Grupul Daimler a inregistrat un profit operational record de 9 miliarde de euro in anul aniversar 2011

0
349
In conditiile crizei financiare care afecteaza si piata auto, producatorii auto premium par sa fie cei mai putin afectati, si se intrec in a raporta rezultate financiare care mai de care mai remarcabile. Pe 16 februarie a fost rindul grupului Daimler, care cuprinde pe linga cea mai valoroasă marcă auto din lume, Mercedes-Benz, şi mărcile smart, Maybach, Freightliner, Western Star, BharatBenz, Fuso, Setra, Orion şi Thomas Built Buses, sa anunte un profit operational (EBIT) de 9 miliarde de euro, in crestere cu 24 % fata de 2010, iar profitul net atinge cel mai mare nivel de până acum: 6 miliarde de euro (2010: 4,7 miliarde de euro), datele fiind preeliminare si neauditate.
Acest rezultat record e cu atit mai important incit 2011 a fost anul aniversar pentru Daimler, „125! de ani – inventatorul automobilului”. „Grupul a obţinut în 2011 cele mai bune rezultate de până acum în ceea ce priveşte vânzarea de unităţi, veniturile, EBIT şi profitul net. Toate diviziile noastre au contribuit la acest succes”, a declarat Dr. Dieter Zetsche, Presedintele Consiliului Executiv al Daimler AG si Seful Mercedes-Benz Cars. Performantele respective au fost realizate in urma unor contributii sustinute a tuturor diviziilor, cuprinzind autovehicule (Mercedes-Benz Cars), camioane (Daimler Trucks), autovehicule comerciale usoare (Mercedes-Benz Vans), autobuze (Daimler Buses) si servicii financiare (Daimler Financial Services). Daimler a vândut 2,1 milioane de autovehicule în 2011, depăşind cifra din anul precedent cu 11%. Toate diviziile auto au contribuit la această creştere. Datorita acestor rezultate, Daimler isi propune sa distribuie  acţionarilor Daimler aproximativ 40% din profitul net atribuibil.
In contextul iniţiativei „Calea spre mobilitatea fără emisii”, Daimler şi-a mărit investiţia în cercetare şi dezvoltare până la 5,6 miliarde de euro în 2011 (2010: 4,8 miliarde de euro). Cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare au crescut până la 3,7 miliarde de euro în cazul Mercedes-Benz Cars (2010: 3,1 miliarde de euro) şi 1,3 miliarde în cazul Daimler Trucks (2010: 1,3 miliarde de euro). Investiţiile în proprietăţi, fabrici şi echipamente au crescut până la 4,2 miliarde de euro (2010: 3,7 miliarde de euro), dintre care 2,7 miliarde au fost investite în Germania (2010: 2,1 miliarde de euro). Ne-am concentrat asupra investiţiilor în fabricile locale, crearea de noi produse şi tehnologii. Una dintre aspectele principale în cazul Mercedes-Benz Cars a fost extinderea capacităţilor de producţie pentru succesorii Claselor A/B de la fabrica Rastatt din Germania şi de la noua fabrică din Kecskemét, Ungaria, locatie pe care Mercedes-Benz Cars a ales-o in detrimentul unei alternative in Romania, datorita infrastructurii de acest mai bune. Daimler Trucks a făcut investiţii substanţiale în 2011 pentru lansarea noului camion Actros de mare tonaj.
Dupa aceste rezultate extraordinare, Daimler spera sa aiba un an cel putin la fel de bun si in 2012, intrucit estimeaza ca pieţele globale pentru autovehicule vor continua să crească anul acesta, cu excepţia pieţelor din Europa de Vest, care sunt din ce în ce mai afectate de criza datoriilor. De asemenea, se prevede creşterea numărului de înmatriculări de noi automobile la nivel global cu aproximativ 4%, unde creşterile vor fi determinate, în special, de pieţele asiatice în curs de dezvoltare, de piaţa Statelor Unite şi de cea a Japoniei, ce se vor consolida.

Mercedes-Benz Cars prevede că va reuşi anul acesta să îşi mărească numărul de unităţi vândute şi va creşte mai repede comparativ cu piaţa totală. Gama de modele competitive va facilita creşterea pe pieţele tradiţionale chiar şi în condiţii mai puţin favorabile. Divizia va beneficia şi în urma cererilor in crestere pentru modelele din Clasa C. Segmentul de lux cu noua generaţie SL va spori vânzările până la sfârşitul lunii martie. Şi în ceea ce priveşte autovehiculele de tip Sport Utility Vehicle se prevede o creştere, în special, datorită disponibilităţii totale a noii Clase M şi, începând din septembrie 2012, a noului GL. În plus, atât noul GLK facelift (SUV compact) şi noua generaţie a Clasei G vor fi lansate în iunie. Noile modele din segmentul de automobile compacte de mare volum vor genera o creştere în vânzări. Noua Clasă B a fost deja lansată în noiembrie 2011, iar noua Clasa A urmează sa fie lansată în septembrie 2012.