Cumparare masina second-hand din Germania – partea a II-a

0
688

Pe la 12 noaptea plecam spre Koblenz unde era o Laguna din 2002 benzina 1.8 (piele, pilot automat, jante, klima automata) la 5990 euro pret export.

Dormim intr-o parcare in apropiere de Koblenz si la 8 dimineata mergem la parc la astia. Vedem masina, SUPERBA! Deja var-miu incepea sa se oftice ca e mai misto decat masina lui. Vine tipul dela vanzari, nu prea le avea cu engleza cu toate ca era un tanar de vreo 30 de ani. Ii cer cardul masini sa ma uit in interior si zice ca vine imediat seful lui cu toate cheile.

Noi aveam scoasa oferta de pe net la imprimanta cu o zi inainte. DAR pe anuntul din masina era alt pret. I-am zis lu var-miu ca e prea misto masina ca sa fie asta de pe net pretul. Ii mai arat lu asta anuntul de pe net, zice ca e OK. Incepe si vb la telefon. Vine si ma intreaba daca conduc masina pana in Romania ca imi trebuie numere si asigurare. Ii zic ca da. Deja faceam calculul cum lasam masina la aia de la inchirieri, unde ne oprim sa dormim la hotel, de unde mai facem cumparaturi etc.

Dupa ce mai vb asta la telefon vine si imi zice ca masina este VANDUTA. Ii zic ca ieri seara am luat anuntul de pe net, cand au vandut masina, etc, etc… El o tine pe-a lui ca e VANDUTA. Ii zic ca daca e o greseala cu pretul de pe net si cel din parc de la el ne intelegem, ca dau mai mult pe masina. EL tot ca a vandut masina. Ii zic sa-l sune pe sef sa imi spuna cat vrea pe masina. O tine pe-a lui ca e vanduta masina si plecam.

Ne indreptam atentia acum spre masinile din zona Kolnpt ca la 16.00 trebuia sa luam Laguna din Belgia. Vedem vreo 2 Laguna dar cu multe zgarieturi. Un Opel Astra care se vedea ca fusese lovit. Ajungem la parc sa ridicam masina, inca nu venisera numerele… Mancam ceva ne mai invartim prin parc pe la asta si sosesc actele si numerele.

Plecam sa lasam masina de inchiriat. Deja se facuse ora 19.00 si pana la rent-a car faceam o ora jumate pe autostrada si inca 15 minute pe drum national. La golf nu-mi mai merg farurile pe faza scurta, nici stanga si nici dreapta.

Ii dau navigatia lu var-miu pe Laguna si ma bag cu faza lunga in spatele lui si nu ne dam la o parte de pe banda 2-a pana la iesirea de pe autostrada. I-l sun pe tipul cu masina inchiriata si ii zic ca ii aduc masina acasa.In 20 de minute ajung la el acasa in Kerkrade ,ii las masina ,total am facut 1400 km cu masina.

Urmeaza ziua de vineri si cautarile pentru a 2-a masina.

Dupa ce lasam masina de inchiriat ne oprim sa mancam si sa vedem in ce parte a Germaniei sa ne indreptam.

Ne indreptam atentia spre centrul si sudul Germaniei. Facem vreo 4 ore pe autostrada pana in sud-vestul Germaniei langa localitatea Baden-Baden unde aveam de vazut o laguna pe benzina.

Dormim intr-o parcare pe autostrada si la 7 dimineata ne trezim si intram in oras. Ne indreptam spre adresa respectiva si dupa ce ne ratacim vreo 5 minute din cauza lipsei de semnal la gps ajungem la adresa respectiva.

Ratacirea a fost din cauza tunelului care strabate jumatate de oras si se termina intr-o intersectie si noi am luat-o la nimereala la iesirea din tunel si am dat numai in strazi cu sensuri unice.

Ajungem pe la 8 fara ceva la adresa respectiva si nu vedem nici un parc auto, erau niste cladiri. Intreb la o benzinarie din apropiere de adresa respectiva, imi confirma ca suntem la adresa buna insa nu stia de vreun parc auto.

Deja ne ofticam ca am ales sudul Germaniei in loc de centru langa Frankfurt si wursbueg unde mai gasisem cateva oferte.

Pe la 8 si 15 minute sunam la telefonul din oferta si intra mesageria. Plecam repede spre Wursburg unde aveam 3 oferte interesante. Drum de 230 km pe care l-am facut intr-o ora si jumate – cu mai putin de 160 km/h nu am mers, unele portiuni sub 180 nu am lasat masina.

Ajungem in Wurzburg, foarte aglomerat orasul. Gasim primul parc auto. Cobor decat eu sa ma uit dupa un Focus argintiu, nu vad masina in parc si intru sa intreb de masina si dupa ce intreb in engleza despre masina unul dintre tipi ma intreaba “Esti roman?… de ce nu intrebi in romana?”… le zic de Focus, imi spun ca s-a vandut masina si ca are un golf , 2 astre si o bora dar atinse usor si imi face rost si de carte service dar trebuie sa stau pana luni.

Vama in Germania vineri se inchide la ora 11.00 , asa ca refuz si plec la alt parc auto in apropiere.

Asta ne-a ENERVAT CEL MAI MULT. In oferta avea 3 Polo si 2 Opel Astra 5 usi si un Caravan.

Nu mai avea decat un Polo la pretul de 6300 euro din 2002 , ni se lumineaza ochii si ne apropiem de masina si vedem ca este atinsa pe toata partea soferului.

Ne uitam la Astra, caravanul iesea din discutie si ramane o Asta neagra de 1.7 DTI cu ceva echipari pe ea la 6900 euro si alta Astra de 1.4 din 2001 cu 110.000 km echipare de baza (decat AC manual si geamuri fata el). si inchidere la 6600 euro.

Seful de acolo inca nu venise, era decat un paznic care dupa 5 minute de vb. cu el in engleza, noi in cuvinte el cu mainile, il suna pe sef sa-i zica ca il asteptam la parc si SURPRIZA… era roman!

Ne zice ca a vazut masina cu care am venit ca avea numere de ambasador si nu stia ca suntem romani. Masina avea numere de vama de Belgia si nu stia ca asa arata numerele de vama. Vine romanu asta care deja isi dadea aere de mare afacerist. Ii cer chile de la Astra aia neagra si de la cea argintie de 1.4 si dupa ce ma uit la cea neagra vad ca a fost reparata la bara spate si a fost o reparatie foarte proasta, vopseaua se incretise si in unele locuri incepuse sa cada.

Deschid Astra de 1.4 argintie,dau la cheie, nimic,nu avea deloc batreie, trag Laguna sa ii dau curent, vine asta cu cablurile si pornesc masina… totusi mi se parea extrem de mult pt.o Astra fara dotari in afara de baza la 6600 euro, mai ales ca e din 2001 si 110.000 km.

Dau o tura prin parcare si ii zic la paznic sa nu puna inca numerele pe ea ca trebuie sa discut pretul cu seful lui. Intru in birou la el si incepe si imi zice ca masina ieri a venit si ca mai mult ca sigur in juma de zi o vinde si nu imi lasa nimic din pret. Ii explic ca eu de luni am oferta lui si nu avea cum sa vina masina ieri si sa ramana asa repede fara baterie etc.

Imi zice ca de unde stiu eu ca e de luni masina la el , ca poate a avut una identica cu aceeasi km si acelasi an si a dat-o. Ii zic ca mi se pare un pret mare ca este si motor pe benzina de 1.4 si anul e mare din 2001 si cartea service nu e completata de 2 ani din 2005 ianuarie cand avea 108.000 km masina .

Ii arat Laguna pe care am dat 6000 euro si e din 2002 luna 11 si are multe dotari, e o clasa deasupra la Astra ca e la nivelul lu vectra si e si Diesel de 1.9 DCI cu sase trepte.

ACUM incepe prostia omului sa iasa la suprafata… pai compar eu Astra cu Laguna?! Laguna trebuie sa o compar cu Corsa daca vreau sa fiu la acelasi nivel. Ii zic…Pai daca deschid portbagajul la Laguna intra si Corsa si imi ramane loc si de bagaje.

Incepe si imi zice ca nu ma pricep la masini, ca daca vrea el imi aduce 100 de Laguna la 6000, ca am dat enorm de mult pe asta. Ii zic sa aduca o singura Laguna, berlina sa fie si pana in 120.000 km si ii dau 6500 euro pe ea si castiga deja 500 euro in plus fata de pretul pe care mi-l zice el.

Incepe si imi zice ca Astra e cea mai buna masina, ca e mai buna ca bmw-ul si ca Golful si ca …”hai ca sunteti romani”… imi lasa 100 euro la masina ca mai mult nu poate ca masina e in stare perfecta de functionare.

Ii zic ca masina nici macar nu pornea daca nu era Laguna mea sa-i dea curent. I-am zis ca de ce lasa din pret daca e sigur ca da masina repede, ce fel de afacerist este el daca scade preturi al masini pe acre le da imediat? Ii zic ca nu ne intereseaza prostia omeneasca si nici masinile din parcul lor si plecam ca si asa ne-a facut sa pierdem timpul.

Cum vama la Germani se inchisese la ora 11.00 ne hotaram sa cautam celelalte oferet pe care le aveam si daca nu gasim in ziua aceea ( vineri ) si nici sambata sa plecam spre casa.

In apropiere de Inglostad ne ducem la un 206 care se vanduse. Si o Laguna pe benzina care am vrut sa dau o tura cu ea si dupa 10 metri imi apare semnul STOP si SERVICE si bag masina la loc in garaj. Avea si pretul mic 5800 euro dar avea oglinda de la sofer rupta, suportul de pahar nu ramanea inchis, bateria era consumata, butonul de avarii nu statea pe pozitia inchis decat fortat cu o bucatica de hartie si ceva zgarieturi la bara fata si spate.

Plecam spre Munchen trecem pe langa Allianz Arena, intram in oras, intram intr-un imens tunel care ne scoate in centru orasului chiar la cladirea BMW si langa Stadionul Olimpic, trecem pe langa gara si intram pe strada Landsberger. Aici pe partea dreapta numai parcuri auto pe o lungime de 4-5 km. Strada e paralela cu calea ferata din centru spre vest, la sud de calea ferata.

Si aici ca peste tot limba oficiala este romana, numai cumparatori din Romania. Multe masini gen seria 3, seria 5, E-classe, C-classe, Audi A4 si A6 si VW Passat.

Ne uitam la un 206 si un Polo la care speram sa fie preturi negociabile. Mai vedem un Stilo cu 4 usi si un Golf pe benzina . Plecam spre Rosenheim unde vedem la Bad Ailbling un Polo si un 307 care se vandusera.

Spre Rosenheim mai vedem cateva parcuri auto si ne oprim la toate, preturi mari. In Rosenheim mergem la magazine dupa ce mancan si pe urma la internet cafe.

Stam vreo 2 ore si scoatem mai multe oferte cu Laguna din absolut toata Germania, inclusiv Germania de est.

Facem un plan de plecare si aveam 3 Laguna in apropiere de Berlin, una la 30 km nord-est de Munchen la Landshut, una langa Stuttgart si inca una in Augsburg.

Hotaram sa le vedem pe cele 2 din Landshut, ajungem pe la 10 seara si intram cu masina in parc dupa ce las lantul jos de la intrare in parc si luminam cu Laguna sa vedem masina. Laguna 2.0 benzina cutie automata dar bara fata si spate pe partea dreapta lovita bine de tot, mai era o Laguna in parc dar avea ca optiuni piele, jante, xenon si cum nu avea pret si gandindu-ne ca e scumpa fiind full options plecam.

In Acelasi oras mai era un Focus… ajungem la parcul respectiv, luminam inauntru cu masina si nu gasim focusul respectiv.

Atunci am zis sa ma indrept spre cea mai buna oferta pe care o aveam, adica Laguna 1,9 DCI 120 CP din 2002 rosu metalizat, privilege full-full la 7000 euro.
Asta era la sud de Stuttgart la Tubingen. Avand ceva de mers pana acolo trec eu si conduc cu toate ca masina este asigurata pe numele lu var-miu.

Ajungem in apropiere pe la ora 3-4 noaptea. Dormim in masina pana la 8 dimineata si ne ducem la parcul respectiv. Nu vedem Laguna rosie-metalizat. Ne uitam prin parc, nimic interesant pentru noi si multe masini cu multi km.

La 8.30 i-l sunam pe asta ca nu venise inca la servici, fiind si sambata credeam ca o sa fie inchis. Vorbesc cu el si ii zic ca vrem sa vedem o Laguna rosie metalizat si nu are masina in parc, ne spune ca masina este la asociatul lui care vine pe la ora 10.00 . Ii zic ca o sa revenim pe la 10.00.

Langa asta mai erau vreo 4-5 parcuri auto, majoritatea cu Golf-uri si Polo-uri cu 2 usi. Vedem si o Laguna fara pret. La birou inca nu venise nimeni si nu aveam pe cine sa intrebam de masina. Incep si sun la cei din Berlin sa vad daca mai au masinile. Din 3 masini 2 se vandusera.

Mai aveam oferta aluia din Baden-Baden caruia nu-i gasisem parcul. Vorbesc cu el, ii zic ca sunt la Stuttgart si fac o ora si ceva pana la el dar sa imi confirme daca masina are lovituri, zgarieturi si daca e Ok interiorul ca sa nu vin degeaba pana acolo. Asta zice ca totul e OK.

Ne repezim pana acolo, vreo 90 de km. Ajungem la aceeasi adresa si iese unu si ne arata masina care era parcata in strada cu numere de Franta. Cand vad masina numai zgarieturi, bara spate lovita si rupta vreo 15 cm, lovitura puternica la prag la usa stanga spate. El imi zice ca la romani numai masini din astea vinde, ca romanii numai masini din astea cauta, cu mici lovituri. Mai are o Zafira la fel si un Golf Break tot asa cu mici lovituri.

Nicukla

Sfarsitul partii a II-a. Puteti gasi partea I in arhiva TOP NEWS.