Rezare are dreptate, dar e putin extremist.
Da, puterea conteaza, cuplul e o vrajeala ca trece prin trasmisie si dumnezeu stie ce ajunge la roti. Dizelu e mai mult senzatii decit numere. In plus daca faci o masina cu o tzepusa de cuplu intre 3000 si 3050 de rpm nu cred ca e buna de condus da e buna de marketing.
Acum are si cuplul meritul lui, sa recunoastem. Cuplul (curba lui, ma rog, nu valoarea maxima) spune cit de accesibila e puterea. Motoarele dizel au o multime de putere accesibila de la inceput, da dupa aia puterea nu mai creste asa spectaculos. De aici senzatiile.
Pe de alta parte anumite forme extreme de motoare de benzina N/A au doar o tzira de putere la inceput si mare parte a ei e ingramadita dupa 4-5000rpm. Puterea asta e accesibila printr-o simpla miscare de maneta. Pare simplu. E simplu, dar nu mereu. Cind depasesti, retrogradezi din timp si gata. Cind mergi cu ochii la soare, te gindesti la soacra si la sexul de aseara (sper ca nu cu soacra), si iti opreste unul in fata brusc iar tu ai vrea sa schimbi banda e mai complicat... pai pina revii pe pamint, pina scoti mina din nas, pina o stergi de scaun, pina o duci la maneta, pina dai drumul la putere ehehe, trece timpul, pierzi ocazia de schimbat banda, trebuie sa te opresti dupa ala. Evident asta se rezolva cu o cutie automata, numai ca si alea au hibele lor, multe au un pitic inauntru care doarme si pina retrogradeaza haoleu, mai bine cu mina.
@Ska: pai asta cu consumul si stilul de condus se rezolva usor: ia o placa de lemn, 10x10cmx2cm, vopseste-o "metalizat" si fizeaz-o sub pedala de acceleratie

.
Acu pe bune, daca adugai si un ferrari la poll, ghici care iesea cistigatoarea? Pe banii tai eu ti-as lua si masina de F1. Topicul n-are nici un sens, de fapt nici un topic de genul asta, toate sint la fel: cistigatoare iese masina cea mai "misto" mereu, altii voteaza pentru el, dar protagonistul isi ia tdi

. Atita vreme cit la tine masina e un bun utilitar si mergi mult, cine te poate condamna?
Salam. Florin Salam.