Salt la continut


Fotografie
- - - - -

BMW E30 ( ursulet ) o investitie buna?


  • Please log in to reply
240 replies to this topic

#126 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 iunie 2004 - 10:19

pentru ca sint foarte rare si nu se gasesc piese la dezmembrari. de asemenea tipul de injectie e cel vechi si nu e asa fiabil.

oricum daca ala era la primul proprietar si avea kilometrii aia, trebuia sa-l iei fara sa stai pe ginduri, pretul e excelent :D
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#127 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 03 iunie 2004 - 12:36

eu cred (repet, cred) ca e vorba mai mult de diferential decit de cutie, la modelele non-M.

respectiv, masina mea cu cutia ei stock si diferential de 3.25:1 (de 325e) se duce in viteze exact ca 325i: 1 - 55km/h, 2 - 97km/h 3 - 150 km/h, in vreme ce cu diferentialul ei stock (3.91:1) ar atinge doar 45-81-127.

cutiile non-sport sint in general etajate asemanator, si prin alegerea diferentialului se transmite suficient/a putere/cuplu la roti.

rapoartele in cutii sint:

E30 Four cyl gears (Getrag 240):
Gear ratios
1 3.717
2 2.019
3 1.316
4 1
5 0.805

E30 Six cyl gears (Getrag 260):

1 3.83
2 2.2
3 1.4
4 1
5 0.81

treaba e totusi un pic neclara, eu banuiesc ca 320i are tot cutie getrag 240 si doar 323i, 325i, 325e au 260.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#128 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 14 iunie 2004 - 10:50

saptamina trecuta in timp ce navigam prin gropanele din militari mi-a decedat becul de faza lunga de pe stinga. in acelasi timp a murit si becul albastru din bord care se aprinde odata cu faza lunga. n-am dat mare atentie, am zis ca e, s-au ars doua becuri, ata ete.

asha ca ieri am cumparat niste becuri, le-am schimbat pe ambele de la faza lunga si... surpriza: cel din stinga tot mort e. becul vechi oricum arata bine, nu e prajit.

am verificat si cutia de sigurante si relee si n-am gasit decit un releu portocaliu care clicaie cind aprind faza lunga. am scos toate sigurantele pe rind, si becul din dreapta nu s-a stins niciodata.

stie cineva daca faza lunga are doua circuite separate ca cea scurta ? (sigurante separate etc)

dar daca in afara de releul portocaliu mai exista altceva pe traseu ?

si in fine, daca din bord se face un singur contact care comanda releul si acesta comanda ambele becuri, sau din bord se fac doua contacte separate si e posibil ca unul din ele sa fi murit ?

multumesc.

aaaa... si beculete pentru bord, d-alea cu soclu de plastic care se monteaza prin insurubare 90 grade... se gasesc pe la noi ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#129 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 15 iunie 2004 - 08:49

e o problema clasica la motoarele m40. o garnitura care se arde rapid si genereaza probleme cu racirea, parca. marea majoritate a masinilor o au deja schimbata, caci problema s-a descoperit demuuuult si se intimpla in primii 100-150 mii km.

in alta ordine de idei, aveti careva ETM ? (electric troubleshooting manual)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#130 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 22 iunie 2004 - 12:48

si.. ce treaba are asta cu topicul nostru ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#131 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 01 iulie 2004 - 09:56

Originally posted by jaffar
e o problema clasica la motoarele m40. o garnitura care se arde rapid si genereaza probleme cu racirea, parca. marea majoritate a masinilor o au deja schimbata, caci problema s-a descoperit demuuuult si se intimpla in primii 100-150 mii km.

in alta ordine de idei, aveti careva ETM ? (electric troubleshooting manual)


corectie: motoarele m4x, adica m40, m42, m44.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#132 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 01 iulie 2004 - 03:45

la sugestia unui co-forumist am cautat asa ceva si am gasit:

BMW E30 325i turbo. 602,8 hp (95 octane)

------------------------------------------------------------------------------

It goes from 62 to 155 MPH (100-250 km/h) in about 8 seconds, with wheelspin.

Movie:
325i turbo:

http://www.performan...MW-by-Ronta.mpg

revin cu impresii dupa ce am vazut filmul: am ramas marcat pe viata. imaginati-va un ac de vitezometru care sare de la 120 la 240 asha... cit ai pocni din degete. plus fum si wheelspin la orice viteza... e absolut ... marcant !!

si aveti nevoie de elecard mpeg codec ca sa-l vedeti... dar merita

scuze, linkul era prost, acum e bun.

[Edited on 1-7-2004 by jaffar]
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#133 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 iulie 2004 - 08:42

dap, ai dreptate... my bad :)

http://www.unofficia...gasket_faq.html


A rubberized gasket (officially known as the "Timing Case Profile Gasket", often incorrectly referred to as the Head Gasket) measuring approximately 10 inches long and approximately 1.5 inches high that resides between the cylinder head and timing case is defective. I hesitate to put any exact statistics on it, but this gasket is failing at an EXTREMELY HIGH rate...I would guess a 95-97% failure rate. When it fails, coolant leaks from the engine into the engine compartment, usually near the vicinity of the passenger side of the steering rack/onto the AC compressor/onto the ground.

nu mi-am bagat miinile in m42 pina acum, dar am gasit urmatoarea diagrama (piesa nr. 10, in partea de sus):

Imagine amplasata

iar garnitura arata cam asha pe viu: Imagine amplasata
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#134 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 02 iulie 2004 - 05:24

520 CP si 700 Nm (zic ei..)

http://www.tuning.cz...30/download.htm (in dreapta, jos)

si unul modificat complet si la interior:

http://www.automotiv...topic203730.htm

se lauda ei cu peste 750 CP si sub 1000kg. nu e spectaculos deloc comparat cu primul.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#135 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 07 iulie 2004 - 09:22

intre 14 si 18 in functie de stil si de benzina.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#136 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 15 iulie 2004 - 09:25

am folosit 2 ani si jumatate aral 10w40, basic tronic. excelent, schimbat la 5000 km si alergat destul de bine.

dupa ce mi-am facut motorul, am zis sa incerc ceva mai scump: castrol gtx3 magnatec, 10w40. e mai jmecher, in sensul ca depune pe piese nu stiu ce chestie care le protejeaza mult mai bine, am vazut asta cind am desfacut capacul sa reglez tachetii. e o depunede fina ca o vaselina grafitata. nu a papat nici un gram in 6000 km.

problema cu becul de ulei aprins citeva secunde dupa pornire poate fi de la filtrul de ulei prost. ala are vreo 3 supape in el, si daca alea nu lucreaza bine, uleiul coboara in baie cind motorul e oprit. la pornire dureaza putin pina ajunge peste tot. iti face la fel si daca mergi putin, opresti motorul, si il pornesti la loc imediat ?

urmatorul schimb de ulei va fi si primul stiintific: ulei 10w40 bmw, de la bavaria. costa 5 euro litrul (inclusiv tva), si e cel mai bun ulei pe care il puteti da ursuletului vostru :P

a, si terminati cu prostiile: w50 sau w60 e recomandat pentru m, adica pentru turatii si temperaturi extreme. se duce careva cu masina pe nurburgring sa-i dea redline constant citeva ore ? de asemenea, full sintetic nu este recomandat pentru motoarele noastre, e prea subtire si se arde. la fel, vara nu puneti mai jos de 10w.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#137 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 19 iulie 2004 - 12:08

stii unde se afla fizic sonda ? (la noi e sub bancheta din spate, pe partea dreapta). gaseste-o, scoate-i mufa, ar trebui sa aiba 3 pini. faci scurt cu o agrafa pe doi din ei, trebuie sa-ti indice plin (ai grija sa ai contactul pus). faci scurt pe alti doi din ei, ar trebui sa se aprinda becul rosu.

apoi, daca pina aici indica ok, clar problema e in sonda. scoate-o afara, si verific-o cu un aparat de masura daca lucreaza. cind sta vertical ar trebui sa indice gol, cind o intorci invers ar trebui sa indice plin. daca si asta indica ok, inseamna ca s-a stricat plutitorul.

mai e posibil si sa ai doua sonde de nivel, una pe dreapta una pe stinga, caz in care n-am idee cum se insumeaza indicatiile lor :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#138 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 27 iulie 2004 - 11:45

Tocmai m-am intors dintr-un drum pana la mare si inapoi, primul de altfel cu 323-ul meu. Masina a mers ca unsa .. pe autostrada am ajuns chiar la 180km/h (era noapte ca altfel ii dadeam mai mult). Cateva probleme insa..

1. Cand iau curba dreapta se aude un zgomot ciudat la roata din fata dreapta .. cei care au avut dacii isi aduc aminte de zgomotul scos de planetara cand e dusa .. dar e ceva mai infundat;

2. La viteza mare mi s-a aprins al treilea bec din bord (cel cu un semn de exclamare). s-a stins singur de la sine dar la un moment dat s-a aprins si indicatorul Oil Service (cel cu sirul acela lung de leduri care iti zice cand sa faci inspectia). S-a stins si el tot singur.

Any hints?

[Edited on 27-7-2004 by george]
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#139 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 iulie 2004 - 12:03

0. 323 ? :)
1. din cite retin basculele sint noi complet, ar ramine un cap de bara sau o roata strimba (janta sau cauciucul) - si la mine se manifesta la fel si tocmai am tras ieri de tot ce se putea. ah, ar mai putea fi bucsa aia rotunda in capatul basculei. ridica roata, si trage de ea, o sa-ti dai seama imediat ce se misca. daca chiar ai ghinion, o sa schimbi un rulment care e doar ~ 3.5 milioane :(
2. al treilea din ce parte ?

o poza uriasa cu un cluster aici:
http://www.bmw-forum...-1090886194.jpg

de la dreapta spre stinga becurile sint asa:

1. presiune ulei
2. curent/tensiune alternator
3. abs
4. nivel lichid frina
5. uzura placute frina
6. frina de mina

daca ti se aprinde 1 in mers, opreste instant si verifica nivelul de ulei, pompa, filtrul etc. daca mergi fara presiune , pa-pa motor.

daca ti se aprinde 2, verifica alternatorul (mai crapa diodele): masoara tensiunea care vine pe baterie cu motorul la relanti, trebuie sa fie intre 13.5 si 14.5

daca ti se aprinde 3, inseamna ca sistemul abs a detectat o defectiune si s-a dezactivat singur. se mai intimpla, mai ales daca abs-ul e montat si nu vine din fabrica, sau e foarte vechi (contacte imperfecte pe la senzori etc). poti incerca sa opresti motorul, la urmatoarea pornire se reinitializeaza. daca nu se mai aprinde, a fost o pana de contact. daca tot se aprinde, tre sa incepi sa-l verifici.

4 e evident, 5 majoritatea ii scot becul pentru ca e enervant (placutele cu senzor sint mult mai scumpe decit cele fara, si nu merita), 6 e iar evident.

pentru inspection, ala se initializeaza cind il resetezi (procedura aici: http://www.bmwe30.ne...042&Section=02). normal asta se face la schimbul de ulei, si la inspektion II. dupa aia el incepe sa numere citi km faci, si in ce regim (turatie si temperatura). dupa un algoritm necunoscut, iti mai scade cite un led verde, pina ajunge la rosu si te anunta ca tre sa schimbi uleiul. in functie de cum mergi, asta se poate intimpla intre 5 si 10 mii km, poate chiar mai mult.

pentru inspection II nu stiu dupa ce se ia, probabil doar dupa nr. de km si eventual viteza.

uh... daca oil service s-a aprins si apoi s-a stins singur, e dubios :)

[Edited on 27-7-2004 by jaffar]
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#140 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 27 iulie 2004 - 12:27

0. 323i .. asa scrie in talon.
1. aici e mai delicat .. ca sa salt masina imi trebuie o rampa sau ceva de genul asta .. altfel distrug pragurile. S-ar putea sa fie o janta stramba mai degraba pentru ca am si o galma in cauciuc de la o gropa (pe care n-am reusit sa o evit).

2. m-am lamurit acum e cel de la lichidul de frana. am niste lichid de rezerva dar trebuie sa-mi dau seama acum unde se pune :)

oricum becul 5 si 3 (stau tot timpul aprinse). la cel cu placutele de frana stiu sigur ca am placute fara senzor .. la cel cu abs-ul chiar nu stiu nimic .. nici daca am abs macar :)

Cat despre indicatorul de inspectie a mai fost resetat odata si s-a aprins la 2 zile dupa (din ce am citit si la tine pe site trebuie schimbata bateria si cum pe mine nu ma deranjeaza sa stea aprins l-am lasat asa).

Oil Service-ul s-a aprins pret de cateva secunde dupa care s-a stins. Mi-a facut chestia asta de vreo 2 ori.

In plus am mai observat ca roata stanga spate se freaca, la curbe, de caroserie.

Mai am niste probleme cu luminile de pozitie de pe spate (stanga) si fata. La cel de pe spate i-am verificat becul si pare ok insa nu se aprinde. La cel din fata n-am apucat inca sa ma uit .. chiar eram curios daca se schimba usor sau nu? culmea e ca ambele stinse sunt pe stanga .. or fi pe acelasi circuit?
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#141 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 iulie 2004 - 12:39

poti sa sui masina pe bordura cu o parte, si apoi sa bagi un cric hidraulic chiar pe lonjeron.

ridici capota, si cum stai pe partea soferului si te uiti la motor o sa vezi exact in dreptul volanului o ... oala asha mare. aia e de la servo frina, si pe ea e montat un borcanel de plastic. are semne de minim si maxim.

eu am scos becul de la placute din prima zi cind am luat masina, ca ma stresa si oricum aveam alt bec ars si nu gaseam inlocuitor :)

daca zici ca inspectionul revine dupa reset, clar ai nevoie de baterii noi. se schimba foarte usor.

roata aia care freaca e mai nashpa... ori pui roti mai mici, ori ridici putin suspensia..

becurile se schimba usor, da' daca-s pe aceeasi parte e cam strange. ar trebui masurat pe acolo oarece si vazut unde se intrerupe.

tu nu aveai "ysa" la numar ? ca am tot vazut zilele astea una... neagra si ma miram :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#142 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 27 iulie 2004 - 01:07

nu pot sa sui nici o bordura care are peste 7 cm inaltime :)

poate ne vedem weekendul asta sa-mi arati si mie cate ceva ca acum am ceva mai mult timp liber si vreau sa-mi bag mainile in ea :)
e alba nu e neagra .. si numarul e de arad .. cred ca sunt niste poze pe aici prin topic facute chiar in ziua aia cand am testat-o. oricum prin bucuresti nu prea merg cu ea decat daca e musai .. ca la ce gropi sunt in astfalt ma doare inima.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#143 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 27 iulie 2004 - 02:39

k, daca vrei ne vedem in w/e si-ti arat orice. la constanta :)

urci si tu pe o bordura d-aia care incepe lin... unde-s lasate pentru trecerile de pietoni sau ceva in genul.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#144 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 28 iulie 2004 - 01:30

ok. atunci astept sa te intorci din concediu :)
Am incercat sa gasesc "borcanul" cu lichidul de frana insa mi-am cam prins urechile .. era un recipient din plastic alb care avea montat un fel de filtru si pe unde se putea baga acel lichid de frana insa mi-a fost teama sa bag lichidul direct pe acolo (desi pe mecanismul de deschidere al filtrului scria ceva de genul " folositi doar lichid de frana DOT4". De asemenea mai era un fel de "borcan" din plastic negru situat chiar langa cel descris anterior cu un fel de capac pe care oricat am incercat sa-l misc din loc nu se clintea. Chiar am o banuiala ca nici nu era capac ci doar o rozeta de forma.
Hmm.. poze n-aveti?

Ah da .. n-am vazut nici un semn de minim/maxim desi m-am uitat pe toate partile.

[Edited on 28-7-2004 by george]
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#145 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 28 iulie 2004 - 02:18

ala alb cu DOT4 e bordanul cu lichid pentru frina si ambreiaj. si ala nu e filtru, ci un plutitor, care "stie" cind scade nivelul sub minim :)

ala negru e uleiul pentru servodirectie, acolo pui ATF. rozeta neagra se desfasoara, si are pe ea un fel de joja unde poti verifica nivelul.

avem si poze da' ne e lene sa le editam cu sagetutze :)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#146 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 28 iulie 2004 - 06:59

ok .. am mai studiat si din ce mi-ai zis am prins ceva curaj. Acum vine alta intrebare. Pot sa pun orice lichid DOT4 sau trebuie ceva anume?

Intre timp am rezolvat si becurile fata spate stanga de pozitie. Era de la o siguranta arsa. Cu ocazia asta am observat ca nu mai am sigurante de rezerva iar modelul e putin ciudat (sau cel putin la masinile anterioare nu aratau asa). Unde se gasesc? Se pot folosi cele luate de la orice statie de benzina?
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#147 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 29 iulie 2004 - 10:30

numai lichid dot4, sa nu pui dot3. in principiu merge orice, da' ia si tu ceva asha mai de marca, nu gigel srl :) eu folsosesc Aral. daca e murdar rau in borcan, ar fi bine sa-l schimbi in toata instalatia.

sigurante iei de la orice magazin sau benzinarie, numai sa aiba acelasi nr de amperi.

layoutul e aici:

http://www.bmwe30.ne...0138&Section=02

si descrierea e aici:

http://www.bmwe30.ne...0046&Section=02
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#148 Grinch

    antisocial

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.354 Mesaje:
Inregistrat: 15-mai 02
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Subaru
  • Model:Forester XT 2007
  • Motorizare:2.500cc 230hp

Scris 29 iulie 2004 - 12:45

ok .. o sa-mi iau lichid si o sa-i pun .. momentan sunt intr-o pana de bani dar maine sper sa rezolv. Daca e sa schimb tot lichidul trebuie sa-i fac aerisire or something?

Cat despre layout-ul la sigurante mi-ai citit gandurile. Chiar aseara m-am chiorat pe panoul ala si incercam sa-mi dau seama de unde si cum sunt. Thank you.
  • 0

Life must be taken one disaster at a time


#149 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 29 iulie 2004 - 01:33

ca sa-l schimbi pe tot cel mai bine e sa mergi la un service care are o scula speciala, un fel de pompa cu 5 tentacule (4 roti + ambreiaj) si ti-l extrage pe ala vechi in timp ce iti toarna altul nou, nu mai e nevoie de aerisire.

altfel, tre sa il scurgi pe tot din cele 5 canale, si sa tori altul nou facind aerisire pe rind la fiecare canal.

nivelul de min si max e pe laterala borcanului, exact pe latura pe care o vezi prima cind te uiti la el (din dreptul rotii fata-stinga)
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#150 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 16 august 2004 - 10:50

n-am citit inca articolul respectiv, dar ce sa intelegem ? ca aral e bun si castrol nu, sau invers... sau e pur informativ ?

eu unul sint destul de stresat legat de ulei acum :D
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!




1 useri citesc subiectul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi