Salt la continut


Fotografie
- - - - -

Jurnal de Bord: VW Tiguan 2.0BiTDi 4Motion Highline


  • Please log in to reply
3209 replies to this topic

#576 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 06:18

:lol:
De ce credeti ca sunt etrierii flotanti ? :lol:
Ce intelegi prin discuri "metalice" ?? :huh:
Bai, nu va mai bagati in discutii pe teme tehnice daca nu le stapaniti.
  • 0

#577 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 08 mai 2012 - 06:29

Iar n-ai dreptate. Tu crezi ca noi n-am desfacut o roata niciodata? Deschide-ti orizontul de gadire: ce raza de curbura are unu disc deformat? ce raza de curbura are placuta de frana? ai sa sesizezi ca diferenta intre cele doua devine semnificativa astfel incat atunci cand se lipesc placutele de disc discul stramb impinge placutele, ele nemaireusind sa calce pe intreaga suprafata discul. Problema scade considerabil la discurile ventilate duble.
  • 0

#578 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 06:39

Inca un post numa bun de "urzica" .. :lol:
  • 0

#579 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 08 mai 2012 - 06:42

Relule povesteste si tu cu adytzu pe tema asta, documenteaza-te si revino :))
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#580 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 06:43

Documentati-va voi. Asta daca vreti sa stiti cu adevarat ce se intampla cu masinile voastre, si mai ales daca vreti sa le folositi corect ! ;)
  • 0

#581 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 08 mai 2012 - 06:46

Da si tun telefon lui adytzu ca sunteti prieteni si povesteste cu el pe tema ovalizarii, in alta ordine de idei la mazda, in special la cx7 benzina turbo, este o problema cu discurile de frana cand sunt solicitate.
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#582 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 06:49

RECITESTE postul meu "572" !
Citeste-l pana vei pricepe !
  • 0

#583 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 08 mai 2012 - 06:57

Reciteste postul in care iti ziceam sa-l suni pe adytzu, reciteste pana il suni :)).

Hai te pup ca deja vad ca te enervezi si e pacat.
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#584 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 07:00

Nu veti invata NICIODATA sa va exploatati masinile corect.
Dealtfel asta e un lucru foarte bun atat pentru service-uri, cat si pentru magazinele de piese auto ! :D
  • 0

#585 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 mai 2012 - 07:12

bah, sa va zic io cate discuri si placute am schimbat la Land Cruiser?!?! :lol:

din sursa sigura stiu ca ( la mers mai tot timpul tare ce-i drept ) Toyota LC200, V8-ul adica, schimba placutele, odata cu uleiul si filtrele :lol: ce-i drept discurile tin doo revizii :lol: maxim am spus. :lol:

Aceasta postare a fost editata de ska: 08 mai 2012 - 07:12

  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#586 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 07:37

Bai, problema "la romani" e ceva mai complexa. Si anume:
- in primul rand romanu' s-a nascut PILOT !
- cand lemurianul isi cumpara masina "streina", evident ca se crede instant Vatanen, si vede soselele ca pe niste piste de circuit
- nu conteaza ca el si-a luat masina de familie. Cum puii lui sa nu fie Cx7-le, ics treiu, sau mazda 6 de 150 cai bashina sportiva ???? :lol:

In mod evident lemurianu ii da in gura masinii pana nu mai poate ( oricum masinile astea chiar NU POT cine stie ce .. :D ), si evident ca la un moment dat se stramba strada ! Pai nu-i normal sa franeze ??? Si iar goarna, si iar frana, doar e pilot ce puii lui, nu ?
Dupa aia vede lemu' ca franele nu mai sunt ele cum erau ... :( Da nu-i bai, se duce el la servis, si de multe ori gaseste cate un idiot de receptioner care in loc sa-i faca factura pe set complet frane, incearca sa "rezolve" problema ! Numai ca problema nu e la frane, ci in creieru lemurianului !
Bai nene, aia de se cred piloti si vor sa se dea verecisti pe strasse, sa-si ia wrx-uri, sti-uri, s3-uri, etc ... ca au de unde alege !
Numai ca la alea franele nu-s grozave la rece, sunt de 2 ori mai MARI decat la cazanu lor, si cand vine vremea sa schimbe placutele sau/si discurile, fac credit la banca sa le plateasca ! :D

Aceasta postare a fost editata de Relu: 08 mai 2012 - 07:39

  • 0

#587 kng

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.818 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 12
  • Location:on the road
  • Marca:Skoda
  • Model:Octavia 2
  • Motorizare:1.9 TDI

Scris 08 mai 2012 - 08:30

- discurile de frana NU sunt acoperite de garantie, decat pentru defectele de fabricatie. Si astea se vad la montaj.
- discurile de frana NU se ovalizeaza ! Ce simtim noi uneori e defapt depunere/patrundere ( neuniforma ) de material abraziv de pe placuta ( urmare unor franari violente ), in structura discului.



Ca se numeste ovalizare sau altfel, mi-ati inteles ideea: in caz de defect/probleme sterg cu ei pe jos. Discurile de pe fata le-am schimbat la 120 000 km iar acum astea pe spate la 155 000 km. Ca sa nu mor prost: cam la cati km se schimba astea? :) Pe fiecare set de discuri am tinut cate 2 seturi de placute de frane.

Aceasta postare a fost editata de kng: 08 mai 2012 - 08:31

  • 0

#588 ska

    nobody...

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 17.724 Mesaje:
Inregistrat: 22-iunie 04
  • Location:Oradea
  • Marca:Opel
  • Model:Astra J
  • Motorizare:2.0CDTI 165cp

Scris 08 mai 2012 - 08:39

mah, eu am avut o mizerie de reno megan din 2000, facut in turcia, diesel, care a mancat talpa la viata lui ca de s-ar face un film ar fi cat toate Fast and Furios, Transporter, Ronin, Bullit si altele la un loc. eu l-am predat mai departe in familie pe la 16(7?)0.000km si inca avea TOATE discurile originale.
si daca nici masina aia nu a mancat bataie de joc, atunci...

Discurile de pe fata le-am schimbat la 120 000 km iar acum astea pe spate la 155 000 km. Ca sa nu mor prost: cam la cati km se schimba astea? :) Pe fiecare set de discuri am tinut cate 2 seturi de placute de frane.

eu schimb placutele fata cam la 30.000km :lol:
  • 0

happiness is not around the corner. happiness is the corner.


#589 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 09:13

Ca se numeste ovalizare sau altfel, mi-ati inteles ideea: in caz de defect/probleme sterg cu ei pe jos.


Vezi sa nu dai peste unu care stie meserie, ca s-ar putea sa-ti dea mopu sa le faci curat prin atelier ! :lol:

Discurile de pe fata le-am schimbat la 120 000 km iar acum astea pe spate la 155 000 km. Ca sa nu mor prost: cam la cati km se schimba astea? :) Pe fiecare set de discuri am tinut cate 2 seturi de placute de frane.


Depinde ENORM cum te porti cu franele, si bineinteles de gradul de duritate a placutelor. Nu poate exista niciodata un numar de km garantat. Cand s-au uzat, le schimbi.
Daca pui placute moi, vor fi excelente la viteze mici sau cand franele sunt reci, si protejezi discul. In schimb nu tin la stress.
Daca pui placute dure, vor tine la stress, NU vor frana bine la rece si vor uza repede discul.
Oricum ar fi, franele de "strada" NU tin la stress, si daca te dai la ele, le poti beli extrem de repede.

Aceasta postare a fost editata de Relu: 08 mai 2012 - 09:18

  • 0

#590 greierasul

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 701 Mesaje:
Inregistrat: 14-octombrie 03
  • Location:Bucuresti

Scris 08 mai 2012 - 10:15

Hehehe Relule. .... Ma bucur ca ai inteles fenomenul descris de mine si nu mai insisti aiurea. In rest ai dreptate....din nou partial. Franele tin de stilul de mers, pana aici corect. Dar te-ai uitat la franele unui X3 nou? sigur nu. Te-ai uitat la franele unui Pajero? Iarasi nu. X3 chiar are frane sport din fabrica! Cu toate astea si eu la Mitsu la 40k km am discurile noi si placutele originale aproape intacte. Discurile ventilate formate din 2 discuri paralele + palele interioare formeaza o structura extrem de rigida la deformatiile termice. Mare atentie, ventilarea discurilor este eficienta doar pentru lichidul de frana si pentru rezistenta la stres a franelor, nu si pentru deformarea discurilor care se petrece atunci cand avem un transfer termic de tip adiabat. Adica practic nu exista transfer termic, caldura doar se acumuleaza, nu se si degaja, asta e procesul adiabat.Eu discuri "ovalizate" de transformarea adiabata nu am intalnit decat la Daciile vechi dar am tot citit de treaba asta si la Forester si Mazda. Masinile mele occidentale sau asiatice de pana acum n-au avut probleme de acest gen dar fenomenul poate apare real.

In privinta placutelor de frana tot de pe vremea Daciilor nu mai sunt moi sau tari. Chestia asta am intalnit-o azi doar la segmentii de motor. Placutele de frana sunt sinterizate cu compusi cu proprietati diferite care ofera franare buna si la rece si la cald. Se vede asta si din masuratori. Putine masini mai au diferente notabile. Partea buna este ca masinile noi cu probleme la sistemul de franare au devenit o raritate.
  • 0

#591 Relu

    kroko

  • Moderators
  • 29.133 Mesaje:
Inregistrat: 17-septembrie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:For-ash ...
  • Model:MUV-FUV
  • Motorizare:Serioasa

Scris 08 mai 2012 - 10:32

Greierasule esti extrem de amuzant ! :lol:

Tot e bine ca ne mai descretim fruntile ! :lol: :lol: :lol:

Aceasta postare a fost editata de Relu: 08 mai 2012 - 10:32

  • 0

#592 Maxy

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.002 Mesaje:
Inregistrat: 09-mai 02
  • Location:wild wild south
  • Marca:Volvo
  • Model:S40 T5 R
  • Motorizare:2.5T 2XX

Scris 08 mai 2012 - 11:27

Dar te-ai uitat la franele unui X3 nou? sigur nu. Te-ai uitat la franele unui Pajero? Iarasi nu. X3 chiar are frane sport din fabrica!


Curiozitate: Ce inseamna "are frane sport" ?
  • 0

#593 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 08 mai 2012 - 11:32

Curiozitate: Ce inseamna "are frane sport" ?

Probabil ceva de genul asta:

Imagine amplasata
  • 0

#594 alexx_elf

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.777 Mesaje:
Inregistrat: 20-ianuarie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Volkswagen
  • Model:Golf Mk7.5 GTI TCR
  • Motorizare:2.0 TSI

Scris 09 mai 2012 - 06:39

:lol: Sauber?

Relu le zice bine cu romanul pilot (nu stiu daca numai el) si mai ales cu faptul ca foarte putini au habar sa-si exploateze masinile. La un moment dat s-a discutat pe aici si am mai vorbit si cu Relu despre cum se foloseste ambreiajul la o integrala. Dupa o perioada de timp, ce imi zice un coleg la facultate: "Eu am schimbat ambreiajul la 30k km. E normal sa tina doar atat ca e facut... (si aici am incetat sa-l ascult)". Masina in cauza era un Lancer Evo.
  • 0

#595 mecea

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4.582 Mesaje:
Inregistrat: 27-decembrie 09
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Tractor
  • Model:Modern
  • Motorizare:Fumigen

Scris 09 mai 2012 - 07:41

Dar te-ai uitat la franele unui X3 nou? sigur nu. Te-ai uitat la franele unui Pajero? Iarasi nu. X3 chiar are frane sport din fabrica!
...
In privinta placutelor de frana tot de pe vremea Daciilor nu mai sunt moi sau tari.

x3 nu are frane sport din fabrica, dar spre deosebire de alte suv-uri, gen ML sau GLK, x3/5/6 vin de serie cu un sistem de franare mult mai mare, adica supradimensionat, evident ca si aceasta abordare se resfrange pozitiv asupra performantei franelor masinii.
si sa stii ca exista placute moi si placute tari, in functie de compozitia folosita, mai ales de cand au fost obligati sa renunte la punerea de azbest in compozitie, de aia ai placute care fluiera si placute care nu fluiera, alea mai dure intre in rezonanta mai usor cu discul.
si tot referitor la franele x3-ului, crede-ma ca am termen de comparatie cu frane sport, mai exact brembo pe r32 :D

...Dupa o perioada de timp, ce imi zice un coleg la facultate: "Eu am schimbat ambreiajul la 30k km. E normal sa tina doar atat ca e facut... (si aici am incetat sa-l ascult)". ...

pacat, mare pacat, sunt sigur ca daca il ascultai ai fi ras bine, si am fi ras si noi cu tine cand ne povesteai, acuma strict tehnic vorbind ambreiajul este considerat consumabil si durata de viata data de producatori este de 60.000km, evident ca daca esti un sofer bun o sa te duca mult peste, asa cum daca esti un mega bou poti sa-l omori si in 5000 km, chiar in 300km, cunosc eu un caz, a terminat 3 ambreiaje de cx7 in 2000km, omul avea o balta si masina precedenta era un aro, iar cand cei de la reprezentanta i-au zis ca nu se tine ambreiajul apasat in mers, le-a zis cas idioti ca el conduce de o viata, si ca masina este defecta, ca nu-l tine ambreiaju de la bucuresti pana la el acasa, concluzia a fost demonstratia facuta de directorul de vanzari care i-a dus masina in curte, 200km, fara sa ajunga sa-i patineze ambreiajul la destinatie, rezultatul > o saptamana mai tarziu masina iar era in service cu ambreiajul terminat
  • 0
567576.png

VW Touareg 7P V6TDI BMT / VW Eos 2.0 TFSI 
Esti prost si vrei sa te remarci? Aprinde proiectoarele!
Esti cel mai prost? Aprinde si stopul de ceata! © Si daca vrei sa fi capitanul lor pune xenon in proiectoare.

#596 pejte

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.368 Mesaje:
Inregistrat: 11-februarie 08
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Opel
  • Model:Astra H
  • Motorizare:1.6 115CP

Scris 09 mai 2012 - 08:29

Auzisem o poveste cum ca un nene mai in varsta a reusit sa prajeasca un ambreiaj la o masina noua in cateva sute de metri de la iesirea pe poarta dealerului. Mi s-a parut SF cand mi-au povestit baietii de la dealer, dar parca nu mi se mai pare chiar asa :)
  • 0

#597 Forester

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6.114 Mesaje:
Inregistrat: 30-iulie 09
  • Location:Noitacol
  • Marca:Subaru
  • Model:Păduraru
  • Motorizare:2457

Scris 09 mai 2012 - 09:45

Nu-ti trebuie sute de metri sa prajesti un ambreiaj, ci doar putin timp. Foarte putin! :lol:

  • 0
În dictatură, cineva te foloseşte cum vrea.
În democraţie, ai dreptul să-l alegi pe cel care o să te folosească aşa cum vrea el.

#598 bleunightdanger

    Addicted

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 10.070 Mesaje:
Inregistrat: 17-martie 04
  • Location:bucharest
  • Marca:Toyota
  • Model:Corolla 1.4 D4D
  • Motorizare:Auris 1.2T CVT

Scris 09 mai 2012 - 10:03

L.E.
Si un feedback despre La-Service: http://www.clubaudi....html#post174333

sa ii lipeasca suportul de la stergator cu superglue lol. Da-o in ma'sa de treaba. Dai 20k sau mai mult pe o masina si apoi umbli cu rahaturi din astea.


Se spune ca un client multumit va recomanda produsul/serviciu in medie la 5 cunoscuti. Un client nemultumit insa va propaga o reclama negativa la minim alte 10 persoane. Perfect adevarat!
Te rog insa sa citesti si zecile/sutele de postari cu laude la adresa lui Marian/Packard atat pe clubaudi cat si pe forumul VW. Ca laba-trista se duce si vrea stergatoare AERO-TWIN in loc de stergatoarele clasice de pe masina lui, si ca nu vrea lemurianul sa priceapa ca el are prinderi de un fel si BOSCH-ul are altele, este fix problema individului respectiv.
Vina este intradevar a lui Marian ca l-a mancat in KUR sa-l serveasca pe om, trebuia sa-i spuna sa si le bage in poponeatza sau sa si le monteze singur ca e tot gratis :D

De Brady si eu am auzit numai lucruri bune. Si au niste preturi bune, cred ca mai jos decat Avia Motors.

Revenind ONTOPIC: sunt curios daca Frank a reusit sa se dea cu un GLK....

Aceasta postare a fost editata de bleunightdanger: 09 mai 2012 - 10:04

  • 0
if you're looking for peace, then get ready for war

#599 Fanatic

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.610 Mesaje:
Inregistrat: 28-august 03
  • Location:Cacapitala Romaniei
  • Marca:Porsche
  • Model:Boxster 981
  • Motorizare:2.7

Scris 09 mai 2012 - 10:26

he he, o sa coste dublu decit GT-R-ul donor :)

revenind la realitate, cred ca pentru un SUV cu tendinte si performante sportive, un X3 xDrive35d sau XDrive35i este suficient... pacat ca iese din bugetul meu...


450k heuro :)
  • 0

Ex-FN2 owner


#600 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 09 mai 2012 - 11:57

Relu le zice bine cu romanul pilot (nu stiu daca numai el) si mai ales cu faptul ca foarte putini au habar sa-si exploateze masinile. La un moment dat s-a discutat pe aici si am mai vorbit si cu Relu despre cum se foloseste ambreiajul la o integrala. Dupa o perioada de timp, ce imi zice un coleg la facultate: "Eu am schimbat ambreiajul la 30k km. E normal sa tina doar atat ca e facut... (si aici am incetat sa-l ascult)". Masina in cauza era un Lancer Evo.


In mod normal, o masina exploatata sportiv (nu la limita) schimba probabil putin(nu mult) mai repede placutele, fiindca (cel putin teoretic) este folosita frana de motor mai mult ca in alte cazuri.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi