1 martie inseamna intotdeauna pentru BMW o actualizare a ofertei pentru a include noi motorizari, tehnologii si echipamente optionale. De aceasta data in prim-plan sunt noile propulsoare TwinPower Turbo, alaturi de o gama tot mai complexa de masuri BMW EfficientDynamics, asa cum este Driving Experince Control cu modul ECO PRO sau cutia automata cu 8 trepte impreuna functia Auto Start-Stop. Toate acestea conduc la o flota BMW deosebit de eficienta cu nu mai putin de 34 modele cu emisii de CO2 per km de 140g sau mai putin si 14 modele care coboara sub 120g, precum si primul model care coboara sub 100g CO2 per km, BMW 116d EfficientDynamis Edition.
BMW a grupat sub titulatura TwinPower Turbo un pachet extins de tehnologii – de la turbina Twin-Scroll la sisteme cu 2 sau 3 turbine; de la High Precision Injection, la Common Rail de ultima generatie; de la controlul deschiderii supapelor VALVETRONIC, la Double-VANOS (ax cu came variabil). Rezultatele sunt deosebit de impresionante atat pentru propulsoarele benzina, cat si cele Diesel.
Primele motorizari de 4 cilindri turbo au debutat anul trecut imprumutand pachetul de tehnologii de la motorul cu 6 cilindri in linie TwinPower Turbo, unul din cele mai apreciate motoare ale momentului (de doua ori castigator al titlului absolut „Engine of the Year Award”, desemnat cel mai bun din segment in ultimii 5 ani). Toate motoarele pe benzina care beneficiaza de pachetul TwinPower Turbo se remarca prin dezvoltarea unui cuplu motor marit, disponibil de la turatii foarte joase (de exemplu propulsorul de 6 cilindri turbo dezvolta 400 Nm intre 1200 si 5000 rpm), alaturi de o putere crescuta (in jurul raportului de 100 CP per litru) si un consum scazut.
Gama de propulsoare pe benzina TwinPower Turbo este extinsa in martie cu 125i care echipeaza noul BMW Seria 1. Acesta dezvolta 218 CP dintr-o cilindre de 2 litri si un cuplu maxim de 310 Nm intre 1350 si 4800 rpm). De asemenea, BMW X3 va fi disponibil in versiunea xDrive28i cu un motor pe benzina TwinPowe Turbo de 4 cilindri care dezvolta 245 CP si un cuplu maxim de 350 NM intre 1250 si 4800 rpm.
Caracteristica de putere este elementul distinctiv al motoarelor diesel BMW care au atins un raport cai putere – cilindree fara precedent in industria auto, o caracteristica specifica pana acum motoarelor pe benzina sportive. Cu debutul din luna martie, propulsorul diesel care echipeaza modelele M Performance (BMW Seria 5, X5 si X6) a reusit sa furnizeze nu mai putin de 385 CP dintr-o capacitate de numai trei litri. In aceasta configuratie, noul BMW Seria 5 M550d Performance, realizeaza un sprint 0-100 in numai 4,7 secunde in contextul unui consum mixt masurat conform standardelor UE de numai 7,1 litri per 100 km si a unor emisii CO2 de 186 g per km. Echipate cu acelasi propulsor, noile BMW X6 si X5 M Performance au performante similare cu modele echipate cu motoare de capacitate dubla. Cele doua modele SAV diesel ultra performante au debutul anuntat pentru vara acestui an.
Performante remarcabile (109 CP per litru) ofera si noul motor diesel de 4 cilindri din echiparea noului BMW 125d (2 litri, 218 CP). Acesta din urma se regaseste si in echiparea BMW Seria 5 din septembrie si a devenit deja alegerea numarul unu pentru acest model in combinatie cu tractiunea integrala BMW xDrive.
Tot pentru luna martie este anuntat debutul BMW ActiveHybrid 5. Noul model full-hybrid este capabil sa ruleze in mod exclusiv electric pana la viteze de 60 km/h pe o distanta maxima de pana la 4 km/h. Suplimentar, la viteze de pana la 160 km/h, la rularea libera (coasting), motorul pe benzina poate fi oprit, pentru imbunatatirea consumului de combustibil. Noul model hibrid se distinge si prin managementul inteligent al energiei, un sistem care foloseste informatiile din sistemul de navigatie pentru utilizarea optima a motorului electric. De exemplu, in timpul urcarii pantelor, motorul electric sustine deplasarea, astfel incat bateria sa poata fi reincarcata pe coborare.
Din luna martie debuteaza si noul BMW Seria 1 116d EfficientDynamics Edition, primul model din istoria marcii care coboara sub 100g CO2 per km. In contextul unui consum mixt de numai 3,8 litri (conform standardelor UE) si de numai 99g CO2 per km, noul model furnizeaza o putere maxima de 116 CP (85 kW) si asigura o acceleratie 0-100 km/h in 10,3 secunde. Noile motorizari ultra-eficiente duc numarul de modele care coboara sub limita de 120g CO2 per km la 14 si la 34 pentru cele sub 140g CO2 per km.
Pentru sustinerea eficientei, seria de tehnologii BMW EfficientDynamics este extinsa inca o data. Astfel, modul de functionare ECO PRO, este acum disponibil la modelele BMW Seria 1, BMW Seria 3, BMW Seria 5, BMW Seria 6 si BMW X3. O alta tehnologie care se extinde in gama de modele BMW este combinarea cutiei automate cu 8 trepte cu sistemul Auto Start-Stop. Aceasta a dus ca acum acest sistem, care permite economisirea de combustibil in timpul stationarii, sa se regaseasca pe un numar fara precedent de modele – de la BMW Seria 1 pana la modele sportive de top, asa cum este BMW M5.