Dacia a lansat oficial, in cadrul unui show fastuos, organizat la World Trade Plaza, mult asteptatul SUV Duster.
Invitatul de onoare al evenimentului de lansare a fost nimeni altul decat cvadruplul campion mondial de Formula 1, Alain Prost, intampinat cu caldura de toti cei prezenti. Momentul culminant a fost o sesiune prelungita de autografe, celebrul pilot francez nefiind intimidat de lunga coada de fani, ce asteptau cu nerabdare sa primeasca afisele si fotografiile semnate de Prost. La eveniment au participat si cativa membri ai echipei nationale de fotbal a Romaniei, in frunte cu Razvan Lucescu si Bogdan Stelea, precum si numeroase celebritati, ca Roxana Ciuhulescu, George Grigorescu sau purtatorul de cuvant al Politiei Romane, Christian Ciocan.
Dacia Duster a fost desemnata recent de World Records Academy drept cel mai accesibil Sport Utility Vehicle din lume. Astfel, versiunea entry-level va costa doar 10500 euro cu toate taxele incluse.
Pretul de pornire este surprinzator de avantajos, fiind cu mult mai coborat decat cel al concurentei si mai mic decat valoarea de 12000 euro, vehiculata de majoritatea analistilor auto.
In plus, daca cei ce viseaza la un Duster, fie si fara “mofturi” ca tractiune integrala sau aer conditionat, pot face rost de numarul maxim de 3 vouchere valorice si vor intra in programul Remat din acest an, pretul ajunge la doar 8300 de euro cu TVA inclus.
Modelul de top, 1.5 dCi 110cp Euro5 Laureate 4×4, va scoate din buzunarul viitorilor clienti 15600 euro, in timp ce pentru sistemul de control al stabilitatii ESP, ce poate fi comandat optional, se vor plati doar 250 euro in plus. Un pret extrem de corect pentru un SUV de clasa compacta, cu suspensie independenta spate, motorizare Euro5 si un sistem de tractiune integrala “inteligent” preluat de la crossoverele Nissan.
Gama de motorizari va cuprinde o unitate diesel 1.5 dCi, in doua versiuni de putere, 85, respectiv 110 cp, si binecunoscutul propulsor pe benzina, 1.6 litri 16v de 105 CP. Motoarele vor fi cuplate la cutii de viteze manuale cu 5 sau 6 trepte, in functie de versiune.
Primul SUV Dacia va fi oferit in 3 versiuni de echipare: Duster, Ambiance si Laureate.
Cel mai ieftin Duster dispune de tractiune fata si este echipat doar cu motorul pe benzina de 1.6 litri, 105cp, Euro4. Aceasta versiune nu are o lista prea lunga de dotari standard: ABS cu EBV si asistenta la franarea de urgenta, airbag-uri frontale pentru sofer si pasager, servodirectie si preechipare audio. Cei care isi doresc si tractiunea 4×4, vor fi nevoiti sa scoata din buzunar inca 1800 euro, pretul variantei Duster 4×4 fiind de 12300euro.
Duster Ambiance are in plus geamuri electrice, airbag-uri laterale fata, inchidere centralizata cu telecomanda, radio CD 4×15 W cu satelit de comanda pe volan, tetiere fata active si bare de pavilion longitudinale negre.
Laureate, cel mai echilibrat nivel de echipare, este dotat standard si cu oglinzi electrice si incalzite, proiectoare de ceata, computer de bord, bare de protectie fata/spate vopsite in culoarea caroseriei, Pack Modularitate (bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, scaun sofer reglabil pe inaltime, centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime). Poate cea mai importanta dotare inclusa este aerul conditionat manual.
Optional vor putea fi comandate si un player MP3 (50 euro), volan imbracat in piele (100 euro), geamuri electrice spate (100 euro) sau jante din aluminiu (300 euro), cu toate optionalele disponibile, pretul final maxim este de 17.600 euro.
Desi primele fotografii oficiale nu m-au incantat in mod deosebit, trebuie sa recunosc ca in realitate Duster arata surprinzator de bine, iar proportiile compacte (4,31m lungime) si detaliile simple, dar robuste ale exteriorului completeaza un pachet onest, versatil si atractiv, adaptat nevoilor unei familii active.
Cu un pret extrem de apetisant, de 15.850 euro (varianta 4×4 1.5dci 110cp Euro5 Laureate+ESP optional), versiunea Duster de top este o masina polivalenta, cu tractiune integrala, suspensie independenta spate (disponibila doar pe versiunile cu tractiune integrala), garda la sol surprinzator de mare, de 21cm, dotari decente, ESP si un motor economic Euro5. E adevarat ca dieselul de 1.5 litri, ce favorizeaza economia de combustibil si reducerea emisiilor poluante, nu \’\’trage\’\’ la fel de spectaculos precum un 2.0dci de 150cp, in timp ce interiorul preluat aproape integral de la Sandero nu prea avea ce cauta in peisaj, insa nu exista masina perfecta. Ce SUV diesel, economic, Euro5, cu un sistem de tractiune integrala inteligent (preluat direct de la Nissan) gasim pana in 16mii euro? Nici unul… Poate doar Hyundai Tucson 2.0 benzina 4×2 Euro4 sau, in cel mai fericit caz, diverse modele la lichidare de stoc, promotii efemere si nerelevante pentru pozitionarea Duster-ului pe piata, pe termen mediu.
Descris de oficialii marcii drept un vehicul versatil si fiabil, Duster va beneficia de o garantie de 3 ani sau 100.000 km, noul SUV putand fi deja comandat in reteaua de dealeri Dacia.