Cu ocazia salonului pentru vehicule comerciale “Trailer 2011” din Kortrijk, Belgia, noul Mercedes-Benz Actros a primit titlul de „Truck Of The Year 2012”. Juriul format din jurnalişti specializaţi în autovehicule comerciale, veniţi din 24 de ţări europene, a votat, pentru a patra oară, Actros drept cel mai bun camion al anului.
Această carieră strălucită a început în 1997 cu primul Actros, ai cărui succesori, au fost, de asemenea, capabili să asigure victoria în competiţie şi în 2004 şi 2009. Anul trecut, la expoziţia de autovehicule IAA International din Hanovra, camionul Mercedes-Benz Atego a primit titlul de “Truck Of The Year 2011”. Câştigând opt titluri în total, Mercedes-Benz este acum compania cu cel mai mare succes din competiţia pentru acest premiu, care răsplăteşte dezvoltarea tehnologică, criteriul fundamental în procesul de selecţie aplicat de juriul Truck Of The Year.
Gianenrico Griffini, preşedintele juriului, a comentat victoria camionului Actros: „Cu noul lor model de referinţă, Mercedes-Benz a combinat elemente revoluţionare, care ridică ştafeta eficienţei, siguranţei şi confortului pe segmentul de autovehicule de mare tonaj.”
Conform regulilor juriului, titlul este acordat anual camionului care aduce cea mai mare contribuţie în ceea ce priveşte inovaţia pentru transportul de mare tonaj, economia consumului, emisiile de gaze, siguranţa, manevrabilitatea şi confortul. Cu un total de 161 de puncte, camionul Mercedes-Benz Actros a câştigat concursul, clasându-se cu mult în faţa următorului concurent, care a totalizat doar 67 de puncte, în timp ce concurentul de pe locul al treilea a cumulat 50 de puncte. Cu un scor excepţional de mare, experţii au premiat tehnologia prezentată pe noul Actros.
Hubertus Troska, Preşedinte al Mercedes-Benz Trucks, a primit premiul la Simpozionul Mercedes-Benz din Kortijk, Belgia. Acesta a spus: „Suntem mândri că juriul Truck Of The Year ne-a confirmat eforturile prin această distincţie. Cei peste 10 ani de dedicare trup şi suflet, de efort şi multă pasiune din partea întregii echipe au făcut posibilă construcţia noului camion. Noul Actros este creat să fie cel mai important camion al nostru pentru anii care vor urma, şi acest lucru a fost o motivaţie extraordinară pentru noi în vederea creării unui etalon în acest segment.”
Noul Actros este rezultatul a peste 22 de milioane de kilometri de teste şi investiţii în dezvoltare, precum şi costuri totale de tehnologie de peste 2 miliarde de euro. Comparativ cu predecesorul său, noul model consumă cu 6-7 procente mai puţin în versiunea Euro V, şi cu 3-4 procente mai puţin în versiunea Euro VI.
Cu mai mult de 700.000 de unităţi vândute de la lansarea acestuia în 1996, Mercedes Actros este cel mai apreciat autovehicul de mare tonaj din lume.