Iata ca a sosit vremea ca unul dintre cele mai reusite SUV-uri compacte lansate in ultima vreme sa primeasca si un motor adevarat. Desi nu putem spune ca noua Kia Sportage suferea de sindromul submotorizarii acute, anuntul conform caruia incepand din aceasta primavara va putea fi comandata si cu un nou motor turbo de 2 litri si 256cp nu poate fi decat o veste foarte buna.
Trebuie sa recunosc, titlul bombastic, in stil tabloid, e adevarat doar pe jumatate. Propulsorul Theta II de 2 litri este rodul unei mai vechi colaborari intre Hyundai-KIA, Chrysler si Mitsubishi, fiind disponibil pe o gama extrem de variata de modele, de la Hyundai Sonata si Genesis Coupe pana la Dodge Caliber sau Mitsubishi Lancer. Sub capota fiorosului Lancer EVO X bate aceeasi inima de origine coreeana, insa intr-o varianta mult imbunatatita, cu componente modificate sau diferite.
Chiar daca Sportage primeste practic o versiune degonflata a motorului de pe EVO X, aceasta reuseste sa satisfaca si cele mai salbatice vise ale fanilor KIA. Cuplat la o cutie automata cu 6 trepte, noul motor 2.0 T-GDI cu injectie directa poate fi comandat atat cu tractiune fata, cat si cu tractiunea integrala dezvoltata de Magna, exclusiv pentru Sportage. Consumul urban oficial, de 10.7 litri /100 km pare foarte decent, insa atingerea lui va depinde foarte mult de greutatea talpii celui de la volan.
Pe langa noua motorizare, Sportage Turbo va beneficia si de un binevenit upgrade al suspensiilor si franelor, in timp ce d.p.d.v stilistic se vor face remarcate evacuarea dubla cu sunet mai agresiv, jantele cu design special, de 18 inch, si grila de culoare neagra, cu un nou look sportiv.
Toate bune si frumoase pana aici, insa a sosit momentul sa ne trezim. Probabil aveati deja senzatia ca totul era un vis placut, poate prea frumos ca sa fie adevarat. Ei bine, aveati dreptate. Am doua vesti pentru voi, una buna si una foarte proasta. Cea buna: Kia Sportage 2.0 T-GDI, in varianta cu tractiune integrala, va avea un pret de baza mic si apetisant, 19.990 euro. Cea proasta: va fi disponibila doar in Statele Unite! Dar, cum speranta moare ultima, ne intoarcem la Sportage-urile noastre CRDi de toate zilele si asteptam cuminti sa putem comanda si noi un SUV compact cu parfum de EVO X.
Cristi Stefan
Comments are closed.