Ford va prezenta la Salonul Auto de la Frankfurt (13-25 septembrie), in premiera mondiala, versiunea de serie a conceptului B-Max.
Primul model Ford construit la Craiova va concura in categoria monovolumelor de clasa mica, dominata pana in prezent de Opel Meriva, KIA Venga, Citroen C3 Picasso sau Hyundai ix20.
Primele poze spion ce ne dezvaluie design-ul final al noului MPV au scos in evidenta si un detaliu constructiv special. Spre deosebire de alte monovolume conventionale, Ford B-Max nu va avea un montant central, la fel ca prototipul din care se trage. In plus, versiunea de serie a noului B-Max a mostenit si solutia usilor spate culisante, o premiera binevenita in clasa mica.
Pe langa diverse propulsoare existente deja in gama constructorului american, sub capota noului monovolum se va afla si cel mai mic motor din istoria Ford. Cu o capacitate cilindrica de 1 litru, noul motor pe benzina are trei cilindri si face parte din familia EcoBoost. Ajutata de un turbocompresor, noua motorizare va dezvolta aproximativ 100 CP, adica o putere echivalenta cu cea a unui propulsor conventional de 1,6 litri aspirat.
Potrivit sefului Companiei Nationale de Vanzari (CNV) Ford din Romania, Henrik Nenzen, montarea experimentala a primelor exemplare de preserie a inceput deja in iunie, urmand ca productia propriu-zisa a noului model sa debuteze in toamna. Noul Ford B-Max va fi disponibil in Romania in prima parte a anului 2012.
Via | autoweek.nl