Volkswagen prezinta primele detalii despre Golf 7

0
3560

Volkswagen a prezentat ieri primele imagini si informatii despre noua generatie a modelului Golf, a saptea la numar. Design-ul reprezinta o evolutie a generatiei precedente, fiind foarte asemanatoare si putind parea doar un facelift, dar din punct de vedere tehnic avem de-a face cu o masina complet noua, bazata pe noua platforma MQB, fiind mai spatioasa, mai usoara, mai usor si mai ieftin de produs si mult mai eficienta.

In mod evident, designerii Volkswagen condusi de Walter de Silva au considerat ca este mai intelept sa nu schimbe prea mult reteta cistigatoare a design-ului modelului Golf, elegant, clasic, inofensiv, atemporal si indemodabil. Continuitatea design-ului de la o generatie la alta aduce aminte de un alt model legendar ajuns in aria controlata de Volkswagen, plasat la un alt nivel insa, si anume… Porsche 911.

Noua linie de design aduce spatii vitrate noi la nivelul montantilor A pentru o mai buna vizibilitate in viraje. Coeficientul aerodinamic a fost imbunatatit cu 10%, ajungand la 0.27. Partea frontala este dominata de o grila noua, mult mai discreta, si de un set de blocuri optice care mie imi aduc aminte de cele de pe actuala generatie VW Jetta. Farurile au fost alungite si ascutite pentru a inspira mai multa sportivitate, raspunzind astfel criticilor aduse vechiului Golf 6. Versiunile superioare vor putea fi dotate cu lumini LED.

VW Golf 7 inaugureaza in gama Volkswagen noua platforma MQB, deja inaugurata cu noul Audi A3, si pe care o vom vedea in alte produse ale Grupului Volkswagen, cum ar fi noul Seat Leon, dar si viitoarea Octavia si viitorul VW Passat.

Aceasta platforma asigura o rigiditate structurala crescuta, fiind cu 23 kg mai usoara decit la modelul anterior. Considerind masina complet echipata, noul Golf este cu 100 kg mai usor decit generatia anterioara (Golf 6), si asta in ciuda cresterii dimensiunilor cu 56 mm in lungime si 13 mm in latime. Ampatamentul a fost marit cu 59 mm, spre beneficiul spatiului pentru picioare disponibil pentru pasagerii din spate (sunt anuntati 15 mm in plus pentru picioarele pasagerilor spate). Fiind mai lat si mai scund decit Golf 6, noul Golf 7 are un look mai agresiv si mai atletic, soferul fiind plasat cu 1.2 centimetri mai jos. Portbagajul anunta o capacitate mai mare cu 30 de litri decit Golf 6, ajungind la valoarea de 380 litri.

Reducerea greutatii si noile tehnologii aplicate grupurilor motopropulsoare au condus la o imbunatatire cu 23 % a eficientei din punct de vedere al consumului de carburant. Acest rezultat este obtinut si datorita imbunatatirii aduse tuturor motorizarilor, care vor fi toate echipate cu sisteme stop/start si de regenerare a energiei pierdute la frânare, pentru reducerea consumului.

La momentul lansarii, vor fi disponibile urmatoarele motoare pe benzina:

  • 1.2 TSI de 85 CP
  • 1.4 TSI de 140 CP, echipat cu tehnologia Active Cylinder Technology, ce permite dezactivarea a doi dintre cilindri la functionarea in sarcina redusa, folosind aceleasi principii ca si motoarele V8 de pe Bentley Continental V8 GT si Audi S8. Acesta va fi capabil să ofere un consum mediu mixt de 4.8 litri.

Fireste insa ca atentia tuturor, daca vorbim de Golf si de piata romaneasca, va fi orientata asupra motorizarilor diesel:

  •  1.6 TDI de 105 CP, capabil de a atinge un nivel de emisii de doar 99 g/km, pentru un consum de doar 3.8 litri/100 km in regim mixt.
  • 2.0 TDI de 150 CP

Dupa exemplul modelelor din gama Audi,vor fi disponibile cinci programe de rulare diferite (Eco, Sport, Normal, Individual şi Comfort). Optional, se va putea alege si echiparea cu un sistem de direcţie progresivă, cu feedback diferit în funcţie de viteză şi de condiţiile de drum. Mai tarziu, gama de motorizari diesel va fi completata de o versiune ecologica Bluemotion, care promite un consum de 3.2 litri/100 de km si emisii de 85 g/km.

Toate motorizările disponibile în gama noului Golf 7 vor fi echipate standard de o cutie manuală cu şase rapoarte. Bineinteles ca in lista de opţionale se vor regăsi transmisiile DSG cu dublu ambreiaj, cu şase sau şapte trepte.

In interior, pe linga nivelul de calitate cunoscut si recunoscut, descoperim cu interes revenirea la consola centrala a bordului orientata usor catre sofer (o trasatura prezenta anterior pe Golf 4). Toate modelele primesc o interfata  de tip touch-screen, pornind de la o versiune standard de 5 inci alb-negru si avind posibilitatea alegerii unor ecrane optionale color mai mari de 5.8 si 8 inci. Bineinteles ca la rubricile de optiuni exista posibilitatea specificarii conectivitatii cu dispozitivele de tip iPod si telefoanele mobile (conexiuni AUX si USB). Preluind exemplul celor de la BMW, VW ofera conectivitate integrata speciala pentru produsele Apple, telefoanele putind fi conectate printr-o mufa dedicata pentru a folosi astfel antena masinii, reducind consumul bateriei telefonului.  Ecranul de 8 inch va beneficia de un sistem multimedia cu touchscreen capacitiv care beneficiaza chiar şi de funcţii swipe, de genul celor utilizate pe telefoanele mobile, pentru zoom pe hărţile sistemului de navigaţie sau pentru “răsfoirea” albumelor audio disponibile pe hard disk-ul optional cu o capacitate de 64 de GB. Acest sistem este echipat chiar si cu un senzor de proximitate, ecranul recunoscind degetul care se apropie de monitor ceea ce determina aparitia unor butoane contextuale. De exemplu, în modul de navigaţie GPS, apropierea degetului de ecran antreneaza apariţia unor butoane care altfel ar fi ocupat din dimensiunea hartii afisate pe ecran. Frâna de mână de pe Golf 7 este acum electronica (pentru prima data la un model din gama Golf), eliberind spatii suplimentare pentru compartimente de depozitare.

Golf 7 va oferi ca optionale si sistemele de asistenta la condus pe care le-am regasit anterior pe fratii mai mari (Touareg, Phaeton, Passat CC) sau la modele ale altor producatori, si ne referim aici la:
  • Cruise Control Adaptiv ACC, care urmareste sa pastreze constanta distanta fata de masina din fata.
  • City Emergency Braking – frina automata de urgenta pina la 30 km/h
  • Lane Departure Assist – avertizare la părăsirea benzii de rulare
  • Traffic Sign Recognition
  • Sistemul de monitorizare a nivelului de oboseala al celui de la volan
  • Sistemul de asistenţă la parcare cu vedere de sus, botezat OPS.

La capitolul confort, Golf 7 a tras cu ochiul la scaunele ergonomice de la Opel Insignia si va oferi un scaun botezat Active-Ergo aprobat de o serie de organizaţii de sănătate din Germania, avind un profil ergonomic întărit o functie de masaj si posibilitatea extinderii lungimii şezutului.

Noul Golf 7 va putea fi admirat fizic la Salonul Auto de la Paris, spre sfirsitul acestei luni. Preturile ar trebui sa fie similare cu cele ale modelului actual, dar cu o echipare standard mai buna. Livrarile sunt asteptate sa inceapa din Ianuarie 2013VW Golf 7 va fi construit în două uzine ale Grupului VW  – Wolsfburg şi Zwickau.