BMW E30 ( ursulet ) o investitie buna?
#126
Scris 02 iunie 2004 - 10:19
oricum daca ala era la primul proprietar si avea kilometrii aia, trebuia sa-l iei fara sa stai pe ginduri, pretul e excelent
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#127
Scris 03 iunie 2004 - 12:36
respectiv, masina mea cu cutia ei stock si diferential de 3.25:1 (de 325e) se duce in viteze exact ca 325i: 1 - 55km/h, 2 - 97km/h 3 - 150 km/h, in vreme ce cu diferentialul ei stock (3.91:1) ar atinge doar 45-81-127.
cutiile non-sport sint in general etajate asemanator, si prin alegerea diferentialului se transmite suficient/a putere/cuplu la roti.
rapoartele in cutii sint:
E30 Four cyl gears (Getrag 240):
Gear ratios
1 3.717
2 2.019
3 1.316
4 1
5 0.805
E30 Six cyl gears (Getrag 260):
1 3.83
2 2.2
3 1.4
4 1
5 0.81
treaba e totusi un pic neclara, eu banuiesc ca 320i are tot cutie getrag 240 si doar 323i, 325i, 325e au 260.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#128
Scris 14 iunie 2004 - 10:50
asha ca ieri am cumparat niste becuri, le-am schimbat pe ambele de la faza lunga si... surpriza: cel din stinga tot mort e. becul vechi oricum arata bine, nu e prajit.
am verificat si cutia de sigurante si relee si n-am gasit decit un releu portocaliu care clicaie cind aprind faza lunga. am scos toate sigurantele pe rind, si becul din dreapta nu s-a stins niciodata.
stie cineva daca faza lunga are doua circuite separate ca cea scurta ? (sigurante separate etc)
dar daca in afara de releul portocaliu mai exista altceva pe traseu ?
si in fine, daca din bord se face un singur contact care comanda releul si acesta comanda ambele becuri, sau din bord se fac doua contacte separate si e posibil ca unul din ele sa fi murit ?
multumesc.
aaaa... si beculete pentru bord, d-alea cu soclu de plastic care se monteaza prin insurubare 90 grade... se gasesc pe la noi ?
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#129
Scris 15 iunie 2004 - 08:49
in alta ordine de idei, aveti careva ETM ? (electric troubleshooting manual)
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#130
Scris 22 iunie 2004 - 12:48
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#131
Scris 01 iulie 2004 - 09:56
Originally posted by jaffar
e o problema clasica la motoarele m40. o garnitura care se arde rapid si genereaza probleme cu racirea, parca. marea majoritate a masinilor o au deja schimbata, caci problema s-a descoperit demuuuult si se intimpla in primii 100-150 mii km.
in alta ordine de idei, aveti careva ETM ? (electric troubleshooting manual)
corectie: motoarele m4x, adica m40, m42, m44.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#132
Scris 01 iulie 2004 - 03:45
BMW E30 325i turbo. 602,8 hp (95 octane)
------------------------------------------------------------------------------
It goes from 62 to 155 MPH (100-250 km/h) in about 8 seconds, with wheelspin.
Movie:
325i turbo:
http://www.performan...MW-by-Ronta.mpg
revin cu impresii dupa ce am vazut filmul: am ramas marcat pe viata. imaginati-va un ac de vitezometru care sare de la 120 la 240 asha... cit ai pocni din degete. plus fum si wheelspin la orice viteza... e absolut ... marcant !!
si aveti nevoie de elecard mpeg codec ca sa-l vedeti... dar merita
scuze, linkul era prost, acum e bun.
[Edited on 1-7-2004 by jaffar]
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#133
Scris 02 iulie 2004 - 08:42
http://www.unofficia...gasket_faq.html
A rubberized gasket (officially known as the "Timing Case Profile Gasket", often incorrectly referred to as the Head Gasket) measuring approximately 10 inches long and approximately 1.5 inches high that resides between the cylinder head and timing case is defective. I hesitate to put any exact statistics on it, but this gasket is failing at an EXTREMELY HIGH rate...I would guess a 95-97% failure rate. When it fails, coolant leaks from the engine into the engine compartment, usually near the vicinity of the passenger side of the steering rack/onto the AC compressor/onto the ground.
nu mi-am bagat miinile in m42 pina acum, dar am gasit urmatoarea diagrama (piesa nr. 10, in partea de sus):
iar garnitura arata cam asha pe viu:
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#134
Scris 02 iulie 2004 - 05:24
http://www.tuning.cz...30/download.htm (in dreapta, jos)
si unul modificat complet si la interior:
http://www.automotiv...topic203730.htm
se lauda ei cu peste 750 CP si sub 1000kg. nu e spectaculos deloc comparat cu primul.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#135
Scris 07 iulie 2004 - 09:22
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#136
Scris 15 iulie 2004 - 09:25
dupa ce mi-am facut motorul, am zis sa incerc ceva mai scump: castrol gtx3 magnatec, 10w40. e mai jmecher, in sensul ca depune pe piese nu stiu ce chestie care le protejeaza mult mai bine, am vazut asta cind am desfacut capacul sa reglez tachetii. e o depunede fina ca o vaselina grafitata. nu a papat nici un gram in 6000 km.
problema cu becul de ulei aprins citeva secunde dupa pornire poate fi de la filtrul de ulei prost. ala are vreo 3 supape in el, si daca alea nu lucreaza bine, uleiul coboara in baie cind motorul e oprit. la pornire dureaza putin pina ajunge peste tot. iti face la fel si daca mergi putin, opresti motorul, si il pornesti la loc imediat ?
urmatorul schimb de ulei va fi si primul stiintific: ulei 10w40 bmw, de la bavaria. costa 5 euro litrul (inclusiv tva), si e cel mai bun ulei pe care il puteti da ursuletului vostru
a, si terminati cu prostiile: w50 sau w60 e recomandat pentru m, adica pentru turatii si temperaturi extreme. se duce careva cu masina pe nurburgring sa-i dea redline constant citeva ore ? de asemenea, full sintetic nu este recomandat pentru motoarele noastre, e prea subtire si se arde. la fel, vara nu puneti mai jos de 10w.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#137
Scris 19 iulie 2004 - 12:08
apoi, daca pina aici indica ok, clar problema e in sonda. scoate-o afara, si verific-o cu un aparat de masura daca lucreaza. cind sta vertical ar trebui sa indice gol, cind o intorci invers ar trebui sa indice plin. daca si asta indica ok, inseamna ca s-a stricat plutitorul.
mai e posibil si sa ai doua sonde de nivel, una pe dreapta una pe stinga, caz in care n-am idee cum se insumeaza indicatiile lor
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#138
Scris 27 iulie 2004 - 11:45
1. Cand iau curba dreapta se aude un zgomot ciudat la roata din fata dreapta .. cei care au avut dacii isi aduc aminte de zgomotul scos de planetara cand e dusa .. dar e ceva mai infundat;
2. La viteza mare mi s-a aprins al treilea bec din bord (cel cu un semn de exclamare). s-a stins singur de la sine dar la un moment dat s-a aprins si indicatorul Oil Service (cel cu sirul acela lung de leduri care iti zice cand sa faci inspectia). S-a stins si el tot singur.
Any hints?
[Edited on 27-7-2004 by george]
Life must be taken one disaster at a time
#139
Scris 27 iulie 2004 - 12:03
1. din cite retin basculele sint noi complet, ar ramine un cap de bara sau o roata strimba (janta sau cauciucul) - si la mine se manifesta la fel si tocmai am tras ieri de tot ce se putea. ah, ar mai putea fi bucsa aia rotunda in capatul basculei. ridica roata, si trage de ea, o sa-ti dai seama imediat ce se misca. daca chiar ai ghinion, o sa schimbi un rulment care e doar ~ 3.5 milioane
2. al treilea din ce parte ?
o poza uriasa cu un cluster aici:
http://www.bmw-forum...-1090886194.jpg
de la dreapta spre stinga becurile sint asa:
1. presiune ulei
2. curent/tensiune alternator
3. abs
4. nivel lichid frina
5. uzura placute frina
6. frina de mina
daca ti se aprinde 1 in mers, opreste instant si verifica nivelul de ulei, pompa, filtrul etc. daca mergi fara presiune , pa-pa motor.
daca ti se aprinde 2, verifica alternatorul (mai crapa diodele): masoara tensiunea care vine pe baterie cu motorul la relanti, trebuie sa fie intre 13.5 si 14.5
daca ti se aprinde 3, inseamna ca sistemul abs a detectat o defectiune si s-a dezactivat singur. se mai intimpla, mai ales daca abs-ul e montat si nu vine din fabrica, sau e foarte vechi (contacte imperfecte pe la senzori etc). poti incerca sa opresti motorul, la urmatoarea pornire se reinitializeaza. daca nu se mai aprinde, a fost o pana de contact. daca tot se aprinde, tre sa incepi sa-l verifici.
4 e evident, 5 majoritatea ii scot becul pentru ca e enervant (placutele cu senzor sint mult mai scumpe decit cele fara, si nu merita), 6 e iar evident.
pentru inspection, ala se initializeaza cind il resetezi (procedura aici: http://www.bmwe30.ne...042&Section=02). normal asta se face la schimbul de ulei, si la inspektion II. dupa aia el incepe sa numere citi km faci, si in ce regim (turatie si temperatura). dupa un algoritm necunoscut, iti mai scade cite un led verde, pina ajunge la rosu si te anunta ca tre sa schimbi uleiul. in functie de cum mergi, asta se poate intimpla intre 5 si 10 mii km, poate chiar mai mult.
pentru inspection II nu stiu dupa ce se ia, probabil doar dupa nr. de km si eventual viteza.
uh... daca oil service s-a aprins si apoi s-a stins singur, e dubios
[Edited on 27-7-2004 by jaffar]
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#140
Scris 27 iulie 2004 - 12:27
1. aici e mai delicat .. ca sa salt masina imi trebuie o rampa sau ceva de genul asta .. altfel distrug pragurile. S-ar putea sa fie o janta stramba mai degraba pentru ca am si o galma in cauciuc de la o gropa (pe care n-am reusit sa o evit).
2. m-am lamurit acum e cel de la lichidul de frana. am niste lichid de rezerva dar trebuie sa-mi dau seama acum unde se pune
oricum becul 5 si 3 (stau tot timpul aprinse). la cel cu placutele de frana stiu sigur ca am placute fara senzor .. la cel cu abs-ul chiar nu stiu nimic .. nici daca am abs macar
Cat despre indicatorul de inspectie a mai fost resetat odata si s-a aprins la 2 zile dupa (din ce am citit si la tine pe site trebuie schimbata bateria si cum pe mine nu ma deranjeaza sa stea aprins l-am lasat asa).
Oil Service-ul s-a aprins pret de cateva secunde dupa care s-a stins. Mi-a facut chestia asta de vreo 2 ori.
In plus am mai observat ca roata stanga spate se freaca, la curbe, de caroserie.
Mai am niste probleme cu luminile de pozitie de pe spate (stanga) si fata. La cel de pe spate i-am verificat becul si pare ok insa nu se aprinde. La cel din fata n-am apucat inca sa ma uit .. chiar eram curios daca se schimba usor sau nu? culmea e ca ambele stinse sunt pe stanga .. or fi pe acelasi circuit?
Life must be taken one disaster at a time
#141
Scris 27 iulie 2004 - 12:39
ridici capota, si cum stai pe partea soferului si te uiti la motor o sa vezi exact in dreptul volanului o ... oala asha mare. aia e de la servo frina, si pe ea e montat un borcanel de plastic. are semne de minim si maxim.
eu am scos becul de la placute din prima zi cind am luat masina, ca ma stresa si oricum aveam alt bec ars si nu gaseam inlocuitor
daca zici ca inspectionul revine dupa reset, clar ai nevoie de baterii noi. se schimba foarte usor.
roata aia care freaca e mai nashpa... ori pui roti mai mici, ori ridici putin suspensia..
becurile se schimba usor, da' daca-s pe aceeasi parte e cam strange. ar trebui masurat pe acolo oarece si vazut unde se intrerupe.
tu nu aveai "ysa" la numar ? ca am tot vazut zilele astea una... neagra si ma miram
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#142
Scris 27 iulie 2004 - 01:07
poate ne vedem weekendul asta sa-mi arati si mie cate ceva ca acum am ceva mai mult timp liber si vreau sa-mi bag mainile in ea
e alba nu e neagra .. si numarul e de arad .. cred ca sunt niste poze pe aici prin topic facute chiar in ziua aia cand am testat-o. oricum prin bucuresti nu prea merg cu ea decat daca e musai .. ca la ce gropi sunt in astfalt ma doare inima.
Life must be taken one disaster at a time
#143
Scris 27 iulie 2004 - 02:39
urci si tu pe o bordura d-aia care incepe lin... unde-s lasate pentru trecerile de pietoni sau ceva in genul.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#144
Scris 28 iulie 2004 - 01:30
Am incercat sa gasesc "borcanul" cu lichidul de frana insa mi-am cam prins urechile .. era un recipient din plastic alb care avea montat un fel de filtru si pe unde se putea baga acel lichid de frana insa mi-a fost teama sa bag lichidul direct pe acolo (desi pe mecanismul de deschidere al filtrului scria ceva de genul " folositi doar lichid de frana DOT4". De asemenea mai era un fel de "borcan" din plastic negru situat chiar langa cel descris anterior cu un fel de capac pe care oricat am incercat sa-l misc din loc nu se clintea. Chiar am o banuiala ca nici nu era capac ci doar o rozeta de forma.
Hmm.. poze n-aveti?
Ah da .. n-am vazut nici un semn de minim/maxim desi m-am uitat pe toate partile.
[Edited on 28-7-2004 by george]
Life must be taken one disaster at a time
#145
Scris 28 iulie 2004 - 02:18
ala negru e uleiul pentru servodirectie, acolo pui ATF. rozeta neagra se desfasoara, si are pe ea un fel de joja unde poti verifica nivelul.
avem si poze da' ne e lene sa le editam cu sagetutze
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#146
Scris 28 iulie 2004 - 06:59
Intre timp am rezolvat si becurile fata spate stanga de pozitie. Era de la o siguranta arsa. Cu ocazia asta am observat ca nu mai am sigurante de rezerva iar modelul e putin ciudat (sau cel putin la masinile anterioare nu aratau asa). Unde se gasesc? Se pot folosi cele luate de la orice statie de benzina?
Life must be taken one disaster at a time
#147
Scris 29 iulie 2004 - 10:30
sigurante iei de la orice magazin sau benzinarie, numai sa aiba acelasi nr de amperi.
layoutul e aici:
http://www.bmwe30.ne...0138&Section=02
si descrierea e aici:
http://www.bmwe30.ne...0046&Section=02
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#148
Scris 29 iulie 2004 - 12:45
Cat despre layout-ul la sigurante mi-ai citit gandurile. Chiar aseara m-am chiorat pe panoul ala si incercam sa-mi dau seama de unde si cum sunt. Thank you.
Life must be taken one disaster at a time
#149
Scris 29 iulie 2004 - 01:33
altfel, tre sa il scurgi pe tot din cele 5 canale, si sa tori altul nou facind aerisire pe rind la fiecare canal.
nivelul de min si max e pe laterala borcanului, exact pe latura pe care o vezi prima cind te uiti la el (din dreptul rotii fata-stinga)
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
#150
Scris 16 august 2004 - 10:50
eu unul sint destul de stresat legat de ulei acum
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!
1 useri citesc subiectul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi