INTRO
Am avut ocazia sa luam contact cu eleganta si sarmul modelelor Coupe de la Mercedes-Benz acum ceva vreme cu ocazia testului nostru comparativ intre BMW Seria 4 Coupe si Mercedes E-Class Coupe. Atunci am apreciat designul elegant, finisarea de mare calitate a interiorului, suspensia echilibrata si motorul onctuos, desi aveam de-a face cu un model pozitionat practic intre clase: desi purtand indicativul E-Class, era vorba de un model conceput pe platforma lui C-Class si pozitonat intre Clasa C berlina si Clasa E berlina. In acelasi timp, exista si un C-Class Coupe bazat pe aceeasi platforma a lui C-Class, si pozitonat ca si pret sub C-Class berlina. Aceasta pozitionare atipica in clasa primium ne-a facut de altfel sa comparam noul BMW Seria 4 Coupe cu Mercedes E-Class Coupe si nu cu contemporanul C-Class Coupe.
Vremea experimentelor a trecut insa, iar Mercedes a lansat anul trecut, la 1 an dupa prezentarea noului C-Class, versiunea coupe a modelului sau de clasa medie, care nu numai ca este pozitionata putin mai sus decit C-Class Berlina dar vine si cu un design de senzatie, care iti taie respiratia, adaugand o mare doza de sportivitate elegantei specifice marcii si cu o dinamica imbunatatita in raport cu Mercedes C-Class Berlina. Fiind mari iubitori de coupe-uri frumoase si dinamice, am fost curiosi sa testam noul venit in gama C-Class in versunea Mercedes C200 Coupe si ii multumim importatorului Mercedes-Benz Romania pentru oportunitatea oferita de a ne satisface aceasta curiozitate.
EXTERIOR
Asa cum am spus, in trecut Mercedes a oferit doua Coupe-uri pe baza platformei C-Class, un C-Class Coupe care arata ca o versiune coupe a berlinei C-Class si un E-Class Coupe care pastra reminescentele designului usor mai patratos al precedentei generatii C-Class.
Dupa lansarea noului S-Class, unanim apreciat de piata si pentru modul in care arata, Mercedes a preluat codul si detaliile stilistice ale acestuia si le-a implementat mai departe in gama sa. Astfel a aparut noul C-Class, care a reusit sa le preia si transpuna intr-un format mai mic fara a parea o copie la scara a navei amiral S-Class, in special prin diferentierea la nivelul partii frontale mai agresive si prin acordarea liniilor de design la formatul mai compact al clasei medii.
In cazul noului C-Class Coupe, Mercedes a ales sa ofere un model Coupe mult mai distinct ca infatisare fata de versiunea limuzina decit in cazul generatiilor anterioare. Practic, avem de-a face cu mult mai mult decit o versiune in doua usi a limuzinei C-Class, astfel incit noul C-Class Coupe seamana cel mai mult cu fabulosul si superluxosul Mercedes S-Class Coupe, avand linii similare, in special inspre partea din spate. De altfel, singurele elemente de caroserie comune cu versiunea actuala a berlinei C-Class sunt aripile fata si capota. Practic, de la usa soferului incolo, caroseria este complet diferita. Privit din lateral, noul C-Class Coupe pune in evidenta o linie laterala foarte pronuntata, care se prelungeste spre spate cu niste coapse voluptoase, in timp ce linia acoperisului plonjeaza si ea spectaculos spre spate. Stopurile cu LED late si inguste din doua parti si ornamentele tevilor de esapament impinse spre margine pun in evidenta latimea masinii, partea aceasta din spate fiind aceea care aduce cel mai mult aminte de S-Class Coupe. Totusi, stopurile par mai rafinate si mai fine in cazul acestui C-Class Coupe decat la fratele mai mare. Spre deosebire de limuzina C-Class la care capacul portbagajului coboara rotunjit spre spate, la coupe acesta se termina cu un eleron elegant integrat iar liniile coapselor laterale se string spre spate intr-un contur final mai ingust care se termina la nivelul eleronului integrat in capacul portbagajului – aceasta curbura amintindu-ne de anumite coupe-uri Aston Martin sau de elegantul Laguna Coupe.
De altfel, toate proportiile masinii sunt diferite fata de limuzina, Coupe-ul fiind mai scund cu 37 mm. Coupe-ul este cu 95 mm mai lung decit vechiul coupe C-Class si cu 40 mm mai lat, cu intentia de a face ca noul Coupe sa para mai fluid, mai sportiv si mai dinamic, ca un Coupe traditional. Ampatamentul este mai lung cu 80 mm deci vechiul C-Clas Coupe. Distanta dintre pedalier si puntea fata este mai mare cu 60 mm decit la vechiul C-Class Coupe sau decit la actuala limuzina, pentru a crea o parte fata mai alungita, precum modelele sport traditionale.
Masina atrage privirile si comentariile admirative, mai ales intr-o culoare inspirat aleasa precum culoarea metalica Designo rosu Hyacinth – dotare opţionala: 1.428,00 Euro cu TVA. Ca si fratele sau mai mare, S-Class, noul C-Class si indeosebi versiunea Coupe are o silueta a carei atractivitate este foarte sensibila la culoarea aleasa. Este o caracteristica tot mai frecventa la masinile moderne, datorita in principal design-ului studiat si complex. De asemenea, in cazul masinii noastre de test atractivitatea design-ului exterior era amplificata si de prezenta pachetului de design exterior AMG (2.484 Euro cu TVA) care include jantele AMG din aliaj (18″), design 5 spite, gri Titanium.
INTERIOR
Daca la exterior Mercedes a oferit o masina cu design si proportii total diferite decat limuzina C-Class, in habitaclu regasim acelasi interior ca si al Clasei C limuzina, cu plansa de bord preluata in totalitate. Nu este neaparat un lucru rau, deoarece ambianta interioara cu consola centrala lata care se continua cu tunelul median înalt si ecranul centralei multimedia Comand de 8,4 inci suspendat deasupra consolei este placuta si eleganta. Totusi, desi intelegem argumentul de a permite o linie a plansei de bord mai joasa si mai fluida, solutia cu ecranul sistemului multimedia ni se pare totusi a avea un aer prea aftermarket (competitorii de la Audi si BMW reusind implementari mai bune ale unor solutii similare). Daca e sa ne luam dupa detaliile noului E-Class si pozele spion cu C-Class facelift, se pare ca designerii Mercedes au ajuns si ei la aceeasi concluzie. In cazul modelului testat de noi, pachetul AMG exterior aduce si o serie de personalizari inspirate pentru interior, cum ar fi plafonul de stofa neagra, pachetul AMG interior (bancheta spate rabatabila fractionat, inclusiv cotiera, ornamente din lemn de frasin negru pe consola centrala în loc de plasticul negru piano, pachet de iluminare interioara, covorase negre inscriptionate AMG) si butonul AGILITY SELECT. In combinatie cu acest pachet, scaunele sport excelente de pe masina de test (cu reglaj pe lungime al sezutului și suport lombar pentru încă 200 EUR cu TVA) erau imbracate intr-o superba piele alb Porcelain fina, perforata, constrastanta cu piele neagra pe bord (1.440 EUR cu TVA). Insertiile de lemn si aluminiu ca si plasticele moi si placute la atingere chiar si in zonele inferioare, mai ascunse privirii completeaza ideea de interior premium rafinat, finisat impecabil, si pe deasupra plin de sarm, diferit de rigoarea rece, clinica a unora din concurentii sai.
Pozitia la volan oferita de scaunul sport este mai joasa decat in limuzina C-Class, oferind senzatia specifica unei masini sport, iar suportul lateral este excelent, indemnand la parcurgerea in forta a unor drumuri virajate de munte. Geamurile de la usile fata nu au rama dar spre deosebire de E-Class Coupe-ul testat de noi anterior sau de S-Class Coupe nu s-a renuntat la montantul central. Ca la orice coupe nobil, centura de siguranta este adusa spre sofer de un brat actionat de un motoras electric.
Pe locurile din spate insa spatiul este stramt, atat la cap cat si la genunchi, fiind platit tribut elementelor de design reprezentate de linia plonjanta a acoperisului. In aceste conditii este chiar remarcabil faptul ca totusi spatiul în spate la cap de 905 mm este superior cu 4 mm celui de la modelul vechi în conditiile in care concesiile la design sunt mai mari fata de vechea generație. Designul fara compromisuri afecteaza si accesul la locurile din spate dar si vizibilitatea spre spate. Mercedes e constient de asta si ofera standard un sistem de asistare la parcare, la care se poate adauga optional camera pentru marsarier ascunsa în sigla (300 Euro cu TVA). Este o solutie foarte eleganta sub aspectul design-ului cat si practica pentru ca protejeaza camera de murdarie daca carosabilul este ud sau acoperit de mazga. Portbagajul are o capacitate suficienta, de 400 litri, insa accesul este destul de dificil datorita gurii de incarcare inguste, tribut al designului spectaculos.
DINAMICA
Modelul C-Class Coupe testat de noi era echipat cu un motor pe benzina de 2.0 litri cu injectie directa si 184 CP (300 Nm de la 1.200 rpm!), prezentat sub indicativul C200, indicativ prezent pe capota portbagajului (la Mercedes se poate opta, ca si la celelalte marci premium la eliminarea indicativului de model, fara cost) si care trada celor care admirau masina faptul ca nu aveau de-a face cu un model mai exclusiv, asa cum ar fi sugerat design-ul spectaculos. E o motorizare care se potriveste bine acestei caroserii, mai bine decit omniprezentul diesel de 2.2 litri, pentru ca e un motor care se tureaza usor si placut, se aude frumos la turatii inalte si apasa mai putin pe puntea fata, masina fiind agila. In plus, e o reteta care asigura o combinație buna de resurse sportive, combinate cu eficienta. Motorul de 2.0 litri mai este disponibil si in alte doua trepte de putere, oferind 211 CP (C250) si 245 CP (C300). Motorul de pe C200 Coupe este cuplat la transmisia automata cu 7 trepte 7G-Tronic Plus (cea noua cu 9 trepte este disponibila la motorizările diesel).
Desi resursele oferite de motorizarea de 2 litri turbo chiar si in aceasta versiune de 184 CP sunt mai mult decat suficiente pentru o rulare sportiva, cutia de viteze automata cu 7 trepte se poate uneori dovedi putin confuza, fie ca întârzie cu retrogradarea in cazul unui kick-down, fie ca rămâne turata fara motiv in modul Sport sau Sport+ chiar si dupa ce apasarea pedalei de acceleratie s-a redus. Cu putina obisnuinta insa, ajungi sa inveti sa anticipezi secunda de intirziere la kick-down, care exista chiar si in modurile Sport si Sport+ ale butonului Dynamic Select (inclus standard in pachetul AMG) sau si la utilizarea padelelor de pe volan. Fata de concurentii de la BMW, remarcam existenta unui mod Individual complet customizabil, ceea ce ne-a permis realizarea unui mod personalizat pe care l-am folosit de altfel cea mare parte a timpului (practic un mod Sport+ cu Start-Stop activat). Practic, modul Eco este mai lent decit Eco Pro-ul de la BMW, Confort aduce cu Eco-Pro-ul bavarez, Sport cu Confort-ul de la rivalii din Minchen, iar Sport+ este aproape de Sport in versiune bavareza. E o definitie a masinii mai apropiata de o parcurgere in regim de plimbare linistita a unui drum de munte decit de atacarea lui in forta. Paradoxal insa o abordare sportiva a unui drum virajat este mai mult decit posibila.
Suspensia sport a lui C200, mai coborata cu 15 mm decat cea standard, combinata cu jantele pe 18 inci, precum si cu postura diferita a caroseriei fata de limuzina avand puntea fața împinsa spre înainte cu o distributie diferita a maselor fac ca masina sa parcurga de o maniera exemplara o sosea virajata de munte, cu un ruliu mic in viraje si o precizie a directiei fara cusur, cu totul remarcabila pentru o directie electrica. Paradoxal, nici confortul nu are mult de suferit, masina reusind sa estompeze foarte bine si denivelarile mici si frecvente dar si pe cele mari. De mult nu am mai intalnit o masina echipata cu o suspensie clasica atat de bine rezolvata, setata, cu un compromis sport-confort atit de reusit. Este cu atit mai remarcabil cu cat exista, ca si la C-class limuzina, optiunea unei suspensii adaptive. Astfel, noul C-Class Coupe este unul din cele mai sportive modele Mercedes pe care am avut o ocazia sa le conducem. Setarile sportive ale sasiului si suspensiilor fac ca pana si ESP-ul sa intervina destul de rar, desi in cel mai specific mod Mercedes aceasta este setat destul de intruziv, focusat pe siguranta.
BUGET
Mercedes C200 Coupe cu cutie automata porneste de la un pret de lista de 41.640 EUR cu TVA. C-Class Coupe porneste de la 37.200 EUR cu TVA intr-o versiune echipata cu un motor pe benzina de 1.6 litri. Modelul testat de noi, intr-o echipare foarte atragatoare si bogata, avea un pret de lista de 59.123 EUR cu TVA. Se poate configura un C200 Coupe automat cu o echipare decenta pentru un pret in jurul valorii de 50.000 EUR cu TVA.
Printre optionalele recomandate de noi mentionam pachetul exterior AMG (2.484 EUR cu TVA; include si pachetul interior AMG), pachetul parcare (360 EUR cu TVA), pachetul oglinda (540 EUR cu TVA), pachetul confort scaune (240 EUR cu TVA), tapiterie piele (1.728 EUR cu TVA), functia confort de inchidere a portbagajului (360 EUR cu TVA), transmisia automata 7G-TRONIC PLUS (2.520 EUR cu TVA – cu toate ezitarile, totusi este mai potrivita spiritului elegant al modelului si permite un design mai epurat al interiorului), lumina ambientala (264 EUR cu TVA), prelungitor catarama centura de siguranta (254 EUR cu TVA), plansa de bord si partea superioara a portierelor, imbracate in piele ARTICO (540 EUR cu TVA), scaune fata incalzite (390 EUR cu TVA), telefonie confort (480 EUR cu TVA), Command Online (2.688 EUR cu TVA), Sistem PRE-SAFE (396 EUR cu TVA), scut protectie motor (132 EUR cu TVA), Sistem inteligent de iluminare ILS, full LED (702 EUR cu TVA), Asistent adaptiv pentru faza lunga Plus (120 EUR cu TVA).
Consumul oficial anuntat de Mercedes pentru Mercedes C200 Coupe 7G-Tronic este de 7.5-6.9 litri/100 km in parcurs urban, 5.0-4.5 litri/100 km in regim extraurban pentru un consum mixt de 5.9-5.4 litri/100 km (in functie de echiparea cu jante si anvelope). In practica, noi am inregistrat un consum mediu de 9.3 litri/100 km cu un varf in urban de 10.8 litri/100 km si un consum minim de 7.8 litri/100 km la rularea linistita in extraurban. Am remarcat, ca o carateristica a marcii, sistemul Start-Stop, care functioneaza foarte silentios si neintruziv.
Ca si pentru restul gamei Mercedes, garantia oferita este de 2 ani fara limita de km, aceasta putand fi extinsa, prin intermediul unor pachete de garantie extinsa flexibile. In plus, Mercedes ofera si optiunea unor pachete de revizii preplatite pentru intervale pana la 5 ani.
VERDICT
Mercedes C200 Coupe 7AT obtine pe scala noastra de testare 4.5 stele din totalul de 5 disponibile, fiind un model care ne-a impresionat cu linia sportiva si dinamica, tinuta de drum excelenta si interiorul cu sarm si foarte bine finisat. Motorul pe benzina este suficient de puternic, se tureaza frumos si permite o punte fata agila, apasand mai putin pe puntea fata decat un motor similar diesel. Calitatea Mercedes se cere insa platita scump, iar cutia de viteze automata pare sa fie mai putin adaptata motorului pe benzina decit ne-o amintim din aplicatiile sale pe motorizarile diesel. Asteptam cu interes noua cutie cu 9 trepte, produsa la Sebes.
design senzational, elegant si stilat, placut la condus, bine finisat
pret ridicat cu optionale scumpe, portbagaj si spatiu pasageri spate mai mici decit la competitori, cutia automata are un mic lag.
DATE TEHNICE
Mercedes C200 Coupe 7AT | |
Motorizare | 2.0 benzina |
Cilindree (cc) | 1.991 |
Numar cilindri | 4 |
Numar supape | 16 |
Raport compresie | 9,8:1 |
Putere maxima (CP DIN) tr/mn | 184 CP/5.500 |
Cuplu maxim (Nm) tr/mn | 300 Nm/1.200-4.000 |
Carburant | benzina |
Norma de poluare | EURO 6 |
Cutie de Viteze | aut. 7 trepte (7G-TRONIC PLUS) |
Rezervor (l) | 52 |
Portbagaj (l) min. | 400 |
Viteza maxima (km/h) | 235 |
0 – 100 km/h (sec) | 7.3 |
Consum Urban oficial (l/100km) | 7.5-6.9 |
Consum Extraurban oficial (l/100km) | 5.0-4.5 |
Consum Mixt oficial (l/100km) | 5.9-5.4 |
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) | 10.8 |
8Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) | 7.8 |
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) | 9.3 |
3Emisii CO2 (g/km) | 137–125 |
Masa proprie (kg) | 1.530 |
Lungime x Latime x Inaltime (mm) | 4.686/1.810/1.406 |
GALERIE FOTO
no images were found