Ca dinamica ,Toyota RAV4 (modelul actual) este foarte reusita , mie nu mi s-a parut nimic dubios in comportamentul rutier, are reactii previzibile, naturale si chiar usor sportive, e placut sa o conduci. La calitatea constructiei sta mizerabil. Materiale slabe, tabla extrem de subtire, plastice tari, prost turnate, urat colorate, cu un design indoielnic ce te trimite cu gandul catre trecut in loc de viitor. Toate materialele acestei masini zici ca sunt provenite dintr-o reciclare nereusita Posibil intre timp Toyota sa mai fi umblat la acest aspect, are boala asta.....si la modelele anterioare a procedat la fel. Cand vanzarile cresteau scadea brusc calitatea de constructie, cand vanzarile scadeau crestea si calitatea. Era haios sa observi cateodata cum gaseai materiale foarte bune imbinate cu altele de o calitate foarte indoielnica. La acest aspect Opel Antara modelul actual ar putea sa le predea lectii, nemtoaica (coreeana de fapt) lasand impresia chiar de opulenta, lux pe alocuri. Tragand linie la Toyota, imi explic foarte bine de ce nu gasesti masini mici vechi de la ei. Pur si simplu se fac praf doar pentru ca trece timpul peste ele. Tot in spiritul Toyota , gip-urile mari, LandCruiser-ele, sunt realizate cu simt de raspundere , practic sunt alte masini.
Honda cu ceea ce vinde la noi este alta poveste trista..... Folosesc materiale atat de proaste incat simti ca esti furat cand te sui in vreo masina de-a lor. Or fi fiabile, habar nu am, e si logic la cat de simpliste sunt, dar cert este ca interfata om-masina, contactul om-masina este si aici unul dezamagitor.
Mazda din fericire, chiar daca foloseste materiale de 2 lei, macar face efortul sa ascunda treaba asta, realizand interioare vesele, tineresti, care la prima vedere te incanta, par de calitate. Si la ei gasesti zicala afara gardu' inauntru leopardu . Totusi au bun simtul sa-ti fure ochiul prima data. Merita sa te incurci pentru vreo 2,3 ani cu masinile lor.
Nissan este cea de-a 4-a firma trista japoneza dar macar aici se vede un trend ascendent catre calitate. Da, de la o generatie la alta materialele sunt mai bune, mai atent finisate, inspirat colorate , imbinate si "design-ate". Merci Renault Trendul asta se observa si in vanzari.
Mitsubishi nu exista decat prin Pajero. Restul masinilor lor sunt goange. Din punctul meu de vedere este o marca uni-masina. De evitat mai ales prin prisma dealerilor catastrofali. Vii aici doar daca vrei Pajero, atat.
Poate pare ciudat, dar Hyundai a devenit o firma foarte serioasa si interesanta. Coreeana se agata de VW precum scama de covor SantaFe-ul este deja un SUV competent iar noul Tucson pare a fi de-a dreptul killer. In 2015 e preferabila japonezelor.
Kia e un producator ambitios, care a facut salturi spectaculoase in ultimii ani, iar vanzarile o recompenseaza pentru acest efort, dar de un an pare ca a obosit si cam bate pasul pe loc. Aici as cumpara Sportage sau Sorento doar daca dau discount-uri masive.
Francezii nu intra in discutie, italienii nici nu stiu daca mai exista.
Sunt de luat inseama chinezii de la Volvo. Injectia de bani in fundul suedezilor i-a facut pe acestia din urma sa ajunga de unii singuri in top5. Masini destul de fiabile, frumoase, bine lucrate, materiale premium, imagine de marca fantastica. Singura problema e la revanzare unde le cam cade pretul si preturile piperate la servisare.
Nu raman decat nemtii.......Aici Opel nu exista la SUV-uri decat prin prisma calitatii de constructie a masinilor(asamblare, materiale habitaclu) pentru ca din punct de vedere al tehnologiei sunt ultimii dinozauri, concureaza cu masinile anilor '80-'90.Fiabilitate slaba, consum enorm. VW cu Touareg-ul este singurul concurent real pentru tripleta de aur.
Jocul nu se desfasoara decat intre cei 3 grei : BMW, Mercedes si Audi.....exact in ordinea asta, dar aici deja sunt alte preturi. De departe ca tehnologie BMW este in fata tuturor dar Mercedes incearca sa tina pasul si se straduieste sa bage materiale si finisaje mai bune asa incat sa poata sta in coasta BMW-ului. Audi a clacat de vreo cativa ani. VW n-a mai putut tine pasul, are prea multe fronturi deschise cu Porsche, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley, etc.....Asa ca Audi traieste din amintiri si ce pica de la fratele VW.
Oricat de mult sau putin ar schiopata BMW-ul la fiabilitate, e clar ca lumina zilei ca in anii astia sunt number one. Au cea mai buna imagine, vanzari spectaculoase, crestere pe toate fronturile, tehnologii foarte noi si competente, cele mai echilibrate masini. As spune ca este cea mai dinamica, vie, companie producatoare de masini din toata lumea. Te uiti la BMW si vezi viitorul.
Deci, tragand linie, in viziunea mea Touareg-ul este masina cea mai echilibrata care poate fura coroana la 40k de euro dar are si ea un mic neajuns : nu e BMW , ramai cu amaraciunea ca esti varul mai sarac si de la tara al celor 3. Baiat bun dar de familie ceva mai modesta.
Din lista pusa de tine, masini noi, eu as lua ceva dintre MB, Audi sau BMW, dar e doar o optiune subiectiva. Daca te trage ata emotional spre una din ele, eu zic sa o iei fix pe aia, e pacat sa nu iti faci si tie o bucurie din cand in cand.
later edit: Da, vad ca si Alexx vede lucrurile cam la fel cum le vad si eu.
Aceasta postare a fost editata de greierele: 14 aprilie 2015 - 05:03