22% dintre tinerii soferi din mediul urban au condus sub influenta alcoolului

0
363

Dintre soferii romani din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani, 22% au condus macar o data sub influenta alcoolului, iar 2% dintre ei fac acest lucru in mod frecvent, conform unui studiu* realizat de Ursus Breweries. Tinerii recunosc ca, atunci cand ies cu masina in oras, desi sunt hotarati sa nu bea, sub presiunea grupului, ajung sa consume alcool.

Studiul Ursus Breweries arata ca peste o treime din tinerii bucuresteni (35%) au condus macar o data sub influenta alcoolului si 3,5% din acestia o fac deseori. Si tinerii din Buzau urmeaza aceeasi tendinta, aproximativ 30% dintre ei declarand ca s-au aflat in situatia de a conduce bauti. La polul opus se afla tinerii din Brasov, care declara in proportie de 96% ca nu au condus niciodata in stare de ebrietate, in timp ce 22% din tinerii soferi din Timisoara si Cluj au incalcat legea.

In acest context, campania „afla-ti echilibrul!”, derulata de Ursus Breweries, ii indeamna pe tineri sa fie echilibrati in toate situatiile in care consuma alcool. Luna decembrie este plina de ocazii de a petrece alaturi de prieteni si familie, tinerii fiind cei expusi riscului de a conduce in stare de ebrietate. Iata de ce, in aceasta perioada, campania “afla-ti echilibrul!” ii indeamna pe tineri sa nu se urce la volan dupa ce au baut si sa evite pericolul in care s-ar pune ei, pasagerii lor si alti participanti la trafic.

Pentru a incuraja tinerii sa apeleze la solutia unui „sofer de serviciu” pentru serile petrecute in oras sau pentru petrecerile din perioada sarbatorilor de iarna, Ursus Breweries lanseaza pe www.desprealcool.ro prima felicitare virtuala din Romania prin care poti sa ii multumesti prietenului care nu a baut si te-a adus acasa in siguranta. Pentru informatii corecte si echilibrate despre efectul alcoolului asupra organismului, dar si despre cum sa reactionezi in diverse situatii sociale, acceseaza site-ul www.desprealcool.ro.

*Studiu coordonat de sociologul Prof. Dr. Septimiu Chelcea si realizat in perioada 15 octombrie – 20 noiembrie 2010, pe baza de focus grupuri si ancheta prin chestionar aplicat pe un esantion de 1001 repondenti, din mediul urban, cu varste cuprinse intre 18 si 30 de ani.

Mai multe detalii gasiti aici.