Mercedes-AMG GT S Roadster: 522 CP, la graniţa dintre GT şi GT C

0
1810

Mercedes-AMG umple golul dintre versiunea entry-level GT a supercarului său cu două locuri și modelul de vârf GT C cu noul GT S Roadster, disponibil de la 148.577 euro (preţ Germania – n.r.), alături de 522 CP şi o dinamică net superioară.

În esenţă nemodificat la nivel tehnic, motorul bi-turbo V8 de 4,0 litri dezvoltă acum, aşa cum intuiţi deja, 522 CP și 670 Nm, ceea ce se traduce prin încadrarea perfectă a noii versiuni Mercedes-AMG GT S între AMG GT Roadster cu 476 CP și AMG GT C Roadster cu 557 CP. Consumul mediu ar trebui să fie – pentru cei care conduc foarte lin – 11,5 l / 100 km. La capitolul transmisie, Mercedes-AMG oferă cutia automată binecunoscută AMG Speedshift 7G cu ambreiaj dublu şi şapte trepte.

Dincolo de cei 46 CP suplimentari, marea întrebare este, bineînțeles, ce oferă în plus noul model comparativ cu varianta de bază, totul pentru un cost suplimentar de 258 de euro per cal putere?

Clienții pot alege standard între cinci programe de conducere care personalizează răspunsul motorului V8 twin-turbo de 4.0 litri, al transmisiei, al sistemului de frânare compozit (opțional discuri ceramice), al sistemului ESP (trei setări distincte), respectiv al pedalei de accelerație și chiar sunetul evacuării. Răcirea motorului V8 este asigurată de sistemul de control al aerului activ Airpanel.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h este estimată la 3,8 secunde, în timp ce noul Mercedes-AMG GT S Roadster poate atinge o viteză maximă de 308 km/h. Un rol special în partitura dinamică superioară îl are diferențialul spate cu alunecare limitată controlat electronic, inclus în echiparea de serie – acesta îmbunătățește nu numai aderenţa roților motrice, ci și vitezele atinse în virajele rapide. Un alt element important este eleronul posterior retractabil, care nu sporeşte doar aspectul sportiv, ci şi forța de apăsare pe puntea spate. Standard pe modelul de vârf GT C şi disponibil numai la cerere pentru AMG GT S Roadster: puntea spate cu roţi directoare.

Roadsterul a cărui greutate este estimată la 1.625 de kilograme, părăsește standard fabrica de vise din Affalterbach în compania unui set de jante din aliaj cu diametrul de 19 inch. La cerere, Mercedes-AMG oferă anvelope mixte, de 19 inch pe faţă şi 20 inch pe spate. Lista de opţiuni suplimentare nu se opreşte, bineînţeles, aici, aceasta fiind extrem de lungă, norocoşii viitori proprietari putând comanda, de asemenea, scaune cu tapiţerie din piele şi sistem de încălzire a zonei cervicale Airscarf, acoperiş textil izolat fonic suplimentar şi compus din trei staturi realizate din magneziu, oţel şi aluminiu.

La interior, pachetul Silver Chrome aduce ornamente decorative din crom aplicate în zona consolei centrale, a prizelor de ventilaţie şi a cotierelor integrate în portiere. Un simplu click pe opţiunea potrivită poate, însă, înlocui cromul cu mult mai dezirabilele decoruri ce imită lacul de pian sau fibra de carbon.