Black Magic GTI
#301
Scris 12 octombrie 2012 - 07:55
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.
#302
Scris 12 octombrie 2012 - 08:57
daca la motoare si subaru nu prea m-am bagat, la muzichie am si eu un cuvant de spus.De unde stii tu ce-i aia "muzica buna" ?
#303
Scris 12 octombrie 2012 - 09:09
#304
Scris 12 octombrie 2012 - 09:12
Si in cazul asta nu am nevoie de confirmari.
#305
Scris 12 octombrie 2012 - 09:45
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#306
Scris 12 octombrie 2012 - 03:16
#307
Scris 12 octombrie 2012 - 03:42
perfect deacord - cu mici exceptii
Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 12 octombrie 2012 - 03:42
#308
Scris 12 octombrie 2012 - 04:26
#309
Scris 12 octombrie 2012 - 05:18
Bah, orice, numa manele si zbieretele care-i plac oaspetelui sa nu aud. Oricum ultimele n-au nici cea mai mica legatura cu muzica !
Cum n-au nici ultimele, n-au nici primele.
In rest e clar ca gusturile mele si cele ale oaspetelui sunt destul de diferite.
#310
Scris 12 octombrie 2012 - 06:10
Ca mi se intorc matzele pe dos cand aud ce zic, e cu totul alta poveste ....
#311
Scris 12 octombrie 2012 - 08:07
Ma refer evident la cele 'normale'.
#312
Scris 12 octombrie 2012 - 08:18
#313
Scris 12 octombrie 2012 - 08:22
ok, hai sa nu-i mai poluam omului topicul.
e pacat ca tragi concluzii bazate pe...nimic.
#314
Scris 12 octombrie 2012 - 08:31
#315
Scris 12 octombrie 2012 - 08:33
De curiozitate, relu, ai avut...curiozitatea sa asculti o piese din cele puse de mine ??
Ma refer evident la cele 'normale'.
#316
Scris 13 octombrie 2012 - 11:07
#317
Scris 20 octombrie 2012 - 06:41
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Prin interpolare intre lungimile de 1245 si 1400mm, respectiv unghiuri de atac de aprox. 10 grade, se obtine o apasare de aproximativ 43kg la 100mph (160kmh). Din tunelul de vant un Golf GTI standard are -2kg pe fata si -37kg pe spate la 200kmh. Valorile negative implica lift, adica masina se ridica la viteze mari (majoritatea masinilor de strada patesc asta). Avand in vedere garda la sol mai mica cu 2-3cm si air-dam-ul fata, valorile masinii mele in acest moment ar trebui sa fie ceva mai bune, sa zicem +5kg pe fata si -30kg pe spate. Pentru a aduce la un numitor comun apasarea eleronului cu valorile din tunelul de vant ale masinii stock, trebuie calculata apasarea eleronului la 200kmh. 43kg*(200kmh2/160kmh^2)^ = 67kg . In situatia asta, la 200kmh, masina ar trebui sa aiba undeva intre 0 si 5kg downforce pe fata si 30-35kg pe spate (am scazut putin de la 37 pentru a compensa pierderea eficacitatii eleronului in aerul perturbat de insasi masina comparativ cu freestream !
PS : Pentru cei ce vor sa-si faca o idee asupra downforce-ul unei masini de strada vs un F1 sa zicem, la 200kmh eu as avea 1450kg si downforce total de 40kg (2.8% din masa masinii) iar o masina de formula 1 are 700kg si 1400kg downforce (200% din masa masinii !!!). Cred ca e usor de inteles de unde genereaza o masina de F1 g-urile incredibile pe viraje avand in vedere faptul ca cele 1400kg de downforce nu sunt generatoare de inertie
#318
Scris 20 octombrie 2012 - 06:47
Prinderea unde o sa i'o faci, pe marginea de la portbagaj?
Noi, lenesii, cand murim, mergem in Rai sau vine cineva dupa noi?
#319
Scris 20 octombrie 2012 - 06:54
#320
Scris 20 octombrie 2012 - 07:03
probabil da gauri,dubios e ca VW nu a bagat ceva eleron oem,la mine e o saracie in pachetul aerodinamic.
Pana sa ajunga farashu tau la viteza aia, se termina drumu !
