Cate zile ati stat? Cam care a fost programul?
Cele bune!
Scris 19 mai 2013 - 02:55
Cate zile ati stat? Cam care a fost programul?
Cele bune!
Scris 19 mai 2013 - 06:15
Scris 04 februarie 2014 - 07:11
Ceva update-uri cu ce mai facui in ultima vreme. Se pare ca viteza dubios de mica din capatul liniei drepte se datora lipsei a vreo 100CP )) Am comparat cu alti colegi si masini cu 300CP au avut tp speed mai mare decat mine in conditiile in care la iesirea din virajul precedent aveam aceeasi viteza ! Dupa logurile facute la intoarcere pompa de joase e pe duca si face cu mult sub cat trebuie, motiv pentru care am luat una de TT-RS ce ar trebui sa fie ok pana pe la 550-600CP (mult peste cat am eu nevoie, dar merge mai relaxat). Am terminat si cu roll-cage-ul si centurile si am dat la schimb fetele de usi pe unele OEM negre. Doar din fetele de usi am scos 16kg iar din roll-cage si centuri am adaugat 26kg. In teorie masina ar trebui sa aiba acum aproximativ 1470kg cu mine si plinul facut !
PS : Pentru filmari am luat o prindere Manfrotto cu 2 brate mobile pentru camere mari. Voi filma cu un Canon HF-G30 si un go pro 3+ orientat catre pasageri sau in spate
PS2 : Am incercat sa incarc ceva poze de pe imageshack dar se pare ca pe aici nu mai functioneaza "paste" si-s prea mari sa le incarc direct !
Aceasta postare a fost editata de Fuscobal: 04 februarie 2014 - 07:12
Scris 04 februarie 2014 - 07:29
Hmmm, se pare ca dupa alt browser vrea
Scris 04 februarie 2014 - 08:28
multumim de update, fascinante aventurile tale ca intotdeauna!
Scris 04 februarie 2014 - 09:44
offf, de stiam de fetele alea de usa..... ti le dadeam pe ale mele
Scris 04 februarie 2014 - 10:08
Ai postat vreun film de la Nurburgring?
Ai incercat la unguri sa faci o tura si fara eleron, sa vezi eventualele diferente de timp?
Cand iti ,,updatezi'' cutia de viteza?
Un cost aproximativ al ,,investitiei'' pana in ast moment?
Cand iti vei cumpara masina, adica punte motoare spate, integrala?
Scris 05 februarie 2014 - 02:10
Scris 05 februarie 2014 - 07:31
Andrei, tu nici n-ai ajuns bine acasa si te-ai si suit pe forum?
N-ai altceva mai bun de facut?
Scris 05 februarie 2014 - 10:25
Probabil a terminat destul de repede ce avea de facut, dupa atata timp pe mare
Scris 05 februarie 2014 - 02:10
Eleronul l-am pus pentru echilibru. Spatele fiind prea usor, se incalzeau gumele pe fata mai tare decat spatele si de prin a treia tura incepea masina sa plece de spate violent. Dupa eleron asta nu s-a mai intamplat dar la timp n-am cum sa compar pentru ca am facut mai multe odata cu eleronul. Acum, dupa roll-cage si scosul greutatii din usile fata sau muzica voi cantari masina din nou pe toate 4 rotile. Ca si investitie n-am mai tinut socoteala dar probabil a fost inca o data valoarea masinii pana acum. Care e treaba cu tractiunea spate ? Crezi ca o tractiune fata nu poate merge la fel de repede daca e pregatita cum trebuie ? Cateva pilde pentru cei ce cred ca tractiunea spate/integrala e decisiva :
1) Mult mai mult conteaza greutatea, pregatirea sasiului si apoi puterea decat daca e tractiune spate sau fata
2) Plusul unei tractiuni spate se vede atunci cand ai un pilot foarte bun si cand ai dus la limita masina cu tractiune fata. La mine se mai pot face multe dar deja devine extrem de costisitor (exista pentru Golf suspensie de peste 10.000E sau secventiala de 12-20.000E)
3) O masina de WTCC cu 300CP si tractiune fata scoate 1:54 pe un tur la Hungaroring. Cele mai rapide GT3-uri RS, NSX-uri sau M3-uri cu slick-uri si putere in jur de 450CP au reusit 2:03, deci despre ce vorbim ?
4) 034 Motorsport sau Raeder au scos "integrala" de pe TTRS in masinile lor de curse. Oare sa fi considerat ca scaderea in greutate conteaza mai mult decat aportul integralei ?
http://www.speedhunt...eretical-tt-rs/
Aceasta postare a fost editata de Fuscobal: 05 februarie 2014 - 02:11
Scris 05 februarie 2014 - 02:40
Cateva filmulete de mai demult :
http://www.youtube.c...h?v=ktWEtYw2jZ8 > tura cu Andrei Tentean (Civic Type-R foarte usor), Alex Mirea (Subaru STI albastru) si Tom (Subaru STI negru). Aici era pe vremea cand imi fierbea apa la motor asa ca schimbam la 6000 dar a fiert oricum la sfarsitul filmului
http://www.youtube.c...h?v=cSPVoT-LPek > Golful visiniu e al colegului de vwforum Rex si are doar 160CP dar sasiul la fel de bine pregatit ca al meu. Suburu STI negru e tot din Romania si avea frane Ap Racing fata-spate. Mustang-ul ala avea cam 500CP dar se chinuia serios pe viraje
http://www.youtube.c...h?v=IBqNfqQhPrY > un RS4 gri cu compresor (peste 500CP) si slick-uri ... asta se ducea ceva mai bine decat mine dar ar fi fost si culmea sa ma tin de el la ce dotare avea. Un Nissan GTR alb stock ... mergea cam la fel ca mine ... a stat o tura in spate dupa care l-am lasat sa treaca sa vad daca reuseste sa se departeze si nu reusea (pe liniile drepte se ducea foarte tare dar il ajungeam pe viraje)
Cateva de la colegul rex :
http://www.youtube.c...h?v=r__cLVIrVvI > Spa Francorchamps cu copilot un tip cu Ferrari Scuderia cu care s-a imprietenit la fata locului si s-au cateva ture reciproc !
http://www.youtube.c...h?v=97RmD22AYso > Nurburgring fun
Din pacate masina lui fiind foarte submotorizata are probleme mari cu depasirile daca masinile din fata nu il lasa !
Scris 05 februarie 2014 - 06:42
Mda...
Asta-i filmuletul care mi-a atras atentia.
Filmuletele postate ulterior, camera fiind in exterior, lateral, plus muzica....nu-s de mine.
Vazand ca ai scris undeva ca ai fost si pe Nurburgring, te intrabasem daca ai vreun filmulet si de pe acolo?
La ,,inceputuri'' tin minte ca insistai oarescum pe partea audio, pe care n-o inteleg in sens extrem pentru o masina, dar gusturile nu se discuta. Presupun ca acum nu mai ai acele boxe grelute si marsezi pe sportivitate.
Nu mi-ai raspuns...la cutie intentionezi sa-i faci ceva, fiindca nu prea tine pasul cu motorul, zic io plus altii...
Eleronul pare din alt film, dar daca-l simti, restu-s vorbe.
Evident ca raportul greutate/forta este decisiv, pentru asta lupta mai marii...
Cu siguranta esti mai informat decat mine, dar ochiometric, din ce-am vazut pe la raliuri (real), pe la tv...masinile cu puntea motoare pe fata nu m-au prea impresionat.
,,Dealde'' tine, din Romania, ii numeri pe degete. Dorindu-ti mai mult decat un 0-400m, te-a tentat sa te inscrii in campionatul national de raliu, macar la probele care aduc a ,,circuit''?
Adica ar fi si-o ,,evaluare'', sa vezi cum iti sta masina, tu...ca asa, pe net, de wow-uri ar trebui sa fii satul...
Bafta!
Scris 05 februarie 2014 - 07:31
1) Mult mai mult conteaza greutatea, pregatirea sasiului si apoi puterea decat daca e tractiune spate sau fata = foarte corect
2) Plusul unei tractiuni spate se vede atunci cand ai un pilot foarte bun si cand ai dus la limita masina cu tractiune fata. La mine se mai pot face multe dar deja devine extrem de costisitor (exista pentru Golf suspensie de peste 10.000E sau secventiala de 12-20.000E)= corect
3) O masina de WTCC cu 300CP si tractiune fata scoate 1:54 pe un tur la Hungaroring. Cele mai rapide GT3-uri RS, NSX-uri sau M3-uri cu slick-uri si putere in jur de 450CP au reusit 2:03, deci despre ce vorbim ?= hmmm pai ia vezi punctele 1-2 ,si chiar despre ce vorbim?ce legaturi mai are o masina de WTCC cu una de strada.
una peste alta sunt curios cand o sa avem masini F1 cu tractiune integrala
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 05 februarie 2014 - 07:32
Scris 05 februarie 2014 - 11:16
Eleronul l-am pus pentru echilibru. Spatele fiind prea usor, se incalzeau gumele pe fata mai tare decat spatele si de prin a treia tura incepea masina sa plece de spate violent. Dupa eleron asta nu s-a mai intamplat dar la timp n-am cum sa compar pentru ca am facut mai multe odata cu eleronul.
Nu stiu ce gume folosesti cand faci track days, dar daca ai pune niste R888-uri/A048-uri medium/hard pe fata si soft-uri pe spate, ai rezolva problema (poti sa incerci si cu cu o presiune mai mica pe spate fata de fata). Sincer nu cred ca eleronul ala iti aduce pneurile spate la o temperatura optima dupa 3 ture.
PS.: O alternativa mai ieftina la R888 ar fi http://www.maxsport...._RB5_Tyre.html, eu ma mai dau la coasta din cand in cand si le folosesc in urcarile de antrenamente(varianta soft), sunt ok pentru pretul la care se vand(dar sunt mai grele decat niste slick-uri adevarate gen Avon).
Nu am citit tot topicul, dar poti sa-ti reglezi caderea si deschiderea pe fata/spate? Daca da, sunt curios ce valori folosesti. Poti modifica comportamentul masinii radical jucandu-te cu valorile unghiurilor + compozitia si presiunea pneurilor.
Scris 06 februarie 2014 - 04:09
Mol, la profilul meu de pe youtube gasesti si ceva de pe Nurburgring dar timpii sunt mediocri...am fost acolo pe vremea cand masina avea setupul cel mai slab si nici nu stiam circuitul. Ajung si anul asta pe acolo dar voi inchiria un Swift sport sa invat circuitul mai bine...mai mult nu are rost pana nu scoti untul din asta micu ! Cutia e foarte greu de rezolvat in varianta actuala...m-am jucat destul la ea si n-am reusit mare lucru (pur si simplu volantele single mass nu se pupa bine cu cutia asta). Trebuie doar secventiala sau crabotata iar la asa ceva nu ma bag din cauza de costuri achizitie, intretinere si faptul ca inca merg pe strada cu masina pana acolo (nu am deocamdata buget de inca o masina + platforma). La probele de raliu/vtm nu ma tenteaza tot din cauza traseelor solicitante asupra suspensiei sau gumelor si din cauza bugetului mic pentru asa ceva. Eu fac treaba asta din placere personala si am intins modificarea masinii pe 8 ani de zile de cand o am. O avarie mare e greu de dus dintr-o data. Audio nu mai exista pentru ca intre timp m-am mutat cu domiciliul si acum suna cum trebuie sistemul d ecasa asa ca am putut sa ma lipsesc de partea asta la masina si sa ma concentrez pe performanta.
Alex, la punctul 3 sa stii ca o masina de WTCC nu e chiar asa radical de modificata comparativ cu alte competii internationale. Pastreaza sasiul si caroseria de serie si fata de mine are inca 250kg in minus, cutia secventiala, o suspensie mult mai desteapta, geometria putin diferita, rotile scoase mult afara si slickuri. Exista pe net un pdf enorm cu Seat Leon Supercopa descris in detaliu cu coduri de piese si preturi pentru ele. Masina foloseste motor si turbina stoc cu ceva mici modificari, radiatoare stoc si ceva aditional pentru racirea apei (similar cu ce am eu acum), franele pe care le am eu...Ce nu e stoc sunt fuzetele, bratele, suspensia si planetarele. De aici au modificat distanta intre roti si centrul de rotatie. De asemenea, greutatea de 1200kg cu pilot si combustibil + slickuri ajuta enorm. O parte din ele le pot face si eu in inca 2-3 ani dar nu cutia secventiala X-Trac/Hewland sau suspensia de 20.000E. Cele care pot fi facute insa pentru reducerea greutatii fac deja masina greu de utilizat pe strada si de aceea ma opresc aici si cand voi avea buget de ceva mai performant si modificari mai serioase o sa trec la tractiune spate. Pana atunci ma distrez cu ce am pentru ca de aia am cheltuit atat !
Mihai, am folosit Kumho V70 si acum am R888. R888 se incalzesc mai greu dar se supraincalzesc mai greu decat V70. Pe frana V70 erau mai bune. Bineinteles ca am jonglat cu tot ce ai scris tu mai sus, de la duritate suspensie, reglaje bare ruliu, presiuni pneuri (cu astea ma joc cel mai des, am inclusiv pirometru pentru masurat temperatura in pneuri). Geometria e reglabila pentru ca de aia am pus bratele de TT cu pivoti reglabili. Pe fata merg cu camber de -2.5grade pe fata (WTCC are -3.5 pana la -4.5grade) si -2grade pe spate. Pe spate pot mai mult dar daca nu pot creste fata nu are rost. Daca pun camber plates pe fata, pot merge spre -3.5grade. Casterul nu e reglabil (exista un kit care adauga 0.5 grade dar bucsile sunt poliuretanice si am un cui impotriva lor). Toe este usor inchis (0.05-0.10 )sau 0 pe fata si 0 pe spate. Si pe asta l-am facut prin teste si dupa ce am vorbit cu oameni cu multa experienta in domeniu ! Valori extreme se pot face dar pe urma distrug semislickurile pe drum inapoi spre casa. Slickuri as vrea sa pun dar solicita destul de mult articulatiile masinii. Cu alte cuvinte, modificari multe se mai pot face dar incerc sa fiu rational si ma gandesc ca trebuie ca masina sa aiba un nivel cat de ridicat de fiabilitate si costuri de intretinere cat mai mici !
Scris 06 februarie 2014 - 08:07
Mda...credeam ca la tine-s fara numar banutii...
In varianta actuala(catre sportivitate) incepe sa-mi placa masina. Grosso modo, cred ca ai trecut binisor de 60 de mii, per total. Fiind dati in mai multi ani, nu-ti pot da link-uri cu ce-ai putea lua in banutii astia. Cred ca te puteai lipi si la un 911.
Glumesc.
Poate-ti pare aberant ceea ce-ti spun, dar vanzarea masinii nu-si are sens, fiindca ai pierde enorm(cel putin la noi), asadar cat de stupid iti suna s-o faci integrala? Evident ca ar costa, trebuind sa-i schimbi cutia &co...dar la herghelia pe care o ai, ar pune-o mai bine jos...My parere.
Am avut ocazia de cateva ori sa-l ,,iscodesc'' pe un pilot(plus nevasta-sa ) participant in campionatul national de raliuri, pilot pe Logan, despre banuti. Evident ca trebuie sa faci parte din cei care inspira/expira raliuri si-n somn, cu o determinare pe care putini o au, dar...,,prin ,,mila'' unor sponsori carora le tot bati la usa, se poate...
In filmuletul postat de catre mine mi-a placut cum pilotezi in general(nu mi-au placut iesirile din viraje, cutia, probabil, fiind cauza), desi-i loc de mai bine . Am sa-mi fac timp sa te vaz si pe Nurburgring, sa te critic, ca deh, mi-s roman. Intr-un alt filmulet nu-mi place cum misti mainile pe volan. O faci ca pe strada. Poate gresesc, dar ar trebui sa pun filmuletul sa-si dea cu parerea cei mai indreptatiti, fiindca vad ca apar si aici.
Banuti si iar banuti....
Scris 09 februarie 2014 - 03:45
Pentru descretirea fruntilor. Oaspete, tine aproape!
N-am gasit filmari cu GTI-ul acolo.
Scris 09 februarie 2014 - 07:28
Da, acum am vazut si eu ca n-am incarcat nimic cu GTI de acolo desi asa am crezut. Oricum, avand in vedere setupul foarte slab al masinii de la vremea aia si necunoasterea circuitului nu am scos sub 9.20 BTG, adica cu doar 10-15sec mai bine decat neamtu cu Touranu si noi toti in el . CA sa-ti faci o idee, cu acelasi setup pe Hungaroring scoteam 2.29 adica mult mai slab decat scoate rex cu Golful de 160CP acum ! Aveam 1670kg si gume de strada pe 19" cu talon foarte mic ! De asemenea, nu aveam camber reglabil ca acum, fuzetele si bratele fiind stoc la vremea aia ! Acum am 11sec pe tur de Hungaroring in minus, ceea ce pe Nurburgring ar trebui sa se traduca in aproape 1 minut avand in vedere lungimea !
Scris 09 februarie 2014 - 07:34
Fusco, vroiam sa te intreb ceva de multa vreme - ai facut ceva cursuri de conducere sportiva? Ma intereseaza referinte despre astfel de cursuri...
Scris 09 februarie 2014 - 07:41
Da, acum am vazut si eu ca n-am incarcat nimic cu GTI de acolo desi asa am crezut. Oricum, avand in vedere setupul foarte slab al masinii de la vremea aia si necunoasterea circuitului nu am scos sub 9.20 BTG, adica cu doar 10-15sec mai bine decat neamtu cu Touranu si noi toti in el . CA sa-ti faci o idee, cu acelasi setup pe Hungaroring scoteam 2.29 adica mult mai slab decat scoate rex cu Golful de 160CP acum ! Aveam 1670kg si gume de strada pe 19" cu talon foarte mic ! De asemenea, nu aveam camber reglabil ca acum, fuzetele si bratele fiind stoc la vremea aia ! Acum am 11sec pe tur de Hungaroring in minus, ceea ce pe Nurburgring ar trebui sa se traduca in aproape 1 minut avand in vedere lungimea !
Alex, la punctul 3 sa stii ca o masina de WTCC nu e chiar asa radical de modificata comparativ cu alte competii internationale. Pastreaza sasiul si caroseria de serie si fata de mine are inca 250kg in minus, cutia secventiala, o suspensie mult mai desteapta, geometria putin diferita, rotile scoase mult afara si slickuri. Exista pe net un pdf enorm cu Seat Leon Supercopa descris in detaliu cu coduri de piese si preturi pentru ele. Masina foloseste motor si turbina stoc cu ceva mici modificari, radiatoare stoc si ceva aditional pentru racirea apei (similar cu ce am eu acum), franele pe care le am eu...Ce nu e stoc sunt fuzetele, bratele, suspensia si planetarele. De aici au modificat distanta intre roti si centrul de rotatie. De asemenea, greutatea de 1200kg cu pilot si combustibil + slickuri ajuta enorm. O parte din ele le pot face si eu in inca 2-3 ani dar nu cutia secventiala X-Trac/Hewland sau suspensia de 20.000E. Cele care pot fi facute insa pentru reducerea greutatii fac deja masina greu de utilizat pe strada si de aceea ma opresc aici si cand voi avea buget de ceva mai performant si modificari mai serioase o sa trec la tractiune spate. Pana atunci ma distrez cu ce am pentru ca de aia am cheltuit atat !
cum era cu diferentele alea?
