Ezact, daca ar lasa la indemana oricui blocarea diferentialului fara reductor, 999‰ din utilizatorii de rachete pe roti ar merge cu el cuplat. Ar fi dezastru.
Nu-i chiar asa, Pajero are asa ceva si nu merge nimeni cu el blocat de nebun pe strada. Ca sa-l blochezi se aprinde tot bordul de zici ca-i pom de craciun si tipa ca din gura de sarpe, tocmai pentru tantalai. In plus se deconecteaza si ESP-ul si ABS-ul !!! pentru a imita o transmisie complet mecanica care leaga rotile spate intre ele. La volan nu se conduce chiar asa de usor, curbele se iau mult mai greu si transmisia caraie daca incerci sa iei curbe. Mie mi se pare aproape imposibil sa nu realizezi ca ai diferentialul spate blocat.
Mecea a exemplificat foarte elocvent una dintre situatiile in care e nevoie de dif spate blocat fara reductor cuplat. In namoale nu foarte dense e nevoie din nou de aceeasi tehnica, sau pe iarba umeda. In namoale mai compacte, mai dense, din contra, reductorul cuplat este o necesitate. La fata locului te orientezi ce merge mai bine. Nu stiu ce are Hiluxul, dar eu as fi blocat tot ce se putea bloca pe ea fara reductor. La pajero de ex. as fi blocat centralul, dupa care si spatele iar odata blocat spatele iese ESP-ul iar ABS-ul isi modifica functionarea imitand pe puntea fata blocarea celui de-al 3-lea diferential. In acel moment masina isi pierde orice urma de autoturism transformandu-se mai mult in tractor destul de greu de condus.
Eu zic sa nu va ganditi la offroad cand rostiti numele de VW Touareg. Pe langa faptul ca e slabut la asa ceva e si pacat sa fortezi o asemenea bijuterie de mall.
Aceasta postare a fost editata de greierele: 11 ianuarie 2013 - 03:28