................................................................................
....................
Aer Curat, nu "orice" turbo, ci unele turbo, in principiu alea pe benzina care au platou de cuplu pe o gramada de ture. Turbo diesel-ul are acea plaja de turatii foarte ingusta (cat? 1500rpm?), pe cand N/A-ul o are destul de larga (3000-7000rpm usually). Daca folosesti "za stick" la o N/A in mod competent, stai langa un TDI de aceeasi putere fara mari probleme. Nu vorbim de consum, desigur, doar de performantele dinamice.
Sunt de acord cu faptul ca un benzinar turbo are o plaja de turatii ceva mai mare decat un turbodiesel, dar in acelasi timp turbodieselul are de partea sa o valoare a cuplului ceva mai mare. Si sa nu uitam ca in cazul benzinarului turbo nu are o plaja de turatii asemanatoare cu un benzinar aspirat si in cele din urma se reduce la acelasi lucru : sa fie mentinut in turele corespunzatoare (faptul ca are o plaja mai mare cu 500rpm decat un turbodiesel nu ma incalzeste in mod deosebit daca masina nu este exploatata corespunzator).
Un motor cu turbo este mai "placut" in exploatare decat un aspirat.
In alta ordine de idei e clar ca un motor cu o cilindree mare va fi mai elastic si mai permisiv in exploatare decat unul de cilindree mica, doar daca diferneta de cilindree este realmente mare si discutam de aceiasi masina (ex: G5 1,4FSI si G5 3,2 V6). O turbina si un management al motorului, de cilindree mica, corespunzator reduce din diferenta.
@Ska din motivele enuntate de tine este clar de ce nu ti-am recomandat GTI-ul, de altfel o masina buna, dar vei avea o reala problema cu consumul. Il poti intreba pe Aicu cat ii consuma lui S3 in Oradea (integrala lui ar fi aproxim.= cu dsg-ul), e adevarat ca desi are tot 2,0TFSI mai difera una alta.
Asa ca la cam ce vrei tu ar trebui sa alegi intre un diesel sau un benzinar mic si nervos (1,4 TSI).