Suzuki S-Cross 1.6L 120 CP AllGrip – Indrazneste

0
2891

 

Intro

Suzuki S-Cross este un crossover cu tractiune 4×4 denumita AllGrip, garda la sol permisiva, dimensiuni generoase si un design foarte proaspat care aduce un mare plus de imagine pentru brandul japonez.

Suzuki este al 10-lea mare producator auto in lume, drept pentru care, in conditiile in care majoritatea producatorilor incropesc mini-SUV-uri pe platforme de clasa mica, japonezi din Hamamatsu au construit un crossover adevarat care nu numai ca impresioneaza prin linia de design, dar si prin performantele si caractericile tehnice. Lista de modele concurente este destul de mare, avand in vedere ca S-Cross ataca si segmentul crossoverelor mici cu tractiune fata (in versiunea 2wd) dar si plaja de clienti de SUV-uri compacte, bineinteles cu versiunea 4wd denumita AllGrip.

Ca sa vedem cat de polivalent este acest nou model, am testat Suzuki S-Cross Elegance Top 1.6 benzina 120CP, cutie de viteze manuala in 5 trepte si tractiune integrala AllGrip.

IMG_8872

Exterior

Atentia la detalii pe care o observi cand privesti acest S-Cross denota faptul ca cei de la Suzuki au pus mare accent pe aspectul exterior. Designul este departe de a fi revolutionar insa da un mare plus de imagine brandului, fara a se indeparta prea mult de aspectul celorlalte modele Suzuki. Dimensiunile exterioare au conferit destul de multa libertate designerilor ce s-au jucat in spate cu o serie de muchii fine si taieturi rapide, pastrand insa proportiile corecte. Rezultatul final este un posterior modern si simpatic. Blocurile optice ale lui S-Cross prezinta o forma interesanta, in ton cu moda actuala. Partea din fata este originala, alura inclinata a  parbrizului ce se prelungeste cu capota plonjata si cu farurile mari fiind imposibil de omis. Din fericire accesoriile argintii sunt foarte putine la numar, insa observam niste protectii laterale negre extrem de eficiente si utile cand parasesti asfaltul. Linia laterala este echilibrata cu suprafete vitrate si oglinzi mari. Garda la sol de 165mm si unghiul de degajare generos prevestesc bune abilitati pe macadam.

IMG_8958

Interior

Daca exteriorul a dat mai mult de furca designerilor, la interior S-Cross indrazneste sa te surprinda prin simplitate si calitate. Anumite comenzi sunt pozitionate cam ca la toate masinile japoneze, insa asta nu e neaparat un defect. Asamblarea, in schimb, este aproape perfecta iar materialele sunt de calitate buna si par foarte rezistente in timp. Amatorii de gadgeturi vor fi usor dezamagiti de sistemul audio care are un layout atemporal si cu taste clasice, chiar daca inglobeaza bluetooth, citeste MP3 si are si conexiune USB in cotiera. Volanul este imbracat in piele si este multifunctional. Pozitia la volan este usor ridicata, asa cum sta bine oricarui crossover, si asigura o vizibilitate excelenta. Trapa panoramica din doua bucati ce se deschide integral este de mare efect, iar suprafetele vitrate asigura o vizibilitate buna in orice directie. Spatiul este generos atat in fata cat si pe locurile din spate, singura constrangere fiind doar la cap, in spate, pentru cei foarte inalti. Portbagajul are 440 litri, o podea dubla foarte practica si o forma regulata. Spatarul banchetei are inclinatie reglabila si se rabateaza dintr-o singura miscare.IMG_8817

Dinamica

Orice ai fi condus pana acum, este clar ca un motor aspirat pe benzina nu are cum sa-ti mai atraga atentia. Aceasta afirmatie este valabila doar pana conduci un S-Cross 1.6. Dupa primii kilometrii rulati prin oras o sa te trezesti vorbind singur, caci motorizarea aceasta pare sa contrazica tot ceea ce stiai despre benzinarele aspirate. In fine, aproape tot, caci cei 120CP ii numeri pe toti doar pe la 6.000 rpm, iar cuplul se aduna gramada pe la 4.400rpm. Naturaletea cu care S-Cross se misca la turatii mici este pur si simplu incredibila. Motorul acesta il poti conduce prin oras ca pe un diesel fara nicio problema, sinergia dintre motor, cutie de viteze si transmisia integrala inteligenta fiind aproape perfecta. La drum intins  se pot obtine demaraje decente si se pot sustine viteze de croaziera multumitoare. Cutia manuala cu doar 5 trepte ajuta in depasire tinand turatia destul de sus, insa pe autostrada nivelul de zgomot este usor ridicat. Cuplul prezent la turatii joase te ajuta foarte mult si in teren accidentat acolo unde tractiunea AllGrip cu 4 trepte (AUTO, Snow&Mud, Sport si Lock) se dovedeste extrem de eficienta si unde ambreiajul foarte scurt, tipic producatorilor japonezi, face toti banii. Pe drumurile virajate sau cand pur si simplu vrei sa conduci mai alert, poti comuta in modul SPORT si S-Cross va raspunde mai vioi la apasarea pedalei de acceleratie.

IMG_8805

Buget

In primul rand trebuie sa stabilim ca Suzuki S-Cross 1.6 Elegance Top AllGrip este o versiune de top a acestui model si este oferita acum in cadrul unei promotii de lansare la pretul de 22.400 Euro cu TVA inclus. Pachetul ” Elegance Top” include plafon panoramic cu dubla deschidere,  tapiterie piele,  jante aliaj 205/50/R17  si  sistem Auto Start Stop, pe langa volan imbracat in piele, scaune incalzite, climatizare pe 2 zone, cruise control, privacy glass, faruri xenon si lumini de zi cu LED. Pentru asa o echipare completa este dificil sa gasesti rival si in plus, exista oricand variante mai ieftine. In echipare de baza START, pentru 14.300 euro, S-Cross vine cu AC manual, geamuri electrice, servodirectie, proiectoare, pachet complet de airbaguri si sisteme de siguranta. Excelentul motor aspirat de 1.6 litri ne-a surprins placut si la consum: in mediu urban la ora de varf a consumat 8.5 litri/100km, pe inserat aceasta valoare scazand chiar la 7.5. La drum intins, abordand un stil de condus mai dinamic, media de consum este in jur de 7.5 litri/100km. Cu un traseu mai putin aglomerat si daca nu depasesti prea mult limitele de viteza se obtine usor un consum sub 7 litri/100km.

IMG_8809

Verdict

4 out of 5 stars (2)

Suzuki S-Cross este 100% crossover, nu este nicio umbra de indoiala, insa vine cu un sistem de tractiune integrala extrem de bine pus la punct, un motor aspirat pe benzina care consuma putin chiar si in oras si o dinamica buna pe sosea ce iti aduce un plus de confort la drumurile lungi. Iar daca te bucuri de un buget mai relaxat poti opta pentru diverse gadgeturi care iti fac viata frumoasa, si care vin in standard pe echiparile superioare – precum cea testata de noi. Oferta de spatiu este extrem de generoasa, designul exterior este modern si fluid, iar calitatea fabricatiei este foarte buna. Materialele folosite la interior poate nu sunt cele mai atragatoare insa par foarte rezistente in timp. Si nu in ultimul rand trebuie sa tinem cont ca in varianta de echipare de baza plus ceva dotari esentiale, Suzuki S-Cross costa sensibil mai putin decat Dacia Duster.

PLUS - garajul.ro consum, tractiune integrala, dotari standard la versiunile superioare

MINUS garajul.ro directie prea usoara, demaraje la viteze ridicate

Opinie Stefan Frangulea – Director Editorial

“Suzuki e un producator mai degraba cunoscut pentru motocicletele sale sau pentru masinile sale de clasa mini si mica, cu motoare de mic litraj, destinate traficului prin oras. Exista insa si o traditie a unei oferte off-road in gama Suzuki, destinata unei clientele alcatuite din cunoscatori, pentru care capacitatile de trecere ale lui Jimny, Vitara si Grand Vitara au o rezonanta aparte, Suzuki a incercat sa anticipeze evolutia expansiva a pietei modelelor de tip SUV si cross-over oferind modele tehnic reusite si capabile, dar care din pacate nu au atras datorita design-ului mai banal sau, sa spunem, mai degraba, nu suficient de special. Precedentul SX4 a fost astfel un premergator al conceptului de SUV-uri de clasa mica unde Nissan Juke face acum atitea furori, insa succesul de vinzari a fost doar limitat datorita aspectului cuminte, chiar banal. In cazul noului SX4 S-Cross, sau doar S-Cross in unele tari, Suzuki urca cu o clasa jucind acum in clasa SUV-urilor si cross-overelor compacte spre medii, si oferind practic o masina aflata din punct de vedere al pozitionarii pret (considerind si reducerile practicate) la jumatatea distantei intre Dacia Duster si plutonul SUV-urilor compacte si medii reprezentat de modele precum Hyundai ix35, Kia Sportage, VW Tiguan, Nissan Qashqai sau Mazda CX-5. Avem de-a face cu o masina corecta, foarte economica, suficient de dinamica (cu conditia de a retrograda frecvent) si dotata cu o tractiune All Grip foarte eficienta. Din pacate design-ul e inca destul de sters, daca e sa consideram de exemplu concurenta noului Qashqai. In plus, performantele sunt limitate datorita cutiei de viteze etajate foarte lung iar directia este excesiv de asistata, destul de indirecta si imprecisa, fiind chiar sensibila la vintul lateral si necesitind corectii destul de frecvente la mersul in linie dreapta – este poate singurul defect semnificativ al acestui model, care altminteri ar merita sa fie mai bine cunoscut si sa aiba un succes de vinzari mai mare decit al predecesorului sau. Suntem curiosi de modul in care se misca si versiunea diesel, care ar putea fi o alegere mai buna din perspectiva raportului performante-consum.”

Date Tehnice

SUZUKI S-CROSS 1.6i
Motorizare 1.6i
Cilindree (cc) 1.586
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 120/6.000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 156/4.400
Carburant benzina
Norma de poluare EURO 5
Cutie de Viteze manuala/5 trepte
Rezervor (l) 47
Portbagaj (l) min. 430
Viteza maxima (km/h) 175
0 – 100 km/h (sec) 12
Consum Urban Garajul.ro (l/100km) 8.5
Consum Extraurban Garajul.ro (l/100km) 7
Consum Mixt Garajul.ro (l/100km) 7.5
Emisii CO2 (g/km) 135
Masa proprie (kg) 1.240
Lungime x Latime x Inaltime (m) 4.30×1.76×1.57

 

Galerie foto