O mica retrospectiva calatoriei de care spuneam cateva posturi mai sus:
Am plecat, din Buc., Joi dimineata la ora 03:00, teaficul fiind f lejer pe sensul meu de mers (spre Suceava), cu mentiunea ca pe sensul spre Buc. era destul de dens traficul (cam cat s-al consideri potrivit pt amiaza unei zile) in pofida orei. Calitatea asfaltului, din Buc. si cam pana in dreptul ramificatiei spre Urziceni, este precara -> proasta; desi nu sunt gropi mari (exceptie Afumati) este f valurit si prost peticit. Insa dupa aceea a fost ok, ici colo cate o gropita sau denivelare, insa nimic major.
In Ramnicu Sarat mai sunt cateva guri de canal cu ceva dif de nivel, denivelari, dar cu grija se poate trece bine, sau cel putin fara probleme semnificative. Centura Buzaului este de preferat traseului prin oras, din cam toate pct de vedere. Idem pt centura Focsani. Traseul prin Bacau a fost relativ ok, beneficiind si de un trafic mai lejer. Apoi drumul pana la Roman a fost la fel cu portiunile anterioare, adica in regula; in schimb centura Roman e cam "delicata", fiind in mare parte din dale de beton, care nu sunt intr-o forma f buna (insa nu sunt nici distruse, mai mult sunt probleme la imbinari). De la Roman la Falticeni calitatea drumului este putin sub cea de la Buzau la Roman; in Falticeni, lasand deoparte faptul ca pe unele strazi datorita spatiului verde din mijloc si al masinilor parcate in spic ramane f putin spatiu pt o banda de circulatie, asfaltul este destul -> f valurit.
De la Falticeni la Suceava mai scade putin din calitatea suprafetei de rulare (pacat de regiune si peisaje).
Eu, la un moment dat a trebuit sa o iau spre Pascani, iar navi m-a dus prin Mircesti, unde pe prima portiune de drum ai impresia ca pe acolo a fost bombardament f recent - de asa natura incat ma chinuiam sa trec cu 1-a printre cratere, sau prin ele acolo unde nu se puteau ocolii (si erau multe zone).Dar exista si un aspect pozitiv: lucrau la acea portiune de drum. Dupa ce am rezolvat ce aveam de rezolvat in zona respectiva, cand m-am intors spre E85/Dn2 pt a continua calatoria la Suceava, dupa ce am mers pe portiunea de drum reabilitat, am ales o alta varianta, mai putin distrusa si am iesit mai bine in E85/Dn2.
Ca o mica recapitulare, daca as acorda note sau calificative, in ordine descrescatoare se prezinta astfel: de la Urziceni -> Buzau -> Bacau -> Roman primeste bine/satisfacator; Roman -> Falticeni acceptabil; Buc - Urziceni la limita acceptabilitatii; Falticeni -> Suceava ceva mai putin de atat, cu semne serioase de atentie in unele zone.
Revenind la calatoria mea, dupa ce am rezolvat chestiunea de la Suceava si dupa ce am dormit pret de ~3 ore, datorita unor aranjamente din prealabil, am plecat la drum, destinatia fiind o localitate de dupa Focsani, spre Buc.; media orara nu a fost f buna, pt ca am facut 2 popasuri (unul de aproape 1h si unul de cam 30min) la un magazin de articole rustice de dupa Suceava, apoi pt a cumpara niste pere si al doilea la Hanul Ancutei (la care nu am vrut nici sa ma odihnesc nici sa mancam ceva, amintindu-mi de unele istorisiri mai putin pozitive) si Hanul Razesilor. O mirare pt mine a fost faptul ca nu am gasit nicio locatie Selgros, sau nu am vazut-o, pana macar in Bacau, unde datorita orei tarzii (in jur de 21:30) a trebuit sa fac unele cumparaturi din Real. Apoi am mai facut o scurta oprire la Focsani, la OMV pt a alimenta cu motorina (desi nu ajunsesem aproape de rezerva, nu stiam unde si daca voi mai gasii un OMV); pt ca in cele din urma sa ajung in locatia unde aveam aranjamentele facute si unde eram asteptati cu masa pregatita, gratarul pregatit pt a fi pornit si paturile facute pt a ne odihnii. Moment in care pe bordul masinii era afisat un parcurs de 790 km, incepand de Joi dimineata de la ora 03 si pana seara la ~ ora 23.
Pe tot parcursul acestei calatorii am "beneficiat" de un trafic cel putin acceptabil, daca nu mai mult de atat, lipsa radare (cu cateva exceptii, mai mult decat rezonabile) si de unii participanti la trafic care au dat dovada ca stiu ce sa faca cand sunt la volan; din pacate acestia au fost sensibil mai putini decat cei care ar trebui macar sa-si reconsidere atitudinea si pregatirea atunci cand se urca in scaunul soferului. Am apreciat in special un sofer de duba (dar una carosata cu o cutie maricuta si patratoasa in spate), cu nr de Buc., care probabil avea masina goala sau aproape goala, dar care a mers f curat, constant si desi tare nu a facut imprudente in trafic; si care, spre multumirea mea, mi-a asigurat un f bun paravan (asta pana la Bacau).
Azi dimineata, la ora 08 am plecat spre Buc, si am sesizat diferenta: alt trafic, radare multe, dar si mai multi "chiloti" pe sosea (pe cel mai "rasarit" dintre ei l-as aminti pe unul cu un Logan alb cu nr de Braila, echipare mai slaba, dar geamurile toate fumurii/negre si cu antena de cb pe masina, care ar avrea multe de invatat incepand de la cei 7 ani de acasa si pana la cum trebuie sa se comporte si sa conduca pe drumurile publice). Partener de drum, pe cam cea mai mare portiune din aceasta sectiune de drum, am avut un Outlander negru cu nr de Buc., care a mers destul de bine/tare (cu doar 2 sau 3 exceptii tot drumul, cazuri in care am fost depasiti de alte masini); tot impreuna cu el am reusit sa evitam un accident stupid, cand o caruta incarcata ochi a iesit de pe un drumeag laturalnic din stg noastra si a traversat tot E85/Dn2, indreptandu-se pe sensul spre Buc., dar operatiunea fiind facuta parca cu incetinitorul, desi noi eram vizibili de mult timp. Norocul nostru si probabil si al calului (de carutat sincer nu imi pasa, avand in vedere cat de idiot a putut fi) a fost ca din contra sens nu venea nimic pt o perioada de timp suficienta pt a face manevre de evitare si degajare; altfel cu toata frana zdravana pe care am pus-o atat eu cat si cel cu Outlander-ul (el incercand sa evite in stg, iar eu in dr in prima instanta, evitandu-l atat pe el cat si caruta) cred ca tot am fi mutat macar caruta cu cativa metri - intamplare petrecuta in jud Buzau.
Astfel, pe masura ce ma apropiam de Buc., traficul se aglomera, "chilotii" se inmulteau, caldura crestea, ......
http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/angry.gif
Dupa ce am parcat masina in Buc., jurnalierul de bord a indicat un parcurs total de 950 km si un consum mediu f bun (ireal chiar) tinand cont de cum si cat s-a mers.
In final vreau sa-i mai multumesc inca o data lui Viper pt amabilitatea si disponibilitatea sa de a-mi imprumuta gps-ul, care gps a fost f usor si simplu de folosit pt mine (care nu mai folosisem unul pana acum), desi utilizeaza controversatul IGO. - mai detaliez pe topicul dedicat.
Cat si tuturor celor care au oferit un sfat, parere, atentionare, etc. privind aceasta ruta.
Gloria este de scurta durata, dar obscuritatea este pentru totdeauna. - Napoleon Bonaparte