Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Clio Symbol & Dacia Solenza


  • Please log in to reply
140 replies to this topic

#76 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 octombrie 2006 - 01:37

Zilele astea am reusit sa fac o comparatzie intre cele doua in ceea ce priveste stabilitatea. Si castigator ar fi Symbol'ul. Proba ar fi rezumata in felul urmator: curbe de 90 grade ... intrat cu 50-60 km/h si facut derapaj controlat. Desi nici una nu e la limita aderentei, Solenza parca se inclina mai mult (desi e mai joasa), insa trebuie tzinut cont ca nu's totusi aceleasi gume pe ambele, si inclin sa cred ca's maibune cele de le Symbol (fie si numai ptr ca au cu ~15 k km si 2 ani mai putzin)

Per total, la banii la care au fost achizitionate masinile, sunt multumit de alegerile facute :P

Intrebare ...
Am un amic care face scoala de soferi pe Logan diesel si intructorul l'a invatzat ca plecarea de pe loc sa o faca doar din ambreiaj, fara a accelera. Accelerarea sa o faca abia dupa ce a ridicat de tot piciorul de pe ambreiaj. Nelamurirea mea ar fi: cat de snatos e pentru ambreiaj asa ceva? Chiar si cu cuplul mai mare ... eu zic ca tot ar avea de suferit ambreiajul
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#77 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 30 octombrie 2006 - 02:15

Nu are foarte mult de suferit ambreiajul,dar mi se pare o tampenie sa inveti elevul sa procedeze asa,daca la inceput nu te obisnuiesti sa "tricotezi cu pedalele" si te invata asa,ce va face cand va trece pe benzina?
  • 0

#78 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 06 decembrie 2006 - 11:53

Azi am vrut sa vad ce abatere are vitezometrul berlinei. Si'am ramas cam mirat totusi. Am trecut pe sub panoul ala care indica viteza si mi'a dat 65km/h. Iar in bord aveam fix 80km/h. Deci 130 cat ar mai indica pe ceas ca viteza maxima ... inseamna undeva la 100km/h de fapt :lol:
O sa fac de curiozitate verificari de abateri si la Symbol si Solenza ... ca totusi mi se pare cam mare abaterea de 15km la 80 indicati...
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#79 Spining

    om

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.342 Mesaje:
Inregistrat: 09-iunie 02
  • Location:bucuresti / berceni
  • Marca:Volkswagen
  • Model:T4
  • Motorizare:1,9L

Scris 06 decembrie 2006 - 11:58

ia o navigatie si calculeaza eroarea, radarul ala fix e vax, tocmai de-aia nici nu poate fi folosit ca instrument punitiv de catre pol.
  • 0
<!--sizeo:2--><!--/sizeo-->Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele... trage draperia!<!--sizec--><!--/sizec-->

#80 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 07 decembrie 2006 - 12:49

De navigatie cam greu sa fac rost. Vad insa c'au mai montat un panou d'asta ptr viteza si aproape de mine ... poate'i si dau drumu in curand sa vad la asta ce indicatie primesc. Faza cam stupida e ca, pentru a vedea ce viteza ai, tu ca sofer trebuie sa te uiti cam intr'un unghi de 60 grade cu orizontala ... deci iti iei privirea de la drum. Si locul in care au amplasat panoul asta nou e pe o sosea destul de aglomerata si parca vad c'or sa fie accidente si mai multe de'acum din cauza unora care casca ochii la panou si nu la drum :lol:
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#81 mike.omega

    v.i,p.

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.310 Mesaje:
Inregistrat: 30-aprilie 03
  • Location:Constanta
  • Marca:Dacia
  • Model:Liberta L
  • Motorizare:1.4 62CP

Scris 07 decembrie 2006 - 07:34

Sa stii ca panourile alea sunt destul de exacte. Eu ma folosesc de cel de pe Lapusneanu, pe langa viitorul Mall. Am trecut cu 60, arata 60 si, am trecut cu 55 arata 55 :D

PS: daca treci prea repede nu mai ai timp sa vezi :D
  • 0
Pot sa pierd in viata tot! Nu imi pasa! Ma ridic la loc!

<a href="http://www.garajul.r...unce&f=15&id=1" target="_blank">Regulament</a>
<a href="http://www.imageshack.us/" target="_blank">Upload poze</a>

#82 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 07 decembrie 2006 - 05:00

PS: daca treci prea repede nu mai ai timp sa vezi :D


asa ai auzit cel putin, nu ai incercat, nu? :D
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#83 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 07 decembrie 2006 - 08:11

Probabil asta e metoda pentru a'ti spune ca mergi prea repede. Cand depasesti limita legala, nu mai apuci sa vezi cum trebuie ce viteza aveai :P Eu mi'am fortat limitele si am reusit sa vad 65 :>
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#84 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 31 mai 2007 - 11:48

Panourile alea de care se vorbea mai devreme nu indica mai mult de 85 LP

Revin cu niste update'uri:

La SLZ, la ~25k km ... s'a stricat motorasul geamului electric de pe partea soferului. A/C-ul care picase de anu trecut urmeaza sa merg in vreo 2 sapt la service sa vad ce are de fapt (probabil o tzeava fisurata). La ~22k au trebuit schimbate placutele de frana ... erau cam duse.

La Symbol ... ~9k km ... scaunul dreapta scartaie enervant uneori.
Consumul mediu calculat pe ultimii 800km (din care ~250 in afara orasului) a fost de 5.57l/100km. Destul de bine, as zice ;)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#85 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 18 iunie 2007 - 02:26

Stie cineva unde pot gasi graficul pentru revizii la un Symbol 1.5 dCi 80 CP? (acelasi motor ca si pe Megane, de fapt) - sau daca imi poate cineva scana si atasa aici tabelul respectiv ... :beerchug:
Ma apropii de 10000km si vreau sa stiu cam ce bani mi'ar trebui sa ii schimb cele necesare, insa nu stiu care sunt acestea. Cartea de service n'o mai gasesc de nici un fel ... iar garantia s'a dus deja, ca am depasit anul ... cu ~3 saptamani ;) . Si decat sa ma chinui sa vad daca as putea totusi beneficia in continuare de aceasta (desi la Vocea Clientului mi s'a spus ca nu am cum) ... prefer sa fac revizia mai ieftin, chiar daca pierd anul de garantie ...

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 18 iunie 2007 - 02:27

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#86 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 27 iunie 2007 - 12:20

Am reusit sa fac rost de planul de revizii si urmeaza ca'n week'end sa fac schimbul de ulei si de filtre. Cam 2 mil ma costa afacerea, cu ulei Elf Excellium LDX 5W40

La Solenza incarcarea cu freon a costat 140ron pana la urma. Mai trebe sa rezolv problema cu geamul electric de pe partea soferului. I'am scuturat un pic filtrul de aer pentru habitaclu si il mai las pana vara viitoare. Consum mediu facut acum vreo 2 saptamani ... 8.87% ... numai in oras, fara A/C insa
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#87 onyx-20

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 123 Mesaje:
Inregistrat: 06-mai 03
  • Location:Suceava

Scris 28 iunie 2007 - 05:24

Motorul de 85 CP e mai batran decat cel de 70 CP? Asa mi-a zis un nene de la Renault
  • 0

#88 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 28 iunie 2007 - 06:40

Te-a pacalit, sau nu stia ce vorbeste.
1,5 dci 65cp euro 3 -> 70 cp euro 4
1,5 dci 80cp euro 3 -> 85 cp euro 4
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#89 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 28 iunie 2007 - 08:59

E ezac cum a zis Aer Curat. La trecerea la normele Euro 4 s'au adaugat si 5 CP ca putere la dCi'uri (cuplul, din cate am vazut, a ramas la aceleasi valori, insa parca a scazut un pic turatia la care se obtine maximul - de ex inainte era 2000. acum zic intre 1750-2000rpm)

Totusi, e o chestie ciudata, ca in oferta celor de la Renault inca apar dCi'urile de 80 Cp, care's Euro3. Au obtinut cei de la Renault vreo exceptie de la regula ca autoturismele noi sa fie echipate cu motoare Euro4?
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#90 adrian_r5

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.094 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Timisoara

Scris 28 iunie 2007 - 09:35

Totusi, e o chestie ciudata, ca in oferta celor de la Renault inca apar dCi'urile de 80 Cp, care's Euro3. Au obtinut cei de la Renault vreo exceptie de la regula ca autoturismele noi sa fie echipate cu motoare Euro4?


... pai e vreo regula pe tema asta ? ... parca era doar o taxa "de prima inmatriculare" ...
  • 0

Too Old to Rock and Roll: Too Young to Die (© Jethro Tull 1976)


#91 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 28 iunie 2007 - 10:43

Din cate stiam eu ... era vorba ca de la 1 ian 2007 nu vor mai putea fi inmatriculate de noi decat autoturisme care satisfac normele Euro4. Sa inteleg ca nu s'a adoptat chestia asta? (ezac din decembrie am fost plecat si nu m'am interesat special de chestia asta)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#92 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 29 iunie 2007 - 12:29

Se pot inmatricula si auto care nu au norma euro4, insa taxa de prima inmatriculare este mult mai mare. De altfel aceasta este si divergenta cu UE.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#93 onyx-20

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 123 Mesaje:
Inregistrat: 06-mai 03
  • Location:Suceava

Scris 29 iunie 2007 - 07:00

In oferta de la Renault pt. Kangoo am vazut doar 2 motoare 1,5 dci:70 CP si 85 CP ambele euro 4
  • 0

#94 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 29 iunie 2007 - 10:11

Nu stiu sigur de alte modele, dar la Symbol, pe site'ul oficial, inca figureaza 1.5 dCi 80 CP :)
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#95 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 30 iunie 2007 - 07:16

Desi facusem aceeasi operatiune si vara trecuta, iar se adunase pamant/nisip in locul unde se imbina aripa fata cu pragul, datorita plasticului care ar trebui sa protejeze aripa de apa/noriul aruncate de roata ...

Imagine amplasata Imagine amplasata
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#96 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 01 iulie 2007 - 07:14

Facut "revizia" de 10k km la Symbol. Schimb de ulei (Elf Excellium LDX 5W40 - 4.1 litri), filtru de ulei si filtru de aer - ~220ron. Ma asteptam ca filtrul de aer sa fie cel mai greu de schimbat, insa cel mai mult ne'am chinuit la filtrul de ulei, pe care nu'l puteam scoate :angryflame:
Filtrul de aer era relativ curat, insa uleiul trebuia neaparat schimbat

O sa incerc sa fac si un tutorial cu schimbarea filtrului de aer ptr Symbol (dCi). Din ce citisem pe net parea mai complicat, insa de fapt e f simplu :D
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#97 to_the_limit

    Membru

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 186 Mesaje:
Inregistrat: 03-decembrie 03
  • Location:Bacau
  • Marca:Volvo
  • Model:S60
  • Motorizare:2.0T 180cp

Scris 01 iulie 2007 - 07:27

Nu ti-a bagat pe gat si filtru de motorina?
Cat te-a ajuns cu tot cu manopera?
  • 0
Megane 1.5 DCI. 80Cp.Putin,stiu,dar economic.
Supernova 1.4. 75cp.Mult,prea mult pentru caruta asta.

#98 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 01 iulie 2007 - 09:26

Pai ... manopera din partea casei ;) Astea le'am facut in fata blocului. Filtrul de motorina o sa'l schimb la 20k.(deocamdata am gasit la 140 ron). Acum doar o sa'l verific sa vad sa nu aiba apa in el.
La garantia lor am renuntat ... de buna voie, desi si fortat un pic de imprejurari :am pierdut cartea de service si depasisem deja cu 2-3 saptamani termenul de 1 an ... iar cei de la Vocea Clientului mi'au zis ca nu se poate face nimic; desi, daca insistam, probabil ma primeau la revizie
Revizia de 10k/1 an la Megane 1.5 dCi costa 125 euro (asa reiese dintr'un grafic de revizii de la Cobalcescu), si ei zic ca filtrul de motorina se schimba doar la 20k, desi stiu ca multe service'uri il baga si la prima revizie ...

Asa arata filtrul de aer dupa 9975km, in comparatie cu cel nou ... la nevoie putea fi suflat cu aer comprimat si folosit in continuare, dar oricum nou este ~26 ron, parca

Imagine amplasata


Am zis ca scot si filtrul de habitaclu, insa nusht daca ma mai bag. Zilele trecute l'am scos pe cel de la Solenza, care are deja ~24k, deci la Symbol oricum mai merge :D

Aceasta postare a fost editata de andrei041: 01 iulie 2007 - 09:27

  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#99 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 01 iulie 2007 - 09:55

taicameu la 1,9 dCi schimba filtru de motorina din 30 in 30k km, si nu tusesc deloc masina :D
si da, la dCi-uri fiind mai mare, si schimbandu-se mai rar costa mai mult... ~150ron
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#100 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 02 iulie 2007 - 01:28

Si tutorialul pe care'am zis ca'l fac - link
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi