Mercedes-Benz lanseaza in Romania noul model Mercedes-Benz Clasa A printr-o serie de evenimente speciale în cadrul roadshow-ului “Pulsul unei noi generaţii”, între 15 septembrie-16 octombrie 2012. Traseul roadshow-ului cuprinde un program de lansări locale în cinci oraşe principale (Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi, Bucureşti şi Constanţa), urmarind sa ofere posibilitatea pentru cât mai multi dintre români de a afla mai multe detalii despre noua Clasa A si de a testa calităţile maşinii în cadrul sesiunilor de test-drive. Programul detaliat al roadshow-ului este urmatorul:
- Timisoara: 15-18 septembrie 2012
- Cluj-Napoca: 22-25 septembrie 2012
- Iasi: 29 septembrie-2 octombrie 2012
- Bucuresti: 6-9 octombrie 2012
- Constanta: 13-16 octombrie 2012
In fiecare din cele cinci orase, timp de patru zile, în intervalul sâmbătă-marţi, participanţii la Roadshow pot testa calităţile noii Clase A, apreciate de către specialişti prin conceptul său revoluţionar, caracterul distinct faţă de predecesorul său, design-ul original, motorizările performante şi aerodinamica. Programul zilnic, derulat intre orele 10:00 – 19:00, este unul cit de poate de complet: sesiuni de test-drive, prezentări de produs, consultanţă tehnică din partea reprezentanţilor de la centrele autorizate Mercedes-Benz, dar şi acţiuni de divertisment (sesiuni foto inedite, artă graffiti, loc de joacă pentru copii), care surprind cel mai bine spiritul noii generaţii, al cărei reprezentant de seamă este chiar noul Mercedes-Benz Clasa A. Participarea la eveniment se face pe bază de înscriere pe site-ul www.mercedes-benz.ro/NoulA sau direct la standul Mercedes-Benz amplasat în locaţiile din fiecare oras.
Cu noua Clasa-A, Mercedes-Benz isi deschide un nou capitol in segmentul compact: dupa doua iteratii ale unul model orientat in stilul monovolum construcit pe o platforma sandwich (pasagerii deasupra, tehnologia dedesubt), acum Mercedes-Benz isi incearca norocul cu o compacta mai clasica din punct de vedere al structurii si platformei, insa care transmite acum emoţii deosebit de puternice prin design, are motorizări foarte performante, cu puteri cuprinse între 80 kW (109 CP) şi 155 kW (211 CP), este extrem de prietenos cu mediul (are emisii record de doar 98 de grame de CO2 per kilometru parcurs pentru modelul A180 CDI BlueEFFICIENCY) şi are cel mai bun coeficient aerodinamic din segment – 0,27.
În acelaşi timp, in baza renumelui de siguranta activa si pasiva pe care il are brandul Mercedes-Benz si vehiculele sale, noua Clasă A enunţă un principiu esenţial al Mercedes-Benz: siguranţa nu depinde de preţul maşinii. Astfel, cel mai accesibil model Mercedes-Benz este echipat standard, printre altele, cu dotări precum sistemul cu radar COLLISION PREVENTION ASSIST. Preţurile noii Clase A încep de la 19.900 euro (fără TVA) pentru modelul A 180 BlueEFFICIENCY.
“Mercedes-Benz devine cel mai dinamic brand auto premium din lume. Prin felul în care a fost dezvoltată, noua Clasa A este o parte importantă a acestei schimbări. Noua Clasa A este complet nouă, până în cel mai mic detaliu. În industria auto, nu ai de multe ori şansa de a începe de la zero, de la o simplă coală albă de hârtie. Inginerii noştri au profitat din plin de această oportunitate“, explică Dr Dieter Zetsche, Preşedintele Daimler AG şi Director General Mercedes-Benz Cars.
Cu o înălţime redusă cu până la 160 de milimetri şi o line noua de design, noua Clasa A comunică dinamism încă de la prima vedere. Designul a fost prezentat initial în toată lumea cu ajutorul conceptului A-CLASS şi a fost primit cu entuziasm, incurajand astfel implementarea fara mari modificari în versiunea de serie. Conform Mercedes-Benz, noua Clase A reprezintă lansarea oficială a unei noi strategii de design Mercedes-Benz. Rezultatul este un model compact în două volume, cu un caracter unic şi distinctiv, un interior cu forme foarte sportive şi o finisare de o calitate foarte ridicată. “Niciun alt model din acest segment nu este atât de avansat stilistic precum Clasa A. Tipică pentru Mercedes este forma sculpturală a Clasei A. Liniile personalităţii sale, în special cele de pe lateralul autoturismului îi conferă Clasei A un volum şi un caracter unice şi foarte dinamice. Acest nou stil dinamic va fi perceput instantaneu şi la prima privire asupra interiorului“, spune Gorden Wagner, Directorul Departamentului Design Mercedes-Benz. Avind in vedere concurenta din partea Seriei 1 de la BMW care pare desenata special spre a fi mai putin aratoasa decit seriile superioare, pentru a nu le fura acestora clientii, precum si un nou Audi A3 clasic, semanind foarte tare cu precedenta generatie, inclinam sa ii dam dreptate lui Gorden Wagner.
Proporţiile definite puternic de suprafeţele puternic conturate domina exteriorul noii Clase A, prin interactiunea dintre suprafeţele concave şi convexe care creează un joc spectaculos de lumină pe caroserie, în special în părţile laterale. Partea frontala sportiva este definita de forma capotei faţă în “V”, cu farurile împinse mult spre lateralele maşinii, precum şi grila radiatorului cu steaua Mercedes încadrată de traverse duble pe fiecare parte. Caracterul dinamic este sporit de bara faţă cu prizele de aer dimensionate generos. Farurile aduc o contributie esentiala la noul concept de design prin design-ul lor, forma si structura acestora. Modulele de lumină şi LED-urile din interioarele farurilor au fost aranjate în aşa fel încât să simuleze imaginea unor flăcări atunci când sunt aprinse, în special luminile de rulare pe timp de zi şi semnalizatoarele.
Interacţiunea dintre designul dinamic şi preocuparea pentru aerodinamică (coeficient Cx de 0,27) poate fi vizibilă în designul plafonului care conbina o linie curată şi dreaptă cu o curbură în formă de arc spre partea posterioară. Silueta autoturismului dezvăluie linii ce curg armonios spre spate, unde se termină într-o margine abruptă. Eleronul de pe plafon ascunde elegant toate antenele si conferă maşinii o extra-tuşă sportivă şi finalizează spectaculos design-ul plafonului. Partea din spate este dominata si ea de o interacţiune de forme şi muchii concave şi convexe, iar stopurile (optional cu module LED) pozitionate pe orizontală accentuează lăţimea caroseriei.
In interiorul noii Clase A, regasim un progres înainte în ceea ce priveşte calitatea – atât a materialelor utilizate, cât şi a design-ului si imbinarilor. Inserţiile din metal au fost argintate prin galvanizare, astfel că interiorul este decorat cu elemente reale din metal, cu efect “cool touch” – reci la atingere în comparaţie cu restul materialelor. Tabloul de bord încorporează cinci guri de ventilaţie circulare, avind inelele exterioare argintate prin galvanizare. Direcţia curentului de aer poate fi reglată cu ajutorul unui element rotativ ce aminteşte de o elice de avion. Display-ul amplasat în centrul bordului beneficiază de un panou frontal finisat în culoare negru-lucios, iar rama sa este argintie. Instrumentarul de bord este format din două cadrane sportive, culoarea lor fiind albă, iar la versiunile de echipare mai sportive, cum ar fi Urban sau AMG Sport, ele sunt roşii.
Faptul că noua Clasa A este un hatchback sportiv cu un centru de greutate jos este accentuat de dimensiunile sale: el măsoară 4292 x 1780 x 1433 mm (lungime x lăţime x înălţime). Comparativ cu predecesorul său, care a folosit o altă filozofie de design, înălţimea noului model a fost redusă cu 162 milimetri. Bancheta din spate oferă spaţiu pentru trei pasageri, deşi are un design sportiv ce pare să ofere doar două locuri individuale. Portbagajul are un volum standard VDA de 341 litri, iar spatiul disponibil poate creste la 1157 litri dacă spătarele banchetei sunt rabatate. Standard pentru toate modelele, spătarul banchetei este fracţionabil în proporţie 60:40.
Versiunea de baza a noii Clase A ofera in echiparea standard sistem de climatizare, sistemul audio Audio 20 CD cu Bluetooth şi conexiune USB, geamuri electrice, Headlamp Assist (asistent faruri) şi volan multifuncţional cu 12 butoane. Clientii mai pretentiosi beneificiaza de posibilitatea de personalizare si configurare cu ajutorul a trei linii de echipare, “Urban”, “Style”, “AMG Sport”, precum şi a trei pachete de design (“Night”, “Exclusive” şi “AMG Exclusive”) la care se adaugă o listă impresionantă de dotări opţionale. Pe lista cu dotări opţionale se găsesc dotări preluate de la modelele Mercedes-Benz din clasele superioare, precum Intelligent Light System, scaunele faţă reglabile electric cu funcţie de memorie sau bordul îmbrăcat în piele ARTICO finisat manual (ca parte a pachetului Exclusive).
Toate cele trei linii de echipare oferă scaune faţă sport cu tetiere integrate şi cusături în nuanţe contrastante, ce pot fi comandate împreună cu oricare din motorizările disponibile. In plus, Clasa A oferă dotări opţionale ce vor spori şi mai mult aspectul sportiv al maşinii: centurile de siguranţă în culoare roşie de la designo sau instrumentarul de bord argintiu cu ace roşii (oferite ca parte a liniilor de echipare Urban şi AMG Sport, precum şi în cadrul pachetelor Exclusive şi AMG Exclusive). “Am creat o maşină complet nouă, care stabileşte noi standarde în segmentul său. Sunt convins că noua Clasă A va contribui decisiv la atingerea obiectivelor strategice de creştere ale Mercedes-Benz pentru anul 2020“, a declarat Dr. Joachim Schmidt, membru al Consiliului de Conducere Mercedes-Benz Cars, responsabil de Vânzari şi Marketing.
In privinta ofertei de motorizări, noua Clasa A ofera o gama bogata de propulsoare cu patru cilindri alimentate pe benzină sau Diesel, gama care urmareste sa satisfaca cerintele tuturor clientilor si sa stabileasca noi standarde în termeni de eficienţă şi grijă pentru mediu: astfel, A 180 CDI BlueEFFICIENCY este primul Mercedes-Benz ce emite doar 98 grame de CO2 pentru un kilometru parcurs. Mai mult, toate motorizările pe benzină sunt certificate conform standardelor de poluare Euro 6, ce vor deveni obligatorii abia din 2015. Toate motorizările noii Clase A oferă în standard funcţia ECO start/stop. Motorizările pot fi combinate cu noua transmisie manuală în şase trepte (standard) sau cu transmisia automată cu dublu-ambreiaj 7G-DCT. Noua gama de motorizari promite un consum redus cu până la 35 de procente comparativ cu modelele precedente, in conditiile unor cresteri de putere considerabile.
Motoarele diesel sunt trei la numar:
- Noul motor Diesel de bază seria OM 607, dezvoltă 80 kW (109 CP) in modelul A180 CDI BlueEFFICIENCY, oferind un cuplu maxim de 260 Nm. Echipat cu transmisia manuală, consumă 3.8 litri pentru 100 km parcurşi şi emite doar 98 g CO2/km. Noua valoare de consum reprezintă o îmbunătăţire de 22 de procente faţă de precedentul model de 60 kW (82 CP) A 160 CDI, care consuma 4.9 litri. Motorul OM 607 este primul rezultat al colaborarii Mercedes-Renault, avind la baza propulsorul Renault de 1461 cmc (cunoscut sub denumirea comerciala 1.5 dCi), dar regindit si optimizat de inginerii Mercedes-Benz. Versiunea automata a lui A180 CDI este echipata cu o versiune de 109 CP si 250 Nm a motorului Mercedes-Benz de 1796 cmc (motor botezat OM 651), insa ulterior si versiunea automata va primi noul propulsor OM 607. Motorul OM 607 este cu aproximativ 30 de kg mai usor decit OM 651. Actuala versiune automata inregistreaza un consum mediu de 4.1 litri/100 km si un nivel al emisiilor de 109 g CO2/km.
- A200 CDI prezinta o versiune mai puternica a motorului OM 651 de 1796 cmc, oferind 100 kW (136 CP) si 300 Nm cuplu, pentru un consum mediu de 4.1-4.3 litri/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 109-111 g CO2/km.
- Noul motor Diesel de top, A 220 CDI, este cu 25% mai performant decât predecesorul său: dezvoltă o putere de 125 kW (170 CP) şi un cuplu maxim de 350 Nm şi, în combinaţie cu transmisia automată cu dublu-ambreiaj 7G-DCT (singura varianta oferita pentru acest motor), consumă doar 4.3 litri/100 km parcurşi (date provizorii). Datele fostului model de virf diesel A 200 CDI erau 103 kW (140 CP), 5.7 litri, şi 149 g de CO2/km.
Motoarele cu benzină sunt supraalimentate cu turbo şi echipate toate cu injecţie directă. Noile unităţi de propulsie cu 4 cilindri şi cilindree de 1,6 şi 2,0 litri (disponibile şi pe modelele Clasa B) prezintă tehnologii inovatoare. Injecţia directă omogenă, controlul variabil al supapelor şi supraalimentarea contribuie la obţinerea unui cuplu şi a unei puteri maxime. În plus, au fost reduse semnificativ consumul de carburant, emisiile şi nivelul de zgomot. Toate motoarele dispun de funcţia ECO Start-stop, indiferent de transmisia cu care sunt echipate. Motorizarile pe benzina sunt si ele trei la numar:
- A180 BlueEFFICIENCY, echipat cu un motor de 1595 cmc cubi care dezvolta 90 kW (122 CP) si 200 Nm cuplu.
- A200 BlueEFFICIENCY, echipat cu o varianta a aceluiasi motor de 1595 cmc care dezvolta 115 kW (156 CP) si 250 Nm cuplu. O comparaţie directă între noul şi fostul model A 200 demonstrează cum au avansat propulsoarele pe benzină: cu 115 kW (156 CP) şi 250 Nm cuplu maxim, noul motor oferă performanţe dinamice mai bune, dar consumă doar 5.4 litri/100 km (127g CO2/km – date pentru transmisia 7G-DCT), valoare scăzută cu 26 procente faţă de modelul precedent (100 kW, 185 Nm, 7.4 l/100 km, 174 g CO2/km).
- A250 disponibil atit in versiune BlueEFFICIENCY cit si mai tirziu in ultimul trimestru 2012 intr-o versiune Sport, echipat cu un motor de 1991 cmc care dezvolta 155 kW (211 CP) si 350 Nm. Noul model de top echipat cu 7G-DCT este simţitor mai eficient decit vechiul model de top pe benzina, datorită consumului de 6.1 litri şi emisiilor de CO2 de 143 g.
Nu doar motorizările şi transmisiile complet noi reprezintă factorii decisivi în atingerea acestei eficienţe remarcabile. Datorită sistemului modular folosit la construcţia transmisiilor a fost posibilă setarea perfectă a acestora pentru fiecare motor în parte. O importanţă deosebită o are şi aerodinamica maşinii, cu o valoare remarcabilă a coeficientului de doar 0.27. “Noile motorizări în patru cilindri de la Mercedes-Benz ocupă o poziţie mondială de top în termeni de performanţă, eficienţă de nivel înalt şi emisii poluante foarte mici. Ele sunt impresionante datorită modului rafinat în care livrează valorile de putere ridicate şi le oferă clienţilor un grad ridicat de fineţe,” declară Profesor Dr Thomas Weber, membru al Consiliului de Conducere Daimler, responsabil pentru Cercetare în cadrul Grupului şi Dezvoltare Autoturisme Mercedes-Benz.
Caracterul sportiv al noii Clase A este sustinut si de trenul de rulare care are o punte spate cu suspensie independentă şi configuraţie cu patru braţe, direcţie servo-asistată electric cu funcţii de asistare şi sistem ESP cu diferential electronic “Extended Traction Control” (XTC). Ideea de la care au pornit inginerii Mercedes-Benz a fost aceea de a imbina agilitatea cu cele doua atribute specifice marcii si anume sentimentul de siguranţă conferit de stabilitatea la rulare şi cu nivelul foarte ridicat de confort. Agilitatea este influentata si de centrul de greutate pozitionat mai jos cu 24 mm fata de modelul predecesor şi poziţia de conducere mai jos cu 174 mm. Prinderile roţilor la puntea spate cu suspensie independenta şi conexiunile cu arcurile sunt construite din aluminiu pentru reducerea maselor componentelor nesuspendate. Trei setări sunt disponibile pentru şasiu şi suspensie:
- suspensia confort
- suspensia sport, disponibilă opţional pentru un tren de rulare şi o manevrabilitate mai sportive (oferită împreună cu pachetul opţional Dynamic Handling sau linia de echipate AMG Sport)
- setarea de suspensie sport ultra-performantă “engineered by AMG”. Aceasta este standard pentru modelul de top A 250 Sport.
Datorită sistemelor de suspensie nou concepute, noua Clasa A are un comportament neutru, cu ruliu foarte mic şi cu o tendinţă extrem de redusă de subvirare.
In privinta sigurantei active, noua Clasă A este echipată standard cu un sistem de avertizare a coliziunilor iminente, cu funcţionare pe bază de radar şi sistem adaptiv Brake Assist, sisteme care împreună scad riscul producerii accidentelor. Sistemul COLLISION PREVENTION ASSIST este capabil să atenţioneze şoferul Clasei A vizual şi auditiv pentru a-l alerta în cazul în care detectează posibilitatea producerii unui impact şi pregăteşte sistemul Brake Assist pentru cel mai precis răspuns al sistemului de frânare. Acestea vor opera la capacitate maximă atunci cind şoferul acţionează pedala de frână în mod decisiv. O serie largă de sisteme de asistenţă au fost preluate de Clasa A de la modelele din clasele superioare:
- Adaptive Highbeam Assist – asistent faruri pentru fază lungă
- Blind Spot Assist şi Lane Keeping Assist – asistent pentru unghiul mort şi pentru păstrarea benzii de mers.
- ATTENTION ASSIST (standard) – asistent pentru detectarea oboselii
- Active Parking Assist cu ghidare la parcare
- Funcţie Brake hold – susţinerea automată a maşinii la staţionare
- Hill-Start Assist – asistent la plecare din rampa
- LINGUATRONIC – asistent comenzi vocale
- Cameră video marşarier
- DISTRONIC PLUS – sistemul de cruise control adaptiv
- În premieră în segmentul compact: PRE-SAFE (centurile de siguranţă cu pretensionare reversibilă, închiderea automată a geamurilor laterale şi a trapei în cazul detectării unui accident iminent şi poziţionarea automată şi imediată a scaunelor faţă complet reglabile electric în poziţia ideală pentru oferirea unei protecţii maxime în caz de accident).
Nici capitolul de siguranta pasiva nu a fost bineinteles neglijat, noua Clasa A fiind conceputa si testata de Mercedes-Benz in 30 de configuratii diferite de posibil impact, folosite de instituţiile internaţionale din domeniul testării maşinilor, ci şi nouă teste speciale de impact, printre care testul de răsturnare pe plafon de la înălţime, sau testul pole – impact lateral cu un stâlp, inventat chiar de marca Mercedes. In plus, noua Clasa A a fost testata de Mercedes-Benz si intr-un impact frontal, la viteză foarte ridicată, între noua Clasa A şi o viitoare limuzină de lux Mercedes-Benz, test în urma căruia Clasa A demonstrează că le oferă pasagerilor săi un compartiment foarte stabil şi şanse excelente de a supravieţui. Pornind de la ideea că noua Clasă A va fi utilizată şi ca maşină de familie centurile de siguranţă pre-tensionate cu ajustarea pe înălţime sunt standard pentru scaunele laterale din spate iar airbagurile laterale spate sunt disponibile opţional. Şoferul şi pasagerul din dreapta faţă sunt protejaţi de un nou tip de airbag pentru torace şi pelvis ce acoperă toată partea laterală a corpului. Pentru protecţia capetelor sunt oferite în dotarea standard airbaguri cortină.
Dupa modelul celor de la BMW, Mercedes-Benz ofera integrarea completă pentru iPhone în sistemul de entertainment cu interfaţa revoluţionară a noii Clase A, permitand generaţiei Facebook să se simta în maşină la fel ca şi în faţa calculatorului. “Drive Kit Plus for the iPhone” va fi disponibil ca accesoriu de la sfârşitul acestui an şi se va putea comanda ca dotare opţională începând cu primul trimestru 2013. Acest kit va permite utilizatorului de Clasă A şi iPhone să se conecteze la Facebook, Twitter, să utilizeze aplicaţiile Daimler şi să acceseze lumea digitală direct de la bordul maşinii. Kit-ul pentru iPhone include şi un software de navigaţie de ultimă generaţie de la Garmin, cu informare în timp real asupra traficului, bazată pe datele din Internet, căutare online a punctelor de interes (POI) şi afişare 3D a hărţilor. Sistemul Audio 20 poate fi utlizat cu “Drive Kit Plus for the iPhone”. El include twin tuner pentru radio, CD-player capabil să redea fişiere MP3, precum şi interfaţa Bluetooth cu funcţii hands-free şi audio streaming. Display-ul color al acestui sistem are o diagonală de 14.7 cm. Sistemul Becker MAP PILOT reprezintă o variantă foarte accesibilă de navigaţie cu afişare 3D a hărţilor, lucrand împreună cu sistemul Audio 20 şi fiind disponibil si ulterior ca accesoriu în baza unei preechipări realizate în fabrică. Avantajul său în faţa unor sisteme similare aftermarket îl reprezintă integrarea perfectă în maşină – foloseşte comenzile centrale ale sistemului Audio 20, precum şi display-ul acestuia, este poziţionat elegant în torpedo şi poate fi actualizat prin intermediul unui portal de Internet. Sistemul multimedia COMAND Online oferă acum acces la Internet prin conectarea la un telefon mobil capabil să ofere o astfel de conexiune. Astfel, COMAND Online oferă acces la diverse servicii online Mercedes-Benz. Acestea includ informări asupra stării vremii şi o căutare specială de locaţii prin intermediul Google. De-asemenea, sistemul permite descărcarea şi utilizarea unei rute create în prealabil în Google Maps pe PC şi trimisă către maşină. Sistemul mai oferă şi o nouă aplicaţie “News”, ce poate fi configurată pentru redarea de noutăţi din politică, financiar şi tehnologie. Toate informaţiile sunt afişate astfel încât să fie lizibile clar chiar şi când maşina este în mişcare.
In virtutea celor de mai sus, noua Clasa A de la Mercedes-Benz pare bine pozitionata pentru a continua si duce mai departe succesul de vinzari al predecesoarei sale care a fost comercializata in peste un milion de exemplare de la lansarea sa din 2005 si pina anul acesta.
Comments are closed.