Renault România a lansat, aseară, oficial, pentru presa din România noua gamă Renault Mégane facelift, în cadrul unui eveniment centrat pe ideea „Practical gets beautiful”. Prezentarea noilor modele a fost completată de prezentarea noilor Renault Store, un concept de showroom mai modern şi mai prietenos.
Familia Renault Mégane adoptă noua identitate de marca Renault inaugurată de modelele Clio 4 şi Captur, prin elemente de design specifice. Partea frontală integrează în mod natural şi armonios sigla Renault supradimensionată, amplasată pe o suprafaţă glossy black, ce oferă modelelor un plus de dinamism şi expresivitate. În plus, designul inedit al proiectoarelor de zi îi conferă un plus de dinamism. Este al doilea facelift aplicat gamei Mégane, fiind practic un facelift de final de cariera pentru ca la sfirsitul anului viitor este asteptata noua generatie Renault Mégane. Modificarile sunt aplicate tuturor versiunilor: berlină, coupé şi break.
Directorul General al Renault Commercial Roumanie, Dl. Thomas Dubruel a declarat in fata invitatilor: ”Renault s-a schimbat şi continuă să evolueze. Povestea a început în 2009, odată cu definirea noii viziuni de marcă, ce poartă semnătura « Drive the Change ». Una din axele principale ale acestei viziuni este noua strategie de design, al cărei limbaj stilistic se articulează în jurul universului emoţional: simplu şi senzual. Acum, este rândul Megane să adopte noua identitate de design, ceea ce potenţează capitalul de seducţie a modelului.“.
Alinierea la noua imagine, strategie si viziune de marca Renault a noii game Renault Mégane facelift se realizeaza nu doar din punct de vedere al designului, cât şi al echipamentelor pe care le propune clienților. In principal vorbim de implementarea sistemelor Renault R-Link și Visio System®. Sistemul Renault R-Link cu ecran tactil, cunoscut de la modelele mai recente Renault, integrează toate funcțiile multimedia – sistem de navigație, radio, telefonie și audio streaming. Funcţiile sunt controlate prin intermediul unui ecran tactil cu diagonala de 7 inci (18 cm), cu utilizare intuitivă. De asemenea, utilizatorul poate activa cu uşurinţă, prin comandă vocală, o serie de funcţii (în funcţie de ţara de comercializare). În paralel, funcţia Text To Speech (TTS) asigură citirea automată cu voce tare a textelor şi fluxului RSS al anumitor aplicaţii, de îndată ce vehiculul se află în mişcare. Un joystick, amplasat pe consola centrală vine să completeze modurile de comandă ale sistemului – element cu atit mai important cu cit configuratia bordului modelului Mégane, neschimbata fata de versiunea precedenta, presupune plasarea ecranului destul de sus, la un nivel unde anumite persoane pot ajunge destul de greu sa actioneze tactil sistemul.
Visio System® dispune de o serie de camere de luat vederi care declanseaza semnale de atenționare în cazul depășirii marcajelor benzilor de rulare. In plus, farurile de întâlnire sunt acționate automat pentru o participare optimă la trafic. Disponibil in premiera pe modelele Scenic si Grand Scenic facelift, acest sistem este acum inaugurat si pentru Renault Mégane. Acest sistem dispune de o cameră de luat vederi amplasată în spatele oglinzii retrovizoare, care activează:
– O alertă acustică şi vizuală în cazul depăşirii voluntare sau involuntare a unui marcaj alb continuu sau discontinuu,
– Farurile de întâlnire acţionate în mod automat. Comutarea de pe faza lungă pe faza scurtă se face automat, fără intervenţia şoferului, pentru a asigura un maximum de vizibilitate şi fără a-i orbi pe ceilalţi participanţi la trafic.
În plus, manevrele sunt facilitate de camera video amplasată în spatele vehiculului, ce permite evitarea obstacolelor. Această tehnologie este asociată senzorilor pentru deplasarea in marşarier, care avertizează șoferul de apropierea de un obstacol, printr-un semnal sonor și prin apariția unor zone de culoare pe ecran.
Noul Renault Mégane RS beneficiază acum de echipamente derivate din cele introduse pe seria limitată Mégane RS Red Bull Racing RB8:
– scaune Recaro cu tapiţerie mixtă piele-textil, cu insertii Renault Sport la nivelul tetierelor,
– tableta multimedia Renault R-Link, cu versiunea 2.0 a sistemului R.S. Monitor 2.0, compatibilă cu noua funcţie R.S. Replay (pina acum era destul de frustrant să fii nevoit să alegi între acest echipament sau sistemul de navigaţie)
– jante de 19″ negre (în opţiune) şi contur gri, disponibile cu anvelope Bridgestone de înaltă performanţă, ca si cele folosite pe versiunea Mégane Trophy atunci când a doborât recordul circuitului de la Nürburgring pentru vehicule cu tractiune fata.
Pentru cei ce preferă versiuni exclusiviste, pachetul opțional RS Design oferă elemente exterioare de culoare roșie: lama F1, baghetele de protecție ale portierelor şi eleronul spate.
Pentru cei ce preferă un condus sportiv, noul Mégane RS dispune, în premieră pe piață, de funcția R.S. Replay integrată în Renault R-Link, ce oferă posibilitatea vizualizării și partajării traiectoriei, dar şi a senzațiilor trăite la volan. Integrat în tableta multimedia R-Link, sistemul R.S. Monitor 2.0 regrupează un întreg ansamblu de funcţii de înregistrare de date și de afişare în direct a informațiilor. Acest sistem, unic pe piață în acest moment, permite vizualizarea valorilor instantanee înregistrate de 15 senzori, curbele de cuplu și putere, diagrama GG (accelerații longitudinale și laterale). Utilizatorul are în plus posibilitatea de a utiliza un cronometru automat pentru a verifica în orice moment performanţa sa pe un circuit dat. Pentru aceasta este suficient să fie descărcat în sistem traseul circuitului de pe un stick USB.
Aceste informaţii, care se pot înregistra pe memory stick-ul USB, pot fi utilizate ulterior datorită programului RS Replay, disponibil în versiuni compatibile PC şi Mac. Astfel, pot fi revăzute cele mai bune ture de traseu, se poate vizualiza poziţia maşinii pe circuit, precum şi o serie de detalii importante, precum puterea instantanee, regimul de turaţie, unghiul volanului, cursa pedalelor Asemenea aplicațiilor utilizate în competiție, există posibilitatea suprapunerii performanțelor a doi piloți, pentru a le compara. Toate aceste date pot fi comunicate tuturor membrilor comunităţii Renault Sport sau pot fi încărcate pe noul site web http://www.renaultsport.com/rsreplay/.
Puteti descoperi sistemul R.S. Replay by Renault Sport dând click aici.
Noile modele Mégane propun două versiuni de motorizări Energy, care au fost concepute acordând o atenție specială consumului redus, emisiilor scăzute de CO2 și nivelului de silențiozitate.
La capitolul motoare pe benzină, mentionam noul motor Energy 1.2 TCe de 130 CP, care se remarcă printr-un comportament suplu oferind o dinamică bună încă de la turații joase. Este o evolutie a motorului 1.2 TCe de 115 Cp cunoscut de la Clio dar si de la Dacia Lodgy, si care inlocuieste pe Renault Mégane vechiul propulsor 1.4 TCe de 130 CP. Consumul este redus cu 15% (mai mult de 1l/100km) față de generația anterioară, 1,4 TCe 130 CP. In plus, noua gamă Renault Mégane facelift oferă în premieră pentru noul TCe 130 cuplat cu transmisia automată EDC (Efficient Dual Clutch). Pentru optimizarea randamentului și a consumului, Renault a ales o transmisie EDC cu dublu-ambreiaj „uscat”, care permite atingerea unui consum mixt de numai 5,6 l/ 100 km.
În segmentul motoarelor diesel, Mégane propune in continuare eficientul Energy 1.6 dCi de 130 CP, cel mai bun diesel din piata la momentul actual la cilindreea respectiva, care ne-a impresionat in cadrul testului cu versiunea dinaintea acestui facelift a actualei generatii Renault Mégane. El dezvoltă 130 CP la o cilindree de 1 598 cm3 şi oferă un cuplu maxim de 320 Nm, disponibil în proporție de 80 % încă de la 1 500 rot./min. Este de remarcat supleţea prin care urcă facil în turații până la 4 500 rot/minut, dar şi performanțele superioare ce sunt însoțite de un consum redus.Asteptam cu interes posibilitatea oferirii acestui motor si in combinatie cu transmisia automata EDC (Efficient Dual Clutch).
Prețurile de listă pornesc de la 14.100 € TVA inclus, pentru versiunea Pro 1,6 110 CP și ajung la 21.500 € TVA inclus, pentru versiunea GT Line Energy 1,6 dCi 130 CP (excluzind versiunea Mégane RS). Pentru clienţii care vor achiziţiona prin programul Rabla 2014, noul Megane are un preţ de pornire de 10.150 € TVA inclus, preţ calculat ţinând cont de contravaloarea unui tichet Rabla în noul program şi de avantajul comercial acordat de Renault clienţilor ce vor opta pentru acest model. oferta specială este valabilă doar sub rezerva şi de la momentul aprobării Renault Commercial Roumanie ca producător validat în cadrul noului program Rabla 2014. Noua gamă Mégane va fi comercializată din luna Aprilie 2014 în România.
Gama Mégane este produsă în uzina de la Palencia, din Spania. Asemenea celorlalte situri industriale ale grupului, uzina de la Palencia aplică Sistemul de Producție Renault (SPR). Acest demers, comun pentru toate uzinele Grupului Renault, garantează fabricarea unui produs de calitate. Renault Mégane se numără printre liderii segmentului său la capitolul fiabilitate, această poziționare fiind recunoscută de diferite organisme independente. Rezultatele anchetei ADAC 2012 plasează calitatea modelului Mégane la un nivel bun, chiar excelent, pentru întreg intervalul 2007 – 2012. Modelele fabricate în 2009, 2010 şi 2011 se situează în categoria „excelente” ceea ce confirmă calitatea bună a modelului Mégane de a lungul timpului.
Cea de a doua mare noutate anunţată în cadrul evenimentului Renault a fost şi lansarea proiectului Renault Store.
”Renault Store reprezintă un nou concept de showroom ce depăşeşte limitele unui simplu spațiu de vânzare a mașinilor. Renault Store se identifică ca o soluție modernă şi eficienţa, care pune în valoare noua gamă Renault şi totodată răspunde nevoilor şi cerinţelor clienţilor noştri“. a declarat Thomas Dubruel, Director General Renault Commercial Roumanie.
Conceptul Renault Store propune o abordare personalizată şi un parcurs mai intuitiv al clientului. Introducerea în universul Renault se realizează încă de la intrarea în showroom, prin prezentarea echipelor de vânzări. Pe masură ce avansează, clienţii au contact direct cu modelele din gama Renault, expuse în cadrul unor zone tematice (Pasiune, Vehicule Electrice, Pro+).
Barul de marca cu acces nelimitat la reţeaua Wi-Fi este dotat cu tablete Ipad care faciliteaza accesul la infomaţii despre produse. În plus, clientul îşi poate defini vehiculul accesând configuratorul 3D, conectat la platforma online My Renault. Consilierii Renault din service și asistenții de vânzări sunt disponibili pentru a oferi informațiile tehnice complete pe tot parcursul ciclului de achiziție și de întreținere a autovehiculelor Renault.
Renault Store debutează în România cu showroomul pilot Meridian Vest din Bucureşti urmând ca expansiunea la nivelul întregii reţelele de agenţi autorizaţi Renault sa se realizeze gradual.