Aceasta postare a fost editata de alex230ro: 09 februarie 2014 - 07:42
Scris 09 februarie 2014 - 07:57
Frank, n-am facut nici un curs dar poti face ca-s destui care ofera asa ceva : Porcisteanu, Claudiu David, Stefan Vasile ...
Alex, nu inteleg la ce te referi. In cele 2 quote-uri scrie clar care sunt diferentele si de unde. Ideea finala e ca nivel apropiat de WTCC se poate scoate. Probabil ma pot apropia de 2min/tur daca mai dau jos 250kg si pun slickuri, respectiv umblu pe la geometrie. Atingerea unei asemenea performante probabil se duce pe la vreo 50.000E, pret oricum mai mic decat al uni GT3 RS stoc care bate in 200.000 Euro ! Vino la Hungaroring si te dau o tura, poate iti mai schimbi parerea despre tractiunea fata
Scris 09 februarie 2014 - 08:40
Am vazut ca te-a intrebat si Frank, asadar constructiv postez filmuletul in care ,,ti se vad mainile'' si... spun eu, nu le plimbi cum trebuie pe volan. Poate gresesc, dar altfel citisem (in tinerete), vazusem la ,,piloti'' ca ar trebui, desi sunt tehnici, scoli diferite... Concret, imi atrasese atentia si remarcile luiTiti Aur acum cativa ani cum ar trebui plimbate mainile pe volan si explica altfel, ceva in genul cum o faci tu....desi altii ,,mai mari'' aratau altfel... nativ, logic ar trebui altfel... ( in sensul de a nu fi desprinse mainile de volan decat atunci cand trec de un anumit unghi si tind a se incrucisa si evident cand schimbi viteza).
Este discutabil, fiindca daca si Titi Aur n-a avut rezultate...desi l-am vazut gafand ridicol la ,, demonstratii'', la nivelul lui fiind greu sa-i accepti ,,iesirile'' ...
Crezi ca ai vreo sansa sa-l faci pe Alex (impatimit de ,,spate'', BMW) sa-i placa tractiunea fata?
Ca fapt divers...cu tractiune fata am avut ocazia sa birjaresc un GTI 4 dus la peste 200 cp, dar nu m-a impresionat (in momentul respectiv eu aveam 1.8T, 4x4 pe Octavia), Octavia lui Doru (presupun ca-l cunosti) dusa la peste 200cp, dar tot nu m-a impresionat...
...singura pe care o tin minte, care mi-a placut si pe care am putut-o conduce cum vreau fiind o Honda Legend de cca. 295 cp, dar...avea integrala.
Deci, presupun ca o fi ceva si cu bombele astea cu tractiune fata (pe aici avand in trecut Frank, Lexus), acestia fiind impresionati...timpii aratati de catre tine fiind enervanti....
Scris 10 februarie 2014 - 12:20
...la ceas de noapte am realizat c-am fost impresionat de cum se misca, cum sade pe viraje si-o masina cu tractiune fata.
Honda Civic Type R, masina lui Dok, care m-a tras nitel prin viraje. Sadea foarte bine, parca era...4x4.
Scris 10 februarie 2014 - 06:35
In grupul nostru este si un Type R championship white cu ceva modificari (frane, bare stabilizatoare, semislickuri si ceva putere in plus...) si a avut timp chiar putin mai bun ca mine (cam 1sec in minus)
PS : Eu conduc intuitiv, am spus ca n-am curs de pilotaj facut iar jocul de maini e ultima mea grija...pana acum nu mi-a dat nici cea mai mica bataie de cap ! Oricum, ce spui tu merge la masini cu "cursa" volanului mica (cum este Evo 10 de ex....cu asta am mers si roteai f putin volanul sa vireze)...la mine in virajele stranse este greu sa tin mainile pe volan continuu pentru ca ajung cu ele intr-o pozitie f nasoala !
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi