Automobile Bavaria a organizat simbata, 2 martie, la sediul sau din Baneasa, lansarea in premiera pentru Romania a noului model Mini Paceman. Evenimentul s-a adresat intregii familii de prieteni ai Automobile Bavaria, clienti actuali sau viitori, pasionati ai marcii germane, si a fost un prilej de a petrece citeva ore foarte placute intr-o atmosfera in care si cei mari si cei mici si-au gasit ocupatii care mai de care mai interesante.
La eveniment au participat Ilie Nastase, in calitate de ambasador al brandurilor Automobile Bavaria precum si Alteta Sa Regala, Principele Nicolae. In baza parteneriatului incheiat intre Casa Regala a Romaniei si Automobile Bavaria, prin care Automobile Bavaria este furnizorul oficial de automobile al Casei Regale, Alteta Sa Principele Nicolae a primit cheile primului model Mini Paceman livrat in Romania.
Al saptelea model in cadrul gamei MINI, MINI Paceman este primul Sports Activity Coupé din segmentul compact premium. Daca vreti, MINI Paceman este pentru MINI Countryman ceea ce este BMW X6 pentru BMW X5, numai ca in cazul acesta modelul Sports Activity Coupé adopte o solutie traditionala cu doua portiere laterale si hayon. Liniile de coupé extins şi sentimentul MINI specific karturilor sunt combinate cu ambianţa exclusivistă a interiorului ce poate fi utilizat în diferite forme, iar rezultatul este MINI Paceman, un pionier în mediul urban. Patru variante de motoare puternice vor fi disponibile de la lansare (doua pe benzina si doua diesel) iar specificaţia standard MINI Paceman va include şi suspensie sport, cu garda redusă. Acesta este cel de-al doilea model (după MINI Countryman) care oferă posibilitatea ca puterea motorului să fie transferată către toate cele patru roţi.
Motoarele pe benzină disponibile pentru MINI Cooper Paceman şi MINI Cooper S Paceman şi versiunile diesel de la MINI Cooper D Paceman şi MINI Cooper SD Paceman acoperă puteri cuprinse între 82 kW/112 CP şi 135 kW/184 CP. Toate aceste motoare sunt combinate în echiparea standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, chiar dacă opţional este disponibilă şi o cutie de viteze automată cu şase rapoarte. Sistemul de tracţiune integrală MINI ALL4 se află în echiparea variantelor MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman şi MINI Cooper D Paceman. Recent a fost anuntata si pregatirea unei versiuni MINI John Cooper Works Paceman. Tehnologia MINIMALISM, disponibilă standard la toate modelele, include Brake Energy Regeneration (generarea energiei la frânare), operarea inteligentă a componentelor auxiliare, Electric Power Steering (EPS / servodirecţie electrică) şi Gear Shift Indicator (indicator al punctului de schimbare a vitezelor) care, asemenea funcţiei Auto Start/Stop, funcţionează în combinaţie cu transmisia manuală.
Daca partea din fata este asemanatoare cu cea a fratelui MINI Countryman, design-ul partii din spate este complet nou si inedit, transmitind ideea de sportivitate si dinamism. Cea mai atractivă particularitate a spatelui o reprezintă stopurile care, în premieră pentru MINI, au un design orizontal. Asemănător lunetei tipice unui coupé – subţire şi înclinată -, benzii cromate de sub aceasta şi cutelor orizontale de pe hayon şi bara spate, forma stopurilor accentuează suplimentar lăţimea automobilului. Segmentarea concentrică a surselor de lumină din stopuri este în deplină legătură cu tradiţia mărcii. Acelaşi lucru poate fi spus şi despre spate ca ansamblu, a cărui lăţime creşte în partea inferioară, ceea ce atrage atenţia asupra atitudinii puternice a automobilului. MINI Paceman este primul membru al gamei mărcii care va putea fi identificat după numele înscris pe spate.
Opt culori sunt disponibile pentru exteriorul MINI Paceman, inclusiv noile variante Brilliant Copper, Blazing Red şi – exclusiv pentru MINI Paceman – Starlight Blue, care este si culoarea de lansare. Plafonul şi capacele oglinzilor retrovizoare pot fi vopsite în culoarea caroseriei, alb sau negru.
MINI Paceman a fost conceput din start ca un model cu patru locuri. Datorită poziţiei uşor ridicată a scaunelor spre înainte, conducătorul şi pasagerul din dreapta beneficiază de o vizibilitate excelentă asupra traseului. Cele două scaune individuale din spate oferă un spaţiu impresionant la nivelul umerilor şi al capului, suport lateral remarcabil şi confort excepţional, în timp ce decupajele în spătarele scaunelor faţă optimizează spaţiul pentru picioare.
Scaunele sport faţă fac parte din dotarea standard a modelului MINI Paceman. Ca alternativă la tapiţeria standard, cu stofă Diagonal Track, clienţii pot comanda combinaţia Hot Cross de stofă şi piele, echiparea cu piele Gravity sau varianta exclusivă cu piele Lounge. O selecţie personalizată de culori pentru tapiţerii, suprafeţe interioare, Colour Lines şi alte elemente de design oferă o gamă variată de posibilităţi de individualizare a interiorului.
Hayonul cu deschidere largă de la MINI Paceman şi pragul jos al portbagajului permite un acces facil către zona bagajelor. Sarcina utilă este de 330 de litri, dar poate fi crescută până la 1.080 de litri atunci când spătarele scaunelor din spate sunt rabatate.
Construcţia şasiului MINI Paceman – constă dintr-o combinată MacPherson pentru puntea faţă, respectiv braţe transversale forjate în tandem cu suspensie multibraţ pentru puntea spate – susţine agilitatea emblematică MINI. O dotare specială pentru MINI Paceman este reglajul sport al suspensiei coborâte, chiar dacă automobilul poate fi comandat şi cu suspensia şi garda la sol obişnuite fără costuri suplimentare. De asemenea, servodirecţia electrică (EPS), precisă şi eficientă, îmbunătăţeşte sentimentul de karting la bordul MINI Paceman. Disponibilă standard, funcţia Servotronic a sistemului de direcţie furnizează o asistare a puterii în funcţie de viteză.
Echiparea standard include şi jante din aliaj – de 16 ţoli pentru MINI Cooper Paceman şi MINI Cooper D Paceman, respectiv de 17 ţoli pentru MINI Cooper S Paceman şi MINI Cooper SD Paceman. Jantele de 18 şi 19 ţoli, din aliaj, pot fi comandate ca opţiune pentru toate variantele modelului.