Modelul la care lucreaza inginerii si designerii Jaguar se va numi XE si va fi un coupe/cabrio cu doua locuri. Acesta face parte dintr-o strategie ambitioasa a celor de la Jaguar de a deveni Porsche-le britanic.
Noua generatie de masini sportive Jaguar va renunta la grila ovala in stilul E-Type deoarece design-ul nu este suficient de adaptabil. Astfel atat noul XE, cat si viitorul XK, vor adopta linia de design a sedan-urilor de lux XF si XJ. ”Problema este ca proportiile nu se pastreaza atunci cand forma este alungita. Nu sunt siguri (designer-ii) daca aceasta forma va mai fi folosita in viitor.” a declarat un oficial Jaguar. In acest sens utilizarea grilei prezente pe XF si XJ pare o alegere logica ce aduce beneficii si in ceea ce priveste identitatea de marca, o idee bine intiparita in planurile tuturor constructorilor auto.
Cu o lungime totala de aproximativ 4.3 metri, XE este dezvoltat pe o platforma din aluminiu derivata din cea a viitorului XK si va avea cel mult 1500 kilograme. Sub capota urmasului spiritual al legendarului E-Type se vor afla doar motorizari V6 pe benzina, aspirate sau turbo. Ulterior si-ar putea face aparitia si o versiune de top, ce va prelua motorul V8 de la XFR si XKR.
Lansarea este programata pentru 2013, XE urmand sa se incadreze in gama Jaguar sub XK. Pretul de pornire se va situa in jurul valorii de 45.000 de euro.