In 2013, doua modele Tesla Model S au fost implicate in accidente ce au cauzat deteriorarea zonei de sub automobil, cauzand un incendiu al masinii.
Conform celor de la Tesla, aceste incidente au adus mai multe discutii decat cele 200,00 de incendii ale modelelor cu motor pe benzina intamplate anul trecut in America de Nord.
Important de mentionat este faptul ca in urma celor doua incendii nu au existat persoane ranite de foc, rani grave sau permanente.
Sansa de a se provoca un incendiu este de 1 la 8,000 de vehicule, fiind de 5 ori mai mic decat riscul de incendiu in comparatie cu media unui vehicul cu motor pe benzina.
Tesla mentioneaza ca au considerat foarte important sa reduca riscul la aproape zero, oferindu-le proprietarilor o liniste suplimentara asupra acestor posibile situatii.
Masurile luate de Tesla au fost:
- s-a trimis acum cateva luni un update software catre toate masinile folosind tehnologia “over-the-air”, prin care se marea garda la sol standard pentru viteze de autostrada – astfel, riscul unui impact asemenator celor doua mentionate sa fie foarte mic
- incepand cu 6 martie 2014, toate vehiculele noi sunt dotate cu 3 straturi de protectie suplimentare pe partea inferioara a caroseriei. Toate masinile produse pana la acest moment pot fi echipate cu aceasta protectie suplimentara doar la cerere fara vreun cost suplimentar.
Primul strat de protectie este din aluminiu curbat, al doilea din titaniu si ultimul strat tot din aluminiu.
Tesla a facut 152 de teste cu vehicule cu noile protectii ce s-au dovedit suficiente pentru a preveni un incendiu cauzat de un obiect care a patruns prin partea inferioara a caroseriei si a ajuns la setul de baterii.
Atasat veti gasi cateva imagini capturate de catre camerele de luat vederi in urma testelor efectuate de Tesla pentru a vedea rezultatul dupa adaugarea celor 3 straturi de protectie.
Source: Tesla