#321
Scris 20 octombrie 2012 - 07:05
oricum afirmatia mea e gresita deoarece clar Fuscobal a verificat toate variantele si pentru ce modificar are el cel mai probabil eleronul ales e mai indicat
#322
Scris 20 octombrie 2012 - 07:10
Stie el ce face, nu-ti fa griji ....
#323
Scris 21 octombrie 2012 - 10:09
happiness is not around the corner. happiness is the corner.
#324
Scris 21 octombrie 2012 - 03:34
#325
Scris 26 ianuarie 2013 - 09:32
Mic update. La masina se lucreaza incet dar sigur pentru ca pana la primavara oricum nu o pot aduce de la Campulung
Eleronul nu a fost inca montat dar s-a scos prelungirea din plastic a haionului (prezenta doar la GTI) si s-a facut o rigidizare serioasa a tablei in zona in care vor fi montate picioarele. Acea prelungire de plastic avea nu mai putin de 2.2Kg iar eleronul de carbon are 0.95Kg. Cu adaugarea celor 2 picioare din aluminiu sper sa pun la loc cam ce am scos si sa raman pe 0. Recent am facut un sablon al sectiunii eleronului si al placutei de prindere cu scopul de a gasi relatia (unghiurile) dintre gaurile de pe placuta de prindere si linia mediana a sectiunii eleronului ce da inclinarea acestuia. Cu acest sablon urma sa stabilesc pozitia/dimensiunea celor 2 gauri de pe picioarele ce trebuiesc fabricate astfel incat reglajul eleronului sa fie in plaja dorita de mine. Astfel, din literatura de specialitate, rezulta ca eleronul nu trebuie sa depaseasca un unghi fata de directia fluxului de aer de 14-16 grade, moment dupa care apare separatia fluxurilor de aer ce trec pe sub si respectiv deasupra eleronului (din acest punct downforce-ul incepe sa scada iar drag-ul creste destul de mult). Pozele :
1) Dintr-o imagine a unui Golf 5 GTI in tunelul de vant am aproximat faptul ca fluxul de aer ce trece pe deasupra masinii face cu orizontala un unghi de aproximativ 3.7 grade, ceea ce inseamna ca un eleron amplasat perfect orizontal nu are de fapt unghi 0 cum ar inclina majoritatea sa creada ci 3.7 grade !
Uploaded with ImageShack.us
2) O sectiune a eleronului si placutei de montaj cu aend-tabs-urile scoase
Uploaded with ImageShack.us
3) Eleronul asezat pe masina in dreptul gaurilor de prinderea picioarelor. Gaura din planul apropiat este data in tabla masinii iar pe spate este o placuta foarte groasa de ranforsare si un cilindru gol pe interior prin care va trece surubul de prindere
Uploaded with ImageShack.us
4) Sablonul sectiunii eleronului
Uploaded with ImageShack.us
5) Reprezentarea plajei unghiurilor permise cu plecare de la premisa ca cele 2 gauri de pe piciorul de prindere vor fi aliniate pe orizontala. Dupa cum se vede, in aceasta situatie avem o plaja de reglaj de la 4.9 la 10.2 grade
Uploaded with ImageShack.us
6) Gaurile de pe picior. Pentru a putea regla eleronul pe toate cele 3 pozitii de pe drop-tab (placuta de montaj), este nevoie ca si piciorul sa aiba o gaura alungita
Uploaded with ImageShack.us
7) Varianta 2 cu gaura din spate cu 3mm mai sus decat cea din fata, ceea ce adauga 2 grade la valorile precedente (reglaj de la 6.9 la 12.2 grade)
Uploaded with ImageShack.us
8) Imagini cu sabloanele si determinarea pozitiei gaurilor cu rigla, raportorul si 2 suruburi direct pe sablonul de hartie
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
9) Suprapunerea eleronului peste piciorul de montaj cu cele 3 unghiuri rezultate pentru varianta 1 cu gaurile piciorului paralele cu solul. In poza 3, unghiul rezultat este de 9.5 grade. Diferenta fata de 10.2 grade este marja de eroare rezultata intre masuratoarea direct pe sablon a unghiului si cea rezultata din autocad dupa introducerea scanarii sablonului in .jpg. Avand in vedere masurarea rudimentara cu rigla si raportorul, cred ca eroarea e rezonabila !
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi