Salt la continut


Fotografie
- - - - -

GTI vs TSI vs TDI vs CDTI


  • Please log in to reply
203 replies to this topic

Poll: versus (38 membri au votat)

versus

  1. GTI 200cp DSG (19 voturi [50.00%])

    Procentaj din vot: 50.00%

  2. TSI 170cp DSG (5 voturi [13.16%])

    Procentaj din vot: 13.16%

  3. TDI 140cp DSG (4 voturi [10.53%])

    Procentaj din vot: 10.53%

  4. TSI 140cp DSG (3 voturi [7.89%])

    Procentaj din vot: 7.89%

  5. CDTI 150cp 6man (7 voturi [18.42%])

    Procentaj din vot: 18.42%

Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#76 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 02 martie 2008 - 02:13

................................................................................
....................
Aer Curat, nu "orice" turbo, ci unele turbo, in principiu alea pe benzina care au platou de cuplu pe o gramada de ture. Turbo diesel-ul are acea plaja de turatii foarte ingusta (cat? 1500rpm?), pe cand N/A-ul o are destul de larga (3000-7000rpm usually). Daca folosesti "za stick" la o N/A in mod competent, stai langa un TDI de aceeasi putere fara mari probleme. Nu vorbim de consum, desigur, doar de performantele dinamice.


Sunt de acord cu faptul ca un benzinar turbo are o plaja de turatii ceva mai mare decat un turbodiesel, dar in acelasi timp turbodieselul are de partea sa o valoare a cuplului ceva mai mare. Si sa nu uitam ca in cazul benzinarului turbo nu are o plaja de turatii asemanatoare cu un benzinar aspirat si in cele din urma se reduce la acelasi lucru : sa fie mentinut in turele corespunzatoare (faptul ca are o plaja mai mare cu 500rpm decat un turbodiesel nu ma incalzeste in mod deosebit daca masina nu este exploatata corespunzator).
Un motor cu turbo este mai "placut" in exploatare decat un aspirat.


In alta ordine de idei e clar ca un motor cu o cilindree mare va fi mai elastic si mai permisiv in exploatare decat unul de cilindree mica, doar daca diferneta de cilindree este realmente mare si discutam de aceiasi masina (ex: G5 1,4FSI si G5 3,2 V6). O turbina si un management al motorului, de cilindree mica, corespunzator reduce din diferenta.


@Ska din motivele enuntate de tine este clar de ce nu ti-am recomandat GTI-ul, de altfel o masina buna, dar vei avea o reala problema cu consumul. Il poti intreba pe Aicu cat ii consuma lui S3 in Oradea (integrala lui ar fi aproxim.= cu dsg-ul), e adevarat ca desi are tot 2,0TFSI mai difera una alta.
Asa ca la cam ce vrei tu ar trebui sa alegi intre un diesel sau un benzinar mic si nervos (1,4 TSI).
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#77 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 02 martie 2008 - 02:20

(faptul ca are o plaja mai mare cu 500rpm decat un turbodiesel nu ma incalzeste in mod deosebit daca masina nu este exploatata corespunzator).

Aer Curat, da-mi voie sa te contrazic: un benzinar turbo (vezi ca am atasat eu aici niste curbe de cuplu) are plaja de cuplu maxim min. 3000rpm, pe cand la un turbodiesel vorbim de o plaja de 1500, max 2000 rpm...
  • 0

#78 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 02 martie 2008 - 02:21

stai ca nu inteleg :)
de ce integrala ar fi aprox = cu dsg la consum?
ce face asa prost dsg de iti consuma mai mult? de unde pana unde? :)
  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#79 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 02 martie 2008 - 02:23

@ Artanis: Am spus-o ca un exemplu generic/ipotetic si nu ca o referire punctuala.

@ Mike: cu dsg-ul depinde si cum mergi (modul selectat), pt ca nu este sigur ca indiferent de sofer si de modul de exploatare aceiasi masina cu acelasi motor dar cu dsg fata de una cu manuala iti va consuma mai putin.

Aceasta postare a fost editata de Aer Curat: 02 martie 2008 - 02:26

  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#80 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 02 martie 2008 - 02:24

DSG-ul desi teoretic nu ar reduce consumul, in practica se pare ca ajuta la un consum daca nu mai mic, macar egal cu cel al cutiei manuale...

AC, chiar si ipotetic, vorbim de o diferenta de 1000-1500 rpm in avantajul benzinarei.

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 02 martie 2008 - 02:25

  • 0

#81 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 02 martie 2008 - 02:26

Si eu stiu...dar tu ai aparut cu mitul "no replacement for displacement", in consecinta tu cred ca ar trebui sa duci argumentatia pana la capat.


Tocmai demonstrezi ca nu stii....
  • 0

#82 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 02 martie 2008 - 02:28

Deci nu vrei sa ne luminezi (btw, vezi ca si Frank te-a contrazis)...ok, asta e...
  • 0

#83 MikeTekRacing

    tifoso Ferrari

  • Global Moderators
  • 8.314 Mesaje:
Inregistrat: 22-august 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Impreza WRX Sport Wagon
  • Motorizare:2.5 T >260cp

Scris 02 martie 2008 - 02:45

@ Mike: cu dsg-ul depinde si cum mergi (modul selectat), pt ca nu este sigur ca indiferent de sofer si de modul de exploatare aceiasi masina cu acelasi motor dar cu dsg fata de una cu manuala iti va consuma mai putin.

una e sa nu iti consume mai putin, alta e sa iti consume mai mult sigur (ca integrala)
dsg nu are pierderile unei automate clasice (patinare) deci nu vad de ce s-ar pleca de la premisa ca va consuma mai mult

Aceasta postare a fost editata de MikeTekRacing: 02 martie 2008 - 02:45

  • 0
Felipe trebuie sa castigi cea mai importanta batalie a ta de pana acum!

#84 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 02 martie 2008 - 02:58

E adevarat ca dsg nu are pierderile unei automate clasice, insa tot va avea ceva.
Si Oaspetele a postat in postul nr.5 din acest topic acelasi lucru, o crestere medie cu 0,3%.
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#85 Cristi74ptp

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 49 Mesaje:
Inregistrat: 09-noiembrie 05
  • Location:Lausanne

Scris 02 martie 2008 - 03:48

Golf GT Sport

Diesel / 2.0 litri DPF TDI / 170 CP / Cutie DSG -6 viteze / 4 usi

Pret fara TVA:
EUR 21.630,-

Faruri bi-xenon, inclusiv instalatie
spalare faruri EUR 937,-



ska man da comanda la asta lol tdi cai putere dsg xenon 4 usi ce mai vrei?
  • 0
Skoda Octavia Rs tdi 170 hp

#86 dany_s

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 602 Mesaje:
Inregistrat: 20-septembrie 03
  • Location:montreal,ca
  • Marca:lexus
  • Model:GS 400
  • Motorizare:4.0 L V8 300cp

Scris 02 martie 2008 - 04:40

Poate nu stiu eu situatia ta, dar masina n-o sa fie pe firma? Deci de ce conteaza asa tare consumul, nu-l deduci oricum ca si cheltuiala pe firma?

Deci eu zic GTI. E totusi altceva. Dar sa-i pui tapiteria de piele. Nu stiu de tine dar interlagosul mi se pare dea dreptul hidos.

Daca insa te intereseaza asa tare consumul, atunci GT TDI 170 sau Astra CDTI. EU as merge pe Astra dar nu stiu care-ti place tie mai mult.

Cum de nu intra in discutie si Octavia si Jetta. Si ele au versiuni puternice si sunt mai spatioase decat Golful?
  • 0

#87 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 02 martie 2008 - 04:55

Nu sunt mai spatioase, au dor portbagajul mai mare.
Asa eu am sugerat un BMW seria 1. Cred ca un 118d (143CP) iese la pret de GTI, si e suficient de nervos, economic, rafinat, are RWD ceea ce inseamna mult, in fine, e un BMW :) Pacat ca seria 1 e cam urata...
  • 0

#88 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 02 martie 2008 - 05:47

deci, mai baieti :)

eu n-am nimica cu benzina. chiar mi-as dori GTI.
DAR si consmul are un rol important.
una e 10. alta e 15. un litru in plus nu ar fi nici o pb.

tdi are cuplu mai mare (320nm fata de 280 cat are GTI , stiu nu e enorm, da se simte ) si da ajuta mai mult la depasiri si chestii.
pb la mine e cu stilul de mers.
nu ma incalzeste cu nimica ca ii dau 4500rpm sau ii dau 6500rpm. daca se duc la fel la reprize sau acceleratii ( NU 0-100 )
repet, mi-as dori FOARTE TARE GTI, si am tot incercat sa-mi zic si impun ca ptr un consum DECENT va trebui sa ma mai temperez si sa o las mai moale, cat eu stiu ca nu e chiar asa :) adica nu voi putea. si atunci consumul va sari spre cifre care nu le pot pronunta.
am citit si pe vwforum despre consum.

eu nu sunt focusat pe TDI, chiar nu ma da pe spate deloc, dar e un motor ok, care chiar si la mers foarte tare nu cred ca va sari de 10.

degeaba am eu masina pe firma si card de combustibil, ca nu pot sa-mi bat joc acuma si sa fac plinu tot la 300km, ca dupaia mi se va arata obrazul. :)

ideea e alta.
vreau sa fac cumva sa iau GTI-ul prietenului meu la o tura pe oradea-cj-oradea, sa vad eu cum consuma asa, la stilul meu de mers. :)
ca atunci ma lamuresc eu rapid care-i treaba.

GT Sport 170cp dupa parerea mea nu merita, e MULT mai scump ca cel de 140cp si nu are performante zdrobitoare sa merite diferenta de pret.

Aceasta postare a fost editata de ska: 02 martie 2008 - 05:48

  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#89 Aer Curat

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5.115 Mesaje:
Inregistrat: 09-martie 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ideal
  • Model:Hillmaster SE
  • Motorizare:27 spd

Scris 02 martie 2008 - 06:04

La o adica mai este o varianta de solutionare, daca iti place atat de mult GTI-ul: avand in vedere ca singurul minus (daca se accepta achizitia) ar fi dat de consum, din cand in cand mai pui si bani de la tine din buzunar, nu alimentezi folosind exclusiv cardul de combustibil.
Stiu, ar fi un sacrificiu din partea ta, dar ce nu facem noi pt placerile noastre................ :)
  • 0
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte

#90 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 02 martie 2008 - 07:04

Sunt de acord cu faptul ca un benzinar turbo are o plaja de turatii ceva mai mare decat un turbodiesel, dar in acelasi timp turbodieselul are de partea sa o valoare a cuplului ceva mai mare. Si sa nu uitam ca in cazul benzinarului turbo nu are o plaja de turatii asemanatoare cu un benzinar aspirat si in cele din urma se reduce la acelasi lucru : sa fie mentinut in turele corespunzatoare (faptul ca are o plaja mai mare cu 500rpm decat un turbodiesel nu ma incalzeste in mod deosebit daca masina nu este exploatata corespunzator).


Hmmm... nu stiu pe ce benzinare turbo iti bazezi observatiile, dar hai sa-ti dau eu cateva exemple: 1.8T (il stim cu totii), cuplu intre 1800 si 5000 rpm aproape constant, 2.0 TFSI iar la fel, tot vreo 3000+ ture (1800-5000rpm). Daca asta ti se pare comparabil cu cele 1000rpm de la diesel, este alegerea ta, dar dinamica nu poate fi comparata. Valoarea aia a cuplului iar este total neinteresanta cata vreme vorbim de niste motoare care au si cutii de viteza sau plaja de cuplu. Da, sigur, valoarea MAXIMA e un pic mai mare, dar si ce daca? Nu conteaza la nimic. Si vorbim de exploatare corespunzatoare, precum am zis si eu la inceput.

Evident, nu e la fel de "confortabila", dar vorbim de performante dinamice, nu de dormit.

tdi are cuplu mai mare (320nm fata de 280 cat are GTI , stiu nu e enorm, da se simte ) si da ajuta mai mult la depasiri si chestii.


Hahaha, again and again "mitul strikes back". Se simte probabil 0.5 secunde intr-o depasire "plusul", restul de 10 o sa-ti lipseasca cele 3000rpm de 280Nm ale GTI-ului. Dar se pare ca nimeni nu vrea sa priceapa :) Cum o putea sa se compare tedeiu' cu o benzina turbo de 30-60CP in plus in afara de consum, imi este peste puterile de intelegere. Probabil 330i se simte ca trage mai greu in depasiri, are doar vreo 280Nm si el....
  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#91 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 02 martie 2008 - 07:16

E si mai greu, are transmisie integrala, e normal sa nu fie asa vioi ca Megane.
Oricum daca ska merge cu GTI si nu fuge a 2-a zi s-o comande, inseamna ca nu vrea masina sportiva :)

Aceasta postare a fost editata de Relu: 02 martie 2008 - 07:20

  • 0

#92 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 02 martie 2008 - 07:26

rezare, tu nu vrei sa intelegi un lucru.
eu nu imi iau masina sa fac 0-100, sau sa ii dai 9000 de ture, sau sa ma duc 300kmh.
eu mai tare de 140-160kmh nu ma duc.
DAR depasesc mult
iar la reprize sau acceleratii , 60-120, 80-140, nu stiu cat de MARE va fi diferenta intre GTI/TDI
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#93 rezare

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 263 Mesaje:
Inregistrat: 27-ianuarie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Honda/Suzuki
  • Model:Accord/SX4
  • Motorizare:201CP/107CP

Scris 02 martie 2008 - 07:37

Maaaaare, si contrar a ceea ce crezi tu, nu, nu in favoarea tedeiului.

De asemenea, tu stii multe masini care au cateva secunde 0-100, merg cu 300km/h, dar depasesc mai greu ca un TDI? Da-ne si noua niste exemple. O masina mai puternica e intotdeauna mai rapida, in toate domeniile: 0-100, viteza maxima, reprize, depasiri, mers cu spatele, ce vrei tu. Nu ai inteles exemplul cu 330i, e normal, tu crezi ca faci reprize cu cuplul, nu cu puterea. Cum ai putea sa ma crezi astfel cand iti spun ca (,) cuplul e irelevant, tot ce conteaza e curba de putere? :)

Thread-ul precum ti s-a mai zis l-ai facut degeaba. De ascultat pareri nu asculti, ai propriile pareri preconcepute (iar unele gresite), iar consumul e pentru tine cel mai important. In acest caz, ce nevoie mai ai de un topic care-ti spune GTI cand tu oricum vroiai sa-ti iei tedei de la inceput? Vad ca deja la sfarsit incepi sa te convingi singur ca nici macar nu ai nevoie de masina rapida. Pai un diesel de 100CP iti asigura un mers mai incet de 140-160km/h fara probleme, la un consum excelent, nu vad de ce urcam atat de sus in putere (140-170-200).

Aceasta postare a fost editata de rezare: 02 martie 2008 - 07:37

  • 0
The Power of Dreams.
ex-car: '96 Opel Astra Caravan Sport: SKN Chip - 115CP, 160Nm.
ex-car: '07 Honda Accord Executive 2.0 155CP.

#94 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 02 martie 2008 - 07:56

phey e clar ca nu stiu ce vreau atata timp cat am facut un topic si un poll.

daca stiam ca iau TDI nu ma mai oboseam.
daca nu ai chef sa-ti dai cu parerea nu te obliga nimeni.
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#95 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 02 martie 2008 - 08:04

vezi tu rezare, in viata nu conteaza doar niste cifre seci, ci si senzatiile. de multe ori, poate de cele mai multe ori, ne ghidam dupa senzatii.
pe tine te gadala sa ajungi la 5000 rpm. pe altu il fascineaza faptul ca apasa pe pedala din orice pozitie si masina se duce.
pe altul il da gata trapa electrica.
adica cum o sa vii tu mie sa-mi explici ce muzica bengoasa scot aia de la Ozone, cand eu ascult preponderent rock progresiv ??
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#96 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 02 martie 2008 - 08:07

ok,
Conform poll-ului, miine te duci si comanzi GTI ! :)
  • 0

#97 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 02 martie 2008 - 08:34

ska, baietii astia nu prea te ajuta...si observ ca nici tu nu te interesezi cu adevarat, daca chiar te pasioneaza subiectul. Deci reprizele (conf. masuratorilor autozeitung.de) sunt in felul urmator:

GTI GT_TSI(170CP) GT_TDI(170CP) TSI(140CP) TDI(140CP)
60-100 km/h: 3.7 4.1 4.0 4.7 5.1 (secunde)
80-120 km/h: 4.3 5.1 5.3 6.0 6.4

Aceasta postare a fost editata de Artanis: 02 martie 2008 - 08:37

  • 0

#98 Cristi74ptp

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 49 Mesaje:
Inregistrat: 09-noiembrie 05
  • Location:Lausanne

Scris 02 martie 2008 - 09:19

sper sa ajunga si in ro radarul fix de intersectie care ia pt viteza sau pt rosu;)
sa vezi atunci ce mai injuri ca masina ta are reprizele alea fantastice :)
  • 0
Skoda Octavia Rs tdi 170 hp

#99 EvilOne

    shapeshifting master

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.082 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Bucuresti/Alexandria

Scris 02 martie 2008 - 09:52

Alea sint acceleratii nu reprize, repriza implica sa tii masina intr-o treapta de viteza si sa vezi cit de repede urca in interval. Iti indica elasticitatea sau disponibilitatea de cuplu a motorului in ture.

Offtopic, as fi curios la una mica intre LagunaT si 325xi, sa vedem cit conteaza impresia.
  • 0
CIOKY PERFORMANCE TEAM
ACrew style

#100 Artanis

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 1.304 Mesaje:
Inregistrat: 06-august 05
  • Location:Bucuresti
  • Marca:SEAT
  • Model:Leon
  • Motorizare:1.4 TSI

Scris 02 martie 2008 - 10:46

Reprize sau acceleratii, nu stiu ce sunt, sunt date doar asa sec, la capitolul performanta, fara sa specifice treapta. Oricum, ofera o imagine corecta zic eu, asupra dinamicii masinii.
  • 0




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi