BMW 325xi
#226
Scris 24 ianuarie 2009 - 12:35
Eu am plecat de la locul de munca unde aveam BMW-ul 325xi ca si masina de serviciu, cu optiunea de a prelua contra-cost masina ca si persoana fizica sau pe noul angajator. Funny enough, am ajuns sa lucrez pentru o firma din aceeasi companie multinationala, acum facind parte din grupul din care culmea face parte si firma de leasing care a finantat masina.
Cind mi-am negociat pachetul, am batut palma, dar ce e drept doar verbal sa pastrez aceeasi masina pe care sa o transferam de pe o firma pe alta. Cind sa trecem insa la fapte, s-au trezit unii sa se plinga ca nu e conform cu politica de masini a firmei (mai cumpatata), ca as avea masina mai scumpa decit CEO-ul, ca mai bine vind ei masina asta ca e noua si imi dau mie alta masina din parcul firmei de leasing, una mai veche, mai greu vandabila etc.
Masina pe care mi-au oferit-o este o Skoda Octavia 1.9 TDI 105 CP, albastra, cu geamuri electrice, climatronic, decenta dar altceva decit m-am obisnuit, si culmea e lovita si in fata si in spate, dar cica o repara inainte sa mi-o dea , masina cu 16,000 km la bord, fosta masina de pool car, deci postita de unii-altii.
Alternativa daca nu vreau sa iau masina de serviciu data de ei ar fi sa imi dea un "car allowance", ma astept sa fie in range-ul a 600 EUR lunar, ramine de confirmat saptamina viitoare, cu care sa imi iau eu masina si sa imi acopar cheltuielile. Daca iau masina de serviciu as avea un card de combustibil in limita a 1000 km lunar cu 7 litri/100 km, care e peanuts ca fac mai mult de 1000 km lunar si nu cred masina sa consume 7 la suta in Bucuresti, Romania.
Intre timp m-am interesat la cit mi-ar vinde BMW-ul 325xi, initial s-a aruncat o cifra gen 30,000 EUR plus TVA, apoi una mai reala si oficiala gen 22,000 EUR plus TVA si in final mi s-a oferit pretul de EUR 19,900 plus TVA, adica strict valoarea principalului ramas in cadrul contractului de leasing respectiv.
Ideea ar fi ca as putea sa pun 5,000 EUR avans si la un leasing pe 3 ani sa imi iasa o rata sub 600 EUR cu tot cu TVA, deci sa stau in limita car allowance. In final mi-ar ramine masina mie, la un cost efectiv pentru mine de doar 5,000 EUR si avantajul major ca din pretul masinii foarte mult a fost platit de fostul angajator (avans 30 % plus 14 rate). Mai mult, masina a avut de la inceput platit de fostul angajator asigurare CASCO la Asiban pe 42 luni (perioada de leasing) deci mai am 2 ani jumate de casco.
Ca sa va faceti o idee, reamintesc ca masina a costat oficial pret de lista in decembrie 2007 suma de 36,500 EUR plus TVA, eu am scos-o la 33,000 EUR plus TVA pentru ca am obtinut reducere de 10 % la Bavaria prin mega super pile, chestie foarte rara la BMW atunci. Fata de valorile astea, 19,900 EUR plus TVA acuma dupa 1 an, masina fiind ca noua, avind putin peste 14,000 km, si fiind masina cu care am mers numai eu, mi se pare "good value for money". Gresesc?
Cu titlul indicativ, o cautare scurta pe mobile.ro dupa masini 325xi berlina fabricate in 2007, cu intre 10,000 si 20,000 km imi gaseste 2 rezultate, cea mai ieftina fiind 29,900 EUR (se poate deduce TVA) si cea mai scumpa 34,035 EUR (la fel se poate deduce TVA) deci pret net intre 25,775 EUR si 29.340 EUR la care s-ar adauga drumul pina in De si taxa de prima inmatriculare aici care acuma pt cilindreea de 3.0 litri este cred aproape 5,000 EUR. E drept ca masinile sunt mai bine echipate, dar nu cred sa justifice diferenta (cea mai scumpa are piele, dar nu navigatie, cea mai ieftina are navigatie).
La Automobile Bavaria la 19,000 EUR plus TVA nu pot lua decit un 318i din 2007, iar 325xi-uri sunt de la 30,480 EUR fara TVA pina la 34,980 EUR fara TVA, e drept, mai bine dotate - http://www.bmw-compa...t...0&culoare=0
Acuma eu sincer am cu ce masini sa ma deplasez, dar recunosc ca imi lipseste BMW-ul datorita xDrive-ului si e si o chestiune oarecum de orgoliu si de statut care mi-ar gidila ego-ul sa o pastez. Am Logan-ul care ii placea tatei Dumnezeu sa-l ierte (mare fan de masini Romanesti, traiasca industria autohtona) si care sta in parcare, dar n-as mai umbla acuma cu el decit de nevoie, am R26-le dar pe care nu l-as folosi pentru hinghereala zi de zi, si mai am si Laguna 2.0T pe care o folosesc free of charge (parte dintr-un acord de consultanta pe care il am). Totusi, cum planuiesc sa ma insor anul asta, as avea nevoie de 2 masini, adica sa umblu eu cu 325xi-ul si nevasta-mea cu Laguna 2.0T, iar R26 sa il pastrez pt fun de weekend, tinuta la garaj in timpul saptaminii si Logan-ul poate sa il dau maica-mii sa umble cu el sau sa il transform in cupa Dacia Logan
Deci am 3 variante in final
1. iau Skoda Octavia 1.9TDI masina de serviciu si ma tirii cu ea zilnic, fara mare placere, si suspinind probabil de fiecare data cind vad un Bimmer prin oras.
2. iau car allowance si iau BMW-ul pe leasing
3. iau car allowance-ul si tin banii, ca este criza deh, merg cu Laguna si asta e. Acuma sincer, e un risc, nu major, dar exista, legat si de Laguna asta ca nu mai prelungesc acordul de consultanta respectiv si cindva trebuie sa o dau inapoi.
Ma gindesc in toate felurile, ma mai gindesc ca cine stie cum merge piata si economia si viata si cind voi mai putea sa ma bucur de un BMW nou, pe de alta parte ma gindesc ca cine stie ce vremuri rele vin si poate mai bine sa tin banutul si sa nu dau avansul, sa mai string din car allowance, nu stiu...
Ziceti-mi si mie care e parerea voastra daca sa iau BMW-ul la pretul asta de 19,900 EUR. Mie mi se pare un pret bun, ma gindesc cit de jos poate sa mai scada piata auto in definitiv, n-or sa ajunga sa coste BMW-urile de noi atita....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#227
Scris 24 ianuarie 2009 - 01:06
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#228
Scris 24 ianuarie 2009 - 02:10
Acum revenind la cele 3 variante mentionate de tine, daca tii mortis sa-ti satisfaci orgoliul si sa le dai peste nas celor care s-au opus preluarii BMW-ului ca masina de firma, alege varianta 2. Daca poti sa treci peste aceasta chestiune de orgoliu si nu prea te intereseaza ce spune unu' altu', alege varianta 3, cu mentiunea ca la un moment dat sa optezi pt o alta masina care sa-ti placa (la un moment dat vroiai X6, noul Forester,...).
#229
Scris 24 ianuarie 2009 - 03:37
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#230
Scris 24 ianuarie 2009 - 04:45
ACrew style
#231
Scris 24 ianuarie 2009 - 12:24
exact!la banii aia bimmerul e chiar chilipir. eu nu stiu ce mai stai pe ganduri
plus ca satisface atat orgoliul (important) cat si nevoia de o anumita masina (foarte important!!!). o sa fii impacat cu varianta asta si n-o s-o regreti, in timp ce cu oricare din celelalte te-ai tot zvarcoli si te-ai gandi ca ar fi trebuit sa alegi xi-ul...
iar din pdv criza, tu nu cred ai de ce sa-ti faci griji...
in fond si la urma urmei, o viata si pana in 2012 nu mai e mult...
http://florinpanait.wordpress.com
#232
Scris 24 ianuarie 2009 - 02:35
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#233
Scris 24 ianuarie 2009 - 02:59
#234
Scris 24 ianuarie 2009 - 04:50
He who wants too much from life ends up losing everything! But he who wants too little ends up not having anything at all!
#235
Scris 24 ianuarie 2009 - 05:22
:party1:"Global" meeting .....
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#236
Scris 24 ianuarie 2009 - 06:32
#237
Scris 25 ianuarie 2009 - 11:20
A doua pare varianta optima, in care ramai cu cea mai buna masina la un pret foarte bun. Eu te-as face atent la un aspect: daca in parcul fimei 325xi este mai tare decat masina CEO sau a altora care tanjesc dupa masini mai scumpe / mai smechere, sa nu iti trezesti indivii sau discutii in firma plecand de la asta. Sunt sigur ca la un moment dat se vor gasi carcotasi care sa fie invidiosi.
Parerea mea este sa iei masina in leasing (dai 5k EUR si apoi se acopera din car allowance), si in timp sa o pui la vanzare. Acum e o oferta de nerefuzat. Cand gasesti cumparator la pretul cerut de tine o dai si ramai cu una din parcul curent, cu banii in buzunar. Gandeste-te ca daca pana acum orice problema la masina s-a rezolvat pe banii firmei, de acum va fi pe banii tai, si preturile le stii mai bine ca oricine. Nu are legatura cu criza, insa daca pregatesti nunta orice ban o sa vezi ca e bun la tine in buzunar, nu bagat in masina
Un alt aspect: poate peste 1 an apare posibilitatea sa schimbi car allowance-ul cu o masina mai buna decat Octavia 1.9TDI. La mine la servici de 600EUR colegii si-au luat masini noi in range-ul 22-25k EUR DDP, mult mai bune decat ce ti s-a propus tie.
Renault Laguna III.1 - 2.0dci 150CP
#238
Scris 25 ianuarie 2009 - 03:12
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#239
Scris 25 ianuarie 2009 - 03:49
Acuma niste clarificari legate de raspunsurile voastre:
@aer curat: intr-adevar la jobul anterior pina mai deunazi puteam deconta nelimitat cheltuielile cu masina, plus masina era leasing pe companie - nu zic ca jobul asta nou are in mod neaparat conditii mai proaste ci doar ca peste tot in toata multinationala conditiile au inceput sa se deterioreze (limite mai mici de buget pentru masini de companie, limitarea consumului de carburant etc.). Aici unde lucrez acum conditiile sunt mai "restrictive" si pentru ca suntem o subsidiara a unei linii de business (jobul de dinainte era rep-office-ul firmei holding), sunt mai multi oameni (900 in total), exista parcul de masini recuperate de la clienti care trebuie utilizat deci s-a decis sa nu se mai cumpere masini noi etc. E adevarat ca daca ar fi sa aleg acuma o masina pentru day to day, as prefera ceva 4x4 cu garda la sol mai mare decit 325xi-ul.
@ska, salesman, EvilOne, alex230ro, AlexC - inteleg totusi din ce spuneti ca vi se pare un pret mic 19,900 EUR plus TVA pentru masina, chiar "un chilipir" cum zice ska. Asa mi se pare si mie, o sa postez de test un anunt pe forumul bmw sa vad daca pot sa il vind, sa zicem cu 22,000 EUR plus TVA.....
@AlexC - e o idee si ce zici tu cu invidia, dar in varianta aceea masina ar fi a mea, nu corporate car, si ca masina proprie as putea sa imi iau teoretic ce vreau, chiar si Nissan GT-R. Totusi, o idee de invidie ar putea aparea. CEO-ul are un S60 D5 care e luat la pachet de flota cu mega super discount. Nu cred ca exista posibilitatea de a da Octavia sau car allowance pe alta masina de serviciu in 1 an de zile, perspectivele sunt de cost cutting pentru multi ani de-acum inainte, vor fi destule masini SH recuperate de la clienti pe zona de finantare leasing care vor ramine in parc si vor fi date spre folosire. In ceea ce priveste ce zici tu de masini pe care si le-au luat colegii tai la 600 EUR pe luna, tine cont ca 600 EUR car allowance teoretic ar trebui sa includa si carburant, revizii, nu doar rata de leasing.
Acuma sistematizind:
Argumente pentru a pastra BMW-ul:
- xDrive - sistemul e excelent, cu toata garda la sol redusa a facut minuni in a ma scoate din mormane de zapada, inclusiv strat de 30-40 cm, urcat pante cu gheata, iesit de prin noroaie etc. (Daca Laguna 2.0T ar avea 4x4 nu as mai avea nici o retinere majora in a ramine cu Laguna si a uita de BMW)
- pretul de 19,900 EUR plus TVA care mi se pare un chilipir
- ideea de "imagine" si "statut" - recunosc ca au fost unii pizmasi care au ris pe la spate cind am plecat de la jobul anterior cum ca "am pierdut BMW-ul", si as vrea sa le dau la bot putin celor care s-au opus preluarii masinii care mi se promisese initial. Este childish, stiu.
Argumente pentru a uita de BMW si a lua "car allowance"-ul si merge cu Renault-urile:
- masina 325xi e departe de a fi perfecta, are defectele ei, altceva era daca vorbeam de un 335xi - de exemplu: garda la sol joasa si spoilerul fata jos, nu se poate urca un trotuar decit eventual cu spatele; motorul sufocat de marketing-ul BMW pentru a nu se duce peste 330, 335 - la relansari e nevoie de retrogradare in a 2-a, senzatia de viteza si ritmul de urcare in viteza, sa zicem 120-170 km/h este sub cel de la Laguna - masina consuma 17 litri/100 km/h in oras indiferent ce ai face (fata de 13 litri/100 km la Laguna 2.0T), suspensiile si rotile runflat sunt tari si cam inconfortabile, datorita runflat trebuie sa umblu ca masura de siguranta cu o roata de rezerva subtire de la seria 5 in portbagaj care reduce mult din spatiu.
- la momentul actual de criza financiaro-economica, nu e momentul sa "bag" niste bani intr-o masina, care in fond e o gramada de fiare, si nu ma refer neaparat la cei 5000 EUR avans ci la doua chestii si anume: daca le-as lua car allowance fara sa iau masina ar fi niste bani buni de adunat in plus (in 3 ani 21,600 EUR) si doi la mina, o rata la leasing de 600 EUR pe an la leasing pe 3 ani imi diminueaza mult din potentialul de a ma indatora pe un credit imobilar pe 25 de ani daca este sa profit sa criza si sa iau un teren sau o casa. Ar fi ideal daca as putea lua masina pe leasing pe firma proprie, ca sa nu imi cresc indatorarea ca si persoana fizica, insa firma mea nu are probabil datele financiare suficient de bune sa sustina aprobarea unui leasing (nu cred ca mai sunt disponibile leasing-uri din acelea in care daca dadeai suficient avans nu contau financiarele firmei).
- legat oarecum de 1, cum povestisem si pe alte parti, ceea ce mi-as dori mai mult acuma ar fi o masina cu garda la sol mai mare, ceva gen GLK280/GLK320 CDI 4Matic, BMW X3 xDrive20d "remap", xDrive30d sau xDrive35d sau poate Subaru Forester noul model 2.5XT sau 2.0 Boxer Diesel, din mai multe considerente (garda la sol, drumuri de tara, off-road, vizibilitate pe sosea, potential mai bun de siguranta in caz de accident etc.). Asa ar fi de exemplu de vinzare la SMT un Subaru Forester modelul nou 2.5XT la 18,000 EUR plus TVA, masina cu 18,000 km dar a fost masina de drive test, cine stie cum s-a mers cu ea...
Varianta cu Octavia chiar nici nu as lua-o in calcul, cel putin deocamdata... not that desperate....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#240
Scris 25 ianuarie 2009 - 05:57
Nu mai zic ca, a te lega la cap cu o masina acuma pe motivul orgoliului mi se pare sub inteligenta ta. No offence, stii vb aia polulara: "In viata 2 lucruri se platesc scump tare: prostia si mandria" :beerchug:
Parcul tau auto e deja foarte polulat, asa ca as merge pe optiunea 3, insa tu stii ce se muleaza cel mai bine pe nevoile tale.
#241
Scris 25 ianuarie 2009 - 10:17
#242
Scris 25 ianuarie 2009 - 10:50
ce m-a determinat sa imi schimb punctul de vedere a fost detasarea ta fata de bmw, eu credeam initial ca esti mult mai incantat de masina si deci ca i-ai simti lipsa. am vazut azi insa ca nu e chiar asa
http://florinpanait.wordpress.com
#243
Scris 25 ianuarie 2009 - 11:00
tu nebuno tu, zapacito, te sparg, te-ndoi ... m-am sucit ... si tot sugi si tot bagi si tot sugi ... daca nu e tare, cred ca o frec degeaba ... de meserie sunt frumoasa. si sunt modesta, dar vreau sa se stie .. înaltă, blondă și cu sânii mari ... sunt cu mașina la spălătorie.
despre fotografie
#244
Scris 25 ianuarie 2009 - 11:28
daca faci leasing pt bmw dupa 2 ani cand termini leasingul mai mult de 14.000 euro nu o sa iei pe masina.Or sa se fereasca toti de benzinare ca o sa consume mult in oras lumea fiind obisnuita cu 8% in oras consum si mai ales ca e cu motor mare si impozite mai mari.Numai vreun fanatic de bmw pe benzina ar fi interesat de masina.
dupa parerea mea ai ca 2 variante:
1. iei octavia ca sa nu omori R26-le pe traficul zilnic din Bucuresti ( asta depinde si de ce terafic ai tu in fiecare zi, pe unde mergi)
sau 2. renunti la octavie si cu aia 600 pe luna ai casco asigurat si la laguna si la R26 si benzina pt ele.
daca ai lua bmw-ul mai toti colegi or sa fie invidiosi si o sa inceapa sa te vorbeasca pe la spate ca ai fite , esti smecher cu bmw,ca vrei sa te dai mare ca ai salariu imens etc.etc. si nu o sa fii deloc polular printre colegi in plus ca si sefi or sa se uite mai ciudat la tine ca tu vii la servciu cu o masina mai scumpa decat ei si ceilalti de rangul tau ca functie or sa inceapa cu figuri ca vor si ei bmw.
si in plus nu se stie cu criza , cat tine si cat de mare o sa fie .
#245
Scris 26 ianuarie 2009 - 12:58
''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU
#246
Scris 26 ianuarie 2009 - 02:54
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#247
Scris 26 ianuarie 2009 - 03:40
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
#248
Scris 26 ianuarie 2009 - 05:57
Intr-o perioada in care oricum vanzarile auto sunt aprox. la pamant.
#249
Scris 26 ianuarie 2009 - 07:31
ACrew style
#250
Scris 26 ianuarie 2009 - 09:45
faza e ca are toate neajunsurile de 3.0 benzina aspirat, dar "it is not quite there"....
"Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today" - James Dean
"Les voitures, c'est comme les femmes, il y a celles pour lesquelles on a un coup de foudre et celles avec lesquelles on a envie de vivre."
0 useri citesc subiectul
0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi