BMW 524td avea un motor turbodiesel cu şase cilindri dispuşi în linie, care dezvolta 85 kW/115 CP.

15 octombrie 1983
La Grand Prix-ul Africii de Sud, pilotul brazilian Nelson Piquet devine campion mondial de Formula 1, la comenzile unui monopost Brabham BMW – la doar 630 de zile de la premiera BMW în competiţia de elită, fiind şi primul campion cu o maşină cu motor turbo.

1 ianuarie 1985
BMW Technik GmbH este înfiinţată sub forma unui grup de cercetare autonom, incubator pentru inovaţii, care dezvoltă concepte vizionare de automobile şi componente.

12 septembrie 1985
BMW prezintă primul model cu tracţiune integrală la Salonul Internaţional Auto de Frankfurt, BMW 325i Allrad, dar şi supersportivul BMW M3.

5 martie 1987
BMW 750i este prezentat la Salonul Auto de la Geneva, primul model cu motor cu 12 cilindri ce iese de pe o linie de producţie din Germania după cel De-al Doilea Război Mondial.

22 mai 1987
Noua uzină BMW din Regensburg, Germania, este deschisă oficial. Primul model care a fost produs acolo de la finalul anului 1986 este BMW Seria 3 Sedan.

11 septembrie 1987
Roadsterul BMW Z1, dezvoltat de BMW Technik GmbH, este prezentat la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. Succesul de care se bucură acest model inovator determină lansarea lui în producţie.

15 noiembrie 1987
Pilotul italian Roberto Ravaglia devine primul campion mondial de turisme, la comenzile unui BMW M3, cu echipa Schnitzer Motorsport.

27 aprilie 1990
Centrul de Cercetare şi Inginerie (FIZ – astăzi cunoscut drept Centrul de Cercetare şi Inovaţie) este deschis oficial, printr-o ceremonie de gală, în districtul Milbertshofen din München. Aproximativ 7.000 de cercetători, ingineri, designeri, directori şi tehnicieni lucrează acolo într-o reţea tip fagure.

1 iulie 1990
BMW AG îşi uneşte forţele cu partenerul său Rolls-Royce Plc pentru a pune bazele unei companii independente, Rolls-Royce GmbH, pentru dezvoltarea, construcţia şi vânzarea turbinelor pentru avioane, iar acest joint-venture reorientează compania către originile sale. În urma realinierii companiei, BMW AG îşi vinde acţiunile la Rolls-Royce plc la finalul anului 1999.

10 martie 1992
Noua uzină a BMW Fahrzeugtechnik GmbH este deschisă în locaţia tradiţională din Eisenach. Acolo sunt produse uneltele de presare pentru reţeaua de producţie a companiei.

1 august 1993
BMW Motorsport GmbH, fondată în 1972, îşi schimbă numele în BMW M GmbH Gesellschaft für individuelle Automobile (BMW M GmbH: Pentru individualişti).

29 ianuarie 1994
Prin semnarea contractului de achiziţie, BMW AG preia British Rover Group, care include mărcile Rover, MG, MINI şi Land Rover.

8 aprilie 1994
BMW Group Mobile Tradition este înfiinţată, iar din 2008 este responsabilă pentru toate cerinţele cu privire la istoria companiei şi a produselor sub forma BMW Group Classic.

8 septembrie 1994
Începe producţia de automobile la uzina BMW din Spartanburg, în statul american Carolina de Sud – un BMW 318i este primul model ieşit de pe linia de producţie. Deschiderea oficială a noii locaţii are loc la 15 noiembrie.

8 iunie 1998
Compania anunţă continuarea mărcii MINI, achiziţionată prin cumpărarea Rover Group, într-un design independent.

14 iunie 1998
BMW 320d este primul automobil cu motor diesel care câştigă cursa de 24 de ore de la Nürburgring. Sub coordonarea echipei Schnitzer Motorsport, acestea era pilotat de Marc Duez, Andreas Bovensiepen, Christian Menzel şi Hans-Joachim Stuck.

10 ianuarie 1999
BMW prezintă conceptul de automobil al Sports Activity Vehicle la Salonul Auto de la Detroit. BMW X5 combină sportivitatea specifică mărcii cu versatilitatea unui model cu tracţiune integrală – astfel, prin acest concept, este fondat un nou segment de piaţă.

1 octombrie 1999
BMW AG şi Rover Group sunt unite în BMW Group, noua structură evidenţiind funcţia de grup a companiei ca umbrelă pentru mai mult mărci.

29 octombrie 1999
Turnul BMW, cunoscut drept “Patru cilindri”, şi Muzeul BMW devin locaţii de patrimoniu şi astfel sunt protejate prin lege.

9 mai 2000
BMW AG vinde Rover Group fără mărcile MINI şi Land Rover către Phoenix Venture Group, iar Ford Motor Corporation preia, două săptămâni mai târziu, Land Rover. Doar MINI rămâne în cadrul BMW Group.

26 aprilie 2001
La câteva luni de la relansarea mărcii, primul MINI din noua generaţie iese de pe linia de asamblare a uzinei de producţie din Oxford (Marea Britanie), locul de origine al clasicului Mini.

13 septembrie 2001
Debutul mondial al noului BMW Seria 7 la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. În premieră la cea de-a patra generaţie a sedanului de lux, BMW introduce revoluţionarul sistem de operare iDrive, cu display central şi comandă printr-un controller special, tip joystick.

31 decembrie 2002
BMW Group încheie anul fiscal cu un nou record de vânzări. Pentru prima dată, peste un milion de automobile ale mărcilor BMW şi MINI sunt vândute în decurs de un an.

3 ianuarie 2003
De la începutul anului, marca Rolls-Royce a devenit oficial parte a BMW Group. Rolls-Royce Motor Cars Limited prezintă primul model al noii ere la noul sediu social al companiei, în Goodwood: Rolls-Royce Phantom.

20 mai 2004
Uzina de producţie Dadong este deschisă la Shenyang, în nord-estul Chinei. Uzina este operată împreună cu partenerul din joint-venture, Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

25 septembrie 2004
Plăcerea de a conduce specifică mărcii este experimentată pentru prima dată în segmentul compact prin BMW Seria 1, prezentat la Mondial de l’Automobile de la Paris.

13 mai 2005
Uzina BMW din Leipzig, concepută de arhitectul Zaha Hadid, îşi deschide porţile. Primele automobile produse acolo au fost modelele BMW Seria 3.

7 septembrie 2005
Pentru prima dată, BMW Group este listată în Dow Jones Sustainability Index ca fiind lider în industria auto în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă.

13 septembrie 2006
Când producţia este lansată pentru noua generaţie de modele MINI, triunghiul de producţie MINI din Marea Britanie începe să funcţioneze oficial cu locaţiile din Swindon, Hams Hall şi Oxford.

27 septembrie 2007
Consiliul de Administraţie al BMW AG prezintă noul strategie corporate Number ONE, cu obiectivul unei creşteri profitabile şi durabile, pe termen lung.

17 octombrie 2007
Este deschis BMW Welt. Clădirea cu design futurist, cu utilizare multifuncţională, oferă o experienţă unică a mărcii. Clienţilor din lumea întreagă li se pot livra noile automobile într-o atmosferă specifică pentru marcă.

19 noiembrie 2008
MINI E este prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles. Acesta este un automobil de clasă mică, cu propulsie integral electrică, pentru teste de teren în rutina traficului cotidian. Este un produs al „project i”, creat de BMW Group pentru dezvoltarea unor soluţii de mobilitate sustenabilă.

21 februarie 2011
Noul sub-brand BMW i este prezentat la BMW Welt. Inovaţiile dezvoltate de companie pentru sub-brand includ automobile cu propulsie electrică şi servicii inovatoare de mobilitate.

1 aprilie 2011
Serviciul premiu de car-sharing DriveNow începe să funcţioneze ca joint-venture între BMW Group şi Sixt AG din München.

1 septembrie 2011
Uzina de fibră de carbon aflată la Moses Lake, în statul american Washington, intră în funcţiune ca joint-venture între BMW Group şi SGL Group. Uzina furnizează materia primă pentru producţia celulei pasagerilor de la modelele BMW i3 şi BMW i8, care este făcută din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP).

15 ianuarie 2012
Echipa privată X-raid din Germania duce MINI ALL4 Racing spre victorie în Raliul Dakar. Maşina a fost concepută pe baza MINI Countryman şi a fost dezvoltată special pentru raliurile de anduranţă.

29 aprilie 2012
După 18 ani, BMW revine în campionatul de turisme al Germaniei (DTM) – la Hockenheim, la 21 octombrie, victoria asigură toate cele trei titluri. Canadianul Bruno Spengler devine campion DTM cu BMW M3 DTM, iar BMW câştigă titlurile constructorilor şi echipelor.

24 mai 2012
Uzina Tiexi este deschisă la Shenyang ca a doua facilitate de producţie din China, operată de BMW Group şi Brilliance China Automotive Holdings Ltd.

18 septembrie 2013
Producţia BMW i3 începe la uzina BMW din Leipzig. Aceasta permite BMW Group să lanseze primul automobil electric din segmentul premium. Maşina a fost concepută încă de la început pentru acest tip de propulsie.

26 februarie 2014
BMW Group Classic îşi anunţă mutarea într-un nou sediu. Aceasta reprezintă o revenire la originile istorice ale companiei. Achiziţia spaţiului din Moosacher Straße, München, de la Knorr-Bremse AG, readuce unele din primele facilităţi de producţie în proprietatea companiei.

5 iunie 2014
Primele unităţi ale automobilului sport hybrid plug-in BMW i8 sunt livrate clienţilor într-o ceremonie la BMW Welt din München. Modelul vine cu multe premiere mondiale absolute, printre altele este şi primul model din lume cu faruri Laser.

10 iunie 2015
Noul BMW Seria 7 este prezentat la BMW Welt. A şasea generaţie a sedanului de lux oferă inovaţii unice, inclusiv structură a caroseriei cu carbon core, control BMW prin gesturi şi parcare de la distanţă.

6 decembrie 2015
BMW i primeşte Premiul “Momentum of Change” din partea Organizaţiei Naţiunilor Unite, la Conferinţa pentru Mediu a Naţiunilor Unite de la Paris, pentru angajamentul de extindere a infrastructurii publice de încărcare. Acesta este apogeul unei serii unice de titluri naţionale şi internaţionale din domeniul auto, inclusiv “Grünes Lenkrad” (Volanul Verde) pentru BMW i3 şi “World Green Car Award” primit consecutiv de BMW i3 şi BMW i8. Aceste premii au fost deja acordate mărcii BMW i şi automobilelor sale în timpul fazei de lansare pe piaţă.

6 ianuarie 2016
Compania foloseşte studiul BMW i Vision Future Interaction ca bază pentru prezentarea inovaţiilor de pionierat în domeniilor controlului şi condusului autonom la Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas.

7 martie 2016
A 100-a aniversare a companiei este sărbătorită printr-un eveniment de gală în sala multifuncţională Olympiahalle din München.