Salt la continut


Fotografie
* * * * - 3 Voturi

Black Magic GTI


  • Please log in to reply
486 replies to this topic

#301 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 12 octombrie 2012 - 07:55

Muzica buna e aia care-ti place. Cu exceptia manelelor.
  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#302 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 12 octombrie 2012 - 08:57

De unde stii tu ce-i aia "muzica buna" ? :blink:

daca la motoare si subaru nu prea m-am bagat, la muzichie am si eu un cuvant de spus.
:D
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#303 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 octombrie 2012 - 09:09

Parerea ta ... :D
  • 0

#304 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 12 octombrie 2012 - 09:12

Evident !
Si in cazul asta nu am nevoie de confirmari.
:)
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#305 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 12 octombrie 2012 - 09:45

habar n-aveti voi cum il unge pe relu o manea cand baga un detz de palinca :lol:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#306 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 octombrie 2012 - 03:16

Bah, orice, numa manele si zbieretele care-i plac oaspetelui sa nu aud. Oricum ultimele n-au nici cea mai mica legatura cu muzica !
  • 0

#307 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 12 octombrie 2012 - 03:42

:lol: :lol: :lol: :lol:
perfect deacord - cu mici exceptii

Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 12 octombrie 2012 - 03:42

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#308 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 12 octombrie 2012 - 04:26

Evident ca nu vorbesc de partea extrema a metalului. Aia e doar pentru cunoscatori.
:)
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#309 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 12 octombrie 2012 - 05:18

Bah, orice, numa manele si zbieretele care-i plac oaspetelui sa nu aud. Oricum ultimele n-au nici cea mai mica legatura cu muzica !


Cum n-au nici ultimele, n-au nici primele.

In rest e clar ca gusturile mele si cele ale oaspetelui sunt destul de diferite.
  • 0

#310 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 octombrie 2012 - 06:10

Bah, o sa razi poate, dar aia de canta manele au VOCE nene, si CANTA !
Ca mi se intorc matzele pe dos cand aud ce zic, e cu totul alta poveste ....
  • 0

#311 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 12 octombrie 2012 - 08:07

De curiozitate, relu, ai avut...curiozitatea sa asculti o piese din cele puse de mine ??
Ma refer evident la cele 'normale'.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#312 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 octombrie 2012 - 08:18

Sincer, nu. Am pur si simplu alergie la asa ceva ....
  • 0

#313 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 12 octombrie 2012 - 08:22

:unsure:
ok, hai sa nu-i mai poluam omului topicul.
e pacat ca tragi concluzii bazate pe...nimic.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#314 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 12 octombrie 2012 - 08:31

Pai aia chiar e nimic !
  • 0

#315 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 12 octombrie 2012 - 08:33

De curiozitate, relu, ai avut...curiozitatea sa asculti o piese din cele puse de mine ??
Ma refer evident la cele 'normale'.


  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#316 Fuscobal

    Membru

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 368 Mesaje:
Inregistrat: 20-februarie 03
  • Location:PLOIESTI, BUCURESTI
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf V, Polo 6R
  • Motorizare:GTI, GTI

Scris 13 octombrie 2012 - 11:07

Baaaa, iar vomati pe topicul meu ? :lol: Luati bilete cat mai puteti sa vedeti o legenda vie ca nu stiu daca-l mai prindeti vreodata pe la noi ! O sa-si promoveze noul album ''Privateering'' dar sper sa cante mai mult piesele vechi (pe la concertele din anii trecuti am vazut ca a bagat si piese vechi din plin) !
  • 0

#317 Fuscobal

    Membru

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 368 Mesaje:
Inregistrat: 20-februarie 03
  • Location:PLOIESTI, BUCURESTI
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf V, Polo 6R
  • Motorizare:GTI, GTI

Scris 20 octombrie 2012 - 06:41

A sosit si eleronul Reverie iar picioarele sunt in curs de fabricare. La recomandarea celor de la Reverie am ales varianta mai mica de 150mm ca fiind mai potrivita pentru o masina cu tractiune fata. Lungimea si distanta dintre picioarele de prindere au fost facute la comanda si sunt de 1300mm, respectiv 515mm. Nu am cantarit inca eleronul dar estimez ca are 7-800 grame Imagine amplasata Ceva poze si date de apasare aerodinamica ale eleronului :

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Imagine amplasata
Uploaded with ImageShack.us

Prin interpolare intre lungimile de 1245 si 1400mm, respectiv unghiuri de atac de aprox. 10 grade, se obtine o apasare de aproximativ 43kg la 100mph (160kmh). Din tunelul de vant un Golf GTI standard are -2kg pe fata si -37kg pe spate la 200kmh. Valorile negative implica lift, adica masina se ridica la viteze mari (majoritatea masinilor de strada patesc asta). Avand in vedere garda la sol mai mica cu 2-3cm si air-dam-ul fata, valorile masinii mele in acest moment ar trebui sa fie ceva mai bune, sa zicem +5kg pe fata si -30kg pe spate. Pentru a aduce la un numitor comun apasarea eleronului cu valorile din tunelul de vant ale masinii stock, trebuie calculata apasarea eleronului la 200kmh. 43kg*(200kmh2/160kmh^2)^ = 67kg . In situatia asta, la 200kmh, masina ar trebui sa aiba undeva intre 0 si 5kg downforce pe fata si 30-35kg pe spate (am scazut putin de la 37 pentru a compensa pierderea eficacitatii eleronului in aerul perturbat de insasi masina comparativ cu freestream !

PS : Pentru cei ce vor sa-si faca o idee asupra downforce-ul unei masini de strada vs un F1 sa zicem, la 200kmh eu as avea 1450kg si downforce total de 40kg (2.8% din masa masinii) iar o masina de formula 1 are 700kg si 1400kg downforce (200% din masa masinii !!!). Cred ca e usor de inteles de unde genereaza o masina de F1 g-urile incredibile pe viraje avand in vedere faptul ca cele 1400kg de downforce nu sunt generatoare de inertie Imagine amplasata
  • 0

#318 andrei041

    ing - 2/E

  • Moderators
  • 19.058 Mesaje:
Inregistrat: 16-mai 02
  • Location:Constanta
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester
  • Motorizare:2.5XT

Scris 20 octombrie 2012 - 06:47

7-800gr eleronul? Bine, ma gandesc ca si euroii cam tot p'acolo au fost

Prinderea unde o sa i'o faci, pe marginea de la portbagaj?
  • 0
Omue inainte de toate ;)
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?

#319 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 20 octombrie 2012 - 06:54

probabil da gauri,dubios e ca VW nu a bagat ceva eleron oem,la mine e o saracie in pachetul aerodinamic.
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#320 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 20 octombrie 2012 - 07:03

probabil da gauri,dubios e ca VW nu a bagat ceva eleron oem,la mine e o saracie in pachetul aerodinamic.


:lol: :lol: :lol:

Pana sa ajunga farashu tau la viteza aia, se termina drumu ! :lol: :lol: :lol:
  • 0

#321 alex230ro

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.936 Mesaje:
Inregistrat: 07-ianuarie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:325ti aka caaazaaan
  • Motorizare:2.5

Scris 20 octombrie 2012 - 07:05

care viteza?:)))\ma bucur cand trec de 130 :D
oricum afirmatia mea e gresita deoarece clar Fuscobal a verificat toate variantele si pentru ce modificar are el cel mai probabil eleronul ales e mai indicat :P
  • 0
"PUTEREA BATE CUPLUL PT CA TOT TIMPUL VEI GASI O TREAPTA INFERIOARA UNDE SA O PUI"

#322 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 20 octombrie 2012 - 07:10

Se discuta despre 200/h :D

Stie el ce face, nu-ti fa griji .... ;)
  • 0

#323 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 21 octombrie 2012 - 10:09

don Fusco, ma uimesti de fiecare data, prin pasiunea care o dezvolti pentru aceasta masina !!! :)
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#324 Fuscobal

    Membru

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 368 Mesaje:
Inregistrat: 20-februarie 03
  • Location:PLOIESTI, BUCURESTI
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf V, Polo 6R
  • Motorizare:GTI, GTI

Scris 21 octombrie 2012 - 03:34

Ma uimesc si pe mine insusima care sunt cateodata :))) Eleronul se va prinde in haion cam la 5cm mai spre interior fata de pozitia balamalei. Pentru asta haionul va fi taiat cu flexul pentru a se face o ranforsare la interior si se va suda la loc. Pentru asta am dat-o pe mana celui mai bun tinichigiu din tara (omul a facut din tabla aripi la Aston Martin sau Bentley si face perfectiune). Ar trebui sa iasa similar cu asta > http://www.caradvice...cco_race_07.jpg dar vom vedea exact pentru ca Scirocco are inclinarea plafonului mai accentuata decat la mine in partea din spate !
  • 0

#325 Fuscobal

    Membru

  • VIP Members
  • PipPipPip
  • 368 Mesaje:
Inregistrat: 20-februarie 03
  • Location:PLOIESTI, BUCURESTI
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf V, Polo 6R
  • Motorizare:GTI, GTI

Scris 26 ianuarie 2013 - 09:32

Mic update. La masina se lucreaza incet dar sigur pentru ca pana la primavara oricum nu o pot aduce de la Campulung :)

 

Eleronul nu a fost inca montat dar s-a scos prelungirea din plastic a haionului (prezenta doar la GTI) si s-a facut o rigidizare serioasa a tablei in zona in care vor fi montate picioarele. Acea prelungire de plastic avea nu mai putin de 2.2Kg iar eleronul de carbon are 0.95Kg. Cu adaugarea celor 2 picioare din aluminiu sper sa pun la loc cam ce am scos si sa raman pe 0. Recent am facut un sablon al sectiunii eleronului si al placutei de prindere cu scopul de a gasi relatia (unghiurile) dintre gaurile de pe placuta de prindere si linia mediana a sectiunii eleronului ce da inclinarea acestuia. Cu acest sablon urma sa stabilesc pozitia/dimensiunea celor 2 gauri de pe picioarele ce trebuiesc fabricate astfel incat reglajul eleronului sa fie in plaja dorita de mine. Astfel, din literatura de specialitate, rezulta ca eleronul nu trebuie sa depaseasca un unghi fata de directia fluxului de aer de 14-16 grade, moment dupa care apare separatia fluxurilor de aer ce trec pe sub si respectiv deasupra eleronului (din acest punct downforce-ul incepe sa scada iar drag-ul creste destul de mult). Pozele :

1) Dintr-o imagine a unui Golf 5 GTI in tunelul de vant am aproximat faptul ca fluxul de aer ce trece pe deasupra masinii face cu orizontala un unghi de aproximativ 3.7 grade, ceea ce inseamna ca un eleron amplasat perfect orizontal nu are de fapt unghi 0 cum ar inclina majoritatea sa creada ci 3.7 grade !

unghiataceleron.jpg

Uploaded with ImageShack.us

2) O sectiune a eleronului si placutei de montaj cu aend-tabs-urile scoase

24684580.jpg

Uploaded with ImageShack.us

3) Eleronul asezat pe masina in dreptul gaurilor de prinderea picioarelor. Gaura din planul apropiat este data in tabla masinii iar pe spate este o placuta foarte groasa de ranforsare si un cilindru gol pe interior prin care va trece surubul de prindere

dsc0246ge.jpg

Uploaded with ImageShack.us

4) Sablonul sectiunii eleronului

sectiuneeleron.jpg

Uploaded with ImageShack.us

5) Reprezentarea plajei unghiurilor permise cu plecare de la premisa ca cele 2 gauri de pe piciorul de prindere vor fi aliniate pe orizontala. Dupa cum se vede, in aceasta situatie avem o plaja de reglaj de la 4.9 la 10.2 grade

sectiuneeleronunghiurim.jpg

Uploaded with ImageShack.us

6) Gaurile de pe picior. Pentru a putea regla eleronul pe toate cele 3 pozitii de pe drop-tab (placuta de montaj), este nevoie ca si piciorul sa aiba o gaura alungita

picioreleronvarianta1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

7) Varianta 2 cu gaura din spate cu 3mm mai sus decat cea din fata, ceea ce adauga 2 grade la valorile precedente (reglaj de la 6.9 la 12.2 grade)

picioreleronvarianta2cu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

8) Imagini cu sabloanele si determinarea pozitiei gaurilor cu rigla, raportorul si 2 suruburi direct pe sablonul de hartie

eleronsablonare1.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare3.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare4.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare5.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare6.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare7.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare8.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronsablonare9.jpg

Uploaded with ImageShack.us

9) Suprapunerea eleronului peste piciorul de montaj cu cele 3 unghiuri rezultate pentru varianta 1 cu gaurile piciorului paralele cu solul. In poza 3, unghiul rezultat este de 9.5 grade. Diferenta fata de 10.2 grade este marja de eroare rezultata intre masuratoarea direct pe sablon a unghiului si cea rezultata din autocad dupa introducerea scanarii sablonului in .jpg. Avand in vedere masurarea rudimentara cu rigla si raportorul, cred ca eroarea e rezonabila !

eleronpozitia3lavariant.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronpozitia2lavariant.jpg

Uploaded with ImageShack.us

eleronpozitia1lavariant.jpg

Uploaded with ImageShack.us


eleron033.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

eleron040.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

eleron042.jpg

Uploaded with ImageShack.us

 

eleron052.jpg

Uploaded with ImageShack.us


  • 0




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi