TEST: Hyundai ix35 4WD 2.0 CRDi 136 CP Style – All mighty Asia

1
7443

Hyundai ix35 4WD 2.0 CRDi 136 CP

Vara aceasta dominata de evenimente sportive s-a derulat cel putin in prima parte sub auspiciile Campionatului European de Fotbal UEFA 2012, ale caruri ecouri nu s-au incheiat inca. Ca si in cazul Campionatului Mondial de Fotbal FIFA 2010, unul din sponsorii importanti ai evenimentelor a fost concernul auto Hyundai-Kia Automotive Group.

Aceste eforturi de marketing ale producatorului coreean sunt parte a unei formidabile strategii de crestere, strategie prin care Hyundai-Kia a ajuns pe locul 5 in ierarhia producatorilor auto la nivel mondial. Iar strategia lor de produs nu mai este una axata numai pe pretul de vinzare, modelele coreene incepind sa fie comparabile si uneori chiar mai bune din unele aspecte ca si modelele consacrate ale producatorilor europeni. Astfel, cei de la revista Car Magazine UK au ajuns la concluzia ca Hyundai i40 SW este mai placut la condus decit Peugeot 508 SW (ambele modele la test de anduranta) iar Hyundai i30 se bate de la egal la egal cu compactele europene precum Ford si Opel si pare sa depaseasca si VW la unele aspecte.

Iar succesul noilor modele este reflectat si in rezultatele financiare. Hyundai singur a obtinut un profit de peste 7 miliarde USD in 2011, iar la nivelul intregului grup, Hyundai-Kia tintesc vinzari de 7 milioane de vehicule in 2012, dupa rezultatul de 6.6 milioane in 2011, singura constringere din aceasta perspectiva parind sa fie problemele de capacitate ale fabricilor, care functioneaza deja la capacitatea maxima (in conditiile in care majoritatea producatorilor europeni au fabrici care functionaza in regim redus datorita absentei cererii). Dupa ce a beneficiat multa vreme de colaborari cu Mazda, Mitsubishi si Nissan, actualmente Hyundai-Kia este un producator auto 100 % independent, care isi dezvolta si chiar produce singur motoarele, cutiile de viteze si are inclusiv propriile otelarii, propria banca, propriul producator de baterii si furnizori proprii de energie alternativa.

Din perspectiva acestor performante si dorind sa intelegem cheia succesului Hyundai-Kia, am dorit sa testam si noi modelul Hyundai ix35, unul din pilonii succesului Hyundai pe piata din Romania, model pe care importatorul Hyundai Auto Romania ni l-a pus la dispozitie in versiunea 2.0 CRDi 6MT 136 CP Style.

Design

Sunt foarte putine modelele unde saltul de la o generatie la alta sub aspectul design-ului este atit de mare precum in cazul lui Hyundai ix35 fata de predecesorul sau Tucson. ix35 a fost unul din primele modele Hyundai care sa adopte noul concept de design de “sculptură fluidă” promovat de Hyundai, caracterizat printre altele de grila hexagonala a calandrului si linia laterala cu faldurile in forma de Z. Design-ul este rezultatul muncii Centrului de Design European Hyundai de la Russelsheim, Germania, fiind mult mai adaptat gusturilor europene. Design-ul este modern si armonios, fiind bine pozitionat in fata concurentei din clasa SUV-urilor compacte si medii, unul din cei mai puternici competitori la aspectul design-ului fiind chiar “dusmanul” din concern, Kia Sportage.

Habitaclu

Progresele realizate de ix35 fata de Tucson sunt evidente si la interior. Calitatea plasticelor, a finisarilor si imbinarilor nu are masura de comparatie cu predecesorul sau, transmitind o senzatie clara de preocupare pentru calitate. Exista totusi unele plastice care sunt mai ieftine si care mai umbresc putin senzatia generala foarte favorabila. Aici am mentiona de exemplu plasticele argintii de pe volan, care aveau deja joc la modelul testat (avind in jur de 13.000 km la bord), si care in opinia mea nu ar fi trebuit sa existe deloc, volanul neavind nevoie de astfel de ornamente. Un alt aspect mai putin favorabil in care Hyundai persista este iluminarea albastra foarte puternica a tabloului de bord si ecranului pentru climatizare si Radio CD, iluminare care poate deveni obositoare la drum lung. Daca se reduce luminozitatea, cadranele de bord devin ilizibile. Exista un buton de night vision care stinge displayul de pe consola centrala, dar orice apasare a comenzilor (de exemplu volumul Radio CD-ului) determina reaprinderea acestuia.

Pozitia la volan este destul de inalta, iar posibilitatile de reglare nu au o amplitudine foarte mare, facind putin mai dificila reglarea unei pozitii ideale pentru soferii cu un gabarit mai mare. Ergonomia bordului este in general buna, dar mai exista unele comenzi mai greu accesibile, cum ar fi de exemplu butonul de asistenta la coborirea in panta sau cel de blocare a diferentialului central care sunt plasate undeva in partea stinga a bordului, undeva jos in stinga volanului. Spatiul pentru pasageri este mare, iar portbagajul este suficient de incapator, avind o forma regulata si o capacitate de 465 litri in format standard si 1436 litri cu bancheta rabatata.

Vizibilitatea este obstructionata atit de montantii laterali din fata cit si in spate datorita configuratiei celui de-al treilea montant lateral – este un sacrificiu facut pe altarul design-ului datorita formei orientate spre monovolum si a liniei laterale in forma de Z prelungita pina la nivelul geamurilor laterale.

Dinamica

Noi am avut la test modelul cu tractiune integrala si cutie manuala in 6 trepte, echipat cu motorul 2.0 CRDi in versiunea de 136 CP. Prima surpriza placuta este sanatatea pe care o arata acest propulsor. Masina este foarte dinamica pentru clasa din care face parte, iar in combinatie cu cutia in 6 treapte etajata corect si placut de manevrat, depasirile se fac usor si se poate metine un ritm de deplasare alert.

In privinta tinutei de drum, ea este influentata de setarea moale a suspensiei, orientata spre confort. Astfel, ruliul pe viraje este important, masina se inclina destul de mult, dar fara sa fie imprevizibila, iar la limita este usor de prevazut comportamentul si de controlat. Trecind dincolo de retinerile intiale si de posibilitatea de a provoca rau de masina pasagerilor, se poate rula destul de repede pe un drum virajat, dar masina nu a fost gindita si conceputa in aceasta directie. Opinam totusi ca se poate obtine un echilibru mai bun intre confort si tinuta de drum, mai ales ca in ciuda suspensiilor moi, unele denivelari transversale se fac resimtite destul de puternic la bord. E un aspect negativ pe care l-am mai intilnit la o serie de masini asiatice, si probabil setarea suspensiilor este singura zona in care produsele Hyundai-Kia mai au inca imbunatatiri de facut pentru a fi cu totul la nivelul ofertelor europene. Toate comenzile sunt setate sa fie actionate destul de precis si usor, modelul de inspiratie Volkwagwen fiind dupa mine clar, insa am fi apreciat ceva mai multa comunicativitate la nivelul directiei.

Masina se descurca onorabil pe un traseu off-road usor reprezentat de drumuri forestiere, insa trebuie tinut cont ca Hyundai ix35 nu este un off-roader autentic, ci un SUV compact, de familie, care va rula cel mai adesea in oras si pe sosele, dar in caz de nevoie poate face o figura onorabila si pe drumuri neamenajate, datorita tractiunii integrale, diferentialului blocabil si sistemului de asistenta la coborirea pantelor.

Hyundai ix35 a fost testat de EURONCAP in 2010, obtinut un calificativ de 5 stele.

Consum

Consumul oficial mediu anuntat de Hyundai pentru ix35 4WD 2.0 CRDi 136 CP 6MT este de 5.5 litri/100 km pentru un nivel al emisiilor de CO2 de 147 g/km. Consumul urban anuntat este de 6.6 litri/100 km, iar cel extraurban de 4.9 litri/100 km.

In realitate, consumul s-a mentinut la valori destul de mici, inregistrind un consum de 8.5 litri in medie la 100 km pe parcurs extraurban si de aproximaiv 10-11 litri in medie la 100 km in regim urban in traficul din Bucuresti. Astfel, Hyundai ix35 este unul din cele mai economice SUV-uri cu care am luat contact, tinind in mod clar cu familia si la capitolul costuri de exploatare. 

Buget

Modelul Hyundai ix35 4WD 2.0 CRDi 136 CP 6MT nu mai este prezent in oferta actuala Hyundai, importatorul oferind la baza gamei diesel un motor 1.7 CRDi de 115 CP (doar cu cutie manuala si tractiune fata) si mai sus numai motorul de 2.0 CRDi in versiunea de 184 CP. La momentul cind a fost oferit la vinzare, pretul de lista pentru versiunea testata era de 26.474 EUR cu TVA.

La momentul actual, Hyundai ofera modelul ix35 1.7 CRDi 115 CP 2WD 6MT Style+ la un pret de lista de 24.469 EUR cu TVA la care practica o reducere de 2.480 EUR din pretul cu TVA. Modelul ix35 2.0 CRDi 184 CP 4WD 6MT Style+ este oferit la un pret de lista de 27.941 EUR cu TVA iar reducerea este de 2.198 EUR din pretul cu TVA, rezultind un pret total de 25.833 EUR cu TVA.

Succesul lui Hyundai se explica si prin aceasta pozitionare inteligenta din punct de vedere al pretului, undeva intre oferta Daciei Duster si preturile majoritatii SUV-urilor de clasa compacta si medie. Nu intelegem insa de ce Hyundai nu ofera si un model diesel cu tractiune integrala mai ieftin, cum ar fi fost modelul testat de noi sau o eventuala versiune 4WD a modelului 1.7 CRDi. Suntem convinsi ca un astfel de model, considerind si reducerile actuale, ar putea atrage o serie de clienti care se uita la alternative pentru o Dacia Duster Laureate 1.5 dCi 110 CP 4×4.

Appeal-ul modelului Hyundai este sustinut si de oferte de servicii post-vinzare, si anume pachetul de garantie 5 years Triple Care oferit de producator, insumind 5 ani garantie integrala fara limita de kilometri, 5 ani asistenta rutiera si 5 ani de verificari tehnice periodice gratuite.

Verdict


Hyundai ix35 ne-a lasat o impresie foarte favorabila, cu mult peste asteptarile initiale. Este un produs complet, matur, care fara indoiala poate face nevoilor unei familii active si poate tine piept oricarei concurente in piata SUV-urilor compacte si medii. Cine isi doreste totusi o masina cu tenta mai sportiva, ar putea fi mai bine servit in alta parte.

Date tehnice

Hyundai ix35 4WD 2.0 CRDi MT 136 CP
Motorizare2.0 CRDi 136 CP
Cilindree (cc)1995
Numar cilindri4 in linie
Numar supape16
Raport compresie16,5:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn136/4000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn320/1800-2500
Tip injectiedirecta
Carburantmotorina
Norma de poluareEuro5
Cutie de VitezeCVM6
Pneuri225/60 R17 (standard)
Rezervor (l)58
Portbagaj (l) min.435
Viteza maxima (km/h)195
0 – 100 km/h (sec)9.4
Consum Urban6.6
Consum Extraurban4.9
Consum Mixt5.5
Emisii CO2 (g/km)147
Masa proprie (kg)1580
Lungime x Latime x Inaltime (cm)441-182-167

1 COMMENT

  1. Modelele Hyundai din ultima perioada devin din ce in ce mai bune in ciuda faptului ca se pare ca inca nu si-au gasit propria imagine de marca, schimbarea radicala a limbajului de design de la o generatie la alta fiind dovada cea mai elocventa. Insa se pare ca de data aceasta sunt pe calea cea buna, identitatea de marca incepe sa prinda contur.

Comments are closed.