alex-scuze dar esti total pe dinafara....Mai rau si decit greierele.macar el inveleste aberatiile ce debiteaza intr-o poleiala frumoasa...viata si senzatiile reale sunt altceva decit bashinile de pe youtube...
Nu e chiar youtube, sper sa ma ierti. Eu sunt cel care filma, ala e engine dyno-ul firmei mele. E bine asa?
@mecea: Nu am mare talent pedagogic, dar o sa incerc sa ma fac inteles. Ai bicicleta? Sper ca da .
Imagineaza-ti 3 situatii:
1. Dai la pedale in viteza X, cu roata din spate suspendata in aer. Miscarea va fi incredibil de usoara, iar daca pui un vitezometru pe roata din spate vei vedea sa zicem 40 km/h. Tu, motorul, vei genera in situatia aia o putere f mica.
2. Dai la pedale tot in viteza X, dar mergand pe sosea. Pentru a mentine aceeasi viteza ca in '1', efortul resimtit va fi mult mai mare, asemenea si puterea generata.
Explicatia e ca daca in primul caz nu aveai de infrant decat ceva forte de inertie din roata si frecarea din transmisie, in cazul 2 se vor adauga forte mai mari, cum ar fi rezistenta aerului, frecarea cauciucurilor cu asfaltul, etc.
Acum, daca repetam '1', dar de data aceasta conectam butucul spate la un dyno, putem simula absolut orice incarcare intre cazul '1' si cazul '2', precum si mai mult de atat, pana la limita de incarcare a aparatului (vreo 2000 CP ). Evident ca rezistenta nu va mai fi data de aer, dar pentru motorul care antreneaza acaretul (tu sau un biturbo), asta e un detaliu irelevant.
Nu am contestat ca downsizingul in anumite situatii nu functioneaza, am zis doar ca daca doua motoare arata la fel dpdv cuplu/putere, atunci se vor simti la fel dpdv dinamic. A contrazice asta inseamna a contrazice legile fizicii.
Punctual, sunt multe considerente care intra in alegerea motoarelor si a directiei de R&D, iar performantele nu vin chiar primele. Puneti-va in locul grosului cumparatorilor ai acestor masini, cei care traiesc in vest. Au pe de-o parte taxe, impozite si costuri mult crescute in cazul motoarelor mari, iar pe de alta parte amenzile si infrastructura nu fac din performantele dinamice chiar primul lucru pe care il pun pe lista la cumpararea unei masini. Noi suntem fix invers aici, avem costuri decente pentru motoare mari (ma refer la cine isi permite sa dea 40k pe o masina), iar pe de alta parte avem mai mare nevoie de performante pentru a ajunge in timpi decenti la destinatie.