Dezvoltarea durabila este una dintre preocuparile cele mai importante ale BMW Group. Este demonstrata constant prin portofoliul de modele care inglobeaza cel mai extins set de masuri pentru reducerea consumului si emisiilor – BMW EfficientDynamics. La fel de important, BMW este constructorul cu cea mai mare experienta in implementarea acestor masuri, de 5 ani oferind standard pe modelele sale sisteme precum recuperarea energiei la franare, sistem Auto Start-Stop sau managementul inteligent al echipamentelor electrice. In portofoliul actual BMW Group, 30 de modele se incadreaza in limita de 120g CO2 per km si 70 de modele in limita de 140g CO2 per km.
Dezvoltarea durabila este insa un element definitoriu si pentru procesul de productie. Reducerea consumului de electricitate si apa, a emisiilor sau a cantitatii de deseuri nereciclabile in procesul de productie, sunt toate rezultate ale unor investitii consecvente de amploare. Asa este cazul uzinei de la Spartanburg, USA, cu proiectul intitulat “Gas to Energy” care fost lansat in 2003 si extins in 2009 in urma unei investitii de 12 milioane $. Se preconizeaza ca aceasta solutie asigura o reducere a emisiilor de CO2 cu 92 000 tone pe an, echivalentul plantarii cu copaci a unei suprafete de 93 km patrati anual.
Anul trecut, BMW Group a castigat numeroase premii pentru angajamentul fata de dezvoltarea durabila. Compania a fost declarata, pentru al saptelea an consecutiv, cel mai sustenabil constructor auto in Dow Jones Sustainability Index. In ultimii zece ani, BMW Group a fost prezenta constant in FTSE4Good, unul dintre cele mai importante clasamente ale companiilor cu dezvoltare durabila. In 2011, BMW Group a obtinut primul loc in randul constructorilor auto si in clasamentul CDP Global 500.
Lider al clasamentului dezvoltarii durabile Sustainalytics pe 2011: BMW Group compania DAX cu cea mai buna dezvoltare durabila.
Inca o data, BMW Group este liderul listei companiilor DAX 30®. Acesta a fost rezultatul unui studiu efectuat pe mai multe domenii de Sustainalytics, agentia internationala de apreciere a gradului de dezvoltare durabila. BMW Group a primit 83 de puncte dintr-un maxim de 100 de puncte – isi confirma astfel locul intai detinut din 2009 si isi imbunatateste punctajul general cu aproape noua puncte.
Arne Philipp Klug, analist al dezvoltarii durabile in cadrul Sustainalytics, explica: “Motivele acestei reusite sunt soliditatea programelor pe care compania le deruleaza cu angajatii si sistemul de gestiune a lantului de furnizori – ambele orientate spre dezvoltare durabila. De asemenea, BMW Group a facut o reducere substantiala a emisiilor CO2 de la flota de automobile noi”.
Dr. Rainer Feurer, director BMW Group pentru strategie si planificare corporate, s-a aratat incantat de rezultat: “Performantele noastre in studiul de dezvoltare durabila Sustainalytics dovedesc ca angajamentul nostru pentru sustenabilitate se indreapta in directia corecta – impreuna cu intregul lant de valori. Dezvoltarea durabila are un rol foarte important pentru noi si este parte integranta a strategiei corporate pe termen lung”.
Studiul Sustainalytics este realizat din doi in doi ani si este considerat unul dintre cele mai importante de acest gen. Evaluarea ia in calcul trei domenii: mediul, responsabilitatea sociala si managementul. Aproximativ 80 de criterii sunt evaluate la fiecare companie: de la standardele sociale din lantul de furnizori pana la aspectele de mediu ale productiei. Criteriile sunt evaluate in functie de factorii specifici industriei.
BMW Group a primit premiul pentru cel mai bun raport de dezvoltare durabila: locul intai intr-un top cu 150 de companii mari din Germania.
In clasamentele realizate de Institutul de Cercetare Economica Ecologica (IOW) si Future e.V. privind rapoartele de dezvoltare durabila pe anul 2011, BMW Group a obtinut primul loc pentru “Sustainable Value Report”.
Clasamentul IOW/Future al rapoartelor de dezvoltare durabila este considerat ierarhia numarul 1 in Germania in ceea ce priveste acest gen de rapoarte. In cadrul clasamentului sunt evaluate calitatea si continutul rapoartelor de dezvoltare durabila ale celor mai importante 150 de companii germane din industrie si servicii, precum si anumite intreprinderi mici si mijlocii. Analiza pune accent pe criterii precum aspectele de mediu ale productiei, responsabilitatea din cadrul lantului de furnizori si interesele angajatului. Clasamentul are sustinere din partea Ministerului Federal al Muncii si Afacerilor Sociale si de Consiliul German pentru Dezvoltare Durabila.
Jana Gebauer, director de proiect pentru clasamentul IOW/Future, a declarat despre raportul BMW Group privind dezvoltarea durabila: “Punctele forte ale raportului BMW Group sunt reprezentate de analiza sistematica a principalelor provocari durabile, accentul structurat si rezumatul scurt ale realizarilor durabile. Reprezinta cea mai buna practica cu privire la cerintele esentiale de calitate a raportarii. Studiul ofera cititorilor o imagine vasta, dar detaliata a realizarilor durabile ale companiei si furnizeaza raspunsuri concise la cele mai importante intrebari intr-un mod care permite compararea acestora in timp”.
Bill McAndrews, director BMW Group pentru strategie corporate si comunicare: “Suntem incantati ca am primit aceasta recunoastere – in special pentru ca noi consideram «Sustainable Value Report» ca instrument principal de comunicare a realizarilor si obiectivelor noastre. Faptul ca prezentam subiectele intr-o maniera simpla si usor de inteles – in ciuda complexitatii sale – a fost important pentru noi. Chiar daca raportul nostru se adreseaza in principal expertilor, dorim ca publicul larg sa aiba parte de un acces facil la subiectul dezvoltarii durabile”.