La inceputul lunii octombrie 2011, Premium Auto, importatorul oficial Jaguar si Land Rover in Romania, parte a grupului Tiriac Auto, a lansat in cadrul World Trade Plaza ceea ce putem considera fara rezerve masina momentului si probabil a anului 2011, si anume noul model Range Rover Evoque. Desi masina se poate comanda inca din vara , Premium Auto a considerat de bun augur sa organizeze o lansare fastuoasa, prezentata de Mihaela Radulescu, care devine astfel ambasadoarea marcii Range Rover. Partea artistica a lansarii a fost asigurata de … Robie Williams, de fapt JK, un foarte bun imitator al starului britanic.
Cind spunem despre Range Rover Evoque ca este masina momentului, ne referim la o serie de elemente si premiere: este poate prima masina, dupa foarte multa vreme, care arata aproape la fel precum concept car-ul care a precedat-o, si de asemenea, este prima transpunere a mix-ului Range Rover de lux, confort si capacitati extraordinare off-road intr-un format mai compact, mult mai apropiat de cerintele actuale urban-ecologice. Mai mult decit atit, Range Rover Evoque adauga si elemente de sportivitate precum si un grad inalt de personalizare a interiorului si exteriorului, nemainintilnit in clasa SUV-urilor compacte si medii, si care noua ne aminteste de modelele Mini. Am remarcat in special interiorul tapitat cu cea mai fina piele, cusuta cu fir dublu, oferind o finisare de lux pe aproape toata suprafata bordului, scaune si usi.
Evoque este disponibil in variante de caroserie cu trei si cinci usi si poate fi comandat cu trei motorizari, doua pe diesel 2.2 cu 150 si 190 CP si un motor pentru “benzinari”, 2.0 turbo cu 240 CP. Sunt motoare provenite de la fostul parinte al lui Jaguar Land Rover, Ford, insa adaptate la cerintele si necesitatile specifice modelelor Range Rover. Exista trei niveluri de echipare, Pure la baza gamei, Dynamic pe partea sportiva si Prestige pentru o oferta luxoasa si rafinata. Pentru prima data pe un model Range Rover, exista si un model cu tractiune doar fata, eD4, echipat cu motorul de 150 CP. Masina poate fi dotata cu un sistem Adaptive Dynamics bazat pe suspensiile MagneRide. Este vorba despre un sistem cu arcuri de otel si amortizoare a caror tarie e reglata magnetic, pentru a oferi un nivel superior de siguranta, agilitate si manevrabilitate pe sosea dar si confort pe denivelari si in off-road. Performantele in off-road sunt asigurate de prezenta sistemului Terrain Response, o solutie ingenioasa lansata de Land Rover/Range Rover si care este acum preluata si de alti producatori. In ciuda design-ului foarte reusit si a dimensiunilor compacte (4.34 metri), conceptia inginereasca este una de exceptie, masina reusind sa ofere un spatiu interior suficient atit pentru pasageri cit si in portbagaj. Unora le aminteste poate de un Freelander in costum de gala, ceea ce nu-i departe de adevar, Evoque fiind bazat pe platoforma Freelander dar cu foarte multe componente reproiectate pentru o tinuta de drum cit mai sportiva.
Pretul de pornire al noului model Range Rover Evoque este de 28.890 Euro (fara TVA), pentru versiunea Evoque 2.2 l, eD4 ,150 CP, Pure, cinci usi. Cel mai ieftin model cu tractiune integrala costa 30.700 Euro (fara TVA). Asteptam cu interes sa putem lua contact mai indeaproape cu noua vedeta Range Rover. Avind in vedere interesul deja manifestat pentru noul model, Premium Auto spera sa ajunga la peste 400 de masini Land Rover si Range Rover vindute in 2011, din care 100 de Evoque, si aproape sa isi dubleze vinzarile in 2012.
Pentru mai multe detalii despre echipari si preturi va invitam sa accesati urmatorul link. De asemenea, puteti gasi aici opiniile unui forumist participant la ceremonia de lansare.