Soseaua ucigasa

0
401

In Romania se construieste… mult. Ne-am obisnuit ca in ultimii ani pe fiecare autostrada (din cele 2…), sosea europeana, drum national sau poteca de sat sa avem lucrari de reabilitare, reconstructie, etc.

Evident ca la prima strigare este un lucru foarte bun. Lucrarile insa de prea multe ori lasa de dorit, nu sunt deloc la standardele pe care le-am astepta, luand in considerare preturile pe care le platim ca si contribuabili.

Un membru garajul.ro a avut de curand o experienta urata tocmai din cauza acestor lucrari efectuate la standarde congoleze, o experienta care se putea incheia tragic.

Va reproducem in continuare textul original postat de membrul nostru, dezbaterea este insa in plina desfasurare si decizia lui de a-i actiona in judecata pe cei vinovati este sprijinita si monitorizata indeaproape.

Prin iunie am cumparat masina din semnatura din Germania. Numere valabile o luna. Cand am intrat in tara am cumparat , ca orice om cinstit si rovigneta pe 6 luni. In urma cu doua saptamani am fost la RAR cu masina, i-am facut CI si ITP, masina in stare f. buna, apoi am scos numere rosii, RCA pe o luna urmand ca prin 14 august sa platesc taxa de prima inmatriculare , sa o inmatriculez definitiv si sa o asigur casco.. DAR…

Vineri seara, mergand din Cluj pe drumul EUROPEAN 81, la km 55 + 800m , intr-o curba usoara, pe prima banda, la o viteza de aproximativ 60km/h (dupa impact acul kilometrajului arata 0km/h), am pierdut controlul masinii, am traversat contrasensul si am sarit peste un sant de ~1.5m si am aterizat pe taluzul de pamant in niste tufe de salcam.

Dumnezeu m-a ferit din nou, pe mine si pe sora mea care era in dreapta, de lucruri mai rele. Am iesit doar cu mici arsuri de la airbaguri. Masina e distrusa total. (caroserie torsionata, airbaguri sarite, punte spate deformata… ce mai .. o epava ).

Cauza derapajului a fost stratul gros de griblura nefixata care acoperea partea carosabila!!! Am fugit ca si pe bile de rulment fara nici o sansa de a controla masina.Asta pe un drum european pe o portiune pe care viteza maxima legala era de 100km/h!!! Singurele indicatoare de pe tronsonul de drum de la iesirea din localitatea Sanmihaiul Almasului pana la locul producerii accidentului erau de avertizare “Improscare cu pietris”. Nu drum in lucru, nu limitare de viteza!!! La intoarcere spre Cluj,am vazut ca pe acelasi tronson dar numai pe sensul spre Cluj limitarea exista la 40km/h. Dar nu si pe sensul pe care ma deplasam eu.

Acum, am proces verbal de la politie in care este scris ce am declarat mai sus plus “in urma constatarilor facute la fata locului s-a vazut ca pe tronsonul de drum Sanmihaiul Almasului si km 55+800 nu exista nici un indicator de drum in lucru”. Si mai scrie si faptul ca griblura nu era fixata cu liant si nici tasata.

Asta scrie in PV-ul intocmit de agentul sef, plus ca am martori care pot sa declare acest lucru. (Fratele meu care era cu o alta masina in spate, sora mea din dreapta, cei doi oameni care au transportat masina cu platforma spre Cluj).

Acum eu o sa dau in judecata Administratia Nationala a Drumurilor sucursala Salaj. Odata pentru pagubele materiale care sunt in jurul sumei de 10k euro. Si ca sa fie pe viitor un exemplu pentru inconstientii care se joaca cu viata noastra.

Ok, eu mi-am invatat lectia cu nici un km fara CASCO (eram adeptul acestui principiu, pe toate masinile anterioare am avut, si pe asta imi faceam cand o inmatriculam definitv) dar asa ceva este inadmisibil pe un drum european, intr-o tara europeana. Iau banii de la noi, si arunca criblura pe sosea (cine a mai vazut asta in Europa?) si nu o taseaza asa cum trebui, urmand ca noi cei care platim taxa de drum sa o si tasam… pe banii nostrii.

Ba sa ajungem si in spitale… ca ei nu sunt in stare sa fac lucrul ca lumea. Daca nimeram intr-un tub de beton de pe marginea drumului? Daca de pe contrasens venea un TIR si ne facea carne de mici? Daca venea alta masina pe contrasens, de ex. o Dacia cu 5 persoane si intram inplin in ei? Eram terminat pe tot restul vietii si cu eticheta de criminal al soselelor… Cum am spus, doar Dumnezeu m-a ferit. Eu am invatat multe lectii de aici, dar si cei care provoaca aceste intamplari trebuie sa fie constientizati ca in joc e vorba de vieti omenesti!!!

Poate este inceputul unui drum greu, un proces cu autoritatile nu este unul tocmai comod dar este o situatie care a fost tolerata prea mult! Este in joc viata noastra, a familiilor noastre si a celor la care tinem. Platim taxe, impozite, rovignete, de ce?!

SUPORT LEGISLATIV.

Lucrările care se execută în zona drumului public, precum şi obstacolele producătoare de restricţii pentru circulaţie, trebuie să fie semnalizate conform instrucţiunilor comune elaborate de Ministerul de Interne şi Ministerul Transportunilor.

În caz de producere a unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice a drumului public sau a semnalizării necorespunzătoare a obstacolelor sau a lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, respectiv executantul lucrărilor, răspunde contravenţional, civil sau penal, după caz.

Discutiile se desfasoara aici!