Salt la continut


Fotografie
* * * * * 2 Voturi

Inmatriculare auto dupa 2007


  • Please log in to reply
1091 replies to this topic

#351 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 19 ianuarie 2007 - 10:34

exista motociclete euro4?


nu stiu, exista ? la motociclete oare e aceeasi taxa de miliarde de trilioane de euro ?
a doua intrebare n-o inteleg. eu vreau sa-mi aduc o masina de-afara, evident, doar de-aia discutam pe marginea taxei si nu pe freezone.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#352 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 19 ianuarie 2007 - 10:40

Pentru motociclete nu se plateste taxa de inmatriculare. Ea se aplica numai autoturismelor si autoturismelor de teren.
Bine, n-au putut sa scrie in lege ca nici la Citroen nu se aplica :)
  • 0
Imagine amplasata

#353 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 19 ianuarie 2007 - 10:43

foarte interesant. deci la motociclete nu se pune ca polueaza. maximus, ce-ai de gind sa faci in sensul asta ?

am o banuiala ca o motocicleta non-euro (sau in 2 timpi...) de 1.1-1.3 litri polueaza mult mai mult decit motorul meu euro II de 2 litri.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#354 maximus

    BattleStar Galactica

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 999 Mesaje:
Inregistrat: 10-mai 02
  • Location:Iasi

Scris 19 ianuarie 2007 - 10:53

pai ai o banuiala :) sa vedem daca e adevarata lol
  • 0
Capul lui Moţoc vrem!

#355 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 19 ianuarie 2007 - 10:54

Maximus, tata... te rog, greva foamei, proteste, tot tacamu' la guvern! Cum se poate asa ceva, motociclete fara taxe??? Wow! O sa murim asfixiati.
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#356 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 19 ianuarie 2007 - 10:57

Banuiala intemeiata. Cum spuneam, normele de poluare se refera la emisii in functie de motor si n-au nicio legatura cu capacitatea cilindrica. Astfel o masina euro4 cu motor de 7 litri va avea emisii mai scazute decat o masina euro3 cu motor de 1 litru.
  • 0
Imagine amplasata

#357 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 19 ianuarie 2007 - 01:05

am vazut pe autovit Porsche Cayene turbo de vanzare....in anunt cica are certificat EURO1...ce dracu?chiar asa o fi?doar euro 1 http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/bigeyes.gif
LE:gata am gasit si anuntu...deci EURO 1,nu sunt chior

http://www.autovit.r.../0/5/407705.php

Aceasta postare a fost editata de IulianE: 19 ianuarie 2007 - 01:11

  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#358 the1

    ZaUan

  • Moderators
  • 16.118 Mesaje:
Inregistrat: 26-iunie 05
  • Location:Bucharest, Romania
  • Marca:MITSU
  • Model:COLT
  • Motorizare:1.3 95hp

Scris 19 ianuarie 2007 - 01:21

E certificatul EUR1 care atesta ca masina e fabricata in UE. :wub:
  • 0
Imagine amplasata

''...Degeaba ai o sabie de samurai daca nu stii ce sa faci cu ea...'' © RELU

Imagine amplasata

#359 Val

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 44 Mesaje:
Inregistrat: 23-martie 04
  • Location:Bucharest
  • Marca:HONDA
  • Model:Accord CL7/1 Sport, 2003
  • Motorizare:2.0i, 155CP

Scris 19 ianuarie 2007 - 01:23

@IulianE: Are certificat EUR 1 care atesta provenienta din UE. Norma de poluare pe care o respecta este Euro 4.

Sorry, The 1. Am postat fara sa vad ca ai raspuns deja.

Aceasta postare a fost editata de Val: 19 ianuarie 2007 - 01:25

  • 0

#360 IulianE

    Banned

  • Banned
  • PipPipPipPipPip
  • 1.021 Mesaje:
Inregistrat: 10-octombrie 06
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Dacia
  • Model:Logan
  • Motorizare:my dream car

Scris 19 ianuarie 2007 - 01:35

@val & tizu....nu inteleg....orie euro 1 ori 4?Cum adica atesta ?sau EUR nu e totuna cu EURO?explicati-mi ca la un copil de clasa a2a :wub:
  • 0
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>
<a href="http://www.*.com" target="_blank">www.*.com</a>

<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->SCANDALAGIU SECUND<!--colorc--></span><!--/colorc-->

#361 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 19 ianuarie 2007 - 01:55

EUR1 e un certificat care atesta ca marfa este fabricata in uniunea europeana.

EURO 1, 2, 3, 4, 5 sint norme de poluare.
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#362 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 19 ianuarie 2007 - 04:21

Premierul Calin Popescu Tariceanu l-a demis vineri pe seful ANAF, Sebastian Bodu, pentru opiniile exprimate de acesta in legatura cu taxa de prima inmatriculare.

http://www.garajul.r...tyle_emoticons/default/cunaooooo.gif

ce-a zis nea bodu, ca nu e de acord, ca face tata tariceanu profit prea mare ?

http://www.hotnews.r...e-Tariceanu.htm
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#363 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 19 ianuarie 2007 - 04:29

L-a demis cica pt un interviu in Evenimentul Zilei...
Adica asta

Seful Fiscului critica "succesele PNL": taxa pe viciu si cea pe rable
18 Ianuarie 2007
Raluca Barbuneanu

Sebastian Bodu spune ca merita banii de la Comisia de privatizare a CEC.



Desi pana acum, in interiorul Ministerului Finantelor, PD-ul parea sa reuseasca sa convietuiasca cu PNL-ul, pacea s-a stricat. Sebastian Bodu, seful Fiscului - institutie aflata in subordinea Finantelor - se plange ca ministrul de resort, din partea PNL, a tinut la taxa de prima inmatriculare, desi primise deja avertismente din partea Comisiei Europene inca de anul trecut.

Bodu critica si pasivitatea lui Tariceanu in privinta Agentiei de Integritate. Singurul lucru unde cei doi reprezentanti ai Finantelor au aceeasi pozitie: banii pentru privatizarea CEC.

EVZ: De cand stiati de nemultumirile Comisiei Europene legate de taxa pe prima inmatriculare?

Sebastian Bodu: Nemultumirea Comisiei a fost exprimata atat in scris, cat si verbal: in scris, in raportul de tara, din septembrie.

Dar verbal, nemultumirea a fost anuntata dinainte?

Da. De catre Robert Verrue, directorul general al DG Taxud (directia generala taxe si uniune vamala).

La Bucuresti sau la Bruxelles?

La Bucuresti, in biroul ministrului finantelor. Se intampla cu vreo doua saptamani inainte de raportul de tara, deci dupa adoptarea Codului Fiscal.

Ati participat la intalnirea dintre PNL si PD pe tema taxei?

Nu, dar am participat la intalnirea biroului permanent national al PD, unde a fost pusa problema acestei taxe si s-au prezentat si argumentele pentru care aceasta taxa trebuie sa fie modificata: raportul Comisiei Europene si faptul ca Ungaria a introdus aceasta taxa si a fost actionata in instanta la Curtea Europeana.

Care a fost abordarea Comisiei?

Ne-au spus ce apare si in raportul scris. Sub forma "stiti ca aceste prevederi sunt impotriva Directivei 6 si orice stat membru sau orice cetatean va poate actiona la Curtea Europeana de Justitie dupa ce veti adera".

Si domnul Vladescu (n.r. - ministrul finantelor) ce a zis?

Domnul Vladescu a spus: "Da, va multumesc de veste. E o veste buna, inseamna ca vom adera", dupa care Robert Verrue a afirmat: "Sigur ca da, procedurile dureaza.

Puteti castiga circa un an si jumatate, dar cu siguranta veti pierde pentru ca nu numai ca incalcati o prevedere a directivei, dar aceasta este si jurisprudenta".

De proiectul de ordonanta se stie ceva?

In PD s-au discutat diferite variante. Ideea este ca aceasta taxa nu poate fi mai mare decat cea aplicata la produsele autohtone. Eu nu am participat la intalnirea Aliantei D.A., dar in calitate de prim reprezentant al PD-ului in Ministerul Finantelor, am sesizat aceasta problema.


Nici taxa "pe viciu" nu a convenit Comisiei Europene? In calitate de sef al Fiscului, ce parere aveti despre ea?
Eu cred ca sunt primul si cel mai constant critic al taxei pe viciu. Pe mine nu m-a surprins ca au majorat preturile la cea mai polulara marca.

De ce?

Asa cum am mai spus, incercam sa cuantificam pierderea provocata de cresterea evaziunii fiscale, care la randul sau a fost datorata introducerii taxei pe viciu.

Exista estimari?

Nu exista estimari, exista niste perceptii. Toate semnalele mele din teritoriu sunt ca evaziunea a crescut. Acum incerc sa dau o suma estimativa: cu cat a crescut evaziunea. ANAF nu are organism care sa cuantifice si lucram cu Ministerul Finantelor Publice, cu Institutul National de Statistica si cu cei patru producatori.

Ati facut parte din Comisia de privatizare a CEC? Vi s-a parut normal sa fiti platit?

Mi s-a parut normal sa fiu platit pentru ca nu face parte din fisa postului unui secretar de stat.

In ce consta aceasta munca?

Pai, initial, era vorba de o sedinta o data pe saptamana, dupa ora 18.00. Deci dupa orele de program. Si ca profesor de drept, muncesc dupa program si iau bani.

De multe ori, sedintele se prelungeau pana la 2.00-3.00 dimineata. Trebuia sa studiem vrafuri intregi de documente. Uitati-le, le mai am acolo... (n.r. - arata spre un maldar de hartii langa un dulap). Si sa luam decizii.

Dar, dupa declaratia de avere, veniturile de la Comisia de privatizare au fost chiar mai mari decat salariul de secretar de stat?

Responsabilitatea e mare. Daca vindeam CEC si suma era prea mica, noi eram trasi la raspundere. Mai mult, consultantii castigau si zeci de mii de euro. Nu ma refer aici la firmele de consultanta, ci la persoane. Ei doar ne prezentau situatii, iar noi eram cei care luau decizii.

Dar consultantii erau platiti cu un comision fix si unul de succes, in caz ca privatizarea era reusita. De ce nu s-a optat pentru un astfel de sistem de remunerare si in cazul comisiei de privatizare?

Pai, atunci s-ar fi zis ca am incercat sa o vindem cu orice pret, ca sa luam comisionul...

A fost buna decizia de a nu privatiza CEC?

w Am considerat ca suma era prea mica, raportat la valoarea CEC.

Pai, au aparut analize prin care se compara pretul cu valoarea contabila, cu cota de piata. Din care rezulta ca pretul oferit de greci nu era prea mic, fata de cum sunt cotate celelalte banci pe bursa.

Noi am tinut cont si de valoarea sentimentala a CEC, nu doar de cea economica. Si sa va spun ceva. Puteam obtine mai mult. Cei de la National Bank of Greece aveau doua plicuri cu oferte: una mult mai mare, din cate am auzit, in caz ca si OTP depune o oferta imbunatatita, si una mai mica - in caz ca nu au competitor.

Eu cred ca, daca aveau in plic o oferta mai buna, demonstreaza ca pentru CEC se putea obtine o suma mai mare. Eu sunt primul si cel mai constant critic al taxei pe viciu. Toate semnele pe care le-am primit din teritoriu arata ca evaziunea a crescut.

Sebastian Bodu seful ANAF despre averi

Nu exista interes pentru adoptarea legii

Ce se intampla cu Agentia Nationala de Integritate?

Cu Agentia de Integritate, pot sa va spun parerea mea ca simplu cetatean. Se pare ca exista o lipsa de vointa din partea celorlalti colegi, in afara Partidului Democrat.

Adica si PNL, si UDMR?

Da. Si va spun din experienta mea in parlament. Pentru ca nu este vorba de a depasi o bariera constitutionala, respectiv cea privind separarea puterilor in stat. Aici este vorba de lobby.

Si lobby-ul se face atat la nivelul colegilor de partid, cat si la nivelul celorlalte partide. Si eu, daca sunt membru PD, vorbesc si cu liberalii, si cu conservatorii. Vorbesc cu toata lumea, ca sa-mi treaca legea.

Si PD-ul ar vota acum?

S-a votat in Comisia juridica, deci evident ca ar vota.

Si asta e un domeniu in care avem stegulet de la Comisie.

Da. ANAF-ul a fost oarecum implicat administrativ in aceasta problema. Dupa care drumurile noastre s-au despartit, prin eliminarea acelui articol propus de noi privind impozitarea averilor. Nu mai are niciun sens ca ANAF sa fie parte din acest proces.

Si se va merge spre un control care sa tinda spre o confiscare. Spun "sa tinda" - si puteti sa consultati orice jurist - deoarece confiscarea nu se poate face prin act administrativ, ci doar prin hotarare judecatoreasca.

Cine ar trebui sa controleze averile?

Aceasta agentie probabil ca va controla si probabil ca va sesiza Parchetul, care apoi va sesiza instanta.

Deci va mai dura cel putin cateva luni?

Da, trebuie sa se puna pe picioare, sa umple o schema de personal, de logistica. Le doresc succes, desi lucrurile treneaza.

Aceasta postare a fost editata de aztec: 19 ianuarie 2007 - 04:32

  • 0
calator prin timp si spatiu...

#364 jaffar

    member

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 3.922 Mesaje:
Inregistrat: 02-iulie 03
  • Location:Bucuresti
  • Marca:BMW
  • Model:Z4 2.5si + R1200GS
  • Motorizare:218 HP + 110HP

Scris 19 ianuarie 2007 - 04:35

Ne-au spus ce apare si in raportul scris. Sub forma "stiti ca aceste prevederi sunt impotriva Directivei 6 si orice stat membru sau orice cetatean va poate actiona la Curtea Europeana de Justitie dupa ce veti adera".

Si domnul Vladescu (n.r. - ministrul finantelor) ce a zis?

Domnul Vladescu a spus: "Da, va multumesc de veste. E o veste buna, inseamna ca vom adera", dupa care Robert Verrue a afirmat: "Sigur ca da, procedurile dureaza.

Puteti castiga circa un an si jumatate, dar cu siguranta veti pierde pentru ca nu numai ca incalcati o prevedere a directivei, dar aceasta este si jurisprudenta".


absolut genial si vladescu si tariceanu si toti. aztec, da-le si la baietii de pe 4x4 citatele astea te rog :wub:

oare ce se intimpla daca se duc 2 milioane de romani si dau in judecata statul la curtea europeana ? oare cit costa asa ceva ?
  • 0
Bleib am Leben. Geh vom Gas.
A physics truck just turned over outside! There's physics everywhere!

#365 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 19 ianuarie 2007 - 05:13

da, intr-adevar, vladescu asta este o figura...un ion negativ.
dar sa nu uitam 2 lucruri
1.taxa propusa de guvern a fost marita de 2 ori, o data de senat si mai apoi de camera deputatilor.
2.parte din guvern este liberal, doctrina cunoscuta prin faptul ca incearca sa "adune".

nu in ultimul rand, sint sigur ca orice guvern instituia o taxa de inmatriculare, doar cuantumul taxei fiind lucrul care a deranjat.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#366 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 19 ianuarie 2007 - 05:17

cand a trecut legea in parlament?
raportul parca a fost pe 26 sept..
si din cate stiu eu se exprimasera inainte de a se mari in parlament.. o sa sap sa vad daca e asa
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#367 S600

    Membru

  • Members
  • PipPipPip
  • 247 Mesaje:
Inregistrat: 25-aprilie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Ford
  • Model:Mondeo Ghia 2002
  • Motorizare:2.0 TDCi 130 HP

Scris 19 ianuarie 2007 - 05:29

vladescu asta este o figura


Toti sunt figuri. Altfel cum naiba sa nu facem muzeu de ceara mai beton ca Tussaud?
  • 0
RuleR

#368 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 19 ianuarie 2007 - 05:57

Sa o luam sistematic..
daca privim in urma, aflam cate ceva..

Si NU e atat de simplu cum vrea sa lase impresia guvernantii nostrii

Deci interviu in EVZ in jurul datei de 4 IULIE 2006

In timp ce Romania se pregateste sa introduca o noua taxa, pe inmatricularea masinilor, care sa penalizeze importurile second-hand, Polonia si Finlanda s-au trezit cu notificari de la Comisia Europeana care le obliga sa modifice aceste taxe, altfel vor fi date in judecata la Curtea de Justitie Europeana. Nemultumirile Comisiei Europene au fost facute publice ieri.

Ministerul de Finante din Romania a introdus in Codul Fiscal o noua taxa: cea pe inmatricularea masinilor. Desi legea nu a fost inca adoptata, sansele eliminarii acestui impozit sunt minime dat fiind ca a mai ramas o singura etapa pana la aprobarea Codului Fiscal: dezbaterea in plenul Camerei Deputatilor.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, spune ca va incerca "gasirea unui acord cu partenerii europeni". In ceea ce priveste disputele dintre Comisia Europeana si statele membre, Vladescu spera sa nu pateasca la fel.

*************************************

Interviu Gandul- 6-IULIE-2006

Ministrul Finanţelor Publice, Sebastian Vlădescu, s-a pronunţat �n favoarea menţinerii taxelor pentru �nmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar dacă, recent, Comisia Europeană a criticat statele cu astfel de proceduri. �Aveam două opţiuni: să lăsăm piaţa complet deschisă şi să se �nt�mple ca �n Polonia, să pierdem un vector de dezvoltare extrem de important, pe care-l reprezintă industria de automobile, sau să asigurăm o coerenţă a politicilor astfel ca numărul autovehiculelor poluante şi periculoase pentru circulaţie să fie redus�, a adăugat ministrul Finanţelor.

***********************************

12 IULIE 2006..Cotidianul

"ACR precizeaza ca, �la propunerea Guvernului Romaniei, Camera Deputatilor a adoptat cu superficialitate in 5 iulie noul Cod fiscal care impune conditii prohibitive la intrarea in Romania a autovehiculelor din Uniunea Europeana, in contradictie cu prevederile Capitolului 1 din negocierile de aderare care fac referire la libera circulatie a marfurilor�.

****************************

15 Iulie 2006... EVZ

Dupa ce au promulgat Codul Fiscal, autoritatile se tem de amenzi.

Leonard Orban,
secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene si succesor al negociatorului-sef Vasile Puscas, a atras ieri atentia ca noua taxa pe inmatricularea masinilor, introdusa in Codul Fiscal, ar putea fi considerata o incalcare a Tratatului UE.

"In cazul Poloniei si Ungariei, Comisia Europeana a deschis aceasta procedura de incalcare a tratatului pentru prevederi relativ similare ca la noi", a declarat ieri Orban in cadrul scolii de vara a tineretului liberal.

El a subliniat ca, intr-o prima faza, Romania va fi "somata" sa-si amendeze legislatia in vigoare, urmatorul pas fiind cel al sanctiunilor financiare. Reprezentantii Ministerului Finantelor, initiatorul impozitului, au refuzat sa comenteze.

Tarile cu probleme au fost somate sa schimbe legislatia.In Romania, schimbarea va fi mai complicata acum, dupa ce Codul Fiscal a fost promulgat de presedinte. Prin urmare, trebuie asteptat pana se intorc parlamentarii din vacanta, in caz ca vor fi de acord sa schimbe prevederile.


******************************************
Tot 15 IULIE 2006 ..Cotidianul

Comisia Europeana ar putea amenda Romania cu zeci sau sute de milioane de euro, daca se constata ca noua taxa pentru prima inmatriculare incalca libera circulatie.

Secretarul de stat in Ministerul Integrarii Europene, Leonard Orban, a declarat ieri ca noul Cod fiscal risca sa incalce cerintele Uniunii Europene, referitor la o serie de taxe si impozite introduse, printre care se numara si cele pentru prima inmatriculare a autovehiculelor in Romania.

Potrivit lui Orban, decizia menita sa protejeze productia interna de automobile ar putea fi dezavuata de Uniune, adaugind ca exista deja o rezolutie prin care sint interzise astfel de masuri protectioniste. Tocmai in baza unui astfel de document, Comisia Europeana a deschis o procedura de incalcare a tratatului Uniunii privind principiul liberei circulatii a marfurilor in cazul Ungariei.

�Este intr-adevar deschisa o procedura de incalcare a tratatului pentru Ungaria. Daca in doua luni de la finalizarea acestei proceduri, tara respectiva nu-si modifica legislatia in conformitate cu directivele UE, atunci este sanctionata. Si daca nici atunci nu apare nici o modificare, cazul este analizat la Curtea Europeana de Justitie�, a sustinut Orban.

Riscuri si penalizari

�Aceasta procedura se aplica numai statelor membre, deci Romania ar putea fi afectata dupa 1 ianuarie 2007. Actualele prevederi vor fi analizate de catre Comisie si, daca se constata ca Romania a incalcat acquis-ul comunitar, vom fi nevoiti sa modificam legislatia fiscala. In caz contrar, vom suporta penalizari financiare extrem de dure, de ordinul zecilor sau sutelor de milioane de euro�, a explicat secretarul de stat in MIE.

Orban a subliniat ca modul in care Romania va beneficia de statutul de membru al UE, de la 1 ianuarie 2007, depinde foarte mult de comportamentul pe care tara noastra il va avea in interiorul Uniunii, esential fiind ca autoritatile de la Bucuresti sa inteleaga foarte bine regulile jocului politic si sa respecte acquis-ul comunitar. �Daca nu intelegi ca e bine sa te pliezi pe deciziile majoritatii, atunci riscurile sint extrem de mari. Incepi sa te intrebi de ce esti ocolit, de ce vin bani mai putini sau de ce o conducta de petrol trece prin alta parte si nu prin Romania�, a avertizat oficialul MIE.

Codul fiscal, 95% european

Surse guvernamentale au declarat referitor la problemele ridicate de Orban ca Romania nu va avea de suferit de pe urma nici uneia dintre modificarile Codului fiscal. Acestea au subliniat ca 95% dintre modificari reprezinta implementarea acquis-ului comunitar in legislatia fiscala romaneasca. In plus, toate amendarile Codului au fost negociate direct cu oficialii de la Bruxelles, inclusiv taxa de inmatriculare, au afirmat sursele citate.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), promotorul taxei de prima inmatriculare, a refuzat sa comenteze declaratiile oficialului MIE. �Nu avem nimic de comentat�, a declarat Marius Carp, secretar general al APIA.

Reprezentantii Automobil Clubului Roman au criticat noua taxa impusa in Codul fiscal. �La propunerea Guvernului Romaniei, Camera Deputatilor a adoptat cu superficialitate noul Cod fiscal, care impune conditii prohibitive la intrarea in Romania a autovehiculelor din Uniunea Europeana, in contradictie cu prevederile Capitolului 1 din negocierile de aderare care fac referire la libera circulatie a marfurilor.�

Cum se aplica noua taxa

Taxa speciala pentru prima inmatriculare se aplica oricarui autovehicul din Romania, nou sau rulat, atit de provenienta autohtona, cit si din import. Sub incidenta taxei speciale intra autoturismele si autovehiculele, inclusiv cele comerciale, cu masa totala de pina la 3,5 tone. Taxa speciala variaza in functie de normele Euro pe care le indeplineste autovehiculul respectiv si de cilindre. Pentru masinile rulate, se ia in calcul si virsta autoturismului.


*****************************
28 IULIE 2006.. Cotidianul

Loganul - cauza taxei de inmatriculare

Surse din Ministerul Finantelor ne-au declarat ca povestea taxei de prima inmatriculare ar fi pornit de la Ministerul Mediului. Apoi, trecuta la Finante, taxa s-a vrut introdusa numai pentru masinile second-hand.

Comisia Europeana a strimbat din nas la auzul acestei vesti si a retrimis textul autoritatilor romane, avertizindu-le ca aceasta initiativa aduce grave prejudicii concurentei de pe piata. Finantele au extins taxa si la masinile noi, model cu care europenii ar fi fost de acord, dupa cum spun sursele.

Mihai Hura, director in Ministerul Finantelor si responsabil cu accizele, care pare a avea o nefireasca atractie catre modelul Logan, este �artizanul� acestei controversate taxe.

Intr-un moment de sinceritate, Hura a dezvaluit ieri rationamentul care a stat la baza impovararii fiscale a soferului roman bun contribuabil.

�Va dati seama? Dai in strainatate 1.500 de euro pe o masina de 6 ani, vii aici si platesti 8.000 de euro taxa. Mai bine iti iei un Logan�, a incheiat oficialul Finantelor momentul de advertising.

In alta ordine de idei, sursele spun ca Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) n-a avut nici o obiectie cu privire la aceasta taxa.

************************
Raportul De Tara...
"COMMISSION OF THE EUROPEAN COMMUNITIES
Brussels, 26/09/2006
COM (2006)
COMMUNICATION FROM THE COMMISSION
Monitoring report
on the state of preparedness for EU membership of
Bulgaria and Romania"

///////////////////////////////////////

Chapter 10 Taxation
In the field of direct taxation, Romania has largely completed the transposition of the
Directives concerning indirect taxes on the raising of capital, mergers, parent-subsidiary,
interest and royalties and savings. However, several aspects need to be corrected before
accession. The Fiscal Code has also completed alignment in the field of administrative
cooperation and mutual assistance Romania has also abolished all duty-free shops at all
its land borders. Provided that the amendments are adopted, Romania will therefore be
ready for accession in this area.
Progress has been made with regard to indirect taxation. The new Fiscal Code
completes alignment in this field, by transposing the provisions related to intracommunity
movements for all the harmonised product categories and the Energy
Directive. Romania has also reached the minimum levels of duties for energy products
(except for leaded petrol and heavy fuel oil), alcoholic products and tobacco products and
has introduced the reduced excise duty rate (50%) for small fruit growers� personal
consumption. In the field of VAT, the new Fiscal Code, which will enter into force on 1
January 2007, eliminates the remaining discrepancies with the acquis and introduces the
intra-Community regime. However, the Fiscal Code has introduced legislation on car
taxation which is incompatible with the EC Treaty and the Jurisprudence of the European
Court of Justice.

////////////////////////////////////

"Comisia Europeana a decis - Taxa de inmatriculare auto contravine legislatiei UE.
Taxa de inmatriculare a autoturismelor, care va intra in vigoare de la 1 ianuarie 2007, este incompatibila atat cu Tratatul de aderare a Romaniei, cat si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie, se arata in proiectul de Raport al Comisiei Europene"

*****************************
2 OCTOMBRIE 2006 Adevarul

Taxa pe prima �nmatriculare auto, introdusă �n noul Cod Fiscal pentru a descuraja importurile de maşini second-hand după integrare, răm�ne "deocamdată", deşi noul raport de monitorizare stipulează clar că trebuie eliminată. Ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu, a precizat pentru Adevărul că deocamdată Codul Fiscal care va intra �n vigoare la 1 ianuarie 2007 - răm�ne nemodificat. "O să vedem ce a spus exact Uniunea Europeană, o să discutăm, o să mai verificăm exact �ncă o dată, o să avem consultări şi o să vedem. Deocamdată nu modificăm Codul Fiscal", a spus Vlădescu. Or, raportul de monitorizare este foarte clar: "Codul Fiscal a introdus o legislaţie asupra taxării autovehiculelor, care este incompatibilă cu tratatul Comisiei Europene şi cu jurisprudenţa Curţii Europene de Justiţie".
Sursa:Adevarul



*************************

2 OCTOMBRIE 2006 Curierul National

"Cei de la Comisia Europeana sustin ca nu este o masura binevenita, ca se ingradeste comertul liber. Vom vedea ce argumente au. Exista un articol in Tratatul UE, dar acesta precizeaza ca o tara nu poate stabili impozite mai mari pentru bunurile importate de acelasi tip cu cele pe care le produce. Este o intalnire tehnica, nu sunt probleme", a spus Mihail Hura, director in Ministerul Finantelor, citat de Mediafax, inaintea intalnirii.
Dupa intalnirea de la sfarsitul lunii trecute, dintre reprezentantii Ministerului Finantelor Publice si oficiali ai Comisiei Europene, a carei tema a reprezentat-o introducerea taxelor vamale pentru masinile second-hand, in Raportul intocmit de Comisia Europeana se arata ca aceasta prevedere contravine legislatiei europene, fiind un neajuns major al legislatiei fiscale din Romania.
In ciuda celor spuse de Mihail Hura, problema acestei taxe este departe de a fi rezolvata si, conform declaratiilor secretarului de stat in Ministerul Integrarii Europene, Leonard Orban, este cat se poate de serioasa.

Daca normele fiscale in privinta importurilor auto nu vor fi modificate, Romania risca amenzi de ordinul sutelor de milioane de euro, a adaugat acesta, dupa ce avertizase inca de la jumatatea lui iulie ca "este foarte important ca, de la momentul aderarii, Romania sa indeplineasca toate angajamentele pe care si le-a asumat prin Tratatul de aderare si sa evite sub orice forma incalcarea prevederilor Tratatului Uniunii Europene".
In ciuda criticilor aduse de Comisia Europeana la adresa statelor cu astfel de proceduri, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand.

*********************************************

30 noiembrie 2006..Gandul

Desi se poarta de mai bine de cateva saptamani, negocierile dintre reprezentantii Comisiei Europene si cei ai Ministerului de Finante Roman, referitoare la taxele vamale pentru importurile de masini second-hand, continua inca. Purtatorul de cuvant al MF, Stelian Negrea, ne-a declarat aseara ca deocamdata nu s-a luat nici o decizie referitoare la modul in care vor fi taxate aceste importuri.

Surse din MF spun insa ca aceste negocieri se vor finaliza, cea mai probabila solutie fiind una conforma normelor europene. Reamintim ca finantistii romani au dorit sa suprataxeze importurile de masini second-hand, lucru considerat de catre Comisia Europeana neconform cu propriile norme.
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#369 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 19 ianuarie 2007 - 07:13

eu vorbeam doar de cuantumul taxei, marit de onor parlamentari.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#370 Valy

    Nou venit

  • Members
  • Pip
  • 7 Mesaje:
Inregistrat: 30-noiembrie 06
  • Marca:Opel
  • Model:Astra
  • Motorizare:1.9CDTI 150CP

Scris 22 ianuarie 2007 - 05:17

Salut garajule.:P
O intrebare as avea. Daca eu cumpar o masina din Germania de la o persoana privata, mai platesc TVA aici sau acolo?
Respectiv daca ma duc la nenea Hans si imi vinde Opelul cu 10 mii de euro, mai platesc taxa pt inmatriculare si la revedere. Sau nu?:)
  • 0

#371 LaScurt

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 2.828 Mesaje:
Inregistrat: 15-martie 04
  • Location:Bucuresti
  • Marca:Hyundai
  • Model:Sonata
  • Motorizare:2.4 165 CP

Scris 22 ianuarie 2007 - 08:38

Este ca si cand ai cumpara din Romania de la o persoana fizica. Deci, nu mai ai de platit decat taxa de inmatriculare.
  • 0
Imagine amplasata

#372 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 22 ianuarie 2007 - 11:05

Aia de la fisc, pe National TV la emisiunea de auto(ei zic ca ambele emisiuni care au fost cu taxele or sa fie disponibile on line.. sunt foooarte interesante..)
Deci ziceau ca daca tu particular roman, cumperi de la particular neamt.. platesti TVA la noi..
Daca particular roman cumperi de la autohaus german. platesti tva acolo...

Apoi taxa de inmatriculare..

Urmariti emisiunile aici.. sunt interesante .. vedeti cata ceata e in sistem
http://www.automobiletv.ro/


***************************


Comisia Europeana: Eliminati complet taxa de prima inmatriculare!


Foto: occasionen.ch

Comisia Europeana nu vrea micsorarea taxei de prima inmatriculare, ci eliminarea ei completa. Este declaratia pentru HotNews.ro a unei surse de la varful Comisiei Europene, care a dorit sa-si pastreze anonimatul. O alta sursa, de data aceasta din Ministerul Finantelor, sustine ca autoritatile romane sunt constiente de faptul ca prevederile din Codul Fiscal incalca legislatia comunitara.

A dovedit-o si Sebastian Bodu, unul dintre criticii taxei, demis de Tariceanu din functia de sef al Fiscului dupa o critica deschisa pe aceasta tema.

Conform sursei amintite, Comisia Europeana se pregateste se demareze procedurile impotriva Romaniei pe aceasta tema, in ciuda asigurarilor date de Guvern, care sustine ca taxa este una conforma cu legislatia comunitara. A anuntat acest lucru chiar comisarul european Leonard Orban.

Nici macar exemplul Poloniei - care a fost nevoita sa elimine taxa similara din Codul Fiscal, sau cel al Ungariei - impotriva careia Comisia a declansat procedurile, nu determina Guvernul sa renunte la aceasta taxa atat de blamata.

Guvernul nu renunta la taxa nici macar cand exista perspectiva de a inapoia toti banii colectati de la polulatie, precum si plata unei amenzi substantiale pentru incalcarea legislatiei europene.

Motivele mentinerii taxei: lobby sau calcul economic

Motivele �incapatanarii� Guvernului Tariceanu nu sunt cunoscute 100%, dar surse din Ministerul Finantelor Publice sustin ca ar fi vorba despre doua tipuri posibile motivatii. Prima ar fi colectarea taxei si amanarea, cat mai mult timp posibil, a inapoierii sumelor catre polulatie, ceea ce ar face ca banii colectati sa poat fi utilizati pana atunci in diferite scopuri.

Al doilea motiv posibil al mentinerii taxei ar putea fi, in opinia sursei HotNews.ro, presiunea importatorilor si dealer-ilor de automobile noi. Este vorba despre un grup de lobby extrem de puternic, care si-a manifestat public de cateva ori sustinerea pentru aceasta taxa.

HotNews.ro, George Florea, 22 ian 2007
  • 0
calator prin timp si spatiu...

#373 Mugur_Cosma

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 969 Mesaje:
Inregistrat: 19-februarie 05
  • Location:Piatra Neamt
  • Marca:Toyota
  • Model:PRIUS
  • Motorizare:Hybrid

Scris 22 ianuarie 2007 - 11:19

Mie tare mi-e teama ca astia de la guvernare o vor tine tot anul asta 2007 intr-o continua negociere si brambureala.
Nu cred ca se va hotari ceva, pt ca daca e asa comfuza treaba ati vazut si singuri masini SH nu se mai importa si deci de castigat au tot importatorii care importa masini noi. Cumparatorul final va opta spre o masina noua decat spre una SH, unde nu isi poate face calculele din cauza lipsei unor reglementari clare si ireevocabile la orice ora din zi sau noapte.
E si asta o tactica.
  • 0

#374 oaspetele

    Addicted

  • VIP Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 12.955 Mesaje:
Inregistrat: 04-iunie 02
  • Location:Bistrita
  • Marca:VW
  • Model:Golf 6
  • Motorizare:1.6

Scris 22 ianuarie 2007 - 12:18

Comisia: "Schimbati taxa auto pina in martie!"
Sursa: Cotidianul, 22.01.2007 23:01

Daca taxa de prima inmatriculare nu va fi schimbata pina in martie, Comisia va judeca Romania pentru incalcarea Tratatului Uniunii Europene.

"Exista o analiza la nivelul Directiei Generale pentru Impozitare asupra acestei taxe auto care arata clar ca - asa cum este - Codul fiscal contravine articolului 90 al Tratatului european. Aceasta analiza nu reprezinta inca punctul de vedere final al Comisiei", a declarat comisarul european, Leonard Orban.

Oficialul european a explicat ca, potrivit regulilor, Comisia Europeana initiaza proceduri de tragere la raspundere a statelor care incalca tratatele comunitare de patru ori pe an: in martie, iunie, septembrie si decembrie. Prin urmare, Romania mai are timp pina in martie sa reduca taxa de prima inmatriculare.

"Problema nu este taxa, ci nivelul ei si sint patru elemente incompatibile cu prevederile Tratatului", a adaugat Leonard Orban.

"Stiu ca exista discutii intre autoritatile romane si Comisia Europeana pentru clarificarea celor patru aspecte incompatibile si exista disponibilitatea autoritatilor romane de a face modificarile necesare", a spus Orban, refuzind sa detalieze elementele la care se refera.

Ministrul Finantelor si cel al Mediului au afirmat ca neconcordantele sesizate de CE sint cauzate de majorarea cotelor de taxare in Parlament, mentionind ca forma promovata de Guvern era conforma legislatiei comunitare.


si oarecum in alta ordine de idei :
UE vrea sa puna o suprataxa auto unica
Sursa: Cotidianul, 22.01.2007 23:01

Comisarul european pentru Taxe si Uniune Vamala, Laszlo Kovacs, a dezvaluit, intr-un interviu pentru "The Sunday Telegraph", intentia CE de a introduce o taxa ecologica europeana pentru automobile, care sa inlocuiasca actualele taxe de inmatriculare si cele de drum.

"Sint preocupat de modul in care cetatenii sint obligati sa plateasca taxa de inregistrare o data intr-o tara, iar atunci cind se muta intr-o alta tara sint obligati sa o plateasca din nou. Este o dubla impozitare si o bariera pe piata interna", a argumentat Laszlo initiativa Comisiei.

Propunerea le va fi facuta ministrilor de Finante din cele 27 de state membre UE la Consiliul ministerial din primavara, dar - potrivit comisarului european pentru Taxe si Uniune Vamala - ea ar putea fi introdusa cel mai probabil in 2009.

Metodologia de calcul al taxei ar fi aceeasi in toate statele membre, dar autoritatile vor avea posibilitatea sa stabileasca la nivel local rata de impozitare. O patrime din taxa va depinde insa de nivelul emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculului.

Comisarul european afirma ca ideea se bucura de sustinerea Parlamentului European si ca este nevoie de voturile a doua treimi din numarul europarlamentarilor pentru a trece de PE.

Pe de alta parte, Kovacs a indicat progresele comunitare facute in armonizarea legislatiei privind impozitarea companiilor. CE sustine ca, din cauza legislatiei diferite in cele 27 de state membre in ceea ce priveste impozitarea, companiile nu pot decide care tari sint mai competitive din acest punct de vedere.

"In acest moment nu exista transparenta", a spus comisarul european. "Sistemul pe care il avem in vedere ar fi mult mai simplu pentru companii", a adaugat Laszlo Kovacs. Armonizarea fiscala la nivel european este sustinuta de zece state membre, alte sase agreind ideea, dar nu si anumite detalii ale planului. Statele membre vor putea sa stabileasca rata de impozitare si ele vor avea libertatea de a alege daca sa se alature sau nu acestei scheme. Proiectul ar putea fi implementat deja in 2008, a precizat comisarul pentru impozitare, dar Marea Britanie, Irlanda, Estonia si Slovacia se opun acestuia cu fermitate.
  • 0
Daca te trezesti dimineata si nu vezi soarele, inseamna ca esti mort sau esti soarele.

#375 aztec

    Membru scriitor

  • Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1.856 Mesaje:
Inregistrat: 29-august 03
  • Location:Bucuresti/DrTaberei
  • Marca:Daewoo/Dacia
  • Model:Tico SL/Solenza
  • Motorizare:796/1.4

Scris 22 ianuarie 2007 - 02:16

Taxa asta unica europeana totusi inlocuieste alte taxe.. poate pana la urma in anumite situatii sa scapam mai ieftin..
  • 0
calator prin timp si spatiu...




0 useri citesc subiectul

0 membri, 0 vizitatori, 0 utilizatori anonimi