PREMIERA: Volkswagen Golf 7 GTI

0
1570

Volkswagen a anuntat saptamina aceasta primele detalii despre Volkswagen Golf 7 GTI. Versiunea GTI a celei de-a 7 generatii a besteller-ului Golf va fi prezentata in premiera mondiala la Salonul Auto de la Geneva.

Primele informatii din comunicatul oficial dat publicitatii de Volkswagen vorbesc despre scaderea consumului fata de generatia precedenta! Si totusi, pasionatii de compacte sportive, asa numitele “hot hatches“, exista deja destule informatii care sa ne faca sa asteptam cu nerabdare aparitia acestui model pe piata, sau mai bine zis, al modelelor GTI.

VW Golf 7 GTI 1

Spunem asta pentru ca vor exista, de la bun inceput, doua modele GTI. Versiunea de baza ofera o putere aproape la acelasi nivel cu Golf 6 GTI (220 CP in loc de 211 CP) dar dezvoltati de un motor complet nou a carui tehnologie de virf a urmarit in principal reducerea consumului la nivelul respectiv de putere si perfromante. Acest lucru a fost realizat prin adoptarea unui sistem de actionare variabila a supapelor la evacuare (Valvelift) care permite adoptarea unor rapoarte ale cutiei de viteze mai lungi. In plus, sistemul Valvelift are avantajul de a imbunatati raspunsul turbinei si deci a creste cuplul disponibil la regimuri de turatii reduse (valoarea maxima a cuplului crescind de la 280 Nm la 350 Nm). Daca luam in calcul si o scadere a greutatii de aproximativ 100 kg, ca si pentru ansamblul gamei Golf 7 fata de Golf 6, atunci scaderea consumului mediu cu 1.3 litri la 100 km fata de generatia precedenta (de la 7.3 litri/100 km la  6.0 litri/100 km) pare a avea sustinere pe hirtie, pina la prima proba practica in cadrul unui drive-test.

Acestui nivel redus de consum ii corespunde o valoare a emisiei de CO2 record pentru categorie, si anume 139 g/km, mai putin decit valorile anuntate pentru viitoarele Peugeot 208 GTI sau Clio 4 RS, care joaca insa intr-o categorie inferioara.   Si totusi, chiar in conditiile acestei reduceri a consumului, performantele anuntate de viitorul Golf 7 GTI sunt deja la nivelul versiuni Edition 35 de 235 CP a lui Golf 6, si anume un demaraj 0-100 km/h realizat in 6.5 secunde si o viteza de virf de 246 km/h. Pentru a putea beneficia de aceste performante, sasiul are o garda la sol redusa cu 15 mm fata de un Golf 7 standard, iar directia progresiva adopta o cremaliera cu pas variabil din ce in ce mai directa la capatul bracajului pentru o manevrabilitate crescuta.

Insa veritabila inovatie tehnica a viitorului Golf 7 GTI este rezervata modelului GTI Performance. Si ea nu priveste motorul care se multumeste cu doar 10 CP in plus, o  zecime de secunda cistigata la demarajul 0-100 km/h, realizat in 6.4 secunde si o viteza maxima de 250 km/h datorita cartografiei motor specifice. Inovatia este la nivelul transmisiei si mai precis consta intr-un diferential cu blocare activa promitind avantajele unui autoblocant (diferential cu alunecare limitata – limited slip differential, sau pe scurt LSD). Dezvoltat de firma Haldex, acest sistem este format dintr-un ambreiaj multidisc cu baie de ulei, controlat electronic, care ramine deschis la intrarea in viraj pentru a facilita inscrierea masinii, dar se blocheaza atunci cind conducatorul reaccelereaza la iesirea din viraj, pentru a garanta motricitatea si a intirzia aparitia fenomenului subvirator. Astfel, cuplul care poate fi transmis de rotile motoare este proportional cu sarcina verticala aplicata acestora. Intrucit forta centrifuga incarca roata exterioara si o descarca pe cea interioara, diferentialul blocat permite transmiterea unui plus de cuplu rotii exterioare ajutind prin aceasta masina sa vireze.

VW Golf 7 GTI 7

Dezvoltat de departamentul de motorsport al marcii pentru modelele Scirocco angajate in cursa de 24 ore de la Nürburgring, acest diferential cu blocare activa ar permite reducerea timpului de parcurgere al celor 20 km ai circuitului legendar de la Nürburgring cu 8.5 secunde. Ceea ce este mai interesant este ca Golf 7 GTI nu ca asocia acest diferential, precum concurentele sale Astra OPC sau Renault Mégane RS, cu un tren fata cu pivot decuplat pentru a reduce efectele produse de navala cuplului motor asupra directiei. Aceasta sarcina va fi asigurata conform inginerilor marcii de un computer special asociat asistentei electrice a directiei.

Aceasta inovatie se pare ca va fi oferita si pentru viitorul model Golf 7 GTD, pozitionat mai mult ca niciodata ca o versiune diesel a GTI-ului. Este pentru prima oara ca un astfel de sistem, utilizat deja de Ferrari, Jaguar si BMW, este propus pe un model de clasa compacta. Pretul pentru Romania al noului Golf 7 GTI nu este anuntat, dar in Germania pretul de baza va porni de la 28.350 EUR.