Intro
Renault Clio este principalul pionier al gamei Renault de pe la inceputul anilor \’90, cand, prima sa generatie a facut furori in clasa mica si a readus producatorul francez in atentia publicului larg dupa o perioada dificila la sfarsitul anilor \’80. Ajuns la a 4-a generatie, Clio este in mod clar un mare succes, fiind una dintre cele mai bine vandute modele din Europa.
Clio IV a fost prezentat prima oara in 2012 si a socat pur si simplu prin designul complet nou, de o agresivitate stilistica nemaintalnita pana atunci in gama mica a lui Renault. Suntem cu totii deacord ca Renault a mai avut extravagante de design in trecut, insa de data aceasta a reusit sa deseneze ceva cu totul special. Putem spune ca acest Clio este nu numai cel mai reusit, dar in mod clar cel mai plin de temperament. Simplitatea fostelor generatii a fost lasata deoparte pentru noi linii indraznete, un mix deosebit intre agresiv si sarmant, intre ascutit si rotund. Designul este completat de o abordare total diferita a optiunilor de echipare, optiunile de genul vopsea bicolora, jante in ton cu caroseria, plansa de bord in doua culori aducand un aer foarte proaspat unui model de volum precum Clio.
Am testat Renault Clio Dynamique 1.2TCe si 120 CP echipat cu transmisia automata cu dublu ambreiaj numita EDC.
Exterior
Liniile ascutite din partea din fata se imbina foarte placut cu linia laterala unde formele curbe predomina intrun mix simplist dar de mare efect. Forma usor lasata in fata creeaza o imagine sportiva subliniata si de forma interesanta a farurilor intre care si-a gasit loc de cinste logo-ul Renault supradimensionat. Solutia clantelor ascunse a portierelor din spate a fost folosita in trecut si de alte modele, nu aduce niciun avantaj nici macar stilistic, insa nici nu deranjeaza. Grupurile optice din spate sunt subtiri si se intind in plan orizontal, ceea te duce cu gandul la cateva modele din clasa compacta, insa nu vorbim de o asemenare izbitoare deoarece Renault a avut grija sa fie putin mai creativ in desenarea spoilerului spate. Jantele foarte frumoase se integreaza perfect in linia laterala si contribuie din plin la alura agresiva pe care niciun Clio nu a mai avut-o pana acum. Suprafetele vitrate sunt de dimensiuni corecte si asigura un echilibru estetic bun. Noul Renault Clio este o masina care iese din anonimat, este un model de clasa mica care intoarce capete pe strada si este o masina care cand o vezi dimineata in parcare, iti face ziua mai buna.
Interior
Renault Clio s-a schimbat radical nu numai la exterior ci si la interior. Habitaclul este mult mai placut decat la generatiile precedente, designul fiind mult mai elaborat iar plansa bicolora aduce un aer foarte tineresc. Ergonomia este buna, comenzile fiind la indemana iar sistemul multimedia R-Link este unul dintre cele mai simple si usor de utilizat de pe piata, ingloband totodata toate functiile pe care ti le-ai putea dori (inclusiv acces la internet si aplicatii dedicate pe pagina Renault). Pozitia la volan in Clio este nici prea joasa nici prea inalta iar spatiul disponibil este foarte generos pentru o masina de clasa mica. Bancheta din spate este destul de primitoare pentru doi adulti, chiar si la drum intins iar vizibilitate nu ridica probleme nici macar in cazul unei parcari mai dificile. Calitatea materialelor in general este buna insa sesizam ceva plastice nu prea bine finisate in zona consolei centrale. Asamblarea pare solida si rezistenta in timp insa putin mai multa atentie la alegerea materialelor nu ar fi stricat. Portbagajul incapator de 300 litri este un alt atu fiind peste media clasei.
Dinamica
Premiera in cazul testului acesta este dubla pentru ca avem ocazia pentru prima data sa conducem atat noul motor 1.2TCe de 120 CP cat si noua transmisie cu dublu-ambreiaj EDC. Nu este prima oara cand pe o masina de clasa mica apare o transmisie automata, insa este prima oara cand Clio este oferit si in versiune cu transmisie automata. Motorul TCe de 1.2 litri anunta nu mai putin de 120 CP la 4900 rpm insa cei 180 Nm disponibili de la 2.000rpm ajuta obtinerea unor demaraje bune chiar si in zona inferioara de turatie. Cutia EDC schimba treptele usor si repede avand o usoara ezitare doar cand e vorba de plecari rapide de pe loc. Chiar si in cazul retrogradarilor sau a franei de motor, cutia cu dublu-ambreiaj se dovedeste a fi rafinata si cel putin la fel de performanta ca solutiile similare oferite de concurenta. Rezervele bune de putere ale motorului TCe asigura o deplasare rapida si in regim de autostrada acolo unde depasirile sunt efectuate fara emotii chiar si in modulul Automat al cutiei. Utilizarea modului secvential nu prea isi are rostul in schimb, in oras se poate folosi optiunea ECO pentru un consum si mai redus de combustibil. Tinuta de drum este foarte buna – mult mai sigura decat la generatia precedenta, iar reactiile pe drumurile virajate sunt previzibile si naturale. Poate ne-ar fi placut o suspensie ceva mai ingaduitoare cu denivelarile din oras, insa la drum intins apreciem fermitatea acesteia si manevrabilitatea destul de buna. Directia este extrem de usoara si, la drum lung, poate usor lipsita de feedback – insa te obisnuiesti destul de repede.
Buget
Cand vine vorba de buget Renault stie sa faca surprize placute, noul Clio 1.2TCe impreuna cu transmisia EDC si echiparea Dynamique soseste la un pret promotional de 13.800 euro cu TVA (include si prima de casare), ceea ce se traduce printr-o oferta exceptionala avand in vedere ca include, printre altele, dotari precum climatizare automata, interior in doua culori, sistem multimedia R-Link si, bineinteles, transmisia cu dublu-ambreiaj. Dar noul Clio TCe nu impresioneaza doar printrun pret de achizitie foarte avantajos ci si printrun consum rezonabil in oras si foarte bun in extraurban. La ora de varf in Bucuresti cu un stil de condus echilibrat Clio a consumat in medie 8 litri/100km iar la drum intins conducand intrun ritm ceva mai alert consumul a fost de 5.3 litri/100km/h. Cateva reprize de autostrada fac media de consum sa urce usor pana in jurul valorii de 6-6.5litri/100km.
Verdict
Renault Clio este departe de a fi perfect, insa designul atragator, abilitatile dinamice si o gama echilibrata de motoare il transforma intr-o optiune foarte serioasa daca te gandesti la un model de clasa mica. Oferta foarte buna de pret si consumul redus – chiar si in cazul acestei motorizari pe benzina de 120 CP – compenseaza prezenta anumitor plastice mediocre pe plansa de bord, iar tinuta de drum sigura si echilibrata, pe alocuri chiar sportiva, te face sa nu mai bagi in seama rigiditatea suspensiilor pe denivelarile accentuate. Paleta coloristica bogata si combinatiile de culori disponibile atat pentru exterior cat si pentru interior il transforma pe Clio intr-un adevarat accesoriu de lifestyle.
design exterior, transmisie dublu ambreiaj, dinamica
suspensie rigida, calitate materiale
Date Tehnice
RENAULT CLIO 1.2TCe EDC | |
Motorizare | 1.2TCe |
Cilindree (cc) | 1.197 |
Numar cilindri | 4 |
Numar supape | 16 |
Putere maxima (CP DIN) tr/mn | 120 CP/4.900 |
Cuplu maxim (Nm) tr/mn | 180 Nm/2.000 |
Carburant | benzina |
Norma de poluare | EURO 5 |
Cutie de Viteze | dublu-ambreiaj 6 trepte |
Rezervor (l) | 45 |
Portbagaj (l) min. | 300 |
Viteza maxima (km/h) | 199 |
0 – 100 km/h (sec) | 9.4 |
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) | 8 |
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) | 5.3 |
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) | 5.8 |
Emisii CO2 (g/km) | 95 |
Masa proprie (kg) | 1.090 |
Lungime x Latime x Inaltime (mm) | 4.062/1.732/1.448 |
Galerie